abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197347545
Toen ik 13 jaar was besloot ik dat het tijd was om geld te verdienen. Ik wilde een Sony Walkman kopen en met alleen mijn zakgeld als inkomstenbron zou het nog jaren duren eer ik zo'n prachtig apparaat zou kunnen bezitten.

Ik heb als kind een lichte vorm van polio opgelopen, dus reed ik rond op een driewielfiets. Ik dacht: een krantenwijk zou wel iets voor mij zijn. Dus toog ik met mijn driewieler naar het distributiepunt in Hengelo en toen ze mij daar zagen moest men lachen. Waar dacht ik wel dat ik mee bezig was? In mijn naïviteit begreep ik niet waarom ik geen krantenwijk zou kunnen nemen. Was de fiets niet goed genoeg? Ik zei dat ik een wijk wilde, en de coördinator zei nuchter: "de krantentas past niet achterop, de wielen staan in de weg. Helaas, knul!"

Ik droop teleurgesteld af en vertelde mijn vader over de afwijzing. Vader zag de teleurstelling en nam me mee naar buiten. Hij keek een paar minuten naar mijn fiets en had een aha-moment! Hij haalde een Grolsch-bierkrat en plaatste deze tussen de achterwielen van mijn fiets.

Het idee was dat mijn vader de bagagedrager zou demonteren en daarvoor in de plaats de bierkrat zou installeren. Alle plastic tussenpunten zaagde hij weg en zo ontstond er een mooie, lege krat. Zoals de gladde boodschappenkratten van nu, zeg maar. Nu konden alle kranten keurig in het kratje worden uitgelijnd. Er was helemaal geen tas meer nodig!

Gewapend met een goed humeur en een lege bierkrat tussen de achterwielen fietste ik terug naar het distributiepunt. Daar zag de coördinator de blik in mijn ogen en hij wist wel: deze jongen moet ik een krantenwijk geven. Het werd de Volkskrant!

Ik stond elke dag vroeg op, rond vijf uur, en reed met een goedgevulde krantenbak naar diverse adressen in een welgestelde wijk. Daar had je blijkbaar veel lezers van de Volkskrant. In het begin was het moeilijk navigeren, maar na verloop van tijd werd ik erg handig in het besturen van een volgeladen driewieler. De huisbewoners keken me in de eerste paar weken aan met een blik die het midden hield tussen boosheid en mededogen.

Er kwamen klachten. Geen klachten over mijn bezorgservice, maar klachten over de werkgever. Hoe haalden ze het in hun hoofd om een gehandicapt kind zo te misbruiken voor geldelijk gewin? De mensen gingen er van uit dat ik werd uitgebaat door een gierige werkgever, niet wetende dat ik gewoon een Sony Walkman wilde kopen. Dat was het hogere doel!

Na verloop van tijd raakte ik aan de praat met 'mijn' krantenlezers en vooral met oud en nieuw was het feest. Dan belde ik aan om de bewoners een gelukkig nieuwjaar te wensen en dan stelden ze mij vragen over mijn handicap, over school. En waarom ik dit werk toch deed? Ik vertelde dan dat ik wilde sparen om een Walkman te kopen en ook om een nieuw kostuum voor mijn vader te kopen, want hij had er geen geld voor.

Ik haalde honderden guldens op tijdens de feestdagen en weet nog goed: toen ik mijn zakken voor de eerste keer leegde op de eettafel thuis, keek mijn vader me zó trots aan. Hij wist: met die jongen komt het wel goed. Ik kocht een Sony Walkman en draaide eindeloos muziek van de jaren '80 tijdens het uitdelen van de kranten. Mijn vader kreeg van mij een kostuum.

Helaas is hij er niet meer. Op 56-jarige leeftijd begaven zijn longen het omdat hij jarenlang in slechte arbeidsomstandigheden gewerkt heeft, vol met fijnstof en plastic walmen. Zo ging dat met gastarbeiders, ze werden geworven om hun fysieke kracht, niet om hun kennis van de Nederlandse Arbowetgeving.

En nu wil Geert Wilders de samenleving weer eens de-islamiseren. De hoofddoek weren uit het straatbeeld en alles wat met migranten, asielzoekers en vooral moslims te maken heeft, buiten de wet plaatsen. Iedereen die niet de gedroomde witte kenmerken heeft moet weg uit Nederland.

Het antwoord op die wens is simpel: dat gaan 'we' dus niet doen. Een nieuwe generatie Nederlanders staat op, met dank aan de gastarbeiders, en dat is de toekomst die Geert Wilders en de zijnen nooit zullen kunnen tegenhouden.

https://volzin.nu/een-nie(...)IVPXB6gX3n1eTJy8JnxM
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197347592
quote:
Iedereen die niet de gedroomde witte kenmerken heeft moet weg uit Nederland.
Klinkt als bullshit. Wilders heeft dit nooit gezegd.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:30:27 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197347634
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:28 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Klinkt als bullshit. Wilders heeft dit nooit gezegd.
Ik zou nog even het gepresenteerde programma lezen. Dat is namelijk wel wat hij bedoelt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 11 januari 2021 @ 18:36:36 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197347739
Mooi verhaal maar geen clue wat het met Wilders of moslims te maken heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197347745
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:25 schreef Gibraltar70 het volgende:
Er kwamen klachten. Geen klachten over mijn bezorgservice, maar klachten over de werkgever. Hoe haalden ze het in hun hoofd om een gehandicapt kind zo te misbruiken voor geldelijk gewin? De mensen gingen er van uit dat ik werd uitgebaat door een gierige werkgever,
Die reactie zou ik niet verwachten van Volkskrantlezers in de jaren tachtig. Idealisten met beide benen op de grond waren dat meestal.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:39:31 #6
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197347782
Wat is de link met Geert Wilders in dit verhaal?
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:39:48 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197347787
En nu TS?
pi_197347941
Twee kleuters waren aan het schommelen. Een plezier dat ze hadden. Het was vakantie, dus konden ze de hele dag lekker spelen.

Piet stak zijn buurman bruut dood.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_197347983
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:36 schreef LXIV het volgende:
Mooi verhaal maar geen clue wat het met Wilders of moslims te maken heeft.
Stel je voor dat nieuws van de kranten zouden koppen: "PVV wil ministerie remigratie en ontjoodsen".

Ik heb heb in LexisNexis gezocht hoe het kop in Reformatorisch Dagblad over een foute orthodoxe Jood zou zijn.

70 jaar terug werden stelselmatig de Joden geintimideerd, uitgesloten en vermoord. Daar hebben we dus niets van geleerd en gaan opnieuw hetzelfde traject in met Moslims in dit land. Zoals Rabbijn Lody Van de Kamp het heel mooi heeft verwoord: "Als ik de term 'joods-christelijke samenleving' hoor, dan voel ik mij als Jood gebruikt om moslims uit te sluiten."
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197348059
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zou nog even het gepresenteerde programma lezen. Dat is namelijk wel wat hij bedoelt.
Precies, het gaat om puur racisme maar om dat te rechtvaardigen worden allerlei trivialiteiten zoals terreuraanslagen, straatintimidatie, besnijdenis, inteelt, criminaliteit, onthoofdingen, potenrammen, misogynie en geloofsdwang er an de haren bijgesleept.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Leukste jonkie 2022 maandag 11 januari 2021 @ 18:54:55 #11
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197348108
Ah we gaan weer op de "Wilders is een racist tour" :O
-XOXO- Je maintiendrai
  Beste debater 2022 maandag 11 januari 2021 @ 19:03:50 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197348295
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:49 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Stel je voor dat nieuws van de kranten zouden koppen: "PVV wil ministerie remigratie en ontjoodsen".

Ik heb heb in LexisNexis gezocht hoe het kop in Reformatorisch Dagblad over een foute orthodoxe Jood zou zijn.

70 jaar terug werden stelselmatig de Joden geintimideerd, uitgesloten en vermoord. Daar hebben we dus niets van geleerd en gaan opnieuw hetzelfde traject in met Moslims in dit land. Zoals Rabbijn Lody Van de Kamp het heel mooi heeft verwoord: "Als ik de term 'joods-christelijke samenleving' hoor, dan voel ik mij als Jood gebruikt om moslims uit te sluiten."
Joden waren 70 jaar terug niet bezig met het onthoofden van mensen op straat. Tevens waren ze niet jankerig van alles aan het afdwingen, van verplicht kosjer eten in werkkantines tot luidsprekers op de synagoge. Ook verregaande lichaamsbedekking waardoor men niet eens meer het gelaat van mensen op straat kon zien, kwam eigenlijk niet voor. Eveneens probeerden ze niet via de politiek af te dwingen dat er over hun profeten geen kwaad woord gezegd mocht worden.

Die vergelijking met de Joden gaat aldus niet op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197348308
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef datismijnmening het volgende:
Ah we gaan weer op de "Wilders is een racist tour" :O
Nee hoor, totaal geen interesse in.

De retoriek van de PVV is zo diepgeworteld dat grootste overheidsinstellingen als bijv. de Belastingdienst mensen met een immigrantenachtergrond keihard benadelen en terroriseren. Makelaars die aan hun klanten de optie geven: 'Wilt u mensen met een immigranten-achtergrond als buren? Nee, prima! Gaan we regelen!', onderwijsinstellingen en sportclubs die een immigrantenquotum volgen: 'In een klas van 20 leerlingen vind ik maximaal 3 van 'hun' wel voldoende hoor', krantenkoppen die het volgende koppen als de veroordeelde Geert W. weer een flutprogramma, de wereld inslingert, vol met haat en racisme: 'Wilders wil 140 km/u rijden en meer geld naar de zorg'.

Dit zorgt voor ontwrichting in de samenleving, vijandigheid en uiteindelijk ten nadele van het welzijn in dit land. Ik maak zorgen om deze ontwikkelingen en niet om wat een trekpop de wereld in roept vanuit zijn bunker.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 19:05:28 #14
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_197348340
Traantje weggepinkt hoor
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Beste debater 2022 maandag 11 januari 2021 @ 19:07:10 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197348383
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:04 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Nee hoor, totaal geen interesse in.

De retoriek van de PVV is zo diepgeworteld dat grootste overheidsinstellingen als bijv. de Belastingdienst mensen met een immigrantenachtergrond keihard benadelen en terroriseren. Makelaars die aan hun klanten de optie geven: 'Wilt u mensen met een immigranten-achtergrond als buren? Nee, prima! Gaan we regelen!', onderwijsinstellingen en sportclubs die een immigrantenquotum volgen: 'In een klas van 20 leerlingen vind ik maximaal 3 van 'hun' wel voldoende hoor', krantenkoppen die het volgende koppen als de veroordeelde Geert W. weer een flutprogramma, de wereld inslingert, vol met haat en racisme: 'Wilders wil 140 km/u rijden en meer geld naar de zorg'.

Dit zorgt voor ontwrichting in de samenleving, vijandigheid en uiteindelijk ten nadele van het welzijn in dit land. Ik maak zorgen om deze ontwikkelingen en niet om wat een trekpop de wereld in roept vanuit zijn bunker.
Ik maak me meer zorgen over de intens dunne huid van zeer veel geloofsgenoten, en de daarbij kennelijk eveneens aanwezige korte lontjes.

Sorry hoor, maar dat beeld van die docent en z'n hoofd op straat gaat nog even niet weg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197348413
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Joden waren 70 jaar terug niet bezig met het onthoofden van mensen op straat.
Graag een verwijzing naar een dergelijk geval in Nederland.

Dit is dus wat mij zorgen baart, dat men door al die krantenkoppen (voornamelijk de Telegraaf, maar hun rol in 1945 is ook bekend) en gebral van gekkies, het idee krijgt dat wij in Nederland elkaar aan het onthoofden zijn. In Nederland is één geval van terrorisme bekend en dat heeft plaatsgevonden in Enschede, namelijk dat er brandbommen bij een moskee naar binnen zijn gegooid.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Leukste jonkie 2022 maandag 11 januari 2021 @ 19:08:53 #17
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197348427
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:04 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Nee hoor, totaal geen interesse in.

De retoriek van de PVV is zo diepgeworteld dat grootste overheidsinstellingen als bijv. de Belastingdienst mensen met een immigrantenachtergrond keihard benadelen en terroriseren. Makelaars die aan hun klanten de optie geven: 'Wilt u mensen met een immigranten-achtergrond als buren? Nee, prima! Gaan we regelen!', onderwijsinstellingen en sportclubs die een immigrantenquotum volgen: 'In een klas van 20 leerlingen vind ik maximaal 3 van 'hun' wel voldoende hoor', krantenkoppen die het volgende koppen als de veroordeelde Geert W. weer een flutprogramma, de wereld inslingert, vol met haat en racisme: 'Wilders wil 140 km/u rijden en meer geld naar de zorg'.

Dit zorgt voor ontwrichting in de samenleving, vijandigheid en uiteindelijk ten nadele van het welzijn in dit land. Ik maak zorgen om deze ontwikkelingen en niet om wat een trekpop de wereld in roept vanuit zijn bunker.
Je zo bijna gaan denken dat de PVV al tien jaar in de regering zit en niet de VVD :')
-XOXO- Je maintiendrai
  Beste debater 2022 maandag 11 januari 2021 @ 19:09:19 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197348440
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Graag een verwijzing naar een dergelijk geval in Nederland.

Dit is dus wat mij zorgen baart, dat men door al die krantenkoppen (voornamelijk de Telegraaf, maar hun rol in 1945 is ook bekend) en gebral van gekkies, het idee krijgt dat wij in Nederland elkaar aan het onthoofden zijn. In Nederland is één geval van terrorisme bekend en dat heeft plaatsgevonden in Enschede, namelijk dat er brandbommen bij een moskee naar binnen zijn gegooid.
Theo van Gogh is gewoon van z'n fiets gevallen of zo?

Die eeuwige beveiliging van Wilders is omdat het eigenlijk een autist is die geen mensen te dichtbij wil hebben?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 maandag 11 januari 2021 @ 19:09:38 #19
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197348445
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Graag een verwijzing naar een dergelijk geval in Nederland.

Dit is dus wat mij zorgen baart, dat men door al die krantenkoppen (voornamelijk de Telegraaf, maar hun rol in 1945 is ook bekend) en gebral van gekkies, het idee krijgt dat wij in Nederland elkaar aan het onthoofden zijn. In Nederland is één geval van terrorisme bekend en dat heeft plaatsgevonden in Enschede, namelijk dat er brandbommen bij een moskee naar binnen zijn gegooid.
Theo van Gogh alweer vergeten? :')
-XOXO- Je maintiendrai
  maandag 11 januari 2021 @ 19:10:17 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197348462
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:36 schreef LXIV het volgende:
Mooi verhaal maar geen clue wat het met Wilders of moslims te maken heeft.
Deus ex machina.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197348506
Mooi verhaal. Doet mij denken aan reclames met pindakaas.
pi_197348525
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sorry hoor, maar dat beeld van die docent en z'n hoofd op straat gaat nog even niet weg.
Frankrijk is in de ban van rechtspopulisme. Die glijden steeds verder weg, waar we als Nederland niets mee te maken moeten hebben. Daar worden kansarme mensen weggestopt in banlieues en constant uitgesloten, waardoor extremisme en radicalisering ontstaat. In zo een gehucht ontstaan dan Breivieks, Tarrants en Aboulakhs.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 maandag 11 januari 2021 @ 19:13:34 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197348546
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:12 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Frankrijk is in de ban van rechtspopulisme. Die glijden steeds verder weg, waar we als Nederland niets mee te maken moeten hebben. Daar worden kansarme mensen weggestopt in banlieues en constant uitgesloten, waardoor extremisme en radicalisering ontstaat. In zo een gehucht ontstaan dan Breivieks, Tarrants en Aboulakhs.
... en weer geen woord over de docent in kwestie. Nee, het is allemaal vooral weer de schuld van iets anders. Alle behalve de Islam.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197348583
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Theo van Gogh is gewoon van z'n fiets gevallen of zo?

Die eeuwige beveiliging van Wilders is omdat het eigenlijk een autist is die geen mensen te dichtbij wil hebben?
Het geval met Fortuyn dan? Zijn alle blanken nu ook terroristen?

Inzien dat dit om enkelingen gaan die gestoord zijn. Als je de daden van alle moordenaars gaat linken aan achtergrond of geloof sinds het jaar 0, dan kom jij er slechter uit dan ik (als Moslim).
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197348592
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Deus ex machina.
Staat op mijn pet.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 maandag 11 januari 2021 @ 19:16:12 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197348610
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Het geval met Fortuyn dan? Zijn alle blanken nu ook terroristen?

Inzien dat dit om enkelingen gaan die gestoord zijn. Als je de daden van alle moordenaars gaat linken aan achtergrond of geloof sinds het jaar 0, dan kom jij er slechter uit dan ik (als Moslim).
He, jij zei dat er nog nooit een terreuractie was geweest, alleen in Enschede, waar natuurlijk de Islam weer het slachtoffer was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 maandag 11 januari 2021 @ 19:18:00 #27
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197348646
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Het geval met Fortuyn dan? Zijn alle blanken nu ook terroristen?

Inzien dat dit om enkelingen gaan die gestoord zijn. Als je de daden van alle moordenaars gaat linken aan achtergrond of geloof sinds het jaar 0, dan kom jij er slechter uit dan ik (als Moslim).


Ik zie een patroon.
-XOXO- Je maintiendrai
  maandag 11 januari 2021 @ 19:27:48 #28
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_197348905
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:12 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Frankrijk is in de ban van rechtspopulisme. Die glijden steeds verder weg, waar we als Nederland niets mee te maken moeten hebben. Daar worden kansarme mensen weggestopt in banlieues en constant uitgesloten, waardoor extremisme en radicalisering ontstaat. In zo een gehucht ontstaan dan Breivieks, Tarrants en Aboulakhs.
Dan gaan ze toch terug naar land van herkomst? Of naar het land van de grootouders? Of kopen ze een enkeltje ipv retourtje tijdens de zomervakantie?
  maandag 11 januari 2021 @ 19:29:25 #29
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_197348952
Assimileren is de sleutel. Wil je dat niet? Ga terug
pi_197349960
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

Inzien dat dit om enkelingen gaan die gestoord zijn.
Ik geloof best dat ze gestoord zijn, maar als honderden miljoenen het een goed idee vinden om mensen die de profeef afbeelden te onthoofden dan gaat dat niet om enkelingen, maar om een collectieve stoornis.

quote:
Als je de daden van alle moordenaars gaat linken aan achtergrond of geloof sinds het jaar 0, dan kom jij er slechter uit dan ik (als Moslim).
Nee hoor. Moslims blinken zodanig uit in het zaaien van dood en verderf dat ze die 800 jaar voorsprong van het christendom ruimschoots hebben ingehaald.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197350456
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:36 schreef LXIV het volgende:
Mooi verhaal maar geen clue wat het met Wilders of moslims te maken heeft.
Het begon leuk en goed, maar snap niet wat het met de islam heeft te maken. Jammer
Hallo
pi_197350620
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en weer geen woord over de docent in kwestie. Nee, het is allemaal vooral weer de schuld van iets anders. Alle behalve de Islam.
Had eerst wel respect voor zijn doorzettingsvermogen, blijkt het toch gewoon een jankerd te zijn.
Hallo
pi_197350652
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

He, jij zei dat er nog nooit een terreuractie was geweest, alleen in Enschede, waar natuurlijk de Islam weer het slachtoffer was.
Het ligt overal aan maar de olifant in de kamer wordt bewust over het afgehakte hoofd gezien
Hallo
pi_197396452
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

He, jij zei dat er nog nooit een terreuractie was geweest, alleen in Enschede, waar natuurlijk de Islam weer het slachtoffer was.
Ik heb even gekeken naar vorig jaar. Het rapport van Interpol laat zien dat er in Europa 119 aanslagen zijn geweest. Daarvan waren er 21 van 'jihadisten'. Dat betekent dat de gemiddelde terrorist meer op jou lijkt, dan op mij.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 00:05:37 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197396462
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:04 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken naar vorig jaar. Het rapport van Interpol laat zien dat er in Europa 119 aanslagen zijn geweest. Daarvan waren er 21 van 'jihadisten'. Dat betekent dat de gemiddelde terrorist meer op jou lijkt, dan op mij.
Ik heb een enorme baard, dus dat gaat niet werken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197396510
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:29 schreef Ciclon het volgende:
Assimileren is de sleutel. Wil je dat niet? Ga terug
Besef en concentreer op het feit dat de eisen voor assimilatie een vorm van mind control is. Alhoewel mensen zoals jij publiekelijk nog niet dicteren wat Moslims wel en niet moeten eten en drinken, wens jij wel te dicteren wat ik mag denken en geloven wat in feite vele malen erger is. Deze kruistocht lijkt op de vervolging van mensen, ten tijde van de Middeleeuwen.

Je laat je wel kennen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197396515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb een enorme baard, dus dat gaat niet werken
Daar kijk ik doorheen!
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 00:12:24 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197396530
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:10 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Besef en concentreer op het feit dat de eisen voor assimilatie een vorm van mind control is. Alhoewel mensen zoals jij publiekelijk nog niet dicteren wat Moslims wel en niet moeten eten en drinken, wens jij wel te dicteren wat ik mag denken en geloven wat in feite vele malen erger is. Deze kruistocht lijkt op de vervolging van mensen, ten tijde van de Middeleeuwen.

Je laat je wel kennen.
Nochthans komt die dwingelandij vooral uit de moslim-hoek... Halal, luidsprekers op moskeeën, onderwijs over de islam op school...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197396557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nochthans komt die dwingelandij vooral uit de moslim-hoek... Halal, luidsprekers op moskeeën, onderwijs over de islam op school...
Ik heb zelf Islamitsch onderwijs gevolgd. Het is ook bekend dat de Islamitische scholen, jaar in, jaar uit. als beste uit de testen komen m.b.t. onderwijskwaliteit. Niemand wordt gedwongen tot iets. Het is een keuze die je in vrijheid neemt, iets waar mensen zoals jij voor pleiten, maar in de praktijk tegenoverstelde willen bewerkstelligen.

(Koran: Soera-109-Al-Kafirun)
Zeg (O Mohammed): "O ongelovigen.
Ik aanbid niet wat jullie aanbidden.
En jullie zijn geen aanbidders van wat ik aanbid.
En ik zal nooit een aanbidder worden van wat jullie aanbidden.
En jullie zullen nooit aanbidders worden van wat ik aanbid.
Daarom, voor jullie jullie godsdienst en voor mij mijn godsdienst.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 00:17:02 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197396566
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik heb zelf Islamitsch onderwijs gevolgd. Het is ook bekend dat de Islamitische scholen, jaar in, jaar uit. als beste uit de testen komen m.b.t. onderwijskwaliteit. Niemand wordt gedwongen tot iets. Het is een keuze die je in vrijheid neemt, iets waar mensen zoals jij voor pleiten, maar in de praktijk tegenoverstelde willen bewerkstelligen.

(Koran: Soera-109-Al-Kafirun)
Zeg (O Mohammed): "O ongelovigen.
Ik aanbid niet wat jullie aanbidden.
En jullie zijn geen aanbidders van wat ik aanbid.
En ik zal nooit een aanbidder worden van wat jullie aanbidden.
En jullie zullen nooit aanbidders worden van wat ik aanbid.
Daarom, voor jullie jullie godsdienst en voor mij mijn godsdienst.

Ah, dus mijn beelden mogen blijven staan. Fijn
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197396651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah, dus mijn beelden mogen blijven staan. Fijn
Ik kom uit een soenitische-orthodoxie, verondersteld dat ik waarde hecht aan cultuur en traditie dat maakt mij conservatief. Maar ik ben ook liberaal, ik vind het ook heel belangrijk dat de samenleving vrijheid biedt aan een ieder om zichzelf te zijn. Als men openstaat voor nieuwe ideeën, dat betekent dat er minder hindernissen zijn om de waarheid te ontdekken. Er is zoveel behoefte aan eigen ideeën, eigen indrukken en niet één voorverpakte identiteit. Ik hoop dat die lijn zich doorzet en meer mensen zich durven uit te spreken, ondanks de linkse wind.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197396668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik heb zelf Islamitsch onderwijs gevolgd. Het is ook bekend dat de Islamitische scholen, jaar in, jaar uit. als beste uit de testen komen m.b.t. onderwijskwaliteit. Niemand wordt gedwongen tot iets. Het is een keuze die je in vrijheid neemt, iets waar mensen zoals jij voor pleiten, maar in de praktijk tegenoverstelde willen bewerkstelligen.

Oh, is dat zo?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197396693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:26 schreef marsan het volgende:

[..]

'Reformatorische en islamitische basisscholen scoren het beste op de eindtoets. Dat blijkt uit het jaarlijkse scholenonderzoek van RTL Nieuws. Het hoogste cijfer is deze keer voor een school in Limburg. Bekijk hier hoe scholen in jouw buurt het doen.'

https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-route8-2020-check

'Islamitische (7,4) en reformatorische (7,3) scholen halen net als de laatste jaren door de bank genomen hogere scores dan bijvoorbeeld openbare (6,9) en antroposofische (6,6) scholen. Alleen schoolsoorten met meer dan 40 vestigingen zijn in het onderzoek meegenomen.

Dat de kwaliteit van het islamitisch basisonderwijs in de lift zit werd al eerder gesignaleerd en wordt naast betere rapportcijfers en cito-scores ook bevestigd door positievere beoordelingen van de onderwijsinspectie. Recent onderzoek concludeert bovendien dat steeds meer islamitische basisscholen een goede balans weten te vinden tussen de islam en de voorbereiding op een actieve rol in de Nederlandse samenleving.'
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197396710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:30 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

'Reformatorische en islamitische basisscholen scoren het beste op de eindtoets. Dat blijkt uit het jaarlijkse scholenonderzoek van RTL Nieuws. Het hoogste cijfer is deze keer voor een school in Limburg. Bekijk hier hoe scholen in jouw buurt het doen.'

https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-route8-2020-check

'Islamitische (7,4) en reformatorische (7,3) scholen halen net als de laatste jaren door de bank genomen hogere scores dan bijvoorbeeld openbare (6,9) en antroposofische (6,6) scholen. Alleen schoolsoorten met meer dan 40 vestigingen zijn in het onderzoek meegenomen.

Dat de kwaliteit van het islamitisch basisonderwijs in de lift zit werd al eerder gesignaleerd en wordt naast betere rapportcijfers en cito-scores ook bevestigd door positievere beoordelingen van de onderwijsinspectie. Recent onderzoek concludeert bovendien dat steeds meer islamitische basisscholen een goede balans weten te vinden tussen de islam en de voorbereiding op een actieve rol in de Nederlandse samenleving.'
Er is meer dan alleen lager onderwijs.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197396716
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:32 schreef marsan het volgende:

[..]

Er is meer dan alleen lager onderwijs.
De vorming gebeurt daar. Het belangrijkste onderwijs van een mens.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197396723
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:33 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

De vorming gebeurt daar. Het belangrijkste onderwijs van een mens.
Je geeft een leuke draai aan je stelling.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197396735
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:34 schreef marsan het volgende:

[..]

Je geeft een leuke draai aan je stelling.
Nee hoor, jij had ook kunnen zeggen: 'Ik ben -positief- verrast!'.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197396756
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:36 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Nee hoor, jij had ook kunnen zeggen: 'Ik ben -positief- verrast!'.
Nee hoor. Jij beweert iets en blijkt anders te liggen. Dan had je dat ook kunnen zeggen ipv er een draai aan te geven.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197396821
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:27 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Dan gaan ze toch terug naar land van herkomst? Of naar het land van de grootouders? Of kopen ze een enkeltje ipv retourtje tijdens de zomervakantie?
Nederland zal - zoals ook nu - in nieuwe politieke crises gestort worden naarmate het besef doordringt dat een nieuwe stroom immigranten nodig is om de winkel draaiende te houden.Je hebt de eerste wereld en de derde wereld. De eerste heeft mensen nodig; de derde wereld heeft een overschot aan mensen. Een laag geboortecijfer en welvaart correleren, waar armoede en een hoog geboortecijfer dat ook doen. Óf accepteren dat de economische groei stagneert of dat we zelfs een stap terug moeten zetten in welvaart. Dat zie ik niet gebeuren.

Daarnaast een opmerkelijk feitje: In de Gouden Eeuw (1600-1700) was 50 procent van de Rotterdamse bevolking allochtoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gibraltar70 op 14-01-2021 01:21:28 ]
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197396865
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee hoor. Moslims blinken zodanig uit in het zaaien van dood en verderf dat ze die 800 jaar voorsprong van het christendom ruimschoots hebben ingehaald.
De categorie 'moslims' is met 1.8 mrd lieden te breed om zinvolle uitspraken over te doen. Omgang (met moslims) is bepalend voor de mening over moslims. Dat betekent dat iedere respondent zelf 'de moslim' definieert. Het maakt dat 'de moslim' in principe een reflectie is van de respondent.

Denk hier maar eens over na.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  donderdag 14 januari 2021 @ 06:19:48 #51
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197397677
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:04 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken naar vorig jaar. Het rapport van Interpol laat zien dat er in Europa 119 aanslagen zijn geweest. Daarvan waren er 21 van 'jihadisten'. Dat betekent dat de gemiddelde terrorist meer op jou lijkt, dan op mij.
Dus dat is rond 18% van de aanslagen , best knap als je bedenkt dat +/- 5% van de Europese bevolking moslim is
Ik ben inmiddels overleden
pi_197398056
En ‘vergeet’ ook niet te vermelden dat alle doden en alle gewonden van die 119 aanslagen allemaal zijn gevallen bij de 21 aanslagen van de Jihadisten.

Waar voor aanslagen waren het dan als er niet eens gewonden bij zijn gevallen? Schijnt wel een heel ander licht op de cijfers als je bedenkt dat 100% van alle dodelijke aanslagen door jihadisten is gepleegd

[ Bericht 8% gewijzigd door Sebbeszweet op 14-01-2021 07:49:46 ]
Hallo
pi_197398185
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik heb zelf Islamitsch onderwijs gevolgd. Het is ook bekend dat de Islamitische scholen, jaar in, jaar uit. als beste uit de testen komen m.b.t. onderwijskwaliteit. Niemand wordt gedwongen tot iets. Het is een keuze die je in vrijheid neemt, iets waar mensen zoals jij voor pleiten, maar in de praktijk tegenoverstelde willen bewerkstelligen.

(Koran: Soera-109-Al-Kafirun)
Zeg (O Mohammed): "O ongelovigen.
Ik aanbid niet wat jullie aanbidden.
En jullie zijn geen aanbidders van wat ik aanbid.
En ik zal nooit een aanbidder worden van wat jullie aanbidden.
En jullie zullen nooit aanbidders worden van wat ik aanbid.
Daarom, voor jullie jullie godsdienst en voor mij mijn godsdienst.

Ook hier weer selectief ‘cherry picking’. Er zijn talloze delen die opdragen dood en verderf te zaaien. Hier een voorbeeld:

(http://www.koran.nl/read/8#.Vkxi21UrLGg ) 008:012 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Hallo
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:15:15 #54
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197398257
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef datismijnmening het volgende:
Ah we gaan weer op de "Wilders is een racist tour" :O
Dat is hij dan ook.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197398895
Zolang moslims Jezus niet als Messias zien zal ik me niet met hen kunnen vereenzelvigen.
pi_197399216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:30 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

'Reformatorische en islamitische basisscholen scoren het beste op de eindtoets. Dat blijkt uit het jaarlijkse scholenonderzoek van RTL Nieuws. Het hoogste cijfer is deze keer voor een school in Limburg. Bekijk hier hoe scholen in jouw buurt het doen.'

https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-route8-2020-check

'Islamitische (7,4) en reformatorische (7,3) scholen halen net als de laatste jaren door de bank genomen hogere scores dan bijvoorbeeld openbare (6,9) en antroposofische (6,6) scholen. Alleen schoolsoorten met meer dan 40 vestigingen zijn in het onderzoek meegenomen.

Dat de kwaliteit van het islamitisch basisonderwijs in de lift zit werd al eerder gesignaleerd en wordt naast betere rapportcijfers en cito-scores ook bevestigd door positievere beoordelingen van de onderwijsinspectie. Recent onderzoek concludeert bovendien dat steeds meer islamitische basisscholen een goede balans weten te vinden tussen de islam en de voorbereiding op een actieve rol in de Nederlandse samenleving.'
Dat is mooi. Echter de gemiddelde score van de islamitische basisscholen ligt onder het landelijk gemiddelde. Er gaat nog een hele shitload aan modifiers over die scores heen (afkomst, achtergrond, omgeving enzo) waardoor ze ineens wat hoger dan gemiddeld scoren.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 09:30:39 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197399223
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:09 schreef Vigilant88 het volgende:
Zolang moslims Jezus niet als Messias zien zal ik me niet met hen kunnen vereenzelvigen.
Jezus is anders voor moslims wel een profeet. Maar volgens mij vraagt hele-maal niemand om je met moslims te vereenzelvigen dus dat kan het probleem niet zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197400097
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:25 schreef Gibraltar70 het volgende:
Toen ik 13 jaar was besloot ik dat het tijd was om geld te verdienen. Ik wilde een Sony Walkman kopen en met alleen mijn zakgeld als inkomstenbron zou het nog jaren duren eer ik zo'n prachtig apparaat zou kunnen bezitten.

Ik heb als kind een lichte vorm van polio opgelopen, dus reed ik rond op een driewielfiets. Ik dacht: een krantenwijk zou wel iets voor mij zijn. Dus toog ik met mijn driewieler naar het distributiepunt in Hengelo en toen ze mij daar zagen moest men lachen. Waar dacht ik wel dat ik mee bezig was? In mijn naïviteit begreep ik niet waarom ik geen krantenwijk zou kunnen nemen. Was de fiets niet goed genoeg? Ik zei dat ik een wijk wilde, en de coördinator zei nuchter: "de krantentas past niet achterop, de wielen staan in de weg. Helaas, knul!"

Ik droop teleurgesteld af en vertelde mijn vader over de afwijzing. Vader zag de teleurstelling en nam me mee naar buiten. Hij keek een paar minuten naar mijn fiets en had een aha-moment! Hij haalde een Grolsch-bierkrat en plaatste deze tussen de achterwielen van mijn fiets.

Het idee was dat mijn vader de bagagedrager zou demonteren en daarvoor in de plaats de bierkrat zou installeren. Alle plastic tussenpunten zaagde hij weg en zo ontstond er een mooie, lege krat. Zoals de gladde boodschappenkratten van nu, zeg maar. Nu konden alle kranten keurig in het kratje worden uitgelijnd. Er was helemaal geen tas meer nodig!

Gewapend met een goed humeur en een lege bierkrat tussen de achterwielen fietste ik terug naar het distributiepunt. Daar zag de coördinator de blik in mijn ogen en hij wist wel: deze jongen moet ik een krantenwijk geven. Het werd de Volkskrant!

Ik stond elke dag vroeg op, rond vijf uur, en reed met een goedgevulde krantenbak naar diverse adressen in een welgestelde wijk. Daar had je blijkbaar veel lezers van de Volkskrant. In het begin was het moeilijk navigeren, maar na verloop van tijd werd ik erg handig in het besturen van een volgeladen driewieler. De huisbewoners keken me in de eerste paar weken aan met een blik die het midden hield tussen boosheid en mededogen.

Er kwamen klachten. Geen klachten over mijn bezorgservice, maar klachten over de werkgever. Hoe haalden ze het in hun hoofd om een gehandicapt kind zo te misbruiken voor geldelijk gewin? De mensen gingen er van uit dat ik werd uitgebaat door een gierige werkgever, niet wetende dat ik gewoon een Sony Walkman wilde kopen. Dat was het hogere doel!

Na verloop van tijd raakte ik aan de praat met 'mijn' krantenlezers en vooral met oud en nieuw was het feest. Dan belde ik aan om de bewoners een gelukkig nieuwjaar te wensen en dan stelden ze mij vragen over mijn handicap, over school. En waarom ik dit werk toch deed? Ik vertelde dan dat ik wilde sparen om een Walkman te kopen en ook om een nieuw kostuum voor mijn vader te kopen, want hij had er geen geld voor.

Ik haalde honderden guldens op tijdens de feestdagen en weet nog goed: toen ik mijn zakken voor de eerste keer leegde op de eettafel thuis, keek mijn vader me zó trots aan. Hij wist: met die jongen komt het wel goed. Ik kocht een Sony Walkman en draaide eindeloos muziek van de jaren '80 tijdens het uitdelen van de kranten. Mijn vader kreeg van mij een kostuum.

Helaas is hij er niet meer. Op 56-jarige leeftijd begaven zijn longen het omdat hij jarenlang in slechte arbeidsomstandigheden gewerkt heeft, vol met fijnstof en plastic walmen. Zo ging dat met gastarbeiders, ze werden geworven om hun fysieke kracht, niet om hun kennis van de Nederlandse Arbowetgeving.

En nu wil Geert Wilders de samenleving weer eens de-islamiseren. De hoofddoek weren uit het straatbeeld en alles wat met migranten, asielzoekers en vooral moslims te maken heeft, buiten de wet plaatsen. Iedereen die niet de gedroomde witte kenmerken heeft moet weg uit Nederland.

Het antwoord op die wens is simpel: dat gaan 'we' dus niet doen. Een nieuwe generatie Nederlanders staat op, met dank aan de gastarbeiders, en dat is de toekomst die Geert Wilders en de zijnen nooit zullen kunnen tegenhouden.

https://volzin.nu/een-nie(...)IVPXB6gX3n1eTJy8JnxM
Vaak is het met gasten zo dat je ze van tijd tot tijd weer uitzwaait... dank voor de moeite en tot ziens
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_197400244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jezus is anders voor moslims wel een profeet. Maar volgens mij vraagt hele-maal niemand om je met moslims te vereenzelvigen dus dat kan het probleem niet zijn.
Ja, amper een profeet.
Vereenzelvigen met de nieuwe generatie Nederlanders dan.
pi_197400569
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat is mooi. Echter de gemiddelde score van de islamitische basisscholen ligt onder het landelijk gemiddelde. Er gaat nog een hele shitload aan modifiers over die scores heen (afkomst, achtergrond, omgeving enzo) waardoor ze ineens wat hoger dan gemiddeld scoren.
Dat is wat de TS steeds doet. Hij is continu bezig om cijfers te manipuleren of bewust informatie weglaten om zijn verhaal mee te 'onderbouwen'
Hallo
  donderdag 14 januari 2021 @ 14:07:31 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197404347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat is mooi. Echter de gemiddelde score van de islamitische basisscholen ligt onder het landelijk gemiddelde. Er gaat nog een hele shitload aan modifiers over die scores heen (afkomst, achtergrond, omgeving enzo) waardoor ze ineens wat hoger dan gemiddeld scoren.
Dat klopt, er wordt gecorrigeerd voor sociaal-economische achtergrond en migratieachtergrond, etc. Dat is, al heeft het de nodige haken en ogen, op zich natuurlijk niet zo gek: je wilt de onderwijskwaliteit meten, niet het leervermogen van verschillende groepen. Desalniettemin wordt er op islamitische scholen geloof ik nog wel eens gesjoemeld met scores.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197405993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat klopt, er wordt gecorrigeerd voor sociaal-economische achtergrond en migratieachtergrond, etc. Dat is, al heeft het de nodige haken en ogen, op zich natuurlijk niet zo gek: je wilt de onderwijskwaliteit meten, niet het leervermogen van verschillende groepen. Desalniettemin wordt er op islamitische scholen geloof ik nog wel eens gesjoemeld met scores.
En doordat zo'n islamitische school wel heel extreem allochtoon is over het algemeen kan het zijn dat die modifiers -die misschien heel aardig werken voor iets lagere percentages- ineens niet meer goed bruikbaar worden en rare uitschieters tot gevolg hebben.
En dan doe ik verder geen uitspraken over fraude.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197406612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

En doordat zo'n islamitische school wel heel extreem allochtoon is over het algemeen kan het zijn dat die modifiers -die misschien heel aardig werken voor iets lagere percentages- ineens niet meer goed bruikbaar worden en rare uitschieters tot gevolg hebben.
En dan doe ik verder geen uitspraken over fraude.
#Ibn Ghaldoun
Hallo
pi_197408643
Trouwens dat verhaal is een mooi staaltje fakenews, want een conservatieve moslim met een krat bier achterop zijn fiets? GTFO
Hallo
pi_197410783
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:15 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dat is hij dan ook.
Ben ik niet met je eens, hij discrimineert ernstig, maar om dat racistisch te noemen is juridisch gewauwel.
Moslims & Marokkanen zijn geen ras.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 14 januari 2021 @ 19:29:49 #66
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197410811
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, hij discrimineert ernstig, maar om dat racistisch te noemen is juridisch gewauwel.
Moslims & Marokkanen zijn geen ras.
Discriminatie op basis van geloof dan. Even walgelijk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197410818
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat klopt, er wordt gecorrigeerd voor sociaal-economische achtergrond en migratieachtergrond, etc. Dat is, al heeft het de nodige haken en ogen, op zich natuurlijk niet zo gek: je wilt de onderwijskwaliteit meten, niet het leervermogen van verschillende groepen. Desalniettemin wordt er op islamitische scholen geloof ik nog wel eens gesjoemeld met scores.
Bepaald niet alleen met scores.
Alhoewel ik de laatste jaren gelukkig minder over financieel wangedrag op islamitische scholen heb gelezen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197410953
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:29 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Discriminatie op basis van geloof dan. Even walgelijk.
Wat Wilders islam kritiek noemt, is idd gewoon het haten van moslims.
Als het echt om islam kritiek ging had ik er geen enkel probleem mee.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197411010
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:49 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Stel je voor dat nieuws van de kranten zouden koppen: "PVV wil ministerie remigratie en ontjoodsen".

Ik heb heb in LexisNexis gezocht hoe het kop in Reformatorisch Dagblad over een foute orthodoxe Jood zou zijn.

70 jaar terug werden stelselmatig de Joden geintimideerd, uitgesloten en vermoord. Daar hebben we dus niets van geleerd en gaan opnieuw hetzelfde traject in met Moslims in dit land. Zoals Rabbijn Lody Van de Kamp het heel mooi heeft verwoord: "Als ik de term 'joods-christelijke samenleving' hoor, dan voel ik mij als Jood gebruikt om moslims uit te sluiten."
Ik ben persoon voor een seculiere samenleving, op basis van het uitsluiten van alle religies. Maarja dat is een utopie.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 14 januari 2021 @ 19:39:50 #70
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197411050
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wat Wilders islam kritiek noemt, is idd gewoon het haten van moslims.
Als het echt om islam kritiek ging had ik er geen enkel probleem mee.

Daar zit inderdaad een wereld van verschil in. :Y
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197411082
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Graag een verwijzing naar een dergelijk geval in Nederland.

Dit is dus wat mij zorgen baart, dat men door al die krantenkoppen (voornamelijk de Telegraaf, maar hun rol in 1945 is ook bekend) en gebral van gekkies, het idee krijgt dat wij in Nederland elkaar aan het onthoofden zijn. In Nederland is één geval van terrorisme bekend en dat heeft plaatsgevonden in Enschede, namelijk dat er brandbommen bij een moskee naar binnen zijn gegooid.
De hofstadgroep was natuurlijk gewoon een grap. Wereldwijd bekend verder maar ach, deden niks.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197411153
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik heb zelf Islamitsch onderwijs gevolgd. Het is ook bekend dat de Islamitische scholen, jaar in, jaar uit. als beste uit de testen komen m.b.t. onderwijskwaliteit. Niemand wordt gedwongen tot iets. Het is een keuze die je in vrijheid neemt, iets waar mensen zoals jij voor pleiten, maar in de praktijk tegenoverstelde willen bewerkstelligen.

(Koran: Soera-109-Al-Kafirun)
Zeg (O Mohammed): "O ongelovigen.
Ik aanbid niet wat jullie aanbidden.
En jullie zijn geen aanbidders van wat ik aanbid.
En ik zal nooit een aanbidder worden van wat jullie aanbidden.
En jullie zullen nooit aanbidders worden van wat ik aanbid.
Daarom, voor jullie jullie godsdienst en voor mij mijn godsdienst.

Bijzondere tekst gezien volgens de Islam iedereen een moslim is, echter worden sommige anders opgevoed.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197411189
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:30 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

'Reformatorische en islamitische basisscholen scoren het beste op de eindtoets. Dat blijkt uit het jaarlijkse scholenonderzoek van RTL Nieuws. Het hoogste cijfer is deze keer voor een school in Limburg. Bekijk hier hoe scholen in jouw buurt het doen.'

https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-route8-2020-check

'Islamitische (7,4) en reformatorische (7,3) scholen halen net als de laatste jaren door de bank genomen hogere scores dan bijvoorbeeld openbare (6,9) en antroposofische (6,6) scholen. Alleen schoolsoorten met meer dan 40 vestigingen zijn in het onderzoek meegenomen.

Dat de kwaliteit van het islamitisch basisonderwijs in de lift zit werd al eerder gesignaleerd en wordt naast betere rapportcijfers en cito-scores ook bevestigd door positievere beoordelingen van de onderwijsinspectie. Recent onderzoek concludeert bovendien dat steeds meer islamitische basisscholen een goede balans weten te vinden tussen de islam en de voorbereiding op een actieve rol in de Nederlandse samenleving.'
Komt onder andere ook omdat het gesegregeerde scholen zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197411247
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wat Wilders islam kritiek noemt, is idd gewoon het haten van moslims.
Als het echt om islam kritiek ging had ik er geen enkel probleem mee.

Naja, Wilders heeft niks tegen mensen met een Moslim-achtergrond die geen Moslim meer zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 20:00:51 #75
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197411618
Ook hier, niet op de man spelen aub
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197412213
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:00 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ook hier, niet op de man spelen aub[/modbreak]
POL / De toekomst van de Nederlandse vrouw

Ik verwijs alleen maar naar eerdere opmerkingen van TS zelf.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 20:24:04 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197412309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]

POL / De toekomst van de Nederlandse vrouw

Ik verwijs alleen maar naar eerdere opmerkingen van TS zelf.
Dat kan maar toch maar achterwege laten hier, ik ga niet nog eens een ander topic lopen uitpluizen, laten we gewoon bij het onderwerp blijven en dat gaat toch echt ergens anders over.

Je hoeft het niet met TS eens te zijn, dat ben ik ook niet, maar hou het inhoudelijk of negeer hem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197412708
Is dit weer het zoveelste 'Marokkanen in de slachtofferrol-topic'? Ach ja, leven en laten leven.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 20:40:16 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197412750
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Is dit weer het zoveelste 'Marokkanen in de slachtofferrol-topic'? Ach ja, leven en laten leven.
Ach, is eens wat anders dan het zoveelste islam bash topic :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197412867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik heb zelf Islamitsch onderwijs gevolgd. Het is ook bekend dat de Islamitische scholen, jaar in, jaar uit. als beste uit de testen komen m.b.t. onderwijskwaliteit.
Hardop gelachen
pi_197414024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:38 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik ben persoon voor een seculiere samenleving, op basis van het uitsluiten van alle religies. Maarja dat is een utopie.
Dan moet je naar een communistisch land. Bijv. Cuba, schijnt goed weer te zijn.

Of: jezelf zoveel mogelijk vermenigvuldigen, zodat de rode MAO's van Nederland aan de macht komen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197414104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:31 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

En doordat zo'n islamitische school wel heel extreem allochtoon is over het algemeen kan het zijn dat die modifiers -die misschien heel aardig werken voor iets lagere percentages- ineens niet meer goed bruikbaar worden en rare uitschieters tot gevolg hebben.
En dan doe ik verder geen uitspraken over fraude.
Dit past in hetzelfde straatje als: 'Hoe kan zo een Marokkaan in zo een dure bak rijden?'

Met andere woorden, je waarneemt iets wat je niet had verwacht (Islamitische scholen scoren beter) en gaat zoeken naar dingen om het verhaal te ontkrachten. Zoals je het hier ook doet.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197414333
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Is dit weer het zoveelste 'Marokkanen in de slachtofferrol-topic'? Ach ja, leven en laten leven.
Heb geen Marokkaanse roots, maar je mag natuurlijk van alles beweren, alleen gebeurt dat nu meer in het openbaar (social-media). Vroeger deed men dat aan de stamtafel in de kroeg, als je dan te ver ging kreeg je gewoon een knal voor je bek... die sociale correctie ontbreekt tegenwoordig... helaas.

Dus ga je gang.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197414844
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:33 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Heb geen Marokkaanse roots, maar je mag natuurlijk van alles beweren, alleen gebeurt dat nu meer in het openbaar (social-media). Vroeger deed men dat aan de stamtafel in de kroeg, als je dan te ver ging kreeg je gewoon een knal voor je bek... die sociale correctie ontbreekt tegenwoordig... helaas.

Dus ga je gang.
Stoer hoor
Hallo
pi_197415069
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:26 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Dit past in hetzelfde straatje als: 'Hoe kan zo een Marokkaan in zo een dure bak rijden?'

Met andere woorden, je waarneemt iets wat je niet had verwacht (Islamitische scholen scoren beter) en gaat zoeken naar dingen om het verhaal te ontkrachten. Zoals je het hier ook doet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ening-verantwoording

Quote:
Welke gegevens zijn verder gebruikt voor het berekenen van de scores?

RTL Nieuws gebruikt voor het bepalen van leerlingkenmerken de achterstandsscores die het Centraal Bureau voor de Statistiek in opdracht van het ministerie openbaar heeft berekend.

Die scores zijn gebaseerd op gegevens over de thuissituatie. Bijvoorbeeld over het opleidingsniveau en de herkomst van ouders en of ze schulden hebben. Stuk voor stuk indicatoren die van invloed zijn op de prestaties van een leerling.

Lees hier (pdf) de precieze berekening achter de vergelijking. Daarnaast zijn de scores per school te vinden in artikelen via onze tool of in dit bestand (xls) met ruwe resultaten.

--

Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik zie bij voorkeur dat iedereen een zo hoog mogelijke opleiding krijgt.
Maar het is geen 1 op 1 vergelijking, gedeeltelijk terecht.

Het religieuze karakter staat me tegen, maar dat heb ik met alle scholen met een religieuze grondslag.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197415238
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:06 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Ook hier weer selectief ‘cherry picking’. Er zijn talloze delen die opdragen dood en verderf te zaaien. Hier een voorbeeld:

(http://www.koran.nl/read/8#.Vkxi21UrLGg ) 008:012 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Je link werkt niet. Even de Soerat benoemen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197415355
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:03 schreef Sebbeszweet het volgende:
#Ibn Ghaldoun
Nu je het over Ibn Khaldoun hebt, ik heb daar wel een mooie herinnering aan, en zeker aan de schrijver/vertaler van het werk van Ibn Khaldoun; Djuke Poppinga. Ze studeerde Arabische en Turkse taal-en letterkunde en bracht een groot offer door de "Muqaddimah" (Prolegomenon in het Grieks) van Ibn Khaldoun naar het Nederlands te vertalen. Het oorspronkelijke werk werd door Ibn Khaldoun gepubliceerd in 1377, in een Berbers fort in Algerije nabij Tiaret, nadat Ibn Khaldoun in 1375 door politiek gerommel Spanje was uitgezet.

Afgelopen zomer drong het tot me door dat dit boek in het Nederlands waarschijnlijk maar één keer gedrukt is. De uitgave van 2008 kost ¤ 26,50, terwijl je het in het Engels kunt ophalen voor ¤ 12,08.

De Nederlandse taal heeft een klein bereik en het is daarom haast onmogelijk voor uitgeverij Bulaaq om concurrerend te zijn tegen Engelstalige prijzen. Ik mijmer.

De Muqaddima beschrijft algemene wetmatigheden in de geschiedenis en is zó helder en veelzijdig dat Ibn Khaldoun universeel wordt beschouwd als één van de grootste sociologen en antropologen die hebben geleefd.
In Ibn Khaldoun's werk vind je verhandelingen over theologie, (filosofische) geschiedenis, economie, politiek, ecologie en een vroege evenknie van het (sociale) Darwinisme.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197415393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:51 schreef Tanatos het volgende:
Het religieuze karakter staat me tegen, maar dat heb ik met alle scholen met een religieuze grondslag.
Waarom staat je dit tegen? Onze normen en waarden komen van het geloof. Zo zie je maar:

In de Tweede Kamer-verkiezingen van 1937 behaalde de NSB van Anton Mussert 4 van de 100 zetels, met de Roomsch-Katholieke Staatspartij als grootste met 31 zetels. Tachtig jaar later staat de PVV van Geert Wilders op 20 van de 150 zetels, gelijk aan 13%. Oorzaak van de recente opkomst van rechts-nihilisme in het parlementaire bestel lijkt het sluipende verval van de Katholieke Kerk.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197415940
Als dit in KLB was geschreven dan:

Verzonnen verhalen :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197415976
Overigens, in een bierkrat passen hooguit 15 zaterdag kranten, kortom verzonnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197416011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:00 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Waarom staat je dit tegen? Onze normen en waarden komen van het geloof. Zo zie je maar:

In de Tweede Kamer-verkiezingen van 1937 behaalde de NSB van Anton Mussert 4 van de 100 zetels, met de Roomsch-Katholieke Staatspartij als grootste met 31 zetels. Tachtig jaar later staat de PVV van Geert Wilders op 20 van de 150 zetels, gelijk aan 13%. Oorzaak van de recente opkomst van rechts-nihilisme in het parlementaire bestel lijkt het sluipende verval van de Katholieke Kerk.
Mijn normen en waarden hebben niets met religie te maken.
De meeste christenen in Nederland verwerpen veel normen en waarden uit de bijbel.

Daarnaast betekent de vrijheid van religie van (gelovige) joodse- en moslimouders het einde van het recht op lichamelijke integriteit van kleine jongetjes.
Genitale verminking van kleine kinderen is een waardeloze norm.

Overigens typerend weer dat je niet op de rest van de post reageert.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197419777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:26 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Dit past in hetzelfde straatje als: 'Hoe kan zo een Marokkaan in zo een dure bak rijden?'

Met andere woorden, je waarneemt iets wat je niet had verwacht (Islamitische scholen scoren beter) en gaat zoeken naar dingen om het verhaal te ontkrachten. Zoals je het hier ook doet.
Nee, ik doe dat niet. Dat is wat jij doet.
Ik geef slechts een feit weer, wat overal op internet is terug te vinden en dat geef ik je mee.
De ruwe cito-toets resultaten zijn voor islamitische scholen matig. Door er berekeningen op los te laten scoren ze ineens hoog. En dat mag, want ze hebben te maken met mindere omstandigheden. Maar doe niet alsof islamitische scholen slimmere leerlingen hebben. Dat hebben ze niet. Een witte school in Wassenaar scoort met het cito-gemiddelde van een islamitische school een 6je, de islamistische school een dikke 8.

En hier houdt voor mij de discussie op.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197419961
Het probleem is dat de PVV er een Islam probleem van maakt, terwijl ze bedoelen: Een Marokaanse jongeren probleem. Geloof mji maar dat je van die trouwe moskee bezoekers geen last hebt. Die houden zich over het algemeent netjes aan de regels.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:12:17 #94
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_197420249
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:25 schreef Gibraltar70 het volgende:
En nu wil Geert Wilders de samenleving weer eens de-islamiseren. De hoofddoek weren uit het straatbeeld en alles wat met migranten, asielzoekers en vooral moslims te maken heeft, buiten de wet plaatsen. Iedereen die niet de gedroomde witte kenmerken heeft moet weg uit Nederland.
Het antwoord op die wens is simpel: dat gaan 'we' dus niet doen. Een nieuwe generatie Nederlanders staat op, met dank aan de gastarbeiders, en dat is de toekomst die Geert Wilders en de zijnen nooit zullen kunnen tegenhouden.

Zo jammer dat hij zo'n column hiermee moet afsluiten, anders was dit een pareltje voor [TTK] geweest, nu verzand het weer in een welles/nietus tussen moslims&christenen en denken atheisten "gaan we weer, jullie leren het nooit" :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_197421160
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:12 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Zo jammer dat hij zo'n column hiermee moet afsluiten, anders was dit een pareltje voor [TTK] geweest, nu verzand het weer in een welles/nietus tussen moslims&christenen en denken atheisten "gaan we weer, jullie leren het nooit" :')
Want de atheïsten gaan het oplossen zeker?
pi_197421289
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:20 schreef raptorix het volgende:
Als dit in KLB was geschreven dan:

Verzonnen verhalen :') :')
Het verhaal heeft ook wel een hoog LinkedIn-gehalte.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197421790
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het verhaal heeft ook wel een hoog LinkedIn-gehalte.
https://www.linkedin.com/(...)68494989733888-r-KW/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:56:52 #98
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_197423601
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:32 schreef Vigilant88 het volgende:
Want de atheïsten gaan het oplossen zeker?
Die slaan elkaar in ieder geval niet de kop in omdat eeuwenoude geschriften daartoe aanzetten oO<
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_197424464
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:56 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Die slaan elkaar in ieder geval niet de kop in omdat eeuwenoude geschriften daartoe aanzetten oO<
Het probleem van doorgeslagen idealisme bestaat ook onder atheïsten.
Neem bv de heren Stalin & Mao.
Zijn toch echt de kampioenen qua massamoord.
Goed, de vergelijking met het verleden gaat mank want om mensen te kunnen vermoorden moeten ze er wel eerst zijn.
Maar toch.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tanatos op 15-01-2021 13:55:06 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197424602
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:41 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is dat de PVV er een Islam probleem van maakt, terwijl ze bedoelen: Een Marokaanse jongeren probleem. Geloof mji maar dat je van die trouwe moskee bezoekers geen last hebt. Die houden zich over het algemeent netjes aan de regels.
Niet alleen Marokkanen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Meldpunt_Midden_en_Oost_Europeanen

Wilders voert politiek via boze onderbuik oneliners, en daar is hij erg goed in.
Overigens vind ik het opvallend hoeveel beter rechtse politici daarin lijken te zijn, vergeleken met linkse politici.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 15-01-2021 15:20:30 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:11:35 #101
455560 Logic91
Always stay rational
pi_197427741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:25 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik kom uit een soenitische-orthodoxie, verondersteld dat ik waarde hecht aan cultuur en traditie dat maakt mij conservatief. Maar ik ben ook liberaal, ik vind het ook heel belangrijk dat de samenleving vrijheid biedt aan een ieder om zichzelf te zijn. Als men openstaat voor nieuwe ideeën, dat betekent dat er minder hindernissen zijn om de waarheid te ontdekken. Er is zoveel behoefte aan eigen ideeën, eigen indrukken en niet één voorverpakte identiteit. Ik hoop dat die lijn zich doorzet en meer mensen zich durven uit te spreken, ondanks de linkse wind.
Toch maar even de proef op de som nemen. Vooropgesteld dat ik het met het dikgedrukte eens ben.

Zou jij diezelfde vrijheid waarvan jij aangeeft deze te steunen ook gunnen als je kinderen later aangeven dat ze niet geloven in een god en niets moeten hebben van religie?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:19:52 #102
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197427873
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:11 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Toch maar even de proef op de som nemen. Vooropgesteld dat ik het met het dikgedrukte eens ben.

Zou jij diezelfde vrijheid waarvan jij aangeeft deze te steunen ook gunnen als je kinderen later aangeven dat ze niet geloven in een god en niets moeten hebben van religie?
En aangeven dat ze homo zijn?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_197429284
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:45 schreef Sebbeszweet het volgende:
TS gaat daar nooit op reageren omdat anders zijn hypocrisie pijnlijk naar voren komt.
Daar ben ik niet van overtuigd:

POL / De toekomst van de Nederlandse vrouw

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 15-01-2021 20:51:42 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197432620
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:11 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Toch maar even de proef op de som nemen. Vooropgesteld dat ik het met het dikgedrukte eens ben.

Zou jij diezelfde vrijheid waarvan jij aangeeft deze te steunen ook gunnen als je kinderen later aangeven dat ze niet geloven in een god en niets moeten hebben van religie?
Ik ben een praktiserende moslim, derhalve is het voor mij logisch dat mijn nakomelingen deze weg ook bewandelen, anders ben ik gefaald. Want dit is -voor mij- de waarheid. Als mijn kinderen afstand willen doen van de Islam, dan heb ik gefaald in de opvoeding en heb ik het niet kunnen overdragen. Maar, dit gaat goed komen, aangezien het ook met mij is goed gekomen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 20:47:23 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197433045
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:30 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik ben een praktiserende moslim, derhalve is het voor mij logisch dat mijn nakomelingen deze weg ook bewandelen, anders ben ik gefaald. Want dit is -voor mij- de waarheid. Als mijn kinderen afstand willen doen van de Islam, dan heb ik gefaald in de opvoeding en heb ik het niet kunnen overdragen. Maar, dit gaat goed komen, aangezien het ook met mij is goed gekomen.
Eerlijk gezegd, dat is geen antwoord op de vragen. De vraag is of jij het accepteert als jouw kinderen andere keuzes maken dan die jij ze graag ziet maken. Kan je vrij eenvoudig beantwoorden, lijkt mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 vrijdag 15 januari 2021 @ 20:49:28 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197433098
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:30 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik ben een praktiserende moslim, derhalve is het voor mij logisch dat mijn nakomelingen deze weg ook bewandelen, anders ben ik gefaald. Want dit is -voor mij- de waarheid. Als mijn kinderen afstand willen doen van de Islam, dan heb ik gefaald in de opvoeding en heb ik het niet kunnen overdragen. Maar, dit gaat goed komen, aangezien het ook met mij is goed gekomen.
Hoe past het tinderen met 'sletterige Nederlandse vrouwen' precies daarin?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197433209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, dat is geen antwoord op de vragen. De vraag is of jij het accepteert als jouw kinderen andere keuzes maken dan die jij ze graag ziet maken. Kan je vrij eenvoudig beantwoorden, lijkt mij.
Van mijn kinderen, zou ik het niet kunnen accepteren. Wel van de buurman of neef. Kinderen zijn toch anders.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197433255
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe past het tinderen met 'sletterige Nederlandse vrouwen' precies daarin?
Bedoel je met de Nederlandse vrouwen, enkel de autochtonen? Zo ja, nou ik vind van geel tot zwart, alles wel fijn. Ik sluit niemand uit.

Tevens zie ik Tinderen niet persee als sletteren, maar meer een bijeenkomst van mensen die momenteel geen zin hebben in een relatie, maar wel behoeften hebben. Tinder is niet zo eng, probeer maar eens.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 vrijdag 15 januari 2021 @ 20:57:02 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197433282
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:55 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Bedoel je met de Nederlandse vrouwen, enkel de autochtonen? Zo ja, nou ik vind van geel tot zwart, alles wel fijn. Ik sluit niemand uit.

Tevens zie ik Tinderen niet persee als sletteren, maar meer een bijeenkomst van mensen die momenteel geen zin hebben in een relatie, maar wel behoeften hebben. Tinder is niet zo eng, probeer maar eens.
Ik heb mijn engel reeds gevonden. Niet nodig, die digitale toestand.

Verder weer prachtig hoe je jezelf vrijpleit van gedrag wat je 'onze vrouwen' verwijt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197433315
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb mijn engel reeds gevonden. Niet nodig, die digitale toestand.

Verder weer prachtig hoe je jezelf vrijpleit van gedrag wat je 'onze vrouwen' verwijt.
Jij haalt dingen door elkaar. Ik heb het nooit over vrouwen gehad die hun lusten achterna gaan.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 vrijdag 15 januari 2021 @ 20:58:44 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197433332
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:58 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Jij haalt dingen door elkaar. Ik heb het nooit over vrouwen gehad die hun lusten achterna gaan.
En mannen die hun lusten achterna gaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 22:27:09 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197435425
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:53 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Van mijn kinderen, zou ik het niet kunnen accepteren. Wel van de buurman of neef. Kinderen zijn toch anders.
Bedankt voor je oprechte antwoord.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197447985
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:09 schreef Vigilant88 het volgende:
Zolang moslims Jezus niet als Messias zien zal ik me niet met hen kunnen vereenzelvigen.
Jezus is letterlijk de Messias in de Islam die terugverwacht wordt in Damascus (Syrië):

[And mention] when the angels said, "O Mary, indeed Allah gives you good tidings of a word from Him, whose name will be the Messiah, Jesus, the son of Mary - distinguished in this world and the Hereafter and among those brought near [to Allah ].
https://legacy.quran.com/3/45

Hoofdstuk 19 van de Koran is naar Maria (Mary) vernoemd
https://legacy.quran.com/19

Het doel van mijn reactie is niet om met jou 'te vereenzelvigen', maar om jouw fout aan te tonen.

Kortom, Jezus en Maria hebben een zeer gerespecteerde status binnen de Islam, in tegenstelling tot wat er over Jezus wordt aangegeven in de talmoed (Jesus is boiling in excrement!!).
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_197448082
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bedankt voor je oprechte antwoord.
Waarom vraag je niet verder? Vind je dit normaal gedrag mss?
pi_197448138
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:01 schreef alilami het volgende:

[..]

Jezus is letterlijk de Messias in de Islam die terugverwacht wordt in Damascus (Syrië):

[And mention] when the angels said, "O Mary, indeed Allah gives you good tidings of a word from Him, whose name will be the Messiah, Jesus, the son of Mary - distinguished in this world and the Hereafter and among those brought near [to Allah ].
https://legacy.quran.com/3/45

Hoofdstuk 19 van de Koran is naar Maria (Mary) vernoemd
https://legacy.quran.com/19

Het doel van mijn reactie is niet om met jou 'te vereenzelvigen', maar om jouw fout aan te tonen.

Kortom, Jezus en Maria hebben een zeer gerespecteerde status binnen de Islam, in tegenstelling tot wat er over Jezus wordt aangegeven in de talmoed (Jesus is boiling in excrement!!).
Jezus komt niet meer terug hoor. De Zoon van God is hier reeds geweest en ze hebben Hem vermoord (en Hij verweerde zich niet).
pi_197448174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:10 schreef Vigilant88 het volgende:

[..]

Waarom vraag je niet verder? Vind je dit normaal gedrag mss?
Omdat zn antwoord al duidelijk is.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:25 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik kom uit een soenitische-orthodoxie, verondersteld dat ik waarde hecht aan cultuur en traditie dat maakt mij conservatief. Maar ik ben ook liberaal, ik vind het ook heel belangrijk dat de samenleving vrijheid biedt aan een ieder om zichzelf te zijn. Als men openstaat voor nieuwe ideeën, dat betekent dat er minder hindernissen zijn om de waarheid te ontdekken. Er is zoveel behoefte aan eigen ideeën, eigen indrukken en niet één voorverpakte identiteit. Ik hoop dat die lijn zich doorzet en meer mensen zich durven uit te spreken, ondanks de linkse wind.
Wat hij hier zegt klopt dus niet als puntje bij paaltje komt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197448382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:16 schreef marsan het volgende:

[..]

Omdat zn antwoord al duidelijk is.
[..]

Wat hij hier zegt klopt dus niet als puntje bij paaltje komt.
Hij voelt zich als ouder gefaald als zijn kinderen zijn religie verwerpen. Oplossing: Breken met kinderen.

Logica, waar?
  Beste debater 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 18:47:25 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197449991
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:01 schreef alilami het volgende:

[..]

Jezus is letterlijk de Messias in de Islam die terugverwacht wordt in Damascus (Syrië):

[And mention] when the angels said, "O Mary, indeed Allah gives you good tidings of a word from Him, whose name will be the Messiah, Jesus, the son of Mary - distinguished in this world and the Hereafter and among those brought near [to Allah ].
https://legacy.quran.com/3/45

Hoofdstuk 19 van de Koran is naar Maria (Mary) vernoemd
https://legacy.quran.com/19

Het doel van mijn reactie is niet om met jou 'te vereenzelvigen', maar om jouw fout aan te tonen.

Kortom, Jezus en Maria hebben een zeer gerespecteerde status binnen de Islam, in tegenstelling tot wat er over Jezus wordt aangegeven in de talmoed (Jesus is boiling in excrement!!).
Alleen gaat het in de Talmoed geheel niet over Jezus van Nazareth.


The Text

Sanhedrin 106a

R. Yochanan said (regarding Balaam): In the beginning a prophet, in the end a sorcerer.
Rav Papa said: As people say, "She was the descendant of princes and rulers, she played the harlot with carpenters."

Here we come to the common distortion that references in the talmud to Balaam are really veiled references to Jesus. As we shall soon see, Balaam is not a talmudic codeword for Jesus. Therefore, the passage above is referring solely to Balaam and not to Jesus. Besides this fact, read the passage closely and you will see that Rav Papa is offering a parable that explains R. Yochanan's statement. It is impossible to read R. Yochanan's statement as referring to Jesus and Rav Papa's as referring to Jesus' mother.

R. Yochanan is saying that Balaam had tremendous potential and started out as a true prophet of G-d. However, he turned to evil and in the end of his life became a sorcerer (i.e. user of black magic). This tradition regarding Balaam's descent was also recorded in the Tanchuma [Balak, 5] and in Yalkut Shimoni [Numbers, 771].

Rav Papa adds a parable to explain this. Consider a woman who is married to a powerful ruler who leads their people out into battle. She is used to being the wife of someone strong, whose powerful hands can skillfully manipulate a sword and overcome any opponents. If her husband were to die she would still want to marry someone in a similar position of leadership and strength. Even if this widow is continually passed over by those she wishes to marry, she will still strive for her former glory, and will even marry a carpenter who, while not leading his countrymen out into battle, still must skillfully handle tools. Even when the ability to reach her old glory is obviously absent, she will still try everything possible to reach any position that remotely resembles it.

Similarly, Balaam started out as a man with prophecy (like a prince or ruler). He was capable of seeing the future and even manipulating it through his curses and blessings. However, when he lost that gift when G-d removed his prophecy, Balaam still wanted to see the future, even resorting to such pale comparisons as sorcery and black magic (like a carpenter).

This passage has absolutely nothing to do with Jesus and there is certainly no insult implied towards Mary.

///


The Text
Talmud Gittin 56b-57a

[Onkelos Bar Kalonikus] called up Balaam from the dead. [Onkelos] asked: Who is honored in that world? [Balaam] replied: Israel. [Onkelos asked:] What about joining them? [Balaam] replied: (Deut. 23:7) "You shall not seek their peace or welfare all your days." [Onkelos] asked: What is your punishment? [Balaam answered]: In boiling semen.
[Onkelos] called up Yeshu from the dead. [Onkelos] asked: Who is honored in that world? [Yeshu] replied: Israel. [Onkelos asked:] What about joining them? [Yeshu] replied: Seek their good. Do not seek their bad. Whoever touches them is as if he touched the pupil of his eye. [Onkelos] asked: What is your punishment? [Yeshu answered]: In boiling excrement. As the mast said: Whoever mocks the words of the sages in punished in boiling excrement.

Here we see a story of the famous convert Onkelos who, prior to converting, used black magic to bring up famous villains of history and ask them whether their wickedness saved them in the world to come. In both cases (there is a third case of Onkelos calling up Titus as well) the sinner is being terribly punished in the afterlife while Israel is being rewarded. Presumably, this helped convince Onkelos to convert to Judaism.

As we have explained elsewhere, Yeshu is not Jesus of the New Testament. He is most likely a prominent sectarian of the early first century BCE who deviated from rabbinic tradition and created his own religion combining Hellenistic paganism with Judaism. While Yeshu may be the proto-Jesus some scholars point to as inspiring the early Christians, he is definitely not the man who was crucified in Jerusalem in the year 33 CE.

Interestingly, if someone were to claim that Yeshu in the passage above is Jesus, then Balaam cannot also refer to Jesus because both Balaam and Yeshu are in the passage together. In other words, it is self-contradicting to claim that the passages above about Balaam's mother being a harlot or dying young refer to Jesus and to claim that the passage above about Yeshu being punished also refers to Jesus. You can't have it both ways.

http://talmud.faithweb.com/articles/jesus.html

Maar goede anti-Joodse sneer, weer... zijn we onderhand wel gewend van onze islamitische vrienden. Hoe heten Joden ook weer in de koran? Apen toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197457629
Oh God is het weer zo ver..
Heb je nog wat zelf geschreven TS of heb je het weer van obscure sites gekopieerd?

Nou ik zal maar vast de samenvatting geven.
We zijn een stel xenofoben hier en rechtspopulisten. De islam is een gezellig geloof, de sharia moet ingevoerd worden en Erdogan is jouw voorbeeld.

Zo dit topic kan op slot.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisChrartin op 17-01-2021 00:55:58 ]
pi_197457797
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:25 schreef Gibraltar70 het volgende:
Toen ik 13 jaar was besloot ik dat het tijd was om geld te verdienen. Ik wilde een Sony Walkman kopen en met alleen mijn zakgeld als inkomstenbron zou het nog jaren duren eer ik zo'n prachtig apparaat zou kunnen bezitten.

Ik heb als kind een lichte vorm van polio opgelopen, dus reed ik rond op een driewielfiets. Ik dacht: een krantenwijk zou wel iets voor mij zijn. Dus toog ik met mijn driewieler naar het distributiepunt in Hengelo en toen ze mij daar zagen moest men lachen. Waar dacht ik wel dat ik mee bezig was? In mijn naïviteit begreep ik niet waarom ik geen krantenwijk zou kunnen nemen. Was de fiets niet goed genoeg? Ik zei dat ik een wijk wilde, en de coördinator zei nuchter: "de krantentas past niet achterop, de wielen staan in de weg. Helaas, knul!"

Ik droop teleurgesteld af en vertelde mijn vader over de afwijzing. Vader zag de teleurstelling en nam me mee naar buiten. Hij keek een paar minuten naar mijn fiets en had een aha-moment! Hij haalde een Grolsch-bierkrat en plaatste deze tussen de achterwielen van mijn fiets.

Het idee was dat mijn vader de bagagedrager zou demonteren en daarvoor in de plaats de bierkrat zou installeren. Alle plastic tussenpunten zaagde hij weg en zo ontstond er een mooie, lege krat. Zoals de gladde boodschappenkratten van nu, zeg maar. Nu konden alle kranten keurig in het kratje worden uitgelijnd. Er was helemaal geen tas meer nodig!

Gewapend met een goed humeur en een lege bierkrat tussen de achterwielen fietste ik terug naar het distributiepunt. Daar zag de coördinator de blik in mijn ogen en hij wist wel: deze jongen moet ik een krantenwijk geven. Het werd de Volkskrant!

Ik stond elke dag vroeg op, rond vijf uur, en reed met een goedgevulde krantenbak naar diverse adressen in een welgestelde wijk. Daar had je blijkbaar veel lezers van de Volkskrant. In het begin was het moeilijk navigeren, maar na verloop van tijd werd ik erg handig in het besturen van een volgeladen driewieler. De huisbewoners keken me in de eerste paar weken aan met een blik die het midden hield tussen boosheid en mededogen.

Er kwamen klachten. Geen klachten over mijn bezorgservice, maar klachten over de werkgever. Hoe haalden ze het in hun hoofd om een gehandicapt kind zo te misbruiken voor geldelijk gewin? De mensen gingen er van uit dat ik werd uitgebaat door een gierige werkgever, niet wetende dat ik gewoon een Sony Walkman wilde kopen. Dat was het hogere doel!

Na verloop van tijd raakte ik aan de praat met 'mijn' krantenlezers en vooral met oud en nieuw was het feest. Dan belde ik aan om de bewoners een gelukkig nieuwjaar te wensen en dan stelden ze mij vragen over mijn handicap, over school. En waarom ik dit werk toch deed? Ik vertelde dan dat ik wilde sparen om een Walkman te kopen en ook om een nieuw kostuum voor mijn vader te kopen, want hij had er geen geld voor.

Ik haalde honderden guldens op tijdens de feestdagen en weet nog goed: toen ik mijn zakken voor de eerste keer leegde op de eettafel thuis, keek mijn vader me zó trots aan. Hij wist: met die jongen komt het wel goed. Ik kocht een Sony Walkman en draaide eindeloos muziek van de jaren '80 tijdens het uitdelen van de kranten. Mijn vader kreeg van mij een kostuum.

Helaas is hij er niet meer. Op 56-jarige leeftijd begaven zijn longen het omdat hij jarenlang in slechte arbeidsomstandigheden gewerkt heeft, vol met fijnstof en plastic walmen. Zo ging dat met gastarbeiders, ze werden geworven om hun fysieke kracht, niet om hun kennis van de Nederlandse Arbowetgeving.

En nu wil Geert Wilders de samenleving weer eens de-islamiseren. De hoofddoek weren uit het straatbeeld en alles wat met migranten, asielzoekers en vooral moslims te maken heeft, buiten de wet plaatsen. Iedereen die niet de gedroomde witte kenmerken heeft moet weg uit Nederland.

Het antwoord op die wens is simpel: dat gaan 'we' dus niet doen. Een nieuwe generatie Nederlanders staat op, met dank aan de gastarbeiders, en dat is de toekomst die Geert Wilders en de zijnen nooit zullen kunnen tegenhouden.

https://volzin.nu/een-nie(...)IVPXB6gX3n1eTJy8JnxM
Mooie tijden waren dat TS!

Toen konden vrouwen ook gewoon over straat zonder voor kankerslet te worden uitgescholden. Ik hoop dat die tijd weer terugkomt. ^O^
pi_197459129
Ik dacht tijdens het lezen even dat Gibraltar70 ooit gewerkt had, maar ook dit was weer geknipt en geplakt en niet door hem geschreven.

Mijn wereldbeeld klopt weer.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 11:53:59 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197461333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:10 schreef Vigilant88 het volgende:

[..]

Waarom vraag je niet verder? Vind je dit normaal gedrag mss?
Waarom wel? Ik wilde de vraag beantwoord zien en verder boeit het mij niet zo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 11:54:47 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197461349
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:29 schreef Vigilant88 het volgende:

[..]

Hij voelt zich als ouder gefaald als zijn kinderen zijn religie verwerpen. Oplossing: Breken met kinderen.

Logica, waar?
Voor sommigen wel, ja. En dat zijn niet alleen moslims, dit soort verhalen kom je ook bij christenen tegen. Their loss.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197461693
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:45 schreef MisChrartin het volgende:
Oh God is het weer zo ver..
Heb je nog wat zelf geschreven TS of heb je het weer van obscure sites gekopieerd?

Ik had het kunnen weten.

https://volzin.nu/een-nie(...)an-de-gastarbeiders/
pi_197462138
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Voor sommigen wel, ja. En dat zijn niet alleen moslims, dit soort verhalen kom je ook bij christenen tegen. Their loss.
Je kan het volgens mij beter vinden met moslims dan met christenen.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 20:30:15 #126
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197473949
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:39 schreef Vigilant88 het volgende:

[..]

Je kan het volgens mij beter vinden met moslims dan met christenen.
Ik vind alle religie en geloven onzin maar ik heb geen problemen met mensen die geloven over het algemeen. Zolang niemand mij probeert tot hun religie te bekeren interesseert het mij allemaal niet zo veel wat mensen geloven.

Overigens zou ik niet weten waarom het uberhaupt een probleem zou zijn als ik het met moslims beter kan vinden dan christenen, wat is daar het probleem mee, volgens jou?

[ Bericht 6% gewijzigd door Tijger_m op 17-01-2021 20:50:08 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197475324
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vind alle religie en geloven onzin maar ik heb geen problemen met mensen die geloven over het algemeen. Zolang niemand mij probeert tot hun religie te bekeren interesseert het mij allemaal niet zo veel wat mensen geloven.

Overigens zou ik niet weten waarom het uberhaupt een probleem zou zijn als ik het met moslims beter kan vinden dan christenen, wat is daar het probleem mee, volgens jou?
Ik heb er geen probleem mee, hoor. Het zou wel wat kunnen zeggen over jouw karakter, dat je je beter kan vinden in hun religie.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 21:29:36 #128
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197475420
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:26 schreef Vigilant88 het volgende:

[..]

Ik heb er geen probleem mee, hoor. Het zou wel wat kunnen zeggen over jouw karakter, dat je je beter kan vinden in hun religie.
Rare denkbeelden hou jij er op na. Maar het zal mij een zorg zijn wat jij over mijn karakter denkt, eigenlijk.

En nogmaals, iedere religie is onzin in mijn optiek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197475719
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rare denkbeelden hou jij er op na. Maar het zal mij een zorg zijn wat jij over mijn karakter denkt, eigenlijk.

En nogmaals, iedere religie is onzin in mijn optiek.
Niks raar aan hoor, tijger.
pi_197497908
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 01:09 schreef ijs. het volgende:

[..]

Mooie tijden waren dat TS!

Toen konden vrouwen ook gewoon over straat zonder voor kankerslet te worden uitgescholden. Ik hoop dat die tijd weer terugkomt. ^O^
Op basis van tuig een heel gemeenschap bashen. Terwijl tuig in alle kleuren en formaten te vinden zijn, het is maar net waar je het zoekt. Als je oprecht was in je waarneming, had je ook de Turkse cardioloog in het regionale ziekenhuis kunnen zien, de Marokkaanse accountant op de Zuidas, de Surinaamse rechter in Utrecht en de Antilliaanse politieagent in Rotterdam kunnen waarnemen. In het licht van de politieke discriminatie van migranten in Nederland, is het belangrijk om oog te blijven houden voor de succesverhalen; voor de individuele uitstijgers die in Nederland en omringende landen buitengewone prestaties leveren. Eén van de verhalen die te weinig aandacht krijgen, is het verhaal van de geboren Turkse Duitser Bülent Altan.

Altan is absoluut een pionier; mogelijk iemand die Europa zal helpen competitief te worden in de ruimtevaart. Het is een understatement als ik zeg dat Altan's inspanningen in Beieren mede de toekomst van Europa zullen bepalen. Altan was één van de leidende ingenieurs aan de zijde van Elon Musk bij SpaceX sinds 2004. In 2019 keerde Altan terug naar Europa om vanuit München te proberen concurrerende draagraketten te maken voor het lanceren van satellieten en lasercommunicatiesystemen hiertussen. Vorige maand haalde Altan voor zijn raketontwikkelaar Isar Aerospace een recordbedrag van ¤ 75 miljoen op, onder andere van de Frans-Duitse luchtvaartreus Airbus. Zijn tweede bedrijf, Mynaric, gooit hoge ogen en is genoteerd aan de beurs van Frankfurt.

Daarnaast zie je de Turkse bouwgiganten in Nederland. Zie Ballast Nedam, bieden 2.000 banen in Nederland. Zie het Board-room: https://www.ballast-nedam(...)ent-and-supervision/. Een van de kernproblematiek bij de geinstrumentaliseerde migrantenperceptie richting Nederlandse-Turken is dat beleidsambtenaren en adviseurs van onze Nederlandse overheid de Europese Turken in de historiciteit en identiteit verwarren met de slaven van Nederlandse-Indië en Suriname maar ook met Sefaridische Joodse migranten van Spanje. Komt er een einde aan de verwarring van de institutionele ambtenaren? Nee, in de korte termijn niet.

Maar de problematiek is diep in de emotionele sentimenten, politieke populisme en de werkelijkheid geweven über-polder casus waar Duitsland zowel in de korte historische betrekkingen maar ook als protector en motor van Europa zijnde beslissende kracht is. De Duitse factor is beslissend en het gaat niet zo lang duren dat populisme, racisme, discriminatie richting Neder-Turkse institutie blijft heersen. Het is ondenkbaar dat koers zo blijft gaan. Vanuit pragmatische overwegingen van de Staat verwacht ik dat onze overheid stap voor stap halt gaat roepen tegen kolonialistische hysterie scheppers. De overheid gaat zich ook genereren. Dat gaat in de korte termijn niet gebeuren maar in de midden en lange termijn wel. Ik vertrouw op de wijze overwegingen Koninklijke instituten. Ik bedoel hiermee De Tweede Kamer en huidige beleidsambtenaren bij uitvoerende macht niet. Maar de rechtsstaat en Majesteit de Koning staat nu ook gelukkig paraat tegen beschamende vernedering van Turkse gemeenschappen.

In de achtergrond is er grote strijd tegen tot extreemrechts leidend monopolie bij ambtelijke laag. Die heeft zelfs schild-laag van rechterlijke macht doorgeboord. Ze zijn zo ver gegaan dat zelfs Majesteit de Koning als onderdanige van de heer Rutte excuses moest aanbieden voor Zijn familievakantie. Nog nooit in de geschiedenis werd de Koning(in) zo diep vernederd. Nu is revanche van de ware Staat tegen polder-napeleonisme en zijne Franse hysterie. We hebben nu, met het kabinet-val, heer Heiko Maas-bezoek naar Ankara en toenadering van Macron tot Turkije de nieuwe politieke Waterloo overwinning. De veranderingen komen eraan.

w/ w/ w/
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197499055
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:50 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Op basis van tuig een heel gemeenschap bashen. Terwijl tuig in alle kleuren en formaten te vinden zijn, het is maar net waar je het zoekt. Als je oprecht was in je waarneming, had je ook de Turkse cardioloog in het regionale ziekenhuis kunnen zien, de Marokkaanse accountant op de Zuidas, de Surinaamse rechter in Utrecht en de Antilliaanse politieagent in Rotterdam kunnen waarnemen. In het licht van de politieke discriminatie van migranten in Nederland, is het belangrijk om oog te blijven houden voor de succesverhalen; voor de individuele uitstijgers die in Nederland en omringende landen buitengewone prestaties leveren. Eén van de verhalen die te weinig aandacht krijgen, is het verhaal van de geboren Turkse Duitser Bülent Altan.

Altan is absoluut een pionier; mogelijk iemand die Europa zal helpen competitief te worden in de ruimtevaart. Het is een understatement als ik zeg dat Altan's inspanningen in Beieren mede de toekomst van Europa zullen bepalen. Altan was één van de leidende ingenieurs aan de zijde van Elon Musk bij SpaceX sinds 2004. In 2019 keerde Altan terug naar Europa om vanuit München te proberen concurrerende draagraketten te maken voor het lanceren van satellieten en lasercommunicatiesystemen hiertussen. Vorige maand haalde Altan voor zijn raketontwikkelaar Isar Aerospace een recordbedrag van ¤ 75 miljoen op, onder andere van de Frans-Duitse luchtvaartreus Airbus. Zijn tweede bedrijf, Mynaric, gooit hoge ogen en is genoteerd aan de beurs van Frankfurt.

Daarnaast zie je de Turkse bouwgiganten in Nederland. Zie Ballast Nedam, bieden 2.000 banen in Nederland. Zie het Board-room: https://www.ballast-nedam(...)ent-and-supervision/. Een van de kernproblematiek bij de geinstrumentaliseerde migrantenperceptie richting Nederlandse-Turken is dat beleidsambtenaren en adviseurs van onze Nederlandse overheid de Europese Turken in de historiciteit en identiteit verwarren met de slaven van Nederlandse-Indië en Suriname maar ook met Sefaridische Joodse migranten van Spanje. Komt er een einde aan de verwarring van de institutionele ambtenaren? Nee, in de korte termijn niet.

Maar de problematiek is diep in de emotionele sentimenten, politieke populisme en de werkelijkheid geweven über-polder casus waar Duitsland zowel in de korte historische betrekkingen maar ook als protector en motor van Europa zijnde beslissende kracht is. De Duitse factor is beslissend en het gaat niet zo lang duren dat populisme, racisme, discriminatie richting Neder-Turkse institutie blijft heersen. Het is ondenkbaar dat koers zo blijft gaan. Vanuit pragmatische overwegingen van de Staat verwacht ik dat onze overheid stap voor stap halt gaat roepen tegen kolonialistische hysterie scheppers. De overheid gaat zich ook genereren. Dat gaat in de korte termijn niet gebeuren maar in de midden en lange termijn wel. Ik vertrouw op de wijze overwegingen Koninklijke instituten. Ik bedoel hiermee De Tweede Kamer en huidige beleidsambtenaren bij uitvoerende macht niet. Maar de rechtsstaat en Majesteit de Koning staat nu ook gelukkig paraat tegen beschamende vernedering van Turkse gemeenschappen.

In de achtergrond is er grote strijd tegen tot extreemrechts leidend monopolie bij ambtelijke laag. Die heeft zelfs schild-laag van rechterlijke macht doorgeboord. Ze zijn zo ver gegaan dat zelfs Majesteit de Koning als onderdanige van de heer Rutte excuses moest aanbieden voor Zijn familievakantie. Nog nooit in de geschiedenis werd de Koning(in) zo diep vernederd. Nu is revanche van de ware Staat tegen polder-napeleonisme en zijne Franse hysterie. We hebben nu, met het kabinet-val, heer Heiko Maas-bezoek naar Ankara en toenadering van Macron tot Turkije de nieuwe politieke Waterloo overwinning. De veranderingen komen eraan.

w/ w/ w/
Dat er ook succesverhalen zijn is een kulargument. En als de goeden zo onder de kwaden lijden, waarom treedt de bovenlaag van die gemeenschap nooit op tegen degenen zich wel zo belachelijk gedragen? Nooit spreken zij zich uit, het wordt niet veroordeeld, er wordt niet over gesproken.
Dan voel je je blijkbaar meer verbonden met je afkomstgenoten dan met Nederland.

En dat er ook succesverhalen zijn horen we al sinds Affelay. De problemen met de onderlaag zijn gebleven of erger geworden. Tel uit je winst.
pi_197499091
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:50 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Op basis van tuig een heel gemeenschap bashen. Terwijl tuig in alle kleuren en formaten te vinden zijn, het is maar net waar je het zoekt. Als je oprecht was in je waarneming, had je ook de Turkse cardioloog in het regionale ziekenhuis kunnen zien, de Marokkaanse accountant op de Zuidas, de Surinaamse rechter in Utrecht en de Antilliaanse politieagent in Rotterdam kunnen waarnemen. In het licht van de politieke discriminatie van migranten in Nederland, is het belangrijk om oog te blijven houden voor de succesverhalen; voor de individuele uitstijgers die in Nederland en omringende landen buitengewone prestaties leveren. Eén van de verhalen die te weinig aandacht krijgen, is het verhaal van de geboren Turkse Duitser Bülent Altan.

Altan is absoluut een pionier; mogelijk iemand die Europa zal helpen competitief te worden in de ruimtevaart. Het is een understatement als ik zeg dat Altan's inspanningen in Beieren mede de toekomst van Europa zullen bepalen. Altan was één van de leidende ingenieurs aan de zijde van Elon Musk bij SpaceX sinds 2004. In 2019 keerde Altan terug naar Europa om vanuit München te proberen concurrerende draagraketten te maken voor het lanceren van satellieten en lasercommunicatiesystemen hiertussen. Vorige maand haalde Altan voor zijn raketontwikkelaar Isar Aerospace een recordbedrag van ¤ 75 miljoen op, onder andere van de Frans-Duitse luchtvaartreus Airbus. Zijn tweede bedrijf, Mynaric, gooit hoge ogen en is genoteerd aan de beurs van Frankfurt.

Daarnaast zie je de Turkse bouwgiganten in Nederland. Zie Ballast Nedam, bieden 2.000 banen in Nederland. Zie het Board-room: https://www.ballast-nedam(...)ent-and-supervision/. Een van de kernproblematiek bij de geinstrumentaliseerde migrantenperceptie richting Nederlandse-Turken is dat beleidsambtenaren en adviseurs van onze Nederlandse overheid de Europese Turken in de historiciteit en identiteit verwarren met de slaven van Nederlandse-Indië en Suriname maar ook met Sefaridische Joodse migranten van Spanje. Komt er een einde aan de verwarring van de institutionele ambtenaren? Nee, in de korte termijn niet.

Maar de problematiek is diep in de emotionele sentimenten, politieke populisme en de werkelijkheid geweven über-polder casus waar Duitsland zowel in de korte historische betrekkingen maar ook als protector en motor van Europa zijnde beslissende kracht is. De Duitse factor is beslissend en het gaat niet zo lang duren dat populisme, racisme, discriminatie richting Neder-Turkse institutie blijft heersen. Het is ondenkbaar dat koers zo blijft gaan. Vanuit pragmatische overwegingen van de Staat verwacht ik dat onze overheid stap voor stap halt gaat roepen tegen kolonialistische hysterie scheppers. De overheid gaat zich ook genereren. Dat gaat in de korte termijn niet gebeuren maar in de midden en lange termijn wel. Ik vertrouw op de wijze overwegingen Koninklijke instituten. Ik bedoel hiermee De Tweede Kamer en huidige beleidsambtenaren bij uitvoerende macht niet. Maar de rechtsstaat en Majesteit de Koning staat nu ook gelukkig paraat tegen beschamende vernedering van Turkse gemeenschappen.

In de achtergrond is er grote strijd tegen tot extreemrechts leidend monopolie bij ambtelijke laag. Die heeft zelfs schild-laag van rechterlijke macht doorgeboord. Ze zijn zo ver gegaan dat zelfs Majesteit de Koning als onderdanige van de heer Rutte excuses moest aanbieden voor Zijn familievakantie. Nog nooit in de geschiedenis werd de Koning(in) zo diep vernederd. Nu is revanche van de ware Staat tegen polder-napeleonisme en zijne Franse hysterie. We hebben nu, met het kabinet-val, heer Heiko Maas-bezoek naar Ankara en toenadering van Macron tot Turkije de nieuwe politieke Waterloo overwinning. De veranderingen komen eraan.

w/ w/ w/
Wil je even de bron erbij vermelden, want ook dit heb je weer niet zelf bedacht...
pi_197499973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 06:45 schreef ijs. het volgende:

[..]

Dat er ook succesverhalen zijn is een kulargument. En als de goeden zo onder de kwaden lijden, waarom treedt de bovenlaag van die gemeenschap nooit op tegen degenen zich wel zo belachelijk gedragen? Nooit spreken zij zich uit, het wordt niet veroordeeld, er wordt niet over gesproken.
Dan voel je je blijkbaar meer verbonden met je afkomstgenoten dan met Nederland.

En dat er ook succesverhalen zijn horen we al sinds Affelay. De problemen met de onderlaag zijn gebleven of erger geworden. Tel uit je winst.
De veiligheidsdiensten gaan over de Nederlanders die zich misdragen. Ik hoef niet bij iedere plofkraak te roepen dat ik het wel goed doe. En jij hoeft je voor iedere tokkie die in de voortuin zit op een krat pils, ook niet voor te verantwoorden.

We zijn met zijn allen verantwoordijk voor de goede en de ‘slechte’. Polariseren en dit weer gebruiken als pressiemiddel, is niet meer van deze tijd. Hier zou de politiek wat aan moeten, maar de hedendaagse politiek doen het tegenoverstelde. Zij gebruiken de salonfähig geworden xenofobie en islamofobie om een reeds gestigmatiseerde minderheid in Nederland tot zondebok te verklaren en apart te zetten.

En jij bent hier helaas een eindproduct van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gibraltar70 op 19-01-2021 09:09:06 ]
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197513357
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:58 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

De veiligheidsdiensten gaan over de Nederlanders die zich misdragen. Ik hoef niet bij iedere plofkraak te roepen dat ik het wel goed doe. En jij hoeft je voor iedere tokkie die in de voortuin zit op een krat pils, ook niet voor te verantwoorden.

We zijn met zijn allen verantwoordijk voor de goede en de ‘slechte’. Polariseren en dit weer gebruiken als pressiemiddel, is niet meer van deze tijd. Hier zou de politiek wat aan moeten, maar de hedendaagse politiek doen het tegenoverstelde. Zij gebruiken de salonfähig geworden xenofobie en islamofobie om een reeds gestigmatiseerde minderheid in Nederland tot zondebok te verklaren en apart te zetten.

En jij bent hier helaas een eindproduct van.
Je hoeft geen wollig verhaal af te steken als je mijn betoog niet begrijpt. Het gaat er niet om dat jij na een plofkraak moet aangeven dat jij wel goed bezig bent, maar dat je het structureel bovengemiddeld crimineel gedrag van die mensen niet veroordeeld. Juist voor tuig dat met Nederlandse normen en waarden hun hol afveegt, zouden mensen met dezelfde achtergrond nog voor enige positieve invloed kunnen zorgen. Maar dat vertikt men.

Dan zou ik me doodschamen en zou ik misschien ook op infantiele beledigingen terugvallen, dus dat laatste verwijt ik je niet.
pi_197517577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:49 schreef ijs. het volgende:

[..]

Je hoeft geen wollig verhaal af te steken als je mijn betoog niet begrijpt. Het gaat er niet om dat jij na een plofkraak moet aangeven dat jij wel goed bezig bent, maar dat je het structureel bovengemiddeld crimineel gedrag van die mensen niet veroordeeld. Juist voor tuig dat met Nederlandse normen en waarden hun hol afveegt, zouden mensen met dezelfde achtergrond nog voor enige positieve invloed kunnen zorgen. Maar dat vertikt men.

Dan zou ik me doodschamen en zou ik misschien ook op infantiele beledigingen terugvallen, dus dat laatste verwijt ik je niet.
Verschillende onderzoeken tonen aan dat niet de achtergrond van een crimineel een significante factor is, maar de omgeving en sociale klasse. En het is potverdikkie bekend dat mensen met een niet-Westerse achtergrond in Nederland, het moeilijker hebben. De kans dat je dan belandt in de criminaliteit is ook significant groter dan bij een autochtoon.

Ik schaar het onder 1+1 = 2.

En de mensen die het wel redden, nadat ze 2/3x harder moeten lopen en wel iets bereiken, gaan niet nog eens hun energie verspillen om mensen zoals jou te pleasen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197517991
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:21 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Verschillende onderzoeken tonen aan dat niet de achtergrond van een crimineel een significante factor is, maar de omgeving en sociale klasse. En het is potverdikkie bekend dat mensen met een niet-Westerse achtergrond in Nederland, het moeilijker hebben. De kans dat je dan belandt in de criminaliteit is ook significant groter dan bij een autochtoon.

Ik schaar het onder 1+1 = 2.

En de mensen die het wel redden, nadat ze 2/3x harder moeten lopen en wel iets bereiken, gaan niet nog eens hun energie verspillen om mensen zoals jou te pleasen.
Ja, dat horen we heel vaak. Ik heb dat zelf ook wel eens geroepen. Maar toch blijkt uit onderzoek dat autochtone jongeren uit lage inkomens gezinnen veel minder in aanraking komen met de politie dan allochtone jongeren.

quote:
Maar...toch is die lagere sociaal-economische positie niet doorslaggevend, want Nederlanders uit dezelfde lage sociale klassen komen minder voor misdrijven met de politie in contact dan allochtonen uit die klasse.

* Goed of slecht geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving speelt ook maar weinig rol. Men stelt bij Marokkaanse jongens zelfs vast dat de criminele groep beter geïntegreerd is dan de niet-criminele. Marokkanen die zich sterk op Nederland richten vinden het vaak frustrerender dat zij vanuit hun achtergestelde positie hun verlangens niet kunnen realiseren dan Marokkanen die zich niet op Nederland richten, zo menen de auteurs.

* De sociale controle blijkt wel een belangrijke factor. Die sociale controle speelt zowel in het gezin als in de gemeenschap zelf. Sociale controle zou kunnen verklaren waarom de Turken zo "goed" scoren: Nederland heeft een hechte Turkse gemeenschap, maar dat geldt niet zo voor Marokkanen. Bovendien ervaren de Turken kleine criminaliteit als "gezichtsverlies" en dat geldt niet voor Marokkanen.

Toch kan ook de sociale controle niet alles verklaren, want Marokkaanse meisjes worden wél sterk gecontroleerd, allicht meer dan Nederlandse meisjes, zeker in hun gezin, en ook zij scoren extreem hoog in de statistieken.
'Goed' bij Turken betekent overigens nog altijd veel slechter dan gemiddeld.

https://m.gva.be/cnt/aid948509

Interessant verhaal wel. Geen keiharde conclusies rondom oorzaak, heel genuanceerder allemaal. Toch worden er wel flink wat mythes ontkracht, waaronder die van de sociale klasse die jij aanhaalt.
  maandag 25 januari 2021 @ 15:35:27 #137
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_197632757
Gelukkig maar, het zou vervelend zijn als ze zouden blijven zitten.
pi_197652910
Sja, het probleem met veel mensen met een migratieachtergrond is dat ze niet hun leven opbouwen zoals de archetypische Nederlander dat doet. School niet afgemaakt, en de rest van hun leven hosselen om geld te verdienen.

Een beetje zoals Nederlanders dat 100 jaar geleden nog deden, voordat we onze scholen hervormden en onze kinderen gingen leren hoe ze een goed leven met een stabiele werk- en gezinssituatie konden opbouwen.

En dat is het probleem met hosselen. Zo lang alles ok gaat, werkt het. Maar zo gauw dingen niet zo ok gaan, zoals nu, dan houden je inkomsten op. En omdat je nooit een vast dienstverband hebt gehad, kom je direct in de steun terecht. En als je je huur met je hosselen betaalde, heb je nu een probleem, want je hebt van de steun niet genoeg geld meer om je huur te betalen.

En daarom zijn ze nu allemaal aan het rellen. Want op de één of ander manier denken ze dat het de schuld van de overheid is.

En er zijn er ook heel veel die het wel goed hebben gedaan en voor hun eigen zekerheid hebben gezorgd. En die plukken daar nu, in ieder geval deels, de vruchten van. En die zie je dus ook niet rellen.

Maar het 'probleem' is dus dat er nog maar heel weinig Nederlanders-zonder-migratieachtergrond zijn die hosselend door het leven gaan. Dus de Nederlanders-met-migratieachtergond zijn oververtegenwoordigd bij de relschoppers.

En sja, dat 'kleurt' het beeld dus nogal.

De beste weg naar de jonge moslim is misschien wel via de Imam. Maar helaas. Imams zijn ook geen mensen die iets begrijpen van hoe we de Nederlandse samenleving proberen stabiel te maken (met alle economische voordelen die je er door krijgt). Geen enkele Imam heeft het Nederlandse schoolsysteem doorlopen, en begrijpt dus ook niet waarom het zo belangrijk is om te weten hoe je je in de Nederlandse samenleving moet gedragen om er de voordelen van te genieten. En probeer een Imam maar eens te vertellen om zijn Nederlandse lagere- en middelbare schooldiploma te gaan halen... Ze bezitten wijsheid, met zekerheid, maar voor Nederland is het de verkeerde wijsheid.
pi_197671684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 06:45 schreef ijs. het volgende:

[..]

Dat er ook succesverhalen zijn is een kulargument. En als de goeden zo onder de kwaden lijden, waarom treedt de bovenlaag van die gemeenschap nooit op tegen degenen zich wel zo belachelijk gedragen? Nooit spreken zij zich uit, het wordt niet veroordeeld, er wordt niet over gesproken.
Dan voel je je blijkbaar meer verbonden met je afkomstgenoten dan met Nederland.

En dat er ook succesverhalen zijn horen we al sinds Affelay. De problemen met de onderlaag zijn gebleven of erger geworden. Tel uit je winst.
Heb je wel eens goed geluisterd naar bijvoorbeeld Aboutaleb en Arib?
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_197671828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 18:05 schreef quo_ het volgende:

[..]

Heb je wel eens goed geluisterd naar bijvoorbeeld Aboutaleb en Arib?
Rookgordijnen, ondertussen storten ze 75% van hun salaris door naar terroristische organisaties.

Hoe ik dat weet? Er rommelt iets in mijn onderbuik en dus is het waar!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')