abonnement Unibet Coolblue
pi_197336092
Ik kwam toch nog tot een keurige mei 2004 in mijn hotmail account.



Aanleiding:
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Overigens heb ik nog steeds een mailadres bij Yahoo. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197336124
Heel lang hotmail gehad tot er ineens verdachte activiteit was bevonden door microsoft, nu kan ik er zelf niet meer in terwijl ik het wachtwoord gewoon heb. :')


Aardig gedoe was dat nog.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 11 januari 2021 @ 00:04:38 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197336154
Pff, ergens eind jaren 90. Voornaam@telfort.nl
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 11 januari 2021 @ 00:40:26 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_197336297
Telt Fidonet? Dan in ‘92/‘93 ergens.

Anders ‘94 denk ik, bij Internet Access Eindhoven.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_197336376
DDS Amsterdam, ik neem aan ergens eerste helft jaren negentig. In ieder geval nog geen windows dus volledig text based internet. Stoer dat je bepaalde dingen uit Amerika kom laten ophalen en dat je scherm dan binnen tien seconden gevuld was met text.

Email kreeg je erbij. Dan belde je eerst dat je een mail ging verzenden en achteraf nog even vragen of het gelukt was. Binnen een paar jaar werd dat toch beter. Ik zat toen bij een computerclub, vergaderverslagen kunnen mailen was toch wel heel bijzonder. Wel even inbellen om je mail op te halen natuurlijk.
pi_197336389
Ik denk ongeveer 1993 of 1994, op de universiteit. Dat account bestaat natuurlijk al lang niet meer.

Waar ik nog wel bij kan is Yahoo (oudste mail 12 december 2001) en Hotmail (oudste mail 7 januari 2003).
pi_197336391
volgens mij heeft TS het over bewaarde emails die je nu dus nog in kunt zien.
een email uit 2015 van een gmail account van 17 jaar oud.

zal binnenkort weer eens opschonen,
pi_197336393
Ik neem aan dat Ts een los emailbericht bedoelt...

In mijn geval: 23-10-2000, registratie van een Webfreak redirect Url :') (1998 hotmail-adres)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_197337728
Als het over nog leesbare berichten gaat dan heb ik zowel yahoo als gmail die tot op de dag af tien jaar oud zijn. Ik ga er een beetje van uit dat het dus na tien jaar vanzelf verdwijnt. Geen enkel probleem.
pi_197338729
Mijn huidige archief begint op 30 november 2001. Ik had al wel nog eerder POP3 mail bij die inbelproviders, maar daar kan ik niks meer van terugvinden, dat werd ook allemaal lokaal opgeslagen en die computers zijn op een gegeven moment allemaal weggedaan (achteraf zonde, vooral de programmeerwerkjes die ik er 25 jaar geleden op gedaan heb zou ik graag weer willen zien, maar die floppy's doen het niet meer of zijn ook weg :'( )
pi_197338748
Heb ooit in mijn huidige Gmail-account (die ik al sinds 2004 gebruik) ook mijn oudere pop3-mail van @home (pre-Ziggo) geïmporteerd. Dat adres had ik al sinds 1998 geloof ik, maar het oudste wat ik kan terugvinden is een mailtje van 19 januari 2000. Dat is een bestelling voor een cd-recordable met mp3-bestanden :') (ws. via marktplaats oid, dat kan toen nog gewoon :P)
  maandag 11 januari 2021 @ 10:12:03 #12
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197338766
Op mijn hotmail adres, gaat terug tot 26 mei 1999. Ook een registratie mail voor een onlinedienst. Maar ik was al een paar jaar daarvoor online, maar die mails heb ik niet meer.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 11 januari 2021 @ 10:40:45 #13
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_197339111
Gezien ik al zo lang actief ben op het WWW en hierdoor enkele malen emailadressen veranderd heb zijn mijn huidige emailadressen relatief 'jong'.

Mijn hotmail email heeft als oudste mail, 1/4/2008, een foto die ik doorgestuurd kreeg van een vriend.
Mijn yahoo email heeft als oudste mail, 2/10/2009, een aanmelding op de website van Quest.
Mijn gmail email heeft als oudste mail, 23/1/2016, een mail van mijn toenmalige werkgever.

Mijn eerste emailadres die ik overigens had was xfilesfan@angelfire.com die gelinkt was aan mijn Angelfire website in 1996. Een website, hoe kan het ook anders, over The X-Files. 8-) :D

Edit: ik zit gewoon even keihard te liegen hier (zal de leeftijd wel zijn denk ik), ging om xfilesfan@geocities.com die gelinkt was aan mijn Geocities website. Angelfire was wel mijn eerste websitehost, maar daar had ik dus geen email. :@ Jaartal klopt overigens wel met 1996. Onze provider was toendertijd (vanaf 1995 hadden wij thuis internet) Casema, nog met inbelverbinding... leuk dat geratel van die modem altijd.

[ Bericht 24% gewijzigd door IW2B op 11-01-2021 10:54:18 ]
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_197339145


Was naar een jongen uit onze vriendengroep, vreemde is dat niemand van ons of in onze omgeving ooit nog wat van m gehoord heeft.

Verder gooide ik bijna al mn mail weg de eerste paar jaren van hotmail omdat je maar weinig ruimte had, alleen deze heb ik nog wel bewaard.
pi_197346535
Een Freeler account geloof ik, toen je nog met een modem moest verbinden. :)
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 18:00:43 #16
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_197347051
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:42 schreef 111210 het volgende:
[ afbeelding ]

Was naar een jongen uit onze vriendengroep, vreemde is dat niemand van ons of in onze omgeving ooit nog wat van m gehoord heeft.

Verder gooide ik bijna al mn mail weg de eerste paar jaren van hotmail omdat je maar weinig ruimte had, alleen deze heb ik nog wel bewaard.
Heftig!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 18:01:18 #17
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_197347069
Moet op mijn Hotmail zijn geweest, maar die heb ik ooit nog wel eens schoongemaakt.

Dacht er toevallig laatst aan, 2005 aangemaakt destijds. Vier jaar later naar Gmail overgestapt.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_197347245
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:42 schreef 111210 het volgende:
[ afbeelding ]

Was naar een jongen uit onze vriendengroep, vreemde is dat niemand van ons of in onze omgeving ooit nog wat van m gehoord heeft.

Verder gooide ik bijna al mn mail weg de eerste paar jaren van hotmail omdat je maar weinig ruimte had, alleen deze heb ik nog wel bewaard.
Ook nooit contact gezocht met zijn ouders oid? Mysterieus wel. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197347525
Ik ben pas heel laat ingestapt toen mijn vriendin, nu vrouw, een pc kreeg van haar vader. Dat is ergens in 2000 geweest. Dus mijn eerste hotmailadres is van ergens daar :D

Vind het soms wel leuk om hele oude conversaties terug te lezen :)
pi_197348687
quote:
16s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ook nooit contact gezocht met zijn ouders oid? Mysterieus wel. :o
Heb echt geen idee wie dat zijn, kon/kan ook niks vinden op zn naam, terwijl die geen gebruikelijke naam heeft.

Mensen die dichter bij m stonden wisten ook niets meer. Hebben het uiteindelijk na al die jaren maar laten rusten.
pi_197348801
Mijn oudste was een soort Microsoft ID waar niet eens een e-mail adres voor bestond maar wel als zodanig misbruikt werd jarenlang.
Vergeleken met tegenwoordig waar je geen Microsoft account kan maken zonder dat het automatisch een Hotmail adres word zeg maar.

Heel veel gedoe, maar toch nog kunnen terug nemen, 2fa erop gezet zonder mogelijkheid het op een andere manier te unlocken.

En het zijn ook altijd gasten richting Rusland en China die ermee zitten te kutten.
pi_197348825
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:19 schreef 111210 het volgende:

[..]

Heb echt geen idee wie dat zijn, kon/kan ook niks vinden op zn naam, terwijl die geen gebruikelijke naam heeft.

Mensen die dichter bij m stonden wisten ook niets meer. Hebben het uiteindelijk na al die jaren maar laten rusten.
Oh bizar zeg. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 11 januari 2021 @ 19:33:32 #23
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_197349069
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 01:00 schreef Sodemieters het volgende:
Ik denk ongeveer 1993 of 1994, op de universiteit. Dat account bestaat natuurlijk al lang niet meer.

Waar ik nog wel bij kan is Yahoo (oudste mail 12 december 2001) en Hotmail (oudste mail 7 januari 2003).
Hier ook 1994. Dat was bij DDS, De Digitale Stad. :)
Heb hem nog op papier uitgeprint liggen hier :)
Ik had een nog oudere uit het BBS tijdperk, maar dat telt niet echt als email. Dat was '92.
ik word oud.. ;(
Gevaccineerd.
pi_197351519
Toevallig heb ik laatst mjin hele gmail gearchiveerd en opgeslagen, en vervolgens leeg gemaakt.
Mijn oudste mail daar was van 2001, van mijn oude pop provider gaat het terug tot 1998.

Mijn eerste mail heb ik ergens in 1996 getuurd via een Eudora mail adres.

Indirect was ik al heel vroeg op de digitale snelweg (zo als het toen genoemd werd ;) ), een vader van een vriend van me was programmeur, en die hadden toen al onbeperkt inbellen, nog niet via het internet maar via BBS'en.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197351957
Volgens mij heb ik mijn eerste email toen verstuurd met een CompuServe inbel account.
Daar voor was het echomail op onder andere fidonet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 januari 2021 @ 21:11:43 #26
269689 crew  Viv
pi_197371798
De oudste e-mail die ik nog heb is eentje van 26 januari 2003, aan mezelf gericht, met het toenmalige wachtwoord van die e-mailaccount. :')

Daarvoor had ik een ander hotmail-adres (sinds eind jaren '90), maar daar heb ik mezelf buitengesloten door mijn wachtwoord en secret question te vergeten. :@

Ik vind het wel erg jammer dat ik niets bewaard heb van die eerste jaren online, ook bijvoorbeeld de ICQ, IRC en MSN-gesprekken die ik als tiener gevoerd heb. Een van mijn toenmalige gesprekspartners is namelijk inmiddels mijn echtgenoot. O+
pi_197372273
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:40 schreef Tyr80 het volgende:
Telt Fidonet? Dan in ‘92/‘93 ergens.

Anders ‘94 denk ik, bij Internet Access Eindhoven.
Bluewave _O_ _O_ _O_
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_197373148
Mijn oudste mail die ik nog in mijn hotmail heb staan is dit

Hoi hoe is het?sorry hoor ik heb jou msn adres quit mij pc heeft beetje problem maar nu is goed hoor en ik wil wel met je contact heben
en bedankt voor je lief e-mail xxx ik heb msn adres opnieuwe toegevoegt dus we mag chaten hoor fine weekend verder veel liefs van mij.


Grotjes

S

-------------------------------------------

Is een kopie van juli 2011. Klinkt als een Russische dyslectische hoer die een verblijfsvergunning wil.

Nou het is haar gelukt en ik zit met haar aan 2 kinderen vast man man man
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:11:43 #29
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_197373583
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:11 schreef Viv het volgende:
De oudste e-mail die ik nog heb is eentje van 26 januari 2003, aan mezelf gericht, met het toenmalige wachtwoord van die e-mailaccount. :')

Daarvoor had ik een ander hotmail-adres (sinds eind jaren '90), maar daar heb ik mezelf buitengesloten door mijn wachtwoord en secret question te vergeten. :@

Ik vind het wel erg jammer dat ik niets bewaard heb van die eerste jaren online, ook bijvoorbeeld de ICQ, IRC en MSN-gesprekken die ik als tiener gevoerd heb. Een van mijn toenmalige gesprekspartners is namelijk inmiddels mijn echtgenoot. O+
Damns ICQ... ook onwijs veel tijd op doorgebracht vroeger. Had een 8 cijferig nummer als ID weet ik nog wel. Al die bloemen als statussen. Bestaat nog steeds maar is niets meer als vroeger. Nostalgie...

Qua chatten zat ik ook erg veel op ChatPhiles. Geweldige site was dat. CGI-Based
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 januari 2021 @ 22:20:50 #30
269689 crew  Viv
pi_197373872
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:11 schreef IW2B het volgende:
Damns ICQ... ook onwijs veel tijd op doorgebracht vroeger. Had een 8 cijferig nummer als ID weet ik nog wel. Al die bloemen als statussen. Bestaat nog steeds maar is niets meer als vroeger. Nostalgie...
Het leuke van ICQ vond ik dat het daar vrij normaal was om met random mensen van over de hele wereld te chatten. Gewoon, omdat je allebei zwart als lievelingskleur had ingevuld in je profiel of zo. :D Ik had zo bijvoorbeeld contact met een balletdanser/kunstenaar in Turkije. O+

Bij MSN was dat veel minder (in mijn omgeving tenminste), dat waren vooral mensen die je al kende IRL (net zoals met Facebook Messenger nu).
pi_197374332
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:08 schreef raptorix het volgende:
Toevallig heb ik laatst mjin hele gmail gearchiveerd en opgeslagen, en vervolgens leeg gemaakt.
Mijn oudste mail daar was van 2001, van mijn oude pop provider gaat het terug tot 1998.

Mijn eerste mail heb ik ergens in 1996 getuurd via een Eudora mail adres.

Indirect was ik al heel vroeg op de digitale snelweg (zo als het toen genoemd werd ;) ), een vader van een vriend van me was programmeur, en die hadden toen al onbeperkt inbellen, nog niet via het internet maar via BBS'en.
Cool. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:02:18 #32
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_197380904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:20 schreef Viv het volgende:

[..]

Het leuke van ICQ vond ik dat het daar vrij normaal was om met random mensen van over de hele wereld te chatten. Gewoon, omdat je allebei zwart als lievelingskleur had ingevuld in je profiel of zo. :D Ik had zo bijvoorbeeld contact met een balletdanser/kunstenaar in Turkije. O+

Bij MSN was dat veel minder (in mijn omgeving tenminste), dat waren vooral mensen die je al kende IRL (net zoals met Facebook Messenger nu).
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:20 schreef Viv het volgende:

[..]

Het leuke van ICQ vond ik dat het daar vrij normaal was om met random mensen van over de hele wereld te chatten. Gewoon, omdat je allebei zwart als lievelingskleur had ingevuld in je profiel of zo. :D Ik had zo bijvoorbeeld contact met een balletdanser/kunstenaar in Turkije. O+

Bij MSN was dat veel minder (in mijn omgeving tenminste), dat waren vooral mensen die je al kende IRL (net zoals met Facebook Messenger nu).
Dat was inderdaad het leuke ook aan ICQ dat je random mensen kon ontmoeten aan de hand van tags. Ondanks dat ik veel leuke chatgesprekken had met totale vreemden over de hele wereld over bepaalde onderwerpen heb ik deze mensen na het verliezen van mijn inloggegevens (en gezien ik het emailadres niet meer gebruikte dus ook niet meer kon opvragen) nooit meer contact met die mensen gehad. Toevallig heb ik afgelopen jaar een keer ICQ weer geinstalleerd vandaar dat ik weet dat het nog bestaat en echt totaal anders is als vroeger.

Had tijdens mijn ICQ periode ook AOL Instant Messenger in gebruik, maar dat vond ik toch wel iets minder aantrekkelijk. De Polen gebruiken Gadu Gadu, dat heeft best wel wat weg (zelfs het logo) van de oude ICQ. Maar helaas (voor mensen die geen Pools spreken natuurlijk) is dat alleen in het Pools beschikbaar.

MSN was in het begin leuk, maar werd later met als die extra troep (MSN+ bijvoorbeeld) een rommeltje... Facebook Messenger vind ik echt niets. Men chat ook niet zo snel meer via een pc helaas... iedereen is redelijk mobiel tegenwoordig, wat ik wel jammer vind. Vind 'de tijd nemen' voor een serieus chatgesprek (zij het met een bekende of een vreemdeling) leuker dan af en toe een kort berichtje hier en daar... maar misschien is dat de nostalgie die praat.
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_197399506
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:11 schreef Viv het volgende:

Ik vind het wel erg jammer dat ik niets bewaard heb van die eerste jaren online
Oh ik niet. Ik hoef die oude zooi nooit meer te zien. Volgens mij was ik vroeger een super irritant kereltje. Hoe ik nu toch uiteindelijk een gezin heb en ook nog een paar vrienden van vroeger, is me dan ook een compleet raadsel.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 10:01:27 #34
269689 crew  Viv
pi_197399768
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Oh ik niet. Ik hoef die oude zooi nooit meer te zien. Volgens mij was ik vroeger een super irritant kereltje. Hoe ik nu toch uiteindelijk een gezin heb en ook nog een paar vrienden van vroeger, is me dan ook een compleet raadsel.
:D

Mij lijkt veel uit die tijd ook heel awkward om terug te lezen hoor :@ , maar zoals gezegd zou het wel leuk zijn geweest om de eerste online gesprekken met mijn inmiddels-echtgenoot nog te hebben. :)
pi_197399792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:20 schreef Viv het volgende:

[..]

Het leuke van ICQ vond ik dat het daar vrij normaal was om met random mensen van over de hele wereld te chatten. Gewoon, omdat je allebei zwart als lievelingskleur had ingevuld in je profiel of zo. :D Ik had zo bijvoorbeeld contact met een balletdanser/kunstenaar in Turkije. O+

Bij MSN was dat veel minder (in mijn omgeving tenminste), dat waren vooral mensen die je al kende IRL (net zoals met Facebook Messenger nu).
bij MSN zaten ook chat kanalen waar je met random mensen kon chatten.
a s l :W
pi_197400140
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:01 schreef Viv het volgende:

Mij lijkt veel uit die tijd ook heel awkward om terug te lezen hoor :@ , maar zoals gezegd zou het wel leuk zijn geweest om de eerste online gesprekken met mijn inmiddels-echtgenoot nog te hebben. :)
Oh dat geloof ik graag. Beetje soort van liefdesbrieven van deze tijd :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_197505223
Mijn hotmail is mijn oudste account, maar Microsoft heeft in 2016 ofzo blijkbaar mijn inbox geleegd. In een mapje "BELANGRIJKE GEGEVENS" vind ik wel mailtjes uit 2003 van sites en Battle.net waar ik accounts heb aangemaakt. Veel mails bevatten ook gewoon mijn wachtwoord, die dus gewoon in plaintext werden
opgeslagen :')

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:01 schreef Viv het volgende:

[..]

:D

Mij lijkt veel uit die tijd ook heel awkward om terug te lezen hoor :@ , maar zoals gezegd zou het wel leuk zijn geweest om de eerste online gesprekken met mijn inmiddels-echtgenoot nog te hebben. :)
Ik vond laatst mijn archief van MSN gesprekken terug en hoewel het ook leuk was om door te bladeren waren veel dingen inderdaad erg awkward :D


edit: met wat grasduinen kwam ik toch wat oude mailtjes tegen. Deze parel bracht toch wel wat herinneringen terug:
quote:
From: grotestakinghilversum@live.nl
To: XXXXX@hotmail.com
Subject: Grote staking Hilversum, vertel het door!
Date: Sun, 25 Nov 2007 13:27:41 +0100

Grote staking Hilversum

Je hebt het vast al eens gehoord/gezien/gelezen: De overheid wil dat elke middelbare school per jaar 1040 uur les geeft. De inspectie van onderwijs gaat hier streng op toe zien. Echter: deze norm haalt geen enkele school! Scholen gaan hierdoor lessen "verzinnen", waardoor je straks bijna elke dag van half negen tot half vijf op school zit, waarna ze verwachten dat je je huiswerk maakt. Deze werkdruk is onacceptabel voor zowel leerlingen als docenten. (ja, die klagen ook!) Er zijn door het hele land al stakingen van scholieren geweest tegen deze norm waarover de tweede kamer aanstaande woensdag 28 november een spoeddebat heeft. Wij, als media stad, moeten ook onze stem laten horen! Daarom organiseren we aanstaande maandag 26 november om 11 uur een staking met het Gemeentelijk Gymnasium, Comenius College, Roland Holst College, Alberdingk Thijm College en ATC twee talig op het Media Park. Dit zal gebeuren op het grote plein tussen de rotonde, Beeld en Geluid, het oude talpa gebouw en het parkeerdek. (de ingang dus) Mocht dit toch te klein worden, dan kun je rechts van het parkeerdek nog een pleintje op, dat grenst aan Studio 24 (het gebouw met grote blauwe cijfers 24 er op) en RTL Nederland. De staking zal tot 1 uur duren, waarna je "vrij" bent.

Waarom het Media Park?

Het nieuws loopt via de media. Er is dus geen grotere kans om te vertellen en laten zien wat het probleem is, dan dat we ergens anders staan. Immers: we staan bij hun voordeur! Reken maar dat de camera's en journalistn vanzelf verschijnen! Daar hebben we zelfs nog meer profijt van: Als de politie komt (en die komt zeker weten) kan deze niet hard optreden, gezien het feit dat de camera's en journalisten het registreren. En verder is de ingang een groot plein waar al deze scholen op passen. Het is namelijk niet verstandig om bij je eigen school te demonstreren. Dit, omdat het gezien kan worden als protest tegen de school, wat het natuurlijk niet is. Ook kan de schoolleiding dan gemakkelijk maatregelen nemen. En het is dan natuurlijk geen eensgezindheid.

De staking begint om 11 uur. Deze tijd, omdat rond die tijd elke school een pauze heeft. En in de pauze kan de school geen leerlingen binnenhouden. Het is dus de bedoeling dat je in die pauze naar het Media Park vertrekt. (spoor zo nodig mensen aan in de pauze mee te gaan). Dit zal voor het Gemeentelijk Gymnasium om 11.00u. zijn. Voor het Comenius College om 10.55u. Voor het Roland Holst College om 10.40u. Voor het Alberdingk Thijm College om 10.55u. En het ATC twee talig om 10.45u. Zoals je ziet, zal geen enkele school tegelijkertijd aankomen. Iedereen zal er om 11.15u. aanwezig zijn.

Staken mag, maar er zijn regels...

Iedereen heeft recht op staken, dat staat in de grondwet. Stakers hebben zelfs rechten. Maar... die vervallen zodra men er wetten overtreedt. Ga dus niks vernielen, ga niet met dingen gooien, zoek geen ruzie, loop geen gebouwen binnen, scheld niemand uit en gebruik geen geweld tegen personen. Niet tegen stakers (wij zijn eensgezindheid en staken voor hetzelfde) niet tegen journalisten en cameramensen (zij helpen juist onze standpunt in beeld te brengen) en al helemaal niet tegen de politie! Zolang wij niks doen, kunnen zij ons niks maken!

Maak spandoeken waarmee je je standpunt verduidelijkt. Maar deze moet wel in verband met de 1040 uren norm zijn en geen racistische, religieuze of aanstootgevende teksten en/of afbeeldingen bevatten.

Stuur deze mail naar iedereen die op bovengenoemde scholen zitten en laat daarmee weten dat je er maandag bij zult zijn!


[ Bericht 53% gewijzigd door itchycoo op 19-01-2021 14:10:03 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')