abonnement Unibet Coolblue
pi_197340903
quote:
83s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dat is helemaal prima maar spreek dat dan gewoon uit

wij zijn voor die en die en tegen die, dan weet iedereen waar hij of zij aan toe is voor ze een account aanmaken
Dat doet twitter al dus dat is prima.
pi_197340911
Misschien is het een idee social media platforms al hun communicatie betreffende bans en al dat soort onzin verplicht openbaar te maken?

Dan krijg je tenminste een idee van het hoe en waarom, ipv dat het gissen naar de onderbouwing blijft, met alle indianenverhalen als resultaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2021 12:40:52 ]
pi_197340927
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als er bij mij iemand binnen zit die constant dingen roept die mij niet bevallen, trap ik hem de deur uit, die miljardairs doen in principe exact hetzelfde. Hun platform, hun regels.
Volgende is KPN die wil even gaan bepalen wat jij wel en niet over de telefoon mag bespreken.
Nu interesseert het je niet omdat het jouw mening niet is. Tot jij en jouw mening aan de beurt is...
pi_197340952
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:41 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Volgende is KPN die wil even gaan bepalen wat jij wel en niet over de telefoon mag bespreken.
Onzin. Jij mag ook een website maken waar je alles kunt plaatsen waar je zin in hebt. Je internetprovider heeft daar niets over te zeggen.
pi_197340969
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
Misschien is het een idee social media platforms al hun communicatie betreffende bans en al dat soort onzin verplicht openbaar te maken?

Dan krijg je tenminste een idee van het hoe en waarom, ipv dat het gissen naar de onderbouwing blijft, met alle indianenverhalen als resultaat.
https://blog.twitter.com/(...)2020/suspension.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197340999
quote:
Ik had het niet over Trump's ban alleen, dat is een ander topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2021 12:45:52 ]
pi_197341127
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik had het niet over Trump's ban alleen, dat is een ander topic.
Ik zie niet zoveel toegevoegde waarde in publieke communicatie over de ban van Sjaak nadat hij dreigde de hond van de buurvrouw in de fik te steken als ie nog één keer op zijn gazon zou schijten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197341140
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Onzin. Jij mag ook een website maken waar je alles kunt plaatsen waar je zin in hebt. Je internetprovider heeft daar niets over te zeggen.
Euh, kijk eens naar de titel van dit topic?!
pi_197341156
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:52 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Euh, kijk eens naar de titel van dit topic?!
Amazon is geen provider.
pi_197341161
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
Misschien is het een idee social media platforms al hun communicatie betreffende bans en al dat soort onzin verplicht openbaar te maken?

Dan krijg je tenminste een idee van het hoe en waarom, ipv dat het gissen naar de onderbouwing blijft, met alle indianenverhalen als resultaat.
en de users ook zich met een id te laten registreren zodat er ook smaad en laster zaken aangespannen kunnen worden en de meute kan zien dat gelogen en verzonnen woorden ook gevolgen voor de boodschapper kan hebben. ^O^
pi_197341176
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
Misschien is het een idee social media platforms al hun communicatie betreffende bans en al dat soort onzin verplicht openbaar te maken?

Dan krijg je tenminste een idee van het hoe en waarom, ipv dat het gissen naar de onderbouwing blijft, met alle indianenverhalen als resultaat.
Je beseft dat dit dan voor alle websites gaat gelden? Wat een bureaucratie zeg...
pi_197341219
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Amazon is geen provider.
Amazon is een extreem grote provider.
pi_197341235
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:56 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Amazon is een extreem grote provider.
Je weet niet wat het woord provider betekent.
pi_197341279
J
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je weet niet wat het woord provider betekent.
Jij weet blijkbaar niet wat AWS is.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:01:14 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197341287
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Onzin. Jij mag ook een website maken waar je alles kunt plaatsen waar je zin in hebt. Je internetprovider heeft daar niets over te zeggen.
Dat is niet waar. Ga maar een goed lezen wat een webhoster wel en niet toestaat op een site die jij huurt, neem dit als voorbeeld:

https://www.transip.nl/legal-and-security/algemene-voorwaarden/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197341315
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:00 schreef ReplaR het volgende:
J
[..]

Jij weet blijkbaar niet wat AWS is.
Geen ISP in ieder geval. "Provider" is natuurlijk nogal een brede term. Iedereen die ook maar iets levert is een provider.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197341324
We hebben het over een internetprovider. ISP dus. Amazon (AWS) is een host. Dit in de context van een (foutieve) vergelijking die gemaakt werd met de telefoonlijn.
pi_197341400
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je beseft dat dit dan voor alle websites gaat gelden? Wat een bureaucratie zeg...
Nee, niet voor alle websites. Daar kan je best wat mitsen en maren voor bedenken. Social media platforms groter dan X actieve users bijvoorbeeld.
pi_197341414
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:03 schreef MoreDakka het volgende:
We hebben het over een internetprovider. ISP dus. Amazon (AWS) is een host. Dit in de context van een (foutieve) vergelijking die gemaakt werd met de telefoonlijn.
Nee jij hebt het over dat je elke site mag maken en dat je webhoster daar niets tegen kan doen. Webhoster kan je eigen provider zijn of.... dus AWS, kijk nu nog eens naar de titel.
pi_197341431
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie niet zoveel toegevoegde waarde in publieke communicatie over de ban van Sjaak nadat hij dreigde de hond van de buurvrouw in de fik te steken als ie nog één keer op zijn gazon zou schijten.
Nee, voor het gros van alle bans zal het geen toegevoegde waarde hebben. Wel voor een groot aantal waar nu discussie over is. Daarom; transparantie.
pi_197341432
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:07 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Nee jij hebt het over dat je elke site mag maken en dat je webhoster daar niets tegen kan doen.
Nee, dat lees jij nu al een aantal keren verkeerd.
pi_197341463
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

en de users ook zich met een id te laten registreren zodat er ook smaad en laster zaken aangespannen kunnen worden en de meute kan zien dat gelogen en verzonnen woorden ook gevolgen voor de boodschapper kan hebben. ^O^
Ik ben niet tegen het de-anomineseren van social media hoor.
pi_197341465
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, niet voor alle websites. Daar kan je best wat mitsen en maren voor bedenken. Social media platforms groter dan X actieve users bijvoorbeeld.
Dat lijkt me op geen enkele wettelijke manier houdbaar, als ik er even over nadenk loopt dat al meteen tegen een conflict aan wat betreft de First Amendment.
pi_197341470
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat lijkt me op geen enkele wettelijke manier houdbaar, als ik er even over nadenk loopt dat al meteen tegen een conflict aan wat betreft de First Amendment.
Dat zou kunnen, geen idee. Het is dan ook maar een idee.
pi_197341475
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat lees jij nu al een aantal keren verkeerd.
Nee je hebt er gewoon totaal geen verstand van. Ik kap hiermee.
pi_197341484
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Nee je hebt er gewoon totaal geen verstand van. Ik kap hiermee.
Jammer.
pi_197341525
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ik kap hiermee.
Als je niet kunt lezen is dat de beste optie. Ik zeg internetprovider en verduidelijk het daarna nog een keer als je het weer niet goed begrijpt.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:17:47 #128
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197341585
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:41 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Volgende is KPN die wil even gaan bepalen wat jij wel en niet over de telefoon mag bespreken.
Nu interesseert het je niet omdat het jouw mening niet is. Tot jij en jouw mening aan de beurt is...
Dit is een prima opmerking. :)

De AIVD heeft trouwens in het verleden ook meerdere linkse en krakers websites offline gehaald, soms met de terechte reden dat er werd verwezen naar geweld, maar soms ook niet.

Dat de social media platforms ongemoeid worden gelaten, heeft puur met macht te maken.

Sterker nog, ze zijn welbewust van hun bijdrage aan polarisatie en conservatieve bias

https://www.wsj.com/amp/a(...)olutions-11590507499

https://www.theverge.com/(...)gram-bias-discipline

https://www.politico.com/(...)rvatives-2020-421146

En ze zorgden ervoor dat linkse en egalitaire websites minder traffic kregen:

https://www.theverge.com/(...)her-jones-zuckerberg
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197341619
Vind ik ook zo grappig, social media bedrijven zijn tegelijkertijd biased tegen zowel links als rechts :D
  maandag 11 januari 2021 @ 13:24:00 #130
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197341710
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:19 schreef MoreDakka het volgende:
Vind ik ook zo grappig, social media bedrijven zijn tegelijkertijd biased tegen zowel links als rechts :D
Wall Street Journal, geen linkse krant en nu volop op het Trump orgel, berichtte er zelf over dat Facebook linkse websites op een achterstand zet.

https://www.theverge.com/(...)her-jones-zuckerberg

En ook dat ze intern beleid tot minder polarisatie niet uitvoerden, uit politieke en niet zozeer commerciële overwegingen.

https://www.wsj.com/artic(...)mergency-11602715997

Het is sowieso niet louter een kwestie van vraag en aanbod, zoals zo vaak wordt gezegd.

Nee, zo nodig sturen ze het aanbod en zichtbaarheid even bij, zodat vanzelf minder vraag ontstaat naar linkse content.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 januari 2021 @ 13:30:12 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 11 januari 2021 @ 13:38:57 #132
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197341938
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk niet dat kwaadwillenden heel veel boodschap hebben aan klokkenluidersregelingen. Malafide verhuurders, criminelen, asociale buren en ga zo maar door kunnen reageren op een wijze die niet heel wenselijk is voor een individu dat ergens over klaagt of melding over maakt.
Daarom hebben consumentenprogramma's m.i. een functie hierin (daarbij inbegrepen dus ook de NPO, commerciële omroepen vullen dat gat gewoonweg niet), gecombineerd met journalistieke bescherming van bronnen. Helaas staan ook die onder druk, o.a. door afnemende onafhankelijkheid van redacties en kortwieken van de publieke zaak.

Anonieme berichten op internet zijn daarvoor niet de juiste en meest effectieve vorm, om huisjesmelkers en hun knokploegen bloot te leggen.

Ik geef toe dat het allemaal geen simpel vraagstuk is, maar denk dat net als de oude brievenrubriek in de krant men hiermee iets moet doen.

Grappig genoeg was het in de jaren 70 doodnormaal om het telefoonnummer van de minister president of het adres van Johan Cruijff of André van Duin in de krant te lezen (ook toen had je wel wat idioten natuurlijk).

Onderliggend hebben we te maken met een mentaliteitsprobleem dat verder gaat dan anonimiteit of niet: er zijn weinig gemeenschappelijke momenten meer over (dat 5 miljoen Nederlanders naar het journaal keken oid) en iedereen kan nu zijn eigen feiten hebben of kopen.

Commerciële bureaus en de conservatieve overheden geven daarin niet altijd het goede voorbeeld. Maar weinig overheden in de wereld hebben hun statistieken goed op orde, met de daarbij behorende politieke wil (daarin scoren Scandinavische landen toch weer het beste...).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 januari 2021 @ 13:46:53 #133
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197342071
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom heet jij hier dan Klopkoek?
Omdat ik niet eenzijdig mijn harnas ga neer leggen en kwetsbaarheid ga laten zien.

Jij gaat ook niet open op straat lopen terwijl al de rest een bivakmuts op heeft. Jij doet dat wel wanneer slechts een enkelen dat hebben, of helemaal niemand.

In de middeleeuwen was schudden met de linkerhand een no go. Niemand deed dat, omdat de ander in zijn rechterhand een wapen kon hebben.

In de krant waren slechts enkelen anoniem, en gebruikten slechts enkelen een pseudoniem.

Ik ben zelfkritisch genoeg om ook te weten dat mijn schrijven anders zal zijn wanneer 'iedereen' weet wie ik ben. Dan komt de realiteit van kwetsbaarheid en onvermijdelijke afhankelijkheid/interconnectie meer naar boven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197342282
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daarom hebben consumentenprogramma's m.i. een functie hierin (daarbij inbegrepen dus ook de NPO, commerciële omroepen vullen dat gat gewoonweg niet), gecombineerd met journalistieke bescherming van bronnen. Helaas staan ook die onder druk, o.a. door afnemende onafhankelijkheid van redacties en kortwieken van de publieke zaak.

Anonieme berichten op internet zijn daarvoor niet de juiste en meest effectieve vorm, om huisjesmelkers en hun knokploegen bloot te leggen.

Ik geef toe dat het allemaal geen simpel vraagstuk is, maar denk dat net als de oude brievenrubriek in de krant men hiermee iets moet doen.

Grappig genoeg was het in de jaren 70 doodnormaal om het telefoonnummer van de minister president of het adres van Johan Cruijff of André van Duin in de krant te lezen (ook toen had je wel wat idioten natuurlijk).

Onderliggend hebben we te maken met een mentaliteitsprobleem dat verder gaat dan anonimiteit of niet: er zijn weinig gemeenschappelijke momenten meer over (dat 5 miljoen Nederlanders naar het journaal keken oid) en iedereen kan nu zijn eigen feiten hebben of kopen.

Commerciële bureaus en de conservatieve overheden geven daarin niet altijd het goede voorbeeld. Maar weinig overheden in de wereld hebben hun statistieken goed op orde, met de daarbij behorende politieke wil (daarin scoren Scandinavische landen toch weer het beste...).
Dat is allemaal leuk, maar ook weinig realistisch. Kijk, je leeft nou eenmaal in een samenleving die je niet naar eigen idealen kunt inrichten. Sterker nog, de VS is een prima voorbeeld waar juist een gebrek aan anonimiteit zeer problematisch is, omdat je daar al helemaal iemand met superieure financiële middelen juridisch kapot kunt procederen, gelijk of niet. Negatieve Yelp review? Rechtszaak. Riep je iets over een groot bedrijf op Twitter? Rechtszaak. Dan kun je wel roepen dat het idealiter anders zou moeten zijn, maar daar verandert weinig door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197342448
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat vervelend dat je je zo tekort gedaan voelt door Amazon, dat ze hun prioriteiten even bij de staatsveiligheid van hun eigen land leggen, en niet bij of ze wel voldoende consistent handelen voor SpaceOddity.
Ja dat is ook de wereld van vandaag de dag; de ''staatsveiligheid'' van een land (en blijkbaar ook andere landen die er niets mee te maken hebbe) die voor een aanzienlijk deel in de handen liggen van grote wereldwijd dominerende commerciële amerikaanse bedrijven die alleen vanuit hun kant de gerechtigheid en waarheid in pacht denken te hebben. :') :|W

Amerikaanse bedrijven he, Amerika, het land waar de deugcancelcultuur zelfs tot in de universiteiten welig tiert. Een mening als professor waar een paar beroepsboeroepers aanstoot aan nemen? Weg ermee! Zing je als trainer met de speler een liedje mee, maar zing je net dat ene woordje mee wat jij niet mag mee zingen met de rest omdat je niet dezelfde huidkleur hebt? Weg ermee!

Lekker schouders op blijven halen!
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_197342522
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

en de users ook zich met een id te laten registreren zodat er ook smaad en laster zaken aangespannen kunnen worden en de meute kan zien dat gelogen en verzonnen woorden ook gevolgen voor de boodschapper kan hebben. ^O^
Gewoon verplichten dat men zich alleen kan aanmelden met het mailadres die je van je provider krijgt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_197342724
quote:
4s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:09 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Gewoon verplichten dat men zich alleen kan aanmelden met het mailadres die je van je provider krijgt.
Alle providers wereldwijd leveren een e-maildienst?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 11 januari 2021 @ 14:26:10 #138
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197342838
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Alle providers wereldwijd leveren een e-maildienst?
En wat als je na een jaar overstapt of even een jaar geen provider hebt? Buiten het feit dat ik het idee absurd vind.

Vrijheid komt met ongemakken en daar moeten we mee leren leven. En controleren dat het beperkt wordt, maar iedereen zo beperken in hun vrijheden gaat mij veel te ver.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 11 januari 2021 @ 15:23:11 #139
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197344100
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk, maar ook weinig realistisch. Kijk, je leeft nou eenmaal in een samenleving die je niet naar eigen idealen kunt inrichten. Sterker nog, de VS is een prima voorbeeld waar juist een gebrek aan anonimiteit zeer problematisch is, omdat je daar al helemaal iemand met superieure financiële middelen juridisch kapot kunt procederen, gelijk of niet. Negatieve Yelp review? Rechtszaak. Riep je iets over een groot bedrijf op Twitter? Rechtszaak. Dan kun je wel roepen dat het idealiter anders zou moeten zijn, maar daar verandert weinig door.
Maar is de huidige anonimiteit dan ijzersterk? Zeker niet. Zie wat Apple tien jaar geleden deed toen de Apple 4 uit lekte, of de vele fratsen van Peter Thiel. De bescherming is er al reeds niet. En het deleten van onwelgevallige reviews kunnen ze bij de vleet.

Het is een geperverteerde anonimiteit, ingezet voor een agenda van oneindige verrechtsing en polarisatie. Het biedt geen of amper bescherming.

'Anonieme' werknemers worden nu al ontslagen vanwege twitter berichten, voor de meest onbenullige dingen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 januari 2021 @ 15:23:17 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197344104
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:46 schreef Klopkoek het volgende:

Omdat ik niet eenzijdig mijn harnas ga neer leggen en kwetsbaarheid ga laten zien.

Jij gaat ook niet open op straat lopen terwijl al de rest een bivakmuts op heeft. Jij doet dat wel wanneer slechts een enkelen dat hebben, of helemaal niemand.
Ik loop anders ook niet op straat rond met een spandoek waarop mijn NAW gegevens staan...

quote:
Ik ben zelfkritisch genoeg om ook te weten dat mijn schrijven anders zal zijn wanneer 'iedereen' weet wie ik ben. Dan komt de realiteit van kwetsbaarheid en onvermijdelijke afhankelijkheid/interconnectie meer naar boven.
Het was gewoon een vraag aangezien ik vind dat je nogal makkelijk over de bezwaren heen stapt. Mij wordt sowieso vanwege mijn beroep (militair) aangeraden om niet met naam en toenaam op social media rond te hangen vanwege eventuele lui die het niet eens zijn met bepaalde militaire missies de familie van militairen gaan lastig vallen op het moment dat ze weg zijn. Dat is in het verleden nl. meerdere malen gebeurd. En zo zijn er genoeg lui met bepaalde functies waarvan je helemaal niet wil dat ze met naam en toenaam op social media komen te staan.
pi_197344149
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het was gewoon een vraag aangezien ik vind dat je nogal makkelijk over de bezwaren heen stapt. Mij wordt sowieso vanwege mijn beroep (militair) aangeraden om niet met naam en toenaam op social media rond te hangen vanwege eventuele lui die het niet eens zijn met bepaalde militaire missies de familie van militairen gaan lastig vallen op het moment dat ze weg zijn. Dat is in het verleden nl. meerdere malen gebeurd. En zo zijn er genoeg lui met bepaalde functies waarvan je helemaal niet wil dat ze met naam en toenaam op social media komen te staan.
Als dit ook voor politici zou gelden zouden de meeste problemen opgelost zijn wat betreft social media :P
  maandag 11 januari 2021 @ 15:25:19 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197344157
quote:
4s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Gewoon verplichten dat men zich alleen kan aanmelden met het mailadres die je van je provider krijgt.
Ook bij je provider kun je eigen adressen aanmaken...

Bv. spaceoddity@worldonline.nl zegt alvast niet heel veel over je werkelijke identiteit.

[ Bericht 8% gewijzigd door AchJa op 11-01-2021 15:30:48 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 15:32:27 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197344322
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
Als dit ook voor politici zou gelden zouden de meeste problemen opgelost zijn wat betreft social media :P
:D

Als je een publieke functie hebt tsja, zelf maar weten. Maar bv. de beveiligers van Wilders zitten echt niet met hun echte naam te Twitteren...
pi_197344376
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

:D

Als je een publieke functie hebt tsja, zelf maar weten. Maar bv. de beveiligers van Wilders zitten echt niet met hun echte naam te Twitteren...
Ik ben serieus. Alle politici en alle journalisten van twitter en we hebben er totaal geen last meer van. Helaas niet realistisch, maar goed :P
pi_197344408
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik loop anders ook niet op straat rond met een spandoek waarop mijn NAW gegevens staan...
[..]

nee en op straat schreeuw je ook niet tegen een agent dat alle agenten klootzakken en verraders zijn terwijl dat juist is wat anonieme minkukels maar kunnen blijven doen. :P
  maandag 11 januari 2021 @ 15:45:17 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197344609
quote:
4s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:06 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja dat is ook de wereld van vandaag de dag; de ''staatsveiligheid'' van een land (en blijkbaar ook andere landen die er niets mee te maken hebbe) die voor een aanzienlijk deel in de handen liggen van grote wereldwijd dominerende commerciële amerikaanse bedrijven die alleen vanuit hun kant de gerechtigheid en waarheid in pacht denken te hebben. :') :|W

Amerikaanse bedrijven he, Amerika, het land waar de deugcancelcultuur zelfs tot in de universiteiten welig tiert. Een mening als professor waar een paar beroepsboeroepers aanstoot aan nemen? Weg ermee! Zing je als trainer met de speler een liedje mee, maar zing je net dat ene woordje mee wat jij niet mag mee zingen met de rest omdat je niet dezelfde huidkleur hebt? Weg ermee!

Lekker schouders op blijven halen!
Volgens mij dringt de ernst van de situatie niet helemaal tot jou door. Maar allerlei extreemrechtse netwerkjes die daar actief zijn hebben afgelopen week het parlement bestormd en geprobeerd de vicepresident op te knopen omdat die niet meewerken aan een staatsgreep door de vertrekkende president. Alle redenen voor die bedrijven, die zelf ingezetenen zijn van dat land, om mee te werken om dit gevaar te bestrijden.

Maar blijkbaar vind jij het veel belangrijker dat Amazon jouw onderbuik bedient door een elpee met plattitudes over deugcancelcultuur te gaan afdraaien. Kennelijk is de staatsveiligheid niet zo belangrijk.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:47:03 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197344660
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar is de huidige anonimiteit dan ijzersterk? Zeker niet. Zie wat Apple tien jaar geleden deed toen de Apple 4 uit lekte, of de vele fratsen van Peter Thiel. De bescherming is er al reeds niet. En het deleten van onwelgevallige reviews kunnen ze bij de vleet.

Het is een geperverteerde anonimiteit, ingezet voor een agenda van oneindige verrechtsing en polarisatie. Het biedt geen of amper bescherming.

'Anonieme' werknemers worden nu al ontslagen vanwege twitter berichten, voor de meest onbenullige dingen.
Die is best sterk MITS je als gebruiker acht slaat op je anonimiteit en die zelf bewaakt, daar schort het meestal aan, de meeste mensen slaan veel te weinig acht op hun data en online gedrag.
Sowieso zijn Amerikaanse bedrijven al helemaal niet de juiste partij om dat te garanderen omdat er geen enkele wettelijke verplichting is voor hun om dat te doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:55:27 #148
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197344865
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Sowieso zijn Amerikaanse bedrijven al helemaal niet de juiste partij om dat te garanderen omdat er geen enkele wettelijke verplichting is voor hun om dat te doen.
Wat dus precies is wat ik zeg. De route daarvoor is wettelijke bescherming, klokkeluidersregelingen, wat providers moeten doen en ga zo maar door.

Maar goed, ik vermoed zo dat deze wederzijds profijtelijke tango tussen rechts en extreem-rechts nog wel een tijdje door gaat. Beiden worden er beter van. Onvrede wordt gekanaliseerd door ze op populisten te laten stemmen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 januari 2021 @ 16:11:02 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197345136
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:36 schreef Basp1 het volgende:
nee en op straat schreeuw je ook niet tegen een agent dat alle agenten klootzakken en verraders zijn terwijl dat juist is wat anonieme minkukels maar kunnen blijven doen. :P
Dat gebeurt op straat ook gewoon...
pi_197345718
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
Misschien is het een idee social media platforms al hun communicatie betreffende bans en al dat soort onzin verplicht openbaar te maken?

Dan krijg je tenminste een idee van het hoe en waarom, ipv dat het gissen naar de onderbouwing blijft, met alle indianenverhalen als resultaat.
Je wilt dat iedereen kan lezen waarom persoon X een ban heeft gekregen? Ik weet niet of het wenselijk is dat dat openbaar komt. Persoon X heeft toch ook recht op privacy?
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')