abonnement Unibet Coolblue
pi_197337826
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:21 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dom als ze dat doen, ze moeten het ijzer smeden als het heet is en ook laten zien dat zulke acties als de besstorming van het capitool absoluut niet getoloreerd worden. als je 100 dagen wacht dan komt het meer over als een wraak actie achteraf.
Dit is omdat de senaat anders alleen maar bezig is met de impeachment en Biden zelfs zijn kabinetsleden niet door de senaat kan krijgen, laat staan wat eerste plannen. Je moet niet Biden voor de wielen gaan rijden uit een haastgevoel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197337889
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit is omdat de senaat anders alleen maar bezig is met de impeachment en Biden zelfs zijn kabinetsleden niet door de senaat kan krijgen, laat staan wat eerste plannen. Je moet niet Biden voor de wielen gaan rijden uit een haastgevoel.
je moet er als senaat gewoon voor zorgen dat het proces is afgerond voordat biden wordt geinstalleerd
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_197337902
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:44 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

je moet er als senaat gewoon voor zorgen dat het proces is afgerond voordat biden wordt geinstalleerd
Dat is niet haalbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197337917
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 02:57 schreef tjoptjop het volgende:
Ondertussen is Biden begonnen met het verbinden

[ twitter ]
Hoe jaag ik de blanke ondernemer nog meer tegen mij in het harnas les 1.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_197337929
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:21 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dom als ze dat doen, ze moeten het ijzer smeden als het heet is en ook laten zien dat zulke acties als de besstorming van het capitool absoluut niet getoloreerd worden. als je 100 dagen wacht dan komt het meer over als een wraak actie achteraf.
Het punt is wanneer je hiermee het beste resultaat behaald even gezien vanuit de democratische partij. kies je er voor om de procedure te starten als het senaat nog steeds de meerderheid republikeinen heeft, of kies je er voor om dit later te doen wanneer je een meerderheid hebt in de senaat. Dit gaat natuurlijk allang niet meer over de resterende 14 dagen, dit gaat over de tweede termijn en uiteindelijk wil je hoe dan ook Trump weg hebben als democraat. Het ijzer smeden als het heet is, gaat volgens mij altijd op, want het bestormen van het senaat vergeet je niet zomaar, na 100 dagen ook niet.
pi_197337930
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 01:07 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Een briefje en actie van Nancy.
Als ik het goed begrijp wordt ingezet op Art.25 én Impeachment.
Wanneer vertrok donald naar Alamo, TX?

Ach dubbelt. So what.
Doe je de nightshift, kijkertje?
Nu ze zo snel actie proberen te ondernemen om hem weg te krijgen, moet ik steeds denken aan een column in de Volkskrant van een paar maanden geleden. Daar werd door psycholoog Trump's karakter ontleed. Er stond zoiets dat de meeste mensen die fout zitten en in een hoek worden gedreven, een stapje terug doen. Maar Trump doet er dan juist een schep(je) bovenop. Wie weet wat ie nog van plan is. Elk uur is een uur teveel.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_197337968
Overigens gaat impeachment (2/3e meerderheid in de senaat) het waarschijnlijk niet halen. Verbod op een 2e termijn voor Trump (gewone meerderheid in de senaat) waarschijnlijk wel. En zo kan de Democratische partij de Republikeinen redden van de idioot die ze gegijzeld heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 11 januari 2021 @ 09:00:32 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197338029
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:
Verbod op een 2e termijn voor Trump (gewone meerderheid in de senaat) waarschijnlijk wel.
Hoe werkt dat?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 januari 2021 @ 09:18:41 #284
862 Arcee
Look closer
pi_197338196
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:
Overigens gaat impeachment (2/3e meerderheid in de senaat) het waarschijnlijk niet halen.
Inderdaad, dat wordt net zo'n flop als de eerste.
pi_197338233
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:
Overigens gaat impeachment (2/3e meerderheid in de senaat) het waarschijnlijk niet halen.
hoe dichter je op de bestorming zit hoe meer kans je hebt dat dit slaagt,. nu is iedereen er nog ontzettend geshokt door ook een groot deel van de republikeinen. ook zij zijn namelijk moeten vluchten voor de menigte,. na 100 dagen kunnen er weer allerlei andere "politieke" belangen zijn gaan spelen
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 11 januari 2021 @ 09:44:23 #286
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197338507
Die Jon Schaffer voorzag kennelijk al wat er met hem ging gebeuren om een albumhoes :')

pi_197338518
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe werkt dat?
Dat staat hier min of meer uitgelegd, voor zover het klopt:

Om de impeachment in gang te zetten is slechts een meerderheid nodig in het Huis van Afgevaardigden. Die hebben de Democraten al. Daarna zal de Senaat zich erover buigen. Voor een afzetting – buiten het 25ste amendement om – is daar vervolgens een tweederde meerderheid nodig. De kans dat er zo veel Republikeinen mee zullen stemmen is echter miniem. Om die reden voegen de Democraten dan ook een extra artikel toe aan de impeachmentprocedure en dat is om het Trump te verbieden zich ooit nog verkiesbaar te stellen, bijvoorbeeld in 2024. Daarvoor is slechts een simpele meerderheid nodig van 51 senatoren. Na de Democratische senaatswinst in Georgia hebben de Democraten die.
pi_197338556
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Die Jon Schaffer voorzag kennelijk al wat er met hem ging gebeuren om een albumhoes :')

[ afbeelding ]
Is/was dat die kerel van Iced Earth?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 januari 2021 @ 09:49:55 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197338563
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Is/was dat die kerel van Iced Earth?
Inderdaad, die was een soloproject van hem.
pi_197338568
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Die Jon Schaffer voorzag kennelijk al wat er met hem ging gebeuren om een albumhoes :')

[ afbeelding ]
:D
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_197338573
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, die was een soloproject van hem.
Ik zie al dat hij ook bij de poging tot staatsgreep aanwezig was.
https://loudwire.com/iced(...)p-mob-capitol-photo/
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 januari 2021 @ 09:53:39 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197338603
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:45 schreef 297534 het volgende:
Om die reden voegen de Democraten dan ook een extra artikel toe aan de impeachmentprocedure en dat is om het Trump te verbieden zich ooit nog verkiesbaar te stellen, bijvoorbeeld in 2024. Daarvoor is slechts een simpele meerderheid nodig van 51 senatoren. Na de Democratische senaatswinst in Georgia hebben de Democraten die.
dank je, dit was me niet helemaal duidelijk
pi_197338605
Parler nu op zwart - alles naar GAB nu?
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_197338709
quote:
81s.gif Op maandag 11 januari 2021 06:05 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Lijkt me verder ook gewoon logica 101 dat de nieuwe regeringsleden er volgers bij krijgen en de has-beens kwijtraken. De bots vinden has-beens ook niet meer interessant.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 11 januari 2021 @ 10:06:38 #295
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197338714
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:
Overigens gaat impeachment (2/3e meerderheid in de senaat) het waarschijnlijk niet halen. Verbod op een 2e termijn voor Trump (gewone meerderheid in de senaat) waarschijnlijk wel. En zo kan de Democratische partij de Republikeinen redden van de idioot die ze gegijzeld heeft.
Wat gaat gebeuren is dat de democraten zichzelf de zwarte piet geven.

Alle republikeinen kunnen nu intern zeggen: "ja ik stemde voor impeachment maar we wisten allemaal dat dat het toch niet ging redden. Dit hebben we zo afgesproken wat het was beter voor de partij".
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 10:21:33 #296
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197338858
quote:
6s.gif Op maandag 11 januari 2021 04:55 schreef Kijkertje het volgende:
"As soon as they hit the fence line, the fight was on," Sund said. "Violent confrontations from the start. They came with riot helmets, gas masks, shields, pepper spray, fireworks, climbing gear -- climbing gear! -- explosives, metal pipes, baseball bats. I have never seen anything like it in 30 years of events in Washington."
Dus het was toch niet hetzelfde als de BLM-protesten. Het is te hopen dat de struisvogelracisten die nog wel eens in dit topic posten dit ook lezen en ook eens wat doen met die informatie.
pi_197338939
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:45 schreef 297534 het volgende:

[..]

Dat staat hier min of meer uitgelegd, voor zover het klopt:

Om de impeachment in gang te zetten is slechts een meerderheid nodig in het Huis van Afgevaardigden. Die hebben de Democraten al. Daarna zal de Senaat zich erover buigen. Voor een afzetting – buiten het 25ste amendement om – is daar vervolgens een tweederde meerderheid nodig. De kans dat er zo veel Republikeinen mee zullen stemmen is echter miniem. Om die reden voegen de Democraten dan ook een extra artikel toe aan de impeachmentprocedure en dat is om het Trump te verbieden zich ooit nog verkiesbaar te stellen, bijvoorbeeld in 2024. Daarvoor is slechts een simpele meerderheid nodig van 51 senatoren. Na de Democratische senaatswinst in Georgia hebben de Democraten die.
Weet je dat zeker? Ik had het begrepen als: indien hij "schuldig bevonden wordt" in de senaat (2/3 meerderheid), dan kunnen ze hem daarna met een gewone meerderheid verbieden zich nog verkiesbaar te stellen. Maar ik kan me vergissen.

Van wikipedia:
quote:
Upon conviction in the Senate, the official is automatically removed from office and may also be barred from holding future office.

[..]

To convict an accused, "the concurrence of two thirds of the [Senators] present" for at least one article is required. If there is no single charge commanding a "guilty" vote from two-thirds of the senators present, the defendant is acquitted and no punishment is imposed.
https://en.wikipedia.org/(...)ted_States#Procedure
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_197338960
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:21 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

hoe dichter je op de bestorming zit hoe meer kans je hebt dat dit slaagt,. nu is iedereen er nog ontzettend geshokt door ook een groot deel van de republikeinen. ook zij zijn namelijk moeten vluchten voor de menigte,. na 100 dagen kunnen er weer allerlei andere "politieke" belangen zijn gaan spelen
Ik denk niet dat leden van de senaat zich bij zo'n stemming echt door shock laten leiden, dat zijn grotendeels politiek zeer doorgewinterde mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197338978
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik had het begrepen als: indien hij "schuldig bevonden wordt" in de senaat (2/3 meerderheid), dan kunnen ze hem daarna met een gewone meerderheid verbieden zich nog verkiesbaar te stellen. Maar ik kan me vergissen.

Van wikipedia:
[..]

https://en.wikipedia.org/(...)ted_States#Procedure
Dan zou de NOS er naast zitten: https://nos.nl/artikel/23(...)tegen-trump-aan.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197339048
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan zou de NOS er naast zitten: https://nos.nl/artikel/23(...)tegen-trump-aan.html
Ah, inderdaad. Al is dat blijkbaar controversieel:
quote:
The Constitution’s threshold for conviction and removal is “two-thirds of the [Senators] present.” But disqualification is different. The Senate has long taken the position (not without some controversy) that the vote to disqualify an official from again seeking office requires only a simple majority vote, not the higher two-thirds threshold.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')