Dat betekent het zeker niet hoogstwaarschijnlijkquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef Luiki het volgende:
Ja dat denk ik dus idd ook. Dat betekend dan hoogstwaarschijnlijk een vaccin onder dwang.. Heftig!!
Wij testen niet onder dwang en geven geen vaccinatie onder dwang.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:49 schreef Magica het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag
Kan me eigenlijk niet voorstellen
Hoe gaat het bij jullie als de wettelijk vertegenwoordiger wil dat er getest en gevaccineerd wordt en de (wilsonbekwame) cliënt niet wil? Hoe zit het dan ook alweer met de wzd?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:14 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wij testen niet onder dwang en geven geen vaccinatie onder dwang.
Verzet patiënt gaat voor wens wettelijk vertegenwoordiger. Niet schaden is dan het hoogste goed. Kan wel maken dat iemand bv langer in quarantaine moet bij klachten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:20 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hoe gaat het bij jullie als de wettelijk vertegenwoordiger wil dat er getest en gevaccineerd wordt en de (wilsonbekwame) cliënt niet wil? Hoe zit het dan ook alweer met de wzd?
Vooral dat stukje in je laatste alinea ben ik benieuwd naar. Gaat de organisatie er nu anders mee om omdat het een pandemie betreft?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat betekent het zeker niet hoogstwaarschijnlijk
Wel handig om dit in je team/organisatie te bespreken trouwens
Want in principe is het nu technisch gezien en ethisch gezien niet anders dan met de griepvaccinatie of pneumokokkenvaccinatie, alleen komt het explicieter naar voren en is de impact heftiger vanwege de pandemie
Nee precies. Waren bij ons ook meerdere mensen die testen weigerdenquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:14 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wij testen niet onder dwang en geven geen vaccinatie onder dwang.
Thanks! Helder. En mocht het zo zijn dat de cliënt wel wil maar de wettelijk vertegenwoordiger geen toestemming geeft? Vind dat altijd interessante casussen. Zelf geen ervaring mee, cliënten en wettelijk vertegenwoordigers liggen bij mij eigenlijk altijd wel op één lijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Verzet patiënt gaat voor wens wettelijk vertegenwoordiger. Niet schaden is dan het hoogste goed. Kan wel maken dat iemand bv langer in quarantaine moet bij klachten.
Snap je frustratie heel goed maar ik vind dat de schuld met name ligt bij de overheid en de werkgever. Bij ons kreeg iedere medewerker een brief met het verzoek (eigenlijk het bevel) om zsm een afspraak te maken. Dus wat doe je dan als brave medewerker.... Later in de week kregen we nog een memo dat mensen absoluut niet hun afspraak moeten gaan intrekken om plaats te maken voor een ander. Ik vind het min dat nu zorgmedewerkers tegen elkaar worden uitgespeeld.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:32 schreef Document1 het volgende:
Te bizar voor woorden dat ze op dit moment nog niets kunnen zeggen over de andere zorg wanneer die eindelijk aan de beurt zijn. Bedankt secretaresse van de directeur en medewerker in de catering.
Het verhaal was dat wij 8/1 zouden beginnen met vaccineren ondertussen komt er geen antwoord meer op de vraag wanneer wel dan.
Echt heel erg bedankt Miep van de administratie.
Pfoe, dat maak ik weleens mee als het gaat om wel niet naar het ziekenhuis insturen voor onderzoek. Hierin leg ik vaak toch wat meer gewicht in wat ik zelf denk dat de beste optie is, meestal komen we er dan wel uit.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:09 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Thanks! Helder. En mocht het zo zijn dat de cliënt wel wil maar de wettelijk vertegenwoordiger geen toestemming geeft? Vind dat altijd interessante casussen. Zelf geen ervaring mee, cliënten en wettelijk vertegenwoordigers liggen bij mij eigenlijk altijd wel op één lijn.
Je legt een verband wat er niet isquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:32 schreef Document1 het volgende:
Te bizar voor woorden dat ze op dit moment nog niets kunnen zeggen over de andere zorg wanneer die eindelijk aan de beurt zijn. Bedankt secretaresse van de directeur en medewerker in de catering.
Het verhaal was dat wij 8/1 zouden beginnen met vaccineren ondertussen komt er geen antwoord meer op de vraag wanneer wel dan.
Echt heel erg bedankt Miep van de administratie.
Het verhaal is anders wel dat Miep vaccinatie heeft gekregen die eigenlijk niet voor Miep bedoeld was.quote:
Als dat zo is, is dat niet netjes en kwalijk, maar dan heeft het alsnog nul effect op het starten bij jouw werk qua vaccinerenquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:55 schreef Document1 het volgende:
[..]
Het verhaal is anders wel dat Miep vaccinatie heeft gekregen die eigenlijk niet voor Miep bedoeld was.
Jij volgt duidelijk het nieuws niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Als dat zo is, is dat niet netjes en kwalijk, maar dan heeft het alsnog nul effect op het starten bij jouw werk qua vaccineren
Prettige toon wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 18:07 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jij volgt duidelijk het nieuws niet.
Ik heb beide documenten als pdf in mijn email gekregenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe is bij jullie de verspreiding van de werkgevers verklaring geregeld?
Hier gaat dat nu via AFAS maar door de vele aanvragen is het systeem vastgelopen.
Downloadbaar document hier. Collega heeft ook een aantal exemplaren uitgeprint (waar je zelf je gegevens op invult) en op kantoor gelegd.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe is bij jullie de verspreiding van de werkgevers verklaring geregeld?
Hier gaat dat nu via AFAS maar door de vele aanvragen is het systeem vastgelopen.
Mailtje gehad met pdf bestandjes.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe is bij jullie de verspreiding van de werkgevers verklaring geregeld?
Hier gaat dat nu via AFAS maar door de vele aanvragen is het systeem vastgelopen.
Videobellen opzetten?quote:Op zondag 24 januari 2021 07:14 schreef AgnesGru het volgende:
Hoe gaan ze bij jullie om met vertrekkende collega’s (die door ziekte tijdje niet hebben kunnen werken), waarbij het voor cliënten belangrijk is om op een persoonlijke manier afscheid te nemen?
Binnen de huidige maatregelen uiteraard.
Ik kreeg hem gister via de post!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe is bij jullie de verspreiding van de werkgevers verklaring geregeld?
Hier gaat dat nu via AFAS maar door de vele aanvragen is het systeem vastgelopen.
Goede vraag, bij ons zijn er nu twee collega’s die door zo’n situatie plots ineens weg waren. Dat is ook als collega’s gek. Ze stonden niet zo dichtbij dat persoonlijk afscheid van cliënten nodig was eigenlijk denk ik (paramedici)quote:Op zondag 24 januari 2021 07:14 schreef AgnesGru het volgende:
Hoe gaan ze bij jullie om met vertrekkende collega’s (die door ziekte tijdje niet hebben kunnen werken), waarbij het voor cliënten belangrijk is om op een persoonlijke manier afscheid te nemen?
Binnen de huidige maatregelen uiteraard.
Dat zou voor de collega’s een goede optie zijn inderdaad, maar gaat hier om de cliënten.quote:
Lijkt me ook gek inderdaad! Gaat inderdaad om iemand die dichtbij cliënten heeft gestaan en waarbij videobellen niet over gaat komen.quote:Op zondag 24 januari 2021 08:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vrijdag kreeg ik de werkgeversverklaring in de mail in pdf, uit naam van de bestuurder.
[..]
Goede vraag, bij ons zijn er nu twee collega’s die door zo’n situatie plots ineens weg waren. Dat is ook als collega’s gek. Ze stonden niet zo dichtbij dat persoonlijk afscheid van cliënten nodig was eigenlijk denk ik (paramedici)
Videobellen zal niet bij iedere cliënt aankomen gok ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |