![TPJwIoc.png]()
Jawel lieve mensen, ondanks dat het keronagevaar nog altijd achter elke deur loert zijn we toch weer met zijn allen het nieuwe jaar in geboemeld. Na een korte winterstop gaan we natuurlijk ook weer voetballen, helaas nog steeds zonder publiek. Bij de KNVB hadden ze gehoopt dat Hugo en consorten ons rond deze tijd wel in de veilige haven hadden gevaren, vandaar dat in januari veel topduels staan ingepland. Maar helaas, je zult het allemaal moeten volgen via de radio, teletekst en/of natuurlijk bij
Fox ESPN. Dé toppermaand januari is hier en het wordt absoluut smullen. (lees dit met de stem van Jan Joost van Gangelen)
![Cykdp95.png]()
Voor de winterstop hebben we nog maar 14 potjes gespeeld, waarbij de topduels dus zijn opgespaard tot in januari. (of men moet Vitesse tegenwoordig ook hierbij rekenen) Ajax maakte onder andere indruk met een 0-13 in Venlo maar maakte ook enkele slippertjes, waaronder in de laatste wedstrijd tegen Willem 2. Zodoende staat naaste belager PSV maar één punt achter, terwijl Schmidt langzaam maar zeker zijn speelstijl erin lijkt te slijpen. Op de 3e plaats vinden we Feyenoord terug. Het spel is vaak niet om aan te zien maar ze hebben stiekem toch best veel punten gesprokkeld, ook omdat er heel lang niet verloren werd. Uiteindelijk werd er tegen het goed presterende Vitesse verloren met minimale cijfers. Ze hebben er nu een spits bij die gekomen is om kampioen te worden, dat zijn teksten.AZ staat voorlopig 5e, die er vooral in het begin van de competitie een sport van maakten om een voorsprong te verprutsen. Het lijkt in Alkmaar wel steeds beter te beginnen te draaien en net zoals Feyenoord hebben ze niet de 'last' van Europees voetbal. Kortom, het kan nog alle kanten op in deze knotsgekke competitie.
![kW4d2pI.png]()
Aanstaande zondag 10 januari wordt er dus voor de eerste topper afgetrapt om 16.45 uur in de Amsterdam Arena. Ajax -PSV eindigde vorig jaar in een 1-0 overwinning voor de Amsterdammers dankzij een goal van de inmiddels veelbesproken Quincy Promes. Ik moet eerlijk bekennen dat door dit
gekke jaar mij deze wedstrijd niet meer echt bijstaat maar als ik puur kijk naar de statistieken was dit een terechte overwinning. Voor Ajax zal het van belang zijn dat kersverse aanwinst Sébastien Haller mee mag doen, en dat lijkt wel te gaan lukken. Voorin zijn er nogal wat problemen namelijk, met blessures van Neres, Traoré, Huntelaar en Brobbey. De aanwinst over wie ik erg enthousiast ben (Kudus) lijkt eindelijk wel weer mee te kunnen doen. Ook aanwezig is natuurlijk de andere topaankoop, Antony.
![sufLpzm.jpg]()
Bij PSV lijkt zo langzamerhand iedereen weer fit te worden, ook Van Ginkel was weer op het trainingsveld te bewonderen. PSV speelde bij vlagen de eerste seizoenshelft meer dan prima voetbal maar had nogal moeite om dit langer dan een helft vol te houden. Toch was er eindelijk weer eens een Europese overwintering, PSV werd zelfs groepswinnaar en mag zodoende uitkomen tegen het Griekse Olympiakos. Als het in de aanval van PSV draait dan mogen Blind en Schuurs hun borst nat maken. Wat mij verder de 1e seizoenshelft opviel; Mvogo herstelde zich knap van zijn flaters en Max en Sangoré zijn uitstekende aanwinsten.
*Zondag dus om 16.45 uur de topper Ajax-PSV, te volgen op ESPN kanaal 1. (ook op het open net te zien van ESPN als ik mij niet vergis) POLL[ Bericht 0% gewijzigd door maxi-mus op 07-01-2021 21:25:56 ]