abonnement Unibet Coolblue
pi_197262797
TS denk studie vertraging op te lopen of te stoppen en zit daar zelf mee.
Even kort uitgelegd, hiervoor vmbo, mbo 4 gedaan om daarna een bachelor te doen. Dit was niet gelukt, stap was te groot. Nu heb ik in die tussentijd een 2 jarig associate degree HBO gedaan, dit wel afgerond en bij eventuele herkansingen ging het wel goed. Nu ingestroomd op de bachelor (3e leerjaar) en hier loop ik tegen het feit aan dat ik in eerste instantie minder haal en de herkansingen vanuit de 1e periode weer niet allemaal haal. Zelfs nu ik me er beter op kon voorbereiden, hoger cijfer gehaald dan de 1e keer maar weer onvoldoende...

Dit werkt demotiverend en de motivatie wordt juist steeds lager, ik heb voor mijzelf al bij neer gelegd dat ik studievertraging heb.. en deels denk ik continue is dit wel wat ik wil. Ben ik niet gewoon dom als ik meerdere topics lees op Fok die zeggen dat HBO tegenwoordig niks voorstelt...

Ik weet dat ik van mijzelf een praktisch persoon ben en minder theoretisch (dus iemand van zien en doen), daarom ging de associate degree me ook beter af. Nu merk ik dat ik de stof steeds beter begrijp, maar niet op de reguliere tempo... (was altijd iets trager in bepaalde dingen).

Ik heb me altijd vooropgesteld om dat bachelor diploma te halen omdat ik voor mijzelf een goede toekomst wil hebben. Nu twijfel ik best erg hoe ik dat moet aanpakken en wat de juiste keuze is.. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Rustige_Bra op 07-01-2021 10:55:46 (vergeten) ]
pi_197263908
Op Fok heeft ook iedereen een 30+ cm in zijn broek hangen, til niet te zwaar aan zulke comments op dit forum.

Verder zou het best kunnen dat je het niveau niet aankunt, maar het kan ook zijn dat de manier van leren totaal niet bij je past. Of misschien leer je wel op een verkeerde manier, daar schijnen ook trainingen voor te zijn. Dat is iets wat ik lastig kan bepalen vanuit dit topic.

3e leerjaar, dat heb je al het goed is ook een stage, hoe gaat die je af? Krijg je daar je werk wel gedaan? Wellicht dat je kunt kijken naar een werken en leren opleiding, waardoor je meer leert vanuit de praktijk i.p.v. uit de boekjes.

Succes! En puur uit nieuwsgierigheid, welke opleiding doe je?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_197278529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:00 schreef MilkTea het volgende:
Op Fok heeft ook iedereen een 30+ cm in zijn broek hangen, til niet te zwaar aan zulke comments op dit forum.

Verder zou het best kunnen dat je het niveau niet aankunt, maar het kan ook zijn dat de manier van leren totaal niet bij je past. Of misschien leer je wel op een verkeerde manier, daar schijnen ook trainingen voor te zijn. Dat is iets wat ik lastig kan bepalen vanuit dit topic.

3e leerjaar, dat heb je al het goed is ook een stage, hoe gaat die je af? Krijg je daar je werk wel gedaan? Wellicht dat je kunt kijken naar een werken en leren opleiding, waardoor je meer leert vanuit de praktijk i.p.v. uit de boekjes.

Succes! En puur uit nieuwsgierigheid, welke opleiding doe je?
Nou ik wil niet arrogant overkomen, maar ik denk dat ik het wel aankan. Helaas hebben ook wat privé dingen in het begin van het schooljaar gespeeld waardoor ik een achterstand heb gekregen. Best wat belangrijke basis stuff dus. Daardoor loop ik nu soortvan achter de feiten aan (tempo en wat ik moet doen), insteek is nu dat ik nu probeer te halen wat ik kan halen en denk ik een jaar extra erbij pakken. Wil niet opgegeven eerlijk gezegd.

Manier van leren ben ik ook nog steeds zoekende eerlijk gezegd, blijf het lastig vinden mijn draai in te vinden.
Nee geen stage, op de associate degree HBO (2 jarig) had je een eindstage. Ik hoef dus in de 2e geen eindstage te doen maar wel vakken inhalen die op de associate degree niet gegeven waren. Werken en leren heb ik ooit over nagedacht, advies aan mensen gevraagd in mijn omgeving die dat gedaan hebben. Ze zagen het als een mooie uitkomst, maar als ze het mochten overdoen hadden ze voltijd studie gekozen ipv studie en werken ivm minder tijd etc.
pi_197289338
Welke opleiding doe je?
Welke mbo diploma heb je?

Om een goede toekomst te hebben is het niet noodzakelijk dat je een HBO diploma haalt. Met MBO diploma kun je heel goed een goede toekomst bouwen en bijvoorbeeld doorgroeien in een bedrijf later. Het hangt er van af wat je wil. Bovendien je kan gemakkelijk een paar jaar zelfs extra nemen om je HBO diploma te halen.

Wat was je motivatie om deze opleiding te doen? Wat wil je worden dan/ waar wil je werken?
pi_197341347
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:27 schreef Twintig het volgende:
Welke opleiding doe je?
Welke mbo diploma heb je?

Om een goede toekomst te hebben is het niet noodzakelijk dat je een HBO diploma haalt. Met MBO diploma kun je heel goed een goede toekomst bouwen en bijvoorbeeld doorgroeien in een bedrijf later. Het hangt er van af wat je wil. Bovendien je kan gemakkelijk een paar jaar zelfs extra nemen om je HBO diploma te halen.

Wat was je motivatie om deze opleiding te doen? Wat wil je worden dan/ waar wil je werken?
Ik heb dus al een MBO 4 diploma en een HBO diploma (wat ik in de OP vermelde) maar geen bachelor HBO. Dat is dus het punt, voor mijzelf heb ik het nog niet duidelijk wat ik precies wil qua werk en wou dit met het vervolg meer ontplooien en duidelijkheid krijgen. Logistiek.
pi_197342817
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:04 schreef Rustige_Bra het volgende:

[..]

Ik heb dus al een MBO 4 diploma en een HBO diploma (wat ik in de OP vermelde) maar geen bachelor HBO. Dat is dus het punt, voor mijzelf heb ik het nog niet duidelijk wat ik precies wil qua werk en wou dit met het vervolg meer ontplooien en duidelijkheid krijgen. Logistiek.
Ik zelf denk dat je eerst zou moeten uitplooien wat voor werk je zou willen doen en dan pas er voor gaan. Dat gaat je veel meer motivatie geven. Waarom wil je de Logistiek in? Zijn er andere beroepen die veel leuker zijn dan logistiek? en je dus meer motivatie hebt?
pi_199976028
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:24 schreef Twintig het volgende:

[..]

Ik zelf denk dat je eerst zou moeten uitplooien wat voor werk je zou willen doen en dan pas er voor gaan. Dat gaat je veel meer motivatie geven. Waarom wil je de Logistiek in? Zijn er andere beroepen die veel leuker zijn dan logistiek? en je dus meer motivatie hebt?
Sorry voor de late reactie, maar situatie is beter geworden. Heb wel wat studie vertraging, maar het is minder erg dan eerder.
pi_199978384
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 15:28 schreef Rustige_Bra het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie, maar situatie is beter geworden. Heb wel wat studie vertraging, maar het is minder erg dan eerder.
Mooi, opgelost dus :)
pi_204158654
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:06 schreef Twintig het volgende:

[..]
Mooi, opgelost dus :)
Zeker! Alles loopt nu op rolletjes en weet al meer wat ik voor de toekomst wil doen. Dank voor jullie berichten. Dit topic kan of verwijderd worden en op slot of gewoon op slot :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')