abonnement Unibet Coolblue
pi_197262376
Waar ik in loondienst ben, heb ik een Microsoft account en kan ik met Teams prima uit de voeten (op de pc en mobiel). Ik kan video vergaderingen inplannen met mensen binnen en buiten de organisatie.
Maar ik werk ook als zelfstandige en daarvoor moet ik (ivm de lockdown) mensen binnen een (andere) organisatie videobellen. Ik heb met mijn prive mail een Microsoft account. Omdat ik geen Office 365 heb, kan ik alleen de gratis versie van Teams gebruiken, dus kan ik geen vergaderingen inplannen. Ik dacht deze mensen toe te voegen met hun email adres (dat gaf al problemen). Maar uiteindelijk heb ik iedereen in Teams in de chat staan. Dus knopje videogesprek en gaan... nope, dan sluit het gesprek zich na 1 seconde af. Ik heb de indruk dat zij mij wel kunnen bellen, maar ik hen niet?
Ik vond ergens iets over dat je met Skype ook Teams gebruikers kunt bellen, maar dan geeft de app na 1 seconde aan dat de gebruiker niet online is.
Met mensen met een prive account op Teams lukte het meteen. Ik snap er daarom niks van, heb me al suf gegoogled maar kan het niet vinden.
Ik gebruik de Android app van Teams en Skype.

Kán wat ik wil überhaupt wel? Kun je als privepersoon iemand uit een andere organisatie toevoegen aan Teams/Skype en dan videobellen? En hoe zou dat dan moeten werken?
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:53:54 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197263775
Tijd om (een) teams(abo) aan te schaffen voor je eigen bedrijf?
So we just called him Fred
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:55:45 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197263808
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:53 schreef Fred het volgende:
Tijd om (een) teams(abo) aan te schaffen voor je eigen bedrijf?
Inderdaad. Kost ook nog eens geen reet. Snap niet dat een zelfstandige dat niet doet.

50GB Exchange Online, 1TB onedrive, Teams en online apps betaal je maar 4 euro per persoon per maand voor.... ipv bovenstaand gehannes.

Goed, het heeft nog wat inrichting nodig als je dat ook echt op je eigen domein wil maar een beetje IT(bedrijf) draait daar z'n hand niet voor om.

Kan je ook los Teams aanschaffen? Geen idee eigenlijk.
pi_197265165
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:23 schreef Hupje het volgende:

Kun je als privepersoon iemand uit een andere organisatie toevoegen aan Teams/Skype en dan videobellen?
Nee, daar heb je een Teams licentie voor nodig. Hier vind je de beschikbare licenties.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_197265184
quote:
19s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:55 schreef Gunner het volgende:

Kan je ook los Teams aanschaffen?
Nee.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:12:42 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197265221
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nee, daar heb je een Teams licentie voor nodig. Hier vind je de beschikbare licenties.
Die Business Basic gebruik ik inderdaad. Heel erg mooi product.
pi_197266185
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:53 schreef Fred het volgende:
Tijd om (een) teams(abo) aan te schaffen voor je eigen bedrijf?
Ik heb het alleen nodig in een lockdown, als ik niet op locatie mag werken. En volgens mij zou ik dan een Office 365 abonnement voor een jaar moeten nemen. Dat kan financieel niet uit voor die paar weken helaas als freelancer voor een paar uurtjes in de week.

Duidelijk, het kan dus niet. Dankjewel!
Dan wordt het videobellen via Whatsapp voor deze paar weken :')
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 14:15:27 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_197266324
En zoom? Dat geen alternatief.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_197266527
Ik heb te maken met verschillende minderjarigen die vaak net Teams kunnen gebruiken omdat ze dat op school geleerd hebben. Daarom leek het me zo handig om ook Teams te gebruiken.
Ik kan inderdaad andere programma's gebruiken, maar in de vorige lockdown heb ik gemerkt dat ouders dat niet altijd voor elkaar krijgen en dat ik dan voor elke klant aan het wisselen ben van programma.
pi_197269559
Ik weet niet hoe goed je bent met je werkgever, maar er is goede kans dat ze licenties over hebben, wellicht dat je er 1 tijdelijk kunt gebruiken, ik zit zelf bij een kleine onderneming, en wij hebben er iets van 60 over, nu komt het wel omdat we MS partner zijn, maar ik weet dat dit bij veel bedrijven het geval is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197270094
Wij gebruiken whereby, dat is volgens mij gratis tot 4 personen of zo. Zelfs een aap kan je dat uitleggen. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:58:12 #12
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_197283234
Ik heb wel eens jitsi gebruikt.
Werkt prima, gewoon via internet en je kunt met vrij veel personen inloggen. Durf zo niet te zeggen hoeveel, maar 12 sowieso.
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_197297604
Ik ken genoeg alternatieven inderdaad, maar het ging me erom of het kon met Teams. Ik heb nu wel voor elkaar dat ze mij kunnen bellen via Teams en dan krijgen we verbinding. Dan maar zo voor zolang het duurt.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:37:31 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197298677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:09 schreef Hupje het volgende:
Ik heb het alleen nodig in een lockdown, als ik niet op locatie mag werken. En volgens mij zou ik dan een Office 365 abonnement voor een jaar moeten nemen. Dat kan financieel niet uit voor die paar weken helaas als freelancer voor een paar uurtjes in de week.
Je kan niet 50 euro missen? nofi, maar dan moet je echt iets aan je tarieven gaan doen.

Hoe doe je dat normaal dan met de kosten (in euro's en minuten) die je normaal gesproken kwijt bent aan transport om op de locatie te komen? Geef je die weg aan je opdrachtgever uit privémiddelen?
So we just called him Fred
pi_197298759
Nou ja, ik kan wel 50 euro missen maar dat vind ik zonde van het geld als ik het buiten de lockdown niet nodig heb.

Gelukkig hoef ik van dit baantje niet te kunnen leven ;)
pi_197529871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:42 schreef Hupje het volgende:
Nou ja, ik kan wel 50 euro missen maar dat vind ik zonde van het geld als ik het buiten de lockdown niet nodig heb.

Gelukkig hoef ik van dit baantje niet te kunnen leven ;)
Dan factueer je dat toch door naar de opdrachtgever als freelance zijne, of verwerk het in je bruto uurloon. :) Genoeg slimme oplossingen om zo bepaalde onkosten terug te verdienen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 14:41:12 ]
pi_197531070
In deze situatie is het een vaststaande vergoeding per uur, als ik die niet accepteer, nemen ze een ander.
Maar dat gaat niet meer over mijn vraag. Ik heb het nu voor elkaar dat de leerlingen mij kunnen bellen via Teams, dan kan ik opnemen. En ik kan wel met hen chatten. Voor nu goed genoeg dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')