abonnement Unibet Coolblue
pi_197263557
Ben nog wel heel benieuwd hoe het aanroepen van de National guard nou is gegaan. Wat deed Pence, hoe werd Trump omzeild en wat deed Trump. Verzaakte hij bewust zijn plicht? En is dat later strafrechtelijk te vervolgen?

Heeft iemand daar toevallig stukken over voorbij zien komen? Ik nog niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:42:28 #177
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197263606
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Nee, gewoon dat een mens hier aangeeft waar hij een lijn trekt.
Oké nou top dat Marco Rubio nu een lijn trekt nu het Capitool is bestormd door losgeslagen Trump-hordes wat een baken van licht.

Laten we hem maar meteen belonen met een medaille voor het laten passeren van: het witwassen van Charlottesville (very fine people), de Bible-foto, het verkiezen van het woord van Poetin boven de Amerikaanse inlichtingendiensten, het telefoontje met Zelensky, het telefoontje met Raffensperger, het ontslaan van de FBI-directeur en diezelfde dag uitnodigen van de Russische ambassadeur in het WH, het opsluiten van kinderen in kooien, de racistische muslim ban, het bewust downplayen van de pandemie, het beledigen en wegpesten van iedereen die het niet met hem eens is, het laten stikken van Puerto Rico, het vernietigen van het milieu etc etc. Geen idee waar te stoppen.

Rubio, wat een baas _O_. Hij heeft een lijn getrokken en de naïevelingen zijn alles vergeten _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:42:49 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197263614
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dat zo'n relatief jonge veteraan zelfs haar hoofd op hol laat slaan door Trump en zijn uitspraken laat toch wel zien hoeveel invloed die gast heeft. Verder ben ik het helemaal met je eens. Leuk dat de politieagenten selfies zaten te nemen, maar je gaat niet een stand off houden met secret service ....terwijl er allerlei belangrijke politieke figuren (waaronder waarschijnlijk Pence zelf) in veiligheid worden gebracht.
35 en al veteraan zijn en er 14 dienstjaren op hebben zitten, dat lijkt me typisch een geval van Amerikaans, kansloos en dus maar het leger in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:43:01 #179
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197263617
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ben nog wel heel benieuwd hoe het aanroepen van de National guard nou is gegaan. Wat deed Pence, hoe werd Trump omzeild en wat deed Trump. Verzaakte hij bewust zijn plicht? En is dat later strafrechtelijk te vervolgen?

Heeft iemand daar toevallig stukken over voorbij zien komen? Ik nog niet.
Ik ook niet, maar iemand maakte gisteren wel een opmerking dat er vanwege de voorbereiding van de inauguratie al de nodige National Guards in de buurt waren. Omdat ze dus al operationeel waren in het gebied kan ik me voorstellen dat de bevelhebbers het zelf hebben aangeboden aan de lokale autoriteiten en Trump (of Pence) er verder geen bevel voor hoefde te geven.
pi_197263620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:37 schreef beantherio het volgende:

[..]

Maar het waren vooral de benadering en de communicatie van Trump die weerstand opriepen in zijn eigen partij en veel minder zijn gedachtegoed. Veel van zijn standpunten lagen heel dichtbij de traditionele standpunten van de Republikeinen.
Die tax cuts toch niet echt. Republikeinen zijn van nature tegen een hoge staatsschuld dacht ik, daar komt ook de Tea Party uit voort. Maar opeens was het geen probleem meer om het tekort met trillions te laten oplopen.
pi_197263622
quote:
Aha.
Nou ja, ik heb het niet over Hitler, Holocaust en Nazi's gehad.
Ik heb Trump in dit forum hooguit vergeleken met keizer Tiberius. Maar dat heeft Coco wellicht gemist.

Voor mij is het zorgelijk dat mensen niet van de geschiedenis willen leren. Geschiedenis is een onderschat vak. We kunnen leren van onze eigen geschiedenis, maar ook van die van Rusland, China, Rome of Duitsland of van welke regio dan ook. Wij, en de Amerikanen, mogen nog steeds verdomde blij zijn dat we in een democratische rechtsstaat leven, met een scheiding der machten. (Inclusief alle nadelen die daaraan verbonden kunnen zijn. Niemand zal ooit voor 100 procent tevreden zijn.)

Er is wat mij betreft niets mis mee om ons van tijd tot tijd te herinneren dat daar ooit een hele hoge prijs voor is betaald. Zeker niet als er machtswellustige types opduiken die aan die rechtsstaat eigenhandig een einde willen maken.

Het is een geluk dat idioot Trump na 4 jaar tenminste nog is gewipt. Hij is echter verdomd ver gekomen. En hij (en zijn vrinden) zijn nog lang niet definitief uitgeschakeld, ook al zullen sommigen dat nog zo graag willen geloven.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_197263653
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:38 schreef Korenfok het volgende:
Lincolnproject ^O^

[ twitter ]

Dit raakt zo de spijker op zijn kop!
Krachtig filmpje.

Vind het wel dubbel. Aan de ene kant is het helemaal waar en moet je het benoemen als het gebeurd. Aan de andere kant zorgen dit soort filmpjes en het eigen gelijk halen er niet voor dat de samenleving nader tot elkaar komt. Want achter die paar duizend gekken van gisteren staat een compleet verdeelde natie. Je wentelen in het eigen gelijk en wijzen op het gevaar is soms heel nodig, en soms moet je het toch maar achterwege laten - vanuit Biden gezien. Dus misschien maar goed dat zo'n project dit soort filmpjes maakt en Biden de verbinding zoekt. Aan de andere kant, het is toch voor eigen parochie. De weirdos laten zich niet overtuigen. Zie Tonny de jong, oud schaatster die in Canada woont en volledig wappie is geworden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:47:45 #183
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197263674
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Krachtig filmpje.

Vind het wel dubbel. Aan de ene kant is het helemaal waar en moet je het benoemen als het gebeurd. Aan de andere kant zorgen dit soort filmpjes en het eigen gelijk halen er niet voor dat de samenleving nader tot elkaar komt. Want achter die paar duizend gekken van gisteren staat een compleet verdeelde natie. Je wentelen in het eigen gelijk en wijzen op het gevaar is soms heel nodig, en soms moet je het toch maar achterwege laten - vanuit Biden gezien. Dus misschien maar goed dat zo'n project dit soort filmpjes maakt en Biden de verbinding zoekt. Aan de andere kant, het is toch voor eigen parochie. De weirdos laten zich niet overtuigen. Zie Tonny de jong, oud schaatster die in Canada woont en volledig wappie is geworden.
Dat is ook tevens het grote probleem. Je zou uit principe met deze mensen in discussie moeten en ze op argumenten moeten proberen te overtuigen.

En dat zijn nou net de dingen waar ze compleet immuun voor zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197263680
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar iemand maakte gisteren wel een opmerking dat er vanwege de voorbereiding van de inauguratie al de nodige National Guards in de buurt waren. Omdat ze dus al operationeel waren in het gebied kan ik me voorstellen dat de bevelhebbers het zelf hebben aangeboden aan de lokale autoriteiten en Trump (of Pence) er verder geen bevel voor hoefde te geven.
Mag dat? Zijn toch gewoon procedures voor? Die omzeilen met 'nu ik er toch ben' klinkt beetje houtje touwtje. Al zou het mij niet verbazen als het zo gaat in de praktijk
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:48:21 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197263681
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:10 schreef kipknots het volgende:
[ afbeelding ]

De schade van Trumpism.... Hoe ga je dit als land nog oplossen?
Het wel eens zijn met deze aanval op de democratie, maar ondertussen wel schijnheilig roepen dat het geen republikeinen waren maar antifa...

Hoezo ben je het als republikein eens met iets waarvan je vervolgens stelt dat het antifa was?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:48:51 #186
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197263685
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die tax cuts toch niet echt. Republikeinen zijn van nature tegen een hoge staatsschuld dacht ik
Van dat laatste weet ik niet of dat zo is, maar het is juist zo dat onder Republikeinse presidenten het begrotingstekort stijgt terwijl het onder Democratische presidenten verlaagd wordt of zelfs omgekeerd wordt tot een overschot: zie o.a. https://towardsdatascienc(...)eficits-a6422c6b00d7

Ik denk trouwens niet dat dat echt een beleid is van de Republikeinen maar het omgekeerde ook duidelijk niet.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:48:57 #187
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197263686
Biden heeft ondertussen zodra bekend werd dat Ossof had gewonnen, direct de door McConnell gevreesde Merrick Garland als AG in zijn kabinet geplaatst.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197263693
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:42 schreef Szura het volgende:

[..]

Oké nou top dat Marco Rubio nu een lijn trekt nu het Capitool is bestormd door losgeslagen Trump-hordes wat een baken van licht.

Laten we hem maar meteen belonen met een medaille voor het laten passeren van: het witwassen van Charlottesville (very fine people), de Bible-foto, het verkiezen van het woord van Poetin boven de Amerikaanse inlichtingendiensten, het telefoontje met Zelensky, het telefoontje met Raffensperger, het ontslaan van de FBI-directeur en diezelfde dag uitnodigen van de Russische ambassadeur in het WH, het opsluiten van kinderen in kooien, de racistische muslim ban, het bewust downplayen van de pandemie, het beledigen en wegpesten van iedereen die het niet met hem eens is, het laten stikken van Puerto Rico, het vernietigen van het milieu etc etc. Geen idee waar te stoppen.

Rubio, wat een baas _O_. Hij heeft een lijn getrokken en de naïevelingen zijn alles vergeten _O_
Ik probeer zo weinig mogelijk te vergeten.
Wat betreft vooraanstaande Republikeinen die zich pas nu als Trump-kontlikker afmelden: beter laat dan nooit.
Het is niet voor het eerst dat berouw pas na de zonde komt.

(En nu maar hopen dat ze deze keer wel hun poot stijf houden.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_197263694
Als ik de baas van Twitter was dan zou is het account van Trump nu al door de shredder halen en er niet twee weken mee wachten. Die 12 uur zonder ophitsend geraaskal smaken naar meer.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 11:50:57 #190
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_197263719
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:26 schreef STING het volgende:
[ twitter ]
En weer een Godwin.
What can change the nature of a man?
pi_197263727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is ook tevens het grote probleem. Je zou uit principe met deze mensen in discussie moeten en ze op argumenten moeten proberen te overtuigen.

En dat zijn nou net de dingen waar ze compleet immuun voor zijn.
Inderdaad. Niks doen bevestigd ze in hun eigen gelijk. Wel de discussie aangaan bevestigd ze in hun beeld dat ze nog tegenstand hebben waar ze vanaf moeten.

Zelfde type dilemma als hoe tolerant ben je tegen intolerantie. Hoe speel je het spel volgens de regels als de ander er een heel ander set regels op nahoudt
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:52:04 #192
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197263733
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Mag dat? Zijn toch gewoon procedures voor? Die omzeilen met 'nu ik er toch ben' klinkt beetje houtje touwtje. Al zou het mij niet verbazen als het zo gaat in de praktijk
Een president is natuurlijk niet verantwoordelijk voor iedere order die binnen het leger gegeven kan worden: dat zou niet te doen zijn. Hij zal orders op grote lijnen geven en de bevelhebbers geven hun eigen orders op operationeel niveau. Onder dat laatste kan dit prima vallen denk ik.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 11:52:12 #193
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_197263738
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Aha.
Nou ja, ik heb het niet over Hitler, Holocaust en Nazi's gehad.
Ik heb Trump in dit forum hooguit vergeleken met keizer Tiberius. Maar dat heeft Coco wellicht gemist.

Voor mij is het zorgelijk dat mensen niet van de geschiedenis willen leren. Geschiedenis is een onderschat vak. We kunnen leren van onze eigen geschiedenis, maar ook van die van Rusland, China, Rome of Duitsland of van welke regio dan ook. Wij, en de Amerikanen, mogen nog steeds verdomde blij zijn dat we in een democratische rechtsstaat leven, met een scheiding der machten. (Inclusief alle nadelen die daaraan verbonden kunnen zijn. Niemand zal ooit voor 100 procent tevreden zijn.)

Er is wat mij betreft niets mis mee om ons van tijd tot tijd te herinneren dat daar ooit een hele hoge prijs voor is betaald. Zeker niet als er machtswellustige types opduiken die aan die rechtsstaat eigenhandig een einde willen maken.

Het is een geluk dat idioot Trump na 4 jaar tenminste nog is gewipt. Hij is echter verdomd ver gekomen. En hij (en zijn vrinden) zijn nog lang niet definitief uitgeschakeld, ook al zullen sommigen dat nog zo graag willen geloven.
Het is diep triest dat jij vergelijkingen trekt met de Tweede Wereldoorlog.
What can change the nature of a man?
pi_197263754
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:52 schreef Coco het volgende:

[..]

Het is diep triest dat jij vergelijkingen trekt met de Tweede Wereldoorlog.
nou nou nou
Ik doe het ff rustig aan.
pi_197263755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:42 schreef Szura het volgende:

[..]

Oké nou top dat Marco Rubio nu een lijn trekt nu het Capitool is bestormd door losgeslagen Trump-hordes wat een baken van licht.

Laten we hem maar meteen belonen met een medaille voor het laten passeren van: het witwassen van Charlottesville (very fine people), de Bible-foto, het verkiezen van het woord van Poetin boven de Amerikaanse inlichtingendiensten, het telefoontje met Zelensky, het telefoontje met Raffensperger, het ontslaan van de FBI-directeur en diezelfde dag uitnodigen van de Russische ambassadeur in het WH, het opsluiten van kinderen in kooien, de racistische muslim ban, het bewust downplayen van de pandemie, het beledigen en wegpesten van iedereen die het niet met hem eens is, het laten stikken van Puerto Rico, het vernietigen van het milieu etc etc. Geen idee waar te stoppen.

Rubio, wat een baas _O_. Hij heeft een lijn getrokken en de naïevelingen zijn alles vergeten _O_
Gast, omdat ik waardeer wat hij zegt, wil niet zeggen dat ik alles nu goed of afkeur wat hij zegt of heeft gedaan. maar goed......
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 11:52:57 #196
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_197263757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Aids dan. Maar kanker is een betere vergelijking, gezien de afgelopen 4 jaar en het uiteindelijke resultaat.
Eerder corona.
What can change the nature of a man?
pi_197263763
Volgens mij is het bevestigd dat het verhaal over Pence en de National Guard niet waar is. Maar ik ben de bron even kwijt dus neem dat niet zomaar van mij aan.
pi_197263768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:50 schreef Coco het volgende:

[..]

En weer een Godwin.
Constant "Godwin" roepen is ook een drogreden he.
pi_197263778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:50 schreef Coco het volgende:

[..]

En weer een Godwin.
Een vergelijking met andere autoritaire leiders lijkt me niet direct een Godwin.
Maar goed, de geconditioneerde Pavlovreflex om 'GODWIN!' te roepen wanneer er een historische parallel wordt getrokken met andere autoritaire, ondemocratische leiders gaat voorbij aan de vraag of de vergelijking terecht is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games donderdag 7 januari 2021 @ 11:54:29 #200
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197263783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:50 schreef Coco het volgende:

[..]

En weer een Godwin.
twitter
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')