abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2003 @ 23:49:21 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8078539
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 22:25 schreef Aernout het volgende:

[..]

Alpaca wel . En wat is cuy?

Cavia!!!

Uit de oven, gefrituurd of met pindasaus...

Erg grappig toen ik daar vertelde dat wij in Nederland wel cavias hebben, maar dat dat huisdieren zijn. Ze kwamen niet meer bij!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_8079819
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 23:49 schreef Hik het volgende:

[..]

Cavia!!!

Uit de oven, gefrituurd of met pindasaus...

Die ben ik helaas niet tegengekomen, maar ik had het best willen proeven. Al schijnt het niet veel te zijn (vet etc).

Ik kwam ergens in een kerk een schilderij (door lokale kunstenaar) tegen met Heilig Avondmaal (Jezus + discipelen) en de maaltijd was.... cavia !

vrijdag 24 januari 2003 @ 09:48:26 #28
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8082299
Klopt, het is echt een traditioneel Peruaans gerecht, dus dat schilderij is heel bekend daarom.

Cuy kan een flinke kluif zijn. Soms zijn ze heel klein, maar je ziet ook wel eens van die beesten op de markt die echt worden verkocht als hebbende "veel vlees". Erg grappig als je die beesten alleen kent uit de kinderboerderij!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')