abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8075421

Daar moest ik opeens weer aan denken toen ik Hik's icoontje zag
In Peru (volgens mij alleen daar verkrijgbaar) is dat spul mateloos populair en zelf vind ik het dus ook erg lekker (letterlijk liters van gedronken).
Hoort ook echt bij Peru

Wat vind jij van Inca Kola?

donderdag 23 januari 2003 @ 21:29:08 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075500
Hoi!

Vind het buitengewoon smerig eigenlijk!
Het smaakt naar héééle zoete kauwgum...

Maar ik heb er gewoon leuke herinneringen aan. Peruanen kunnen echt niét zonder, zoiets als Hollanders en drop!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 23 januari 2003 @ 21:30:14 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075517

Zijn trouwens overgenomen door coca cola... das wel weer minder

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 23 januari 2003 @ 21:31:44 #4
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8075542
Zit daar dan nog echt coke in ..net zoals vroeger in de coca cola....die gasten in peru doen toch niets anders...vanwege de hoogte
  donderdag 23 januari 2003 @ 21:31:56 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075550
Heb trouwens nog wel wat leuke fotos ook (geen scanner helaas), van mooie huisjes vol met Inca Kola-reclames en die grappige politiehokjes midden op kruisingen in Lima, vol met Inca Kola reclame...
  donderdag 23 januari 2003 @ 21:32:25 #6
34372 Lu-Cky
Nothing is what it seems
pi_8075559
Ga het importeren?

of misschien een grote FOK! inkoop actie
zodat wij allemaal kunnen mee genieten

[Dit bericht is gewijzigd door Lu-Cky op 23-01-2003 21:36]

Http://www.luckyboy.nl natuurlijk, maar dat spreekt voor zich...
pi_8075567
Smaakt het ook echt naar cola?
Ik heb het nog nooit ergens gezien, anders zou ik het best wel getest hebben. Ik ben altijd wel in voor vage frisdrank.
A clean house is a sign of a wasted life.
  donderdag 23 januari 2003 @ 21:34:28 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075594
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:31 schreef _asterix_ het volgende:
Zit daar dan nog echt coke in ..net zoals vroeger in de coca cola....die gasten in peru doen toch niets anders...vanwege de hoogte
Oeh, ben jij even verkeerd voorgelicht!

Coke is in Peru net zo verboden (zo niet meer) als hier. Het enige dat mág (en dan nog alleen in de hooglanden) is het gebruik van coca-blaadjes, voor thee of om te kauwen. Wel van dezelfde plant dus, maar net zo verbonden als canabis en hennep-touw...

Zit ook niets van in deze Kola!

donderdag 23 januari 2003 @ 21:35:31 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075610
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:32 schreef zwijntje het volgende:
Smaakt het ook echt naar cola?
Ik heb het nog nooit ergens gezien, anders zou ik het best wel getest hebben. Ik ben altijd wel in voor vage frisdrank.
Niet echt!
Heb je ooit wel eens Fernandes gehad (Surinaamse frisdrank)? Daar lijkt het meer op... Mier- en mierzoet!
pi_8075627
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:30 schreef Hik het volgende:

En dit zijn inderdaad de meest roelerende flessen (kwa maat)
pi_8075652
Ik ken het niet, het zal wel zoiets als Pop en Fria in Curaçao zijn.
pi_8075656
Vrouwen worden er trouwens bloedgeil van
Of lag dat gewoon aan mij?
  donderdag 23 januari 2003 @ 21:41:11 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075699
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:38 schreef Aernout het volgende:
Vrouwen worden er trouwens bloedgeil van
Of lag dat gewoon aan mij?

Wat wil je nou horen? Nee, Aernout, dat lag niet aan jou, dat lag aan de Kola!

Wéér een ego geknakt!

donderdag 23 januari 2003 @ 21:44:55 #14
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8075758
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:34 schreef Hik het volgende:

[..]

Oeh, ben jij even verkeerd voorgelicht!

Coke is in Peru net zo verboden (zo niet meer) als hier. Het enige dat mág (en dan nog alleen in de hooglanden) is het gebruik van coca-blaadjes, voor thee of om te kauwen. Wel van dezelfde plant dus, maar net zo verbonden als canabis en hennep-touw...

Zit ook niets van in deze Kola!

Dat bedoelde ik ook..de blaadjes..niet de lijntjes
  donderdag 23 januari 2003 @ 21:45:08 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075763
In Argentinië werkten voor de crisis heel veel Peruanen. Ook in de huishouding van het huis waar ik woonde in Buenos Aires. Dat meisje was echt helemaal gék van Inca Kola, maar ze had er al in vijf jaar geen meer gedronken (sinds ze in BA was dus). Ik wilde er dus één kopen voor haar verjaardag, maar door de crisis en devaluatie van de peso worden die dingen schijnbaar niet meer geïmpoteerd in Argentinië... Balen! (uiteindelijk heb ik ceviche gemaakt voor haar, ook heel lekker )

Ze zeggen nu dat alle Peruanen vertrekken uit Argentinië en teruggaan naar hun land door de crisis en omdat er geen werk meer is... Maar volgens mij is het gebrek aan Inca Kola de échte reden!

pi_8075827
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:45 schreef Hik het volgende:
uiteindelijk heb ik ceviche gemaakt voor haar, ook heel lekker
Hier kunnen we ook wel een topic over openen

Doodzonde dat veel toeristen dat niet durven eten uit angst om aan de schijterij te gaan. Dit is toch (voor mij althans) een van DE lekkere dingen in Peru

donderdag 23 januari 2003 @ 21:50:49 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075866
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:44 schreef _asterix_ het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook..de blaadjes..niet de lijntjes

Die zijn alleen lekker in thee!!

Zelf gesmokkeld!

pi_8075909
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:49 schreef Aernout het volgende:

[..]

Voedsel & travel topics zijn altijd goed
De liefde voor het land gaat deels door de maag!
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_8075928
Mate de coca is niet illegaal.
Onbewerkte coca blaadjes zijn wel illegaal.

Raar eigenlijk, want uit coca thee kun je evengoed cocaine bereiden

donderdag 23 januari 2003 @ 21:56:30 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075968
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:49 schreef Aernout het volgende:

[..]

Doodzonde dat veel toeristen dat niet durven eten uit angst om aan de schijterij te gaan. Dit is toch (voor mij althans) een van DE lekkere dingen in Peru

Ik ben zelf gediplomeerd ceviche-maakster, inmiddels!

Heb het voor de familie van m'n vriendje daar gemaakt (8 man, bérg ceviche!) en die waren helemaal onder de indruk. Eerst 's ochtends om 5 uur naar de markt daar en voor echt bijna niks een enorme berg vis, garnalen, krab, schelpdieren en inktvis gehaald (wel stevige maag hebben, alles zit er nog aan! ) en de hele ochtend alles uit de schelpjes gewerkt... Maar wel geslaagd!!

Heb het hier voor de kerst ook nog eens gemaakt... helaas krijg je hier wel allemaal bevroren zeevoer bij de visboer, dus minder lekker en duuuuur!

donderdag 23 januari 2003 @ 21:57:48 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8075992
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:53 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Voedsel & travel topics zijn altijd goed
De liefde voor het land gaat deels door de maag!

Deels?!
  donderdag 23 januari 2003 @ 22:00:51 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8076056
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:54 schreef Aernout het volgende:
Mate de coca is niet illegaal.
Ik hoorde dat je het niet mag meenemen hoor! Je zult er niet voor gearresteerd worden, maar het wordt je wél afgenomen (zeker als je over de VS vliegt )

Ceviche!!!

Heb trouwens ook nog een enorme bak staan met canchitas van die lekkere maisdingetjes die je bij ceviche eet!

pi_8076370
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 22:00 schreef Hik het volgende:
Ik hoorde dat je het niet mag meenemen hoor!
Ik heb juist het tegenovergestelde gehoord
Maar misschien dat ze wel lastig worden als je 20kg meeneemt.
  donderdag 23 januari 2003 @ 22:22:00 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8076499
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 22:16 schreef Aernout het volgende:

[..]

Ik heb juist het tegenovergestelde gehoord
Maar misschien dat ze wel lastig worden als je 20kg meeneemt.

Mwa....

Nog Alpaca en Cuy gegeten in Peru?!

pi_8076593
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 22:22 schreef Hik het volgende:

[..]

Mwa....

Nog Alpaca en Cuy gegeten in Peru?!

Alpaca wel . En wat is cuy?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')