Het is een flesje van 100ml, en ik denk dat dat niet genoeg is voor een maand...
Dat houdt namelijk in dat ik per dag maar max. 3,3 ml vloeistof mag gebruiken...
Ik weet niet of ik m'n opticien goed begrepen heb, maar volgens hem moet ik de vloeistof in de lenshouder iedere dag verversen. Dus als ik de lenzen in heb gezet, moet de lenshouder weer leeg zijn.
Maar ik moet de lenshouder vullen met meer dan 10ml (DENK ik) vloeistof...
Denk ik ik nu verkeerd of klopt er hier iets niet...?
Bij voorbaat dank....
BTW: Ik ga morgen wel naar de opticien om het te vragen, maar ik wilde het nu al weten...
[Dit bericht is gewijzigd door ComputerFreakz.Net op 24-01-2003 19:17]
quote:Ik vul de lenshouder tot aan het aangegeven streepje...
je moet de lenshouder niet helemaal vullen tot het randje hoor..
quote:Tip 1. Zijn die flessen wel te vertrouwen? Ik krijg de vloeistof namelijk gratis! (iedere maand)
Tip 1. Koop na dit flesje de goedkope bulkflessen contactlensvloeistof van de Hema of kluidvat.
Tip 2. koop een lenzenhoudertje waar je je lenzen in kunt leggen ipv in moet 'hangen', dit scheelt de helft aan vloeistof
quote:Hmm, vaag...ik weet zeker dat het hier niet gaat lukken.
Klopt denk ik wel ik heb 780ml lensvloeistof voor 6 maanden dus 130ml per maand moet denk ik wel lukken, heb er zelf geen probleme mee
quote:Zachte maandlenzen
Zijn het maandlenzen of jaarlenzen...zacht of hard.?
Of vraag het inderdaad ff aan de opticien. Koop daar trouwens geen vloeistof want tis best wel duur bij de opticien terwijl ze gewoon dezelfde soort vloeistof hebben!
Ook heeft hij waarschijnlijk wel een houdertje waar ze in liggen. Dit spaart idd een hoop vloeistof. Op de dopjes staat welke lens eronder zit. Dus als je dit nog kan lezen zonder lenzen moet dat geen probleem zijn.
Ik krijg altijd iets van 750 ml per half jaar en heb hier altijd meer dan genoeg aan.
moet zeggen dat het ruim ruim voldoende is, maar wel een beetje raar dat er zoveel verschil inzit.
quote:Je kan d'r toch maar 3 maanden mee doen na de opening? Of zijn het verschillende flesjes bij jou? Anders wordt het doorspoelen!
Op donderdag 23 januari 2003 21:39 schreef Jorma het volgende:
ik heb zachte maandlenzen en heb er 1540ml vloeistof bij voor een half jaarmoet zeggen dat het ruim ruim voldoende is, maar wel een beetje raar dat er zoveel verschil inzit.
quote:ja, op de ene kant staat een grote R (van rechts dus
Op donderdag 23 januari 2003 21:22 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Tip 2. Ok, leuk, maar kan ik hierbij rechts & links gescheiden houden?
quote:oh daar let ik eigenlijk nooit zo op
Op donderdag 23 januari 2003 21:43 schreef TrenTs het volgende:
Je kan d'r toch maar 3 maanden mee doen na de opening?
quote:1040ml per halfjaar dus, 440 ml meer dan dat ik krijg...
Ik heb zachte maandlenzen en ik krijg 3 flessen van 380 ml per half jaar. Met afspoelen plus nachtelijk weken heb ik daar ruim voldoende aan.
quote:Hmm, jij krijgt 940ml meer vloeistof dan ik...
ik heb zachte maandlenzen en heb er 1540ml vloeistof bij voor een half jaar![]()
quote:180ml per halfjaar meer...
Klopt denk ik wel ik heb 780ml lensvloeistof voor 6 maanden dus
Ik moet morgen maar s echt naar de opticien... (Hij zij uitdrukkelijk dat ik de lenshouder niet mocht afspoelen met H2O (+kalk enzo
))
quote:Volgens mij is dat echt harde klets gewoon, ik spoel dat ding al jaren af met erg heet water en ik heb er geen last van. Hoe je ze schoon maakt is erg van belang! En niet met je mond!
Op donderdag 23 januari 2003 22:08 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Ik moet morgen maar s echt naar de opticien...(Hij zij uitdrukkelijk dat ik de lenshouder niet mocht afspoelen met H2O (+kalk enzo
))
[Dit bericht is gewijzigd door TrenTs op 23-01-2003 22:49]
quote:Nee, dat is geen klets.. harde lenzen moet je onder de kraan afspoelen maar zachte lenzen juist NIET.
Op donderdag 23 januari 2003 22:18 schreef TrenTs het volgende:
Volgens mij is dat echt harde klets gewoon, ik spoel dat ding al jaren af met erg heet water en ik heb er geen last van. Hoe je ze schoon maakt is erg van belang! En niet met je mond!
[edit]
ow kut, ik heb zelf geen lezne in want het ging om de lenshouder
sorry
[/edit]
Ik kom er ieder jaar 1 te kort
Normaal betaal je voor een totaalpakket (lenzen + vloeistoffen + controles). Als je niet genoeg vloeistof krijgt moet je gewoon meer vragen aan je opticien. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze daar moeilijk over doen.
Zelf vraag (en krijg) ik ook altijd extra vloeistof. Niet dat ik echt te weinig krijg maar ik ga er nogal rijkelijk mee om.
quote:M'n opticien zei dat als ik m'n lenzen een keer kwijtraak of kapotscheur dat ik dan gewoon even moet langskomen om nieuwe lenzen GRATIS(!) af te halen.
Zelf vraag (en krijg) ik ook altijd extra vloeistof. Niet dat ik echt te weinig krijg maar ik ga er nogal rijkelijk mee om.
quote:Heb ik ook, maar de 2e zal ik toch echt zelf moeten betalen
Op donderdag 23 januari 2003 22:34 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:[..]
M'n opticien zei dat als ik m'n lenzen een keer kwijtraak of kapotscheur dat ik dan gewoon even moet langskomen om nieuwe lenzen GRATIS(!) af te halen.
![]()
![]()
quote:Alleen de eerste keer kreeg ik er een gratis fles bij, als ik nu voor vloeistof kom vraagt ie gewoon 9 euro nog iets....
Op donderdag 23 januari 2003 22:31 schreef Aernout het volgende:
Normaal betaal je voor een totaalpakket (lenzen + vloeistoffen + controles). Als je niet genoeg vloeistof krijgt moet je gewoon meer vragen aan je opticien. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze daar moeilijk over doen.
Ben nu overigens overgestapt op Unicare, krijg je bij elke fles een nieuwe lenzenhouder bij
quote:Mag ik vragen wat jij voor je lenzen betaalt, dat je zo een goede service krijgt?
Op donderdag 23 januari 2003 22:34 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:M'n opticien zei dat als ik m'n lenzen een keer kwijtraak of kapotscheur dat ik dan gewoon even moet langskomen om nieuwe lenzen GRATIS(!) af te halen.
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |