Ik doe even copy/paste van het gesprek:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Deze UPS dienst bestaat niet? ...
Willen ze ook gift cards? Of is het voor een oom/nichtje/whatever?
Contact opnemen met UPS?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Lieve FOK!kers,
Als eerste natuurlijk de beste wensen voor 2021
Ik ben niet zo heel erg bekend met verkopen via Marktplaats.
Tot nu toe heb ik gewoon het artikel verzonden of het werd opgehaald. Helemaal prima.
Nu is er iemand die een artikel wil kopen en dan iemand van UPS langsstuurt met geld.
Als ik dan de enveloppe gecontroleerd heb dan geef ik het artikel met hem mee.
Heb hier dus echt nooit van gehoord en ik vind het ook nogal behoorlijk omslachtig.
Is dit wel vaker gang van zaken mbt verkopen via zo'n site?
Groetjes van mascara-klodder en haar eerste firstworldproblem van 2021![]()
En dan haar FB-naam doorgeven? Dat gaat toch niet helpen?quote:
Nee. Vragen of zij zo te werk gaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dan haar FB-naam doorgeven?
TS dit is een scammer. 'het item' is een dead giveaway.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dan haar FB-naam doorgeven?
Nope.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:55 schreef Rio het volgende:
Je zal wel nepgeld krijgen.
En: soberso iemand oplichten voor 40 euro
Ik zou het bijna willen testenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:56 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nope.
TS gaat mail krijgen van nep-ups, of ze even x euro verzekeringsgeld oid voor de geld zending wilt storten. Komt terug als ze het geld krijgt, heus
Houd ons op de hoogtequote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou het bijna willen testen
Kan, moet je ze wel je naam , adres en mail geven. Scammer zit geheid ergens in Afrika. De berichten zijn vertaald.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou het bijna willen testen
Ik vroeg me ook al af wat willen ze doen dan? Me neerslaan bij de voordeur en de UGG's meenemen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:59 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Kan, moet je ze wel je naam , adres en mail geven. Scammer zit geheid ergens in Afrika. De berichten zijn vertaald.
Het is niet ongewoon dat ze je erna nog bedreigen trouwens, als je zegt ervanaf te zien. Als je laat weten dat je weet dat het oplichters zijn taaien ze wel af erna.
Oh nee niet zo bedreigen, ze gaan mailen/vertellen dat die UPS man natuurlijk al onderweg is. En je dan maar moet betalen voor het afzeggen. Of verzinnen dat je een boete moet betalen voor het afzeggen van UPS etc...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik vroeg me ook al af wat willen ze doen dan? Me neerslaan bij de voordeur en de UGG's meenemen?
Maar dit dus wat jij post.
Oohh ennuhhh een Afrikaan rent sowieso wel weg als hij bij mij aanbelt en het geblaf van mijn hont hoort
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |