abonnement Unibet Coolblue
pi_197255601
@Tink89
Ik denk dat onze kantine open mocht blijven omdat
A. het bedrijf an sich al open blijft en vrij groot is.
Schoolkantines of andere kleinere locaties zijn ook dicht.
B. We de kantine zo kunnen inrichten dat er voldoende afstand gehouden kan worden en men in shifts pauze kan houden.
C. De keuken zelf niet heel uitgebreid is en we met maximaal 2 mensen in de keuken staan en daarmee ook voldoende afstand kunnen houden.
Ik sta ‘s nachts zelfs alleen.

We zijn vast niet de enige. :P

Ohja.
https://www.rijksoverheid(...)oreca-en-evenementen
Niet dat er veel meer uitleg staat hoor. :)

[ Bericht 21% gewijzigd door vencodark op 06-01-2021 22:37:00 ]
pi_197255903
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bij dat zonnetje in huis van massa is kassa?
Daar heb ik als tiener een aantal jaar vakantiewerk gedaan. Je wilt daar echt niet (langer dan een paar weken) werken :7

Leuk om een idee te krijgen van wat iedereen hier doet!
Ik sta voor de klas en geef daarnaast ook begeleiding in/bij onderwijs. En als vrijwilliger geef ik zwemles.
pi_197255989
Mijn werk:
Het team waar ik deel van uitmaak beheert de kwaliteitssystemen van een grote fabrikant van vaccins voor mens en dier.
pi_197256033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:27 schreef Hupje het volgende:

[..]

Daar heb ik als tiener een aantal jaar vakantiewerk gedaan. Je wilt daar echt niet (langer dan een paar weken) werken :7

Leuk om een idee te krijgen van wat iedereen hier doet!
Ik sta voor de klas en geef daarnaast ook begeleiding in/bij onderwijs. En als vrijwilliger geef ik zwemles.
Heel leuk ja. Al ga ik het zeer waarschijnlijk niet onthouden. :P
Ik zie wel dat ik onderaan de status-lijn zit qua werk. :+
pi_197256233
Ik ben vaktherapeut voor mensen met NAH (ik laat even in het midden welke therapie, want in mijn vak zijn er niet veel die met NAH werken).
pi_197256373
Ik ben was juf, maar dat was too much voor mij. Nu werk ik op een kinderdagverblijf.
pi_197256558
Ben vooral benieuwd of iedereen een baan heeft die bij de opleiding of dromen past.

Ik ben in deze functie gerold via een veel te lang verhaal voor hier. Begonnen met een dubbele functie bij een 8x zo klein bedrijf als dat we nu zijn. Meegegroeid en nu kan ik alleen nog Senior Manager worden en daar moet ik niet aan denken. Ik wil geen manager zijn van andere mensen. Ik had 2 jaar geleden zelfs een half jaar een PA, ik werd gek.
pi_197256723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:47 schreef exode het volgende:
Ben vooral benieuwd of iedereen een baan heeft die bij de opleiding of dromen past.
Niet echt. Ooit als tweede studie Pabo gaan doen wegens weinig kans op werk en naar mijn eigen idee te weinig praktische kennis, en toen blijven hangen. Met jong kind vind ik dit wel 'makkelijk' (en nee, ik ben geen leerkracht die er de kantjes vanaf loopt, zo bedoel ik het niet). Maar ik zie mezelf dit niet tot mijn pensioen doen.
pi_197256740
Mijn droombaan van vroeger was het niet. En het is ook niet waar ik voor geleerd heb. Ik ben op mijn 17 hier begonnen als weekendkracht en aangezien ik na mijn opleiding niet aan een baan in mn vakgebied kon komen (opleiding te breed en hier in het zuiden ook niks in te vinden toen. En van wat er was kreeg ik geen reactie op mn brieven). Toen heb ik redelijk snel meer uren kunnen krijgen en korte tijd daarna ook door kunnen groeien naar deze functie. Eerst fulltime en nu ik kinderen heb parttime (wel wisselende diensten)
pi_197256959
vroeger wilde ik klein blijven, vooral niks worden.. Dat is dus mislukt :)
Daarna enorm getwijfeld, verkeerde studie, daarna de goede. Baan bij ingenieursbureau. Op zich leuke functie met wat doorgroeimogelijkheden. Maar dat vaak een 6je goed genoeg moest zijn omdat er immers niet meer betaald werd, het structureel te krap werd ingepland ed vond ik t niet meer leuk toen ik eenmaal twee kinderen had en er ook geen vrije tijd meer in kon stoppen om toch die 7 te leveren. Nu een veel minder stresvolle leuke baan die nog steeds wel bij mijn opleiding past. (en alleen bij hoogwater wat stressvoller is, maar omdat dat de uitzondering is is dat juist leuk).
  woensdag 6 januari 2021 @ 23:05:27 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197256972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:27 schreef Hupje het volgende:

[..]

Daar heb ik als tiener een aantal jaar vakantiewerk gedaan. Je wilt daar echt niet (langer dan een paar weken) werken :7

Leuk om een idee te krijgen van wat iedereen hier doet!
Ik sta voor de klas en geef daarnaast ook begeleiding in/bij onderwijs. En als vrijwilliger geef ik zwemles.
Jij blij dat hij jou geen lekker wijf vond.
Anders kon jij nu bukken om zn veters te strikken.
pi_197257072
Ik ga binnenkort met een jobcoach aan de slag om te kijken wat mijn droombaan eigenlijk is. Wat ik nu doe vind ik best OK, maar ik loop er wat in vast, en heb ergens het idee dat er vast nog een leukere baan moet bestaan waar ik het bestaan nog niet van weet. Leuk dus om te lezen wat jullie allemaal doen!
pi_197257090
Leuk om te lezen wat iedereen doet!


Wilde vroegah juf worden. Toen kunstgeschiedenis gestudeerd en na de verhuis naar Noorwegen de opleiding pedagogisch leidster gedaan. Na een paar jaar op de groep ben ik nu directrice van een preschool (1-6 jaar).

Mijn moeder was juf en zij overleed nog voor ik aan deze opleiding kon beginnen (of uberhaupt emigreerde). Ze heeft vaak gezegd dat iknvoor de klas paste, maar eigenwijs als ik was, luisterde uk daar niet naar. Als ze toch eens wist dat ik in haar voetsporen was getreden O+

En USA. Hoe hebben die mensen zo ver naar binnen kunnen dringen..??
pi_197257229
Leuk topic! Ik ben zelf projectplanner bij een klein bedrijf met giga projecten. Enorm blij met mn plek!

En die mafketels in Amerika... |:(
pi_197257327
Nee en nee.
Ik wist op mijn 16de exact hoe ik het wilde. En in het laatste jaar van mijn studie ontdekte ik dat ik mijn droombaan niet wilde :+
Hele crisis en toen besloten nooit meer een droombaan te hebben. Ook geen 'Waar zie je jezelf over 5 jaar'. Ik zie wat er op mijn pad komt en zolang ik er lol in heb en ik kan de hypotheek betalen is het prima. Ik hoef ook geen manager te worden of iets dergelijks. Ik ga liever verder kennis opbouwen.
Ik doe nu trouwens weer (met veel plezier) waarvan ik 5 jaar geleden nog zei dat ik het nooooit meer ging doen. Zo zie je maar :)
Ik besef ook wel dat ik geluk had dat ik aan het einde van mijn studie een diploma had waar ik alle kanten mee op kon. Dus niet echt tijd verloren.
  woensdag 6 januari 2021 @ 23:21:19 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197257369
Ooooh wat leuk om van iedereen te lezen wat ie doet :)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:47 schreef exode het volgende:
Ben vooral benieuwd of iedereen een baan heeft die bij de opleiding of dromen past.

Ik ben de koningin van het kronkelige carrièrepad :') Geneeskunde gestudeerd. Meest interessante studie die er is, maar werken als arts :N :N Mijn familie moet nóg van mijn side-step bijkomen. Dus je wordt geen dokter? Ik ging trouwens doorstuderen en promoveerde (dus je wordt nu wél dokter? :? :') ) en werkte verder als onderzoeker aan allerlei interessant medisch onderzoek mee. Lekker onderwerpen tot op het bot uitpluizen. Paar jaar geleden besloten meer richting schrijfkant te gaan omdat dat me goed af gaat, zelfstandig gegaan en onderzoekers begeleid bij het schrijven, laatste jaren weer ergens in dienst. En nu net de switch gemaakt richting IT in de zorg, waar mijn promotie wel iets mee te maken had, maar veel meer draait om groooooote zorgprocessen in plaats van hoe klinische trials worden uitgevoerd en opgeschreven.

Zoiets O-)

Ik vind vooral dat je moet doen waar je plezier in hebt :)
pi_197257386
Wel bijzonder Roomsnoes.

Ik heb uiteraard vroeger nooit gedroomd van deze baan. Ik wilde vroeger kok of professor worden (dingen uitvinden)
Maar oprecht, het was een hele zoektocht, maar ik heb mijn plekje gevonden en mijn ambities zijn nu torenhoog.

Ik heb levensmiddelentechnologie gestudeerd en ik ben nu een beetje op een zijspoor van deze studie. Maar mij hebben grote fabrieken en de processen daar altijd aangetrokken.
pi_197257398
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 22:47 schreef exode het volgende:
Ben vooral benieuwd of iedereen een baan heeft die bij de opleiding of dromen past.

Ik ben in deze functie gerold via een veel te lang verhaal voor hier. Begonnen met een dubbele functie bij een 8x zo klein bedrijf als dat we nu zijn. Meegegroeid en nu kan ik alleen nog Senior Manager worden en daar moet ik niet aan denken. Ik wil geen manager zijn van andere mensen. Ik had 2 jaar geleden zelfs een half jaar een PA, ik werd gek.
Niet dus. :P
Van vbo, 2 x mbo (1 bedoeld als vooropleiding) hbo maatschappelijk werk gaan doen en nu alsnog eigenlijk een vbo-functie aan het uitvoeren.
Ik wilde heeeel vroeger tekenlerares worden en later kapster. Kapster werd het dus ook niet. :')
pi_197257422
Ik sta voor de klas in het vo. Dat was níet de bedoeling. Ik wilde de journalistiek in, heb daar ook een minor voor gedaan die ik fantastisch vond en ik denk dat ik ook best goed kan schrijven. Alleen kwam ik er tijdens die minor ook achter hoe bang ik eigenlijk was voor andere mensen, want voor elk interview moest ik eerst m’n moeder bellen om überhaupt naar binnen te durven en ik miste een toffe kans bij Quest omdat ik de hoofdredacteur niet durfde te mailen - terwijl die zelf had gezegd dat dat mocht. Dat leek me voor de lange termijn niet gezond :')

Toen was ik ineens 21 en afgestudeerd. Een studiegenote/vriendin die tegelijk afstudeerde, wilde altijd al het onderwijs in en ging de eerstegraads opleiding doen. Ik wilde nooit het onderwijs in, maar een extra papiertje leek me altijd handig voor jeweetmaarnooit en het was maar 1 dag per week college én een jaar extra stufi. Dus ik naar die lerarenopleiding.

En ja: het is volslagen achterlijk te denken dat je wel voor tientallen onwillige pubers kan staan als je voor een een-op-een gesprek met een weldenkende volwassene eerst je moeder moet bellen. Ik kon er dan ook helemaal niks van. Ik was geen verborgen natuurtalent. Ik heb dan ook géén idee waarom ik heb volgehouden, ik denk uit koppigheid.

Nu werk ik al een jaar of 14 in het vo en ik geloof dat ik het inmiddels ook wel aardig onder de knie heb :+

Droombaan? Neen, maar ik hou er wel van.
pi_197257471
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Leuk om te lezen wat iedereen doet!


Wilde vroegah juf worden. Toen kunstgeschiedenis gestudeerd en na de verhuis naar Noorwegen de opleiding pedagogisch leidster gedaan. Na een paar jaar op de groep ben ik nu directrice van een preschool (1-6 jaar).

Mijn moeder was juf en zij overleed nog voor ik aan deze opleiding kon beginnen (of uberhaupt emigreerde). Ze heeft vaak gezegd dat iknvoor de klas paste, maar eigenwijs als ik was, luisterde uk daar niet naar. Als ze toch eens wist dat ik in haar voetsporen was getreden O+

En USA. Hoe hebben die mensen zo ver naar binnen kunnen dringen..??
Wel tof. Ze zou vast trots op je zijn en misschien zeggen: Zie je wel! ;)
pi_197257540
Leuke verhalen trouwens. Sowieso hoe je ergens ingerold bent of juist hard weggerend. :D

@Jentin Wat jammer van je kans bij Quest. Dat ga je je hele leven bijblijven. :Y
Wel knap dat je je opleiding tot heuse lerares wel volgehouden hebt.

Had ik geen last gehad van extreme faalangst, was ik vast ook ‘verder’ gekomen.
Kappersvak is ook misgegaan door faalangst.
pi_197257674
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:21 schreef Quoi het volgende:
Ooooh wat leuk om van iedereen te lezen wat ie doet :)
[..]

Ik ben de koningin van het kronkelige carrièrepad :') Geneeskunde gestudeerd. Meest interessante studie die er is, maar werken als arts :N :N Mijn familie moet nóg van mijn side-step bijkomen. Dus je wordt geen dokter? Ik ging trouwens doorstuderen en promoveerde (dus je wordt nu wél dokter? :? :') ) en werkte verder als onderzoeker aan allerlei interessant medisch onderzoek mee. Lekker onderwerpen tot op het bot uitpluizen. Paar jaar geleden besloten meer richting schrijfkant te gaan omdat dat me goed af gaat, zelfstandig gegaan en onderzoekers begeleid bij het schrijven, laatste jaren weer ergens in dienst. En nu net de switch gemaakt richting IT in de zorg, waar mijn promotie wel iets mee te maken had, maar veel meer draait om groooooote zorgprocessen in plaats van hoe klinische trials worden uitgevoerd en opgeschreven.

Zoiets O-)

Ik vind vooral dat je moet doen waar je plezier in hebt :)
Haha heerlijk om te zien hoe verschillend mensen kunnen zijn. Onderzoek was dus mijn bedachte droombaan. Maar dat bleek echt niets voor mij. Duurt veel te lang en dan het :'( schrijven :'(
pi_197257825
Ik heb nooit echt een droombaan gehad eigenlijk, wilde gewoon rijk worden. Ik ben dus ook maar iets heel algemeens gaan studeren en heb een master gekozen waar ik niet de meeste interesse in had, maar wel makkelijk mee aan een goede baan zou kunnen komen. Uiteindelijk een stage gevonden van een functie die ik heel graag wilde doen. Viel me enorm tegen en toen besloten dat ik geen zin meer had in een kantoorbaan. En dus in mijn bijbaan blijven hangen en daar vermaak ik me nu eigenlijk wel heel goed doordat ik veel vrijheid heb en veel afwisseling. En ik voel me tegenwoordig heel erg belangrijk als iemand met een essentieel beroep :') Er moet tenslotte iemand zorgen dat de schappen met sterke drank goed gevuld zijn ;) en tegelijk tel ik veel geld en manage ik parttime de kassagroep van een supermarkt. Geen ambitie ook om daar meer te gaan doen, al is dat me al tig keer gevraagd. Maar het plan is wel om een andere baan te gaan zoeken zodra de peuters naar school gaan. Het allerliefst blijf ik in de FMCG-markt, maar dan op fabrikant- of regionaal/landelijk niveau, maar tegelijk wel iets op fietsafstand straks en dat is een beetje lastig te combineren in deze regio.

Het allerliefst zou ik overigens fulltime reisblogger willen worden :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 6 januari 2021 @ 23:49:37 #199
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197257915
Oh jongens, dit vind ik echt een veel leukere opsomming dan welke soort kunststofkozijnen iedereen heeft *O* Ik werk in de zorg, omdat ik daar 'toevallig' in gerold ben. Ik wist na mijn eindexamen niet wat ik wilde, vriendinnetje ging verpleegkunde doen dus ik ging maar mee (ik durfde in mijn eentje aan geen enkele opleiding te beginnen: huuuhhhh nieuwe mensen!) Uiteindelijk ging zij in de zomer voordat die opleiding startte halsoverkop naar Engeland verhuizen, dus ik was alsnog moederziel alleen. Bedankt he, universum. :') Maar het kwam goed, en ik bleek een natuurtalent, en ik ben tot mijn eigen verbazing echt heel erg dol op mijn werk O+ Ik vind de menselijke psyche heeeeell interessant, en ik zit dagelijks op de eerste rij van alle malle dingen van diezelfde psyche, heel boeiend. En daarnaast is er ook nog de kers op de taart dat alles wat ik doe (of laat) op een dag direct verschil maakt voor het welzijn van iemand anders. Zo awesome om met mensen die soms zo ver weg kunnen zijn toch verbinding te maken. Mijn bestaan maakt een verschil, het geluksgevoel wat dat veroorzaakt is echt hele goeie drugs. O+

Naast de zorg schrijf ik ook (en heb ik wat dingen opgezet voor vrouwen na HELLP) en dat liep een jaar geleden zo goed dat ik financieel gezien kon stoppen met werken in de zorg, maar het idee alleen al deed mijn hart huilen. En gelukkig maar, want het was geen doen geweest zonder mij tijdens covid :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanukerst op 07-01-2021 00:03:05 ]
pi_197257958
Oh wat een bijzondere verhalen. Ik vind het in ieder geval erg leuk om te lezen!

Wow Room, toch de voetsporen enigzins gevolgd.

Ben je blij met je baan Venco?

Ik ben volgens best veel mensen helemaal geen kantoortype. Dus wel grappig dat ik dat al jaren wel doe.

Meest typerende over hoe bekenden naar mijn werk kijken is dat ik mijn schoonzus advies gaf over haar gestolen auto en haar verzekering. Ze vroeg of ik erbij wilde zijn als de expert langskwam. Dat mijn zwager (niet haar man) zei 'Huh waarom vraag je exode erbij? Wat weet ze daarvan?' Nou uhm...op zich heb ik dus veel verstand van verzekeringen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')