abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197219075
De start van Big Brother 2021 was op RTL4 en RTL5. Angela de Jong is te gast bij Op1 om haar mening te geven.
"Ontzettend geregisseerd"
Angela de Jong heeft de uitzending van vanavond gekeken en ze is kritisch: "Dit was ontzettend geregisseerd, de nieuwe vorm is niet leuk, de nieuwe Big Brother-stem ook niet en de commentatoren al helemaal niet. Het was allemaal zo ingevuld. Het was meer Temptation Island en Love Island dan Big Brother."

Ze heeft helemaal gelijk. Niks over van het originele concept. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_197219200
Ruim twintig jaar na de eerste editie is het Big Brother-huis weer op slot. Twee kandidaten pakten al snel de hoofdrol: Theo kwam flink dominant binnen en Thomas hield iedereen wakker met zijn gesnurk. Ook Big Brother zelf was aardig aanwezig toen hij de eerste kandidaat meteen een geheime opdracht meegaf. Bij de kijker was er vooral ergernis over de lange gesprekken met de psychologen in de studio.

Presentatrice Geraldine Kemper concludeerde vlak voor de eerste reclamebreak: ,,Het lijkt wel 2019. Als ik iedereen zo zie knuffelen.” De acht kandidaten die zijn opgesloten in het Big Brother-huis zijn van tevoren getest op corona en daarna tien dagen in quarantaine gegaan. Daarom kan er gekust en geknuffeld worden.

De eerste kandidaat die het Big Brother-huis betreedt, Jowi, strooit meteen volop met complimentjes. Hij heeft namelijk een geheime opdracht meekregen: hij moet iedereen een compliment geven over zijn of haar ogen en bepalen wie in welk bed slaapt. Als dat goed gaat, mag de voorraadkast open en kan iedereen gebruik maken van de hottub. Zelf kiest hij voor het vouwbed, zodat de rest op een normaal bed kan slapen.

Dat de Big Brother-stem, die met een Vlaams accent spreekt, zo aanwezig is, is opvallend. Sabine Wendel, uit de eerste editie van Big Brother, zag grote verschillen met haar deelname. ,,Bij ons was het stil. Er waren bij ons geen opdrachten. Wij hadden alleen elkaar.”

De opvallendste deelnemer die binnenkomt is Theo. De 54-jarige Amsterdammer drukt nog voor hij het huis betreedt een stempel op het programma. ,,Het zijn niet de mensen met wie ik normaal omga”, zegt hij over de kandidaten met wie hij opgesloten wordt. ,,Als het niet goedschiks gaat, dan gaat het kwaadschiks. Je moet het spel spelen en je moet het slim spelen.”

Ook in het huis laat hij meteen zien dat hij er is. ,,Hebben we nog wat te zuipen of niet?” Als Jowi is geslaagd voor zijn opdracht, rent hij ook als eerste naar de voorraadkast. Dat zorgt voor wat frictie bij Nathalie die zegt: ,,Er zijn ook mensen die denken dat ze Jowi zijn.”

Ook Thomas valt op. De jongeman komt binnen met een Hawaï-shirt, maar trekt pas echt de aandacht in de nacht. Met zijn gesnurk houdt hij iedereen wakker. Dat zorgt voor de nodige grappen op social media. Zo schrijft iemand: ,,Wie had dat gedacht? Van samen champagne poppen met een kurk, naar 100 dagen slaaptekort door Thomas z'n gesnurk.”

Social media achtervolgt de kandidaten sowieso in het huis. Zo wordt er een tweet getoond van Naomi waarin ze fel uithaalt naar mensen die ‘All lives matter’ gebruiken. Ook komt er een TikTok-filmpje voorbij van Liese. ,,Dat vind ik niet tof", reageert ze. Theo sneert: ,,Zeg alsjeblieft tegen me dat dit niet een van de slimste uitspraken is die je doet.” Waarop onbegrijpend wordt gereageerd: ,,Dit is geen uitspraak, dit is een TikTok-filmpje.”

Tijdens de uitzending wordt er regelmatig teruggeschakeld naar de studio, waar de presentatoren met enkele psychologen praten over het experiment. Dit tot ergernis van kijkers. ‘Nabeschouwing van iets wat je twee minuten geleden gezien hebt', schrijft Britt Dekker. ‘Dat is hetzelfde als een voetbalwedstrijd uitzenden en dan de wedstrijd om de paar seconde onderbreken om te analyseren wat je gezien hebt.’

Ze is zeker niet de enige met die mening. Zo schrijft Nick Hoekman: ‘Big Brother heeft een nieuw concept: acht mensen in een huis, waar ze in de uitzendingen sporadisch beelden van laten zien. Verder zien we psychologen en oud deelnemers.’ En GJ Kooijman concludeert: ‘“Wat een bijzondere 4 dagen zijn het al geweest.” Leuk dat jij dat weet, Geraldine. Wij hebben nog geen fuck gezien op een spelletje na want jullie wilden kletsen met psychologen.’ Het zijn allemaal tweets die op tientallen likes kunnen rekenen.

Aan het einde van de aflevering werd duidelijk dat er nog twee kandidaten vannacht het huis zullen betreden. Het gaat om Els en Nick. Zij hebben ook weer een geheime missie, namelijk het Big Brother huis ’s nachts insluipen en een bed vinden in een nog geheime slaapkamer.

https://www.ad.nl/show/er(...)sychologen~af50d664/

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_197219210
Ben ik 2001 al afgehaakt
  dinsdag 5 januari 2021 @ 06:21:59 #4
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_197219215
Dit had/heeft inderdaad weinig te maken met het originele format.
pi_197219224
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 06:20 schreef 111210 het volgende:
Ben ik 2001 al afgehaakt
BB3 was nog wel leuk.

dinsdag 5 januari 2021 @ 06:32:48 #6
158701 Socios
Treinreiziger
pi_197219259
De Belgen(stemmen) verneuken het.
pi_197219274
Mooi verslag @tong80 thnx _O_
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 07:10:31 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197219357
Ik wilde het eventueel proberen, maar zodra duidelijk werd dat er veel extra uitdagingen/spellen in zouden zitten om het een en ander te sturen was het al snel voorbij.

Logisch dat er een weekopdracht is (was in BB1 altijd), begrijpelijk dat je daarmee ooit de boel een beetje op wil stoken, maar daar mag het ook wel bij blijven. Laat het voor de rest lekker op z'n beloop. Dat levert tv op die zo op het oog saai lijkt, maar door zo natuurlijk mogelijke interactie tussen de deelnemers juist interessanter wordt.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 07:50:12 #9
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_197219488
Heb in 1999 1 aflevering gezien (de finale).
  dinsdag 5 januari 2021 @ 07:57:37 #10
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_197219517
Weet nog niet wat ik er van moet denken, voorlopig lijkt het nog niet op de andere BB,s.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
pi_197219557
Ik heb gisteren de laatste 10 minuten van de uitzending gezien en met wat ik hier verder lees verwacht ik niet dat ik er veel tijd in zal steken.
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 08:13:01 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197219589
Dat het anders is dan 20 jaar geleden begrijp ik wel. De wereld is sneller geworden, we willen meer zien, we willen interactiever bezig zijn. Dat het geen exacte kopie van 20 jaar geleden wordt dat had ik je wel op een briefje kunnen geven. Dat is ook helemaal niet erg.

Wat wel vervelend is, en ik hoop dat ze daar wat mee zullen doen, is dat ze zo weinig van de bewoners laten zien. Misschien is dat alleen de eerste aflevering zo. Niemand, werkelijk niemand zit te wachten op 1,5 minuut dialoog tussen bewoners dat vervolgens door allerlei psychologen wordt doorgrond.

Ik denk dat de kritiek die nu aanzwelt heel snel serieus genomen wordt en ze een wijziging in dat format aan brengen (als dat het idee was tenminste). Nogmaals, het kan ook zo zijn dat het enkel in de eerste aflevering zo is afgestemd.

Voor mij krijgt het nog het voordeel van de twijfel.

#Team-Thomas.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197219614
Niet gezien en ook niet van plan, die geheime kamer hebben ze afgekeken van BB Australië, weggestemde bewoners gingen ook zo'n kamer in
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 09:12:40 #14
186611 crew  Haags
pi_197219942
Ben niet eens begonnen, het interesseert me geen reet
Zonder wrijving geen glans
pi_197219970
Niet afgehaakt, maar door de 'spectaculaire' openingsuitzending wel even gaan twijfelen. Maar we gaan zo eerst maar eens de streams kijken en de reguliere avonduitzendingen en dan maar eens zien wat het gaat worden. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:18:03 #16
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_197220000
ik wil de bus terug!
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_197220114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:18 schreef slaveloos het volgende:
ik wil de bus terug!
Yesss! En de Gouden Kooi! ^O^
pi_197220270
Het was wel een hele rare eerste aflevering om mij als kijker te binden.

Er werd gedaan alsof er al meerdere uitzendingen waren geweest, we bekend waren met de bewoners en de regels en er werd weinig uitgelegd. Wtf is een huismeester? Waarom moet er donderdag al iemand uit en hoe gaat dat in zijn werk? In combinatie met het feit dat de streams nog niet eens te zien waren, hebben ze wel moeite gedaan om mij al te laten afhaken voor het begonnen is. Het is dat ik fan ben van het concept, anders had ik het zeker niet nog een kans gegeven.

Vond het ook zo raar dat er nog even commentaar gegeven werd op vorige big brothers ('de bewoners gaan dit keer geen knijpers vouwen of zaklopen', om vervolgens te switchen naar een duffe puzzel van max 10 minuiten)
pi_197220287
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:50 schreef Domnivoor het volgende:
Heb in 1999 1 aflevering gezien (de finale).
Waardeloos in COR
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:53:59 #20
80382 manny
30 is best veel
pi_197220356
Was niet van plan te gaan volgen, maar als Angela de Jong het niets vindt moet ik misschien toch even gaan kijken. Ik vrees wel dat ze gelijk heeft deze keer

eigenlijk gaan al dit soort concepten, naar mijn mening, dezelfde valkuil in: eerst een "pure" variant zonder al te veel poespas, en worden er elk seizoen elementen toegevoegd die vast heel creatief bedacht zijn, maar alleen maar afdoen aan het concept.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:29:20 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_197221641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:18 schreef slaveloos het volgende:
ik wil de bus terug!
Seky en die Belg. _O_

dinsdag 5 januari 2021 @ 12:22:40 #22
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:27:30 #23
459912 FlippingCoin
SUCK MY WHITE DICK.
pi_197222706
Heb het origineel niet gezien maar vond het weinig bijzonder eigenlijk, expeditie robinson puzzeltjes alleen dan minder cool, rare autisten vlaamse robot...

Doe dan de Gouden Kooi 2 maar.
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmattergeencensuurblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:30:15 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197222749
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:27 schreef FlippingCoin het volgende:

Doe dan de Gouden Kooi 2 maar.
En jij denkt dat dat in deze tijd nog kan?

dinsdag 5 januari 2021 @ 12:31:45 #25
459912 FlippingCoin
SUCK MY WHITE DICK.
pi_197222776
quote:
80s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:13 schreef onlogisch het volgende:
Dat het anders is dan 20 jaar geleden begrijp ik wel. De wereld is sneller geworden, we willen meer zien, we willen interactiever bezig zijn. Dat het geen exacte kopie van 20 jaar geleden wordt dat had ik je wel op een briefje kunnen geven. Dat is ook helemaal niet erg.

Wat wel vervelend is, en ik hoop dat ze daar wat mee zullen doen, is dat ze zo weinig van de bewoners laten zien. Misschien is dat alleen de eerste aflevering zo. Niemand, werkelijk niemand zit te wachten op 1,5 minuut dialoog tussen bewoners dat vervolgens door allerlei psychologen wordt doorgrond.

Ik denk dat de kritiek die nu aanzwelt heel snel serieus genomen wordt en ze een wijziging in dat format aan brengen (als dat het idee was tenminste). Nogmaals, het kan ook zo zijn dat het enkel in de eerste aflevering zo is afgestemd.

Voor mij krijgt het nog het voordeel van de twijfel.

#Team-Thomas.
Dat valt allemaal wel mee misschien, kijk maar naar de gaming industrie, bijna niets verkoopt zo goed als remasters en remakes van uit de 90's.
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmattergeencensuurblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:32:27 #26
459912 FlippingCoin
SUCK MY WHITE DICK.
pi_197222789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:30 schreef Eightyone het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat in deze tijd nog kan?

Ja _O_
pi_197223170
quote:
Ze is zeker niet de enige met die mening. Zo schrijft Nick Hoekman: ‘Big Brother heeft een nieuw concept: acht mensen in een huis, waar ze in de uitzendingen sporadisch beelden van laten zien. Verder zien we psychologen en oud deelnemers.’ En GJ Kooijman concludeert: ‘“Wat een bijzondere 4 dagen zijn het al geweest.” Leuk dat jij dat weet, Geraldine. bla
Het was de opening, vanaf heden zullen de psychologen, oud deelnemers en whatever er niet staan. IMO
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:55:59 #28
435768 utopia2.0
Trust me Trust you!
pi_197223249
Ben nog niet eens begonnen.
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:57:16 #29
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_197223278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Seky en die Belg. _O_

Job! Shekkie en die Turk! Echt zo hard gelachen! Vamos!!!!!!!
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:58:46 #30
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_197223309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:29 schreef Sangha het volgende:

[..]

Yesss! En de Gouden Kooi! ^O^
Precies psychopaten kijken! Geweldig was dat! Met die rapper en dat panorama modelletje en terror Jaap. Zat toch die schreeuwende alleenstaande moeder in die haar kind alleen in de Bijlmer achterliet.
pi_197223561
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:58 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Precies psychopaten kijken! Geweldig was dat! Met die rapper en dat panorama modelletje en terror Jaap. Zat toch die schreeuwende alleenstaande moeder in die haar kind alleen in de Bijlmer achterliet.
Ja Natascha oid.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:07:28 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_197224744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:57 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Job! Shekkie en die Turk! Echt zo hard gelachen! Vamos!!!!!!!
Job was niet leuk. Die Belg _O_

pi_197225068
Gisteren gekeken maar ik zat ook te kijken alsof ik al 3 afleveringen had gemist. Vooral de big brother stem slaat de plank iig flink mis.
A303C808I909D
Iedere vrijdagavond een online muziek pubquiz!
www.pubpopquiz.nl
pi_197227062
Big Brother viel enorm tegen.
1 irritant epileptisch flitseffect tussen beeldfragmenten
2 slechte ‘Jambers’ voice-over stem
3 bewoners: geen ‘spanning’, zoals het niet echt lijkt op mensen die bij elkaar in bed kunnen belanden
4 versta de helft niet (belgisch accent)
5 huis is nog hetzelfde als 20 jaar geleden
6 meer gepraat aan de desk dan beelden bewoners
7 het was niet live, je wil de bewoners er live in zien gaan en de ongemakkelijkheid live ervaren.
8 had het zonder reclames gedaan. Eerste klap is daalder waard, daarna hele jaar oogsten met reclame.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_197227139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 05:32 schreef tong80 het volgende:
De start van Big Brother 2021 was op RTL4 en RTL5. Angela de Jong is te gast bij Op1 om haar mening te geven.
"Ontzettend geregisseerd"
Angela de Jong heeft de uitzending van vanavond gekeken en ze is kritisch: "Dit was ontzettend geregisseerd, de nieuwe vorm is niet leuk, de nieuwe Big Brother-stem ook niet en de commentatoren al helemaal niet. Het was allemaal zo ingevuld. Het was meer Temptation Island en Love Island dan Big Brother."

Ze heeft helemaal gelijk. Niks over van het originele concept. :{

Ongelooflijk gezeik.

Indien er niets verandert was had ze gezegd het lijkt wel of we 20 jaar teruggaan in de tijd, geen enkele modernisering blabla.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:56:19 #36
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_197227181
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Job was niet leuk. Die Belg _O_

Job moest weg omdat ie een strafblad had... En sjekkie omdat ... Ie ook en strafblad had. Die Belg was inderdaad plezant, hoe heette ie ook alweer?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:58:05 #37
459912 FlippingCoin
SUCK MY WHITE DICK.
pi_197227228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:55 schreef Za het volgende:

[..]

Ongelooflijk gezeik.

Indien er niets verandert was had ze gezegd het lijkt wel of we 20 jaar teruggaan in de tijd, geen enkele modernisering blabla.
Helemaal niet kerel. Daarom komt dit toch überhaupt terug, omdat ouwe draken als jij ouwe meuk willen zien. Niet een nieuwe flop onder een oude noemer.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:58:37 #38
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_197227245
pi_197229670
Ik denk niet dat ik dit blijf volgen. Het is ten eerste al vreselijk om lang naar dat Belgische accent te moeten luisteren (heel vermoeiend, net als Limburgs).
En dan is de stem van BB ook nog een Belg die als Paul Jambers klinkt en slecht te verstaan.

Misschien dat ik alleen de tv-uitzendingen nog wel even blijf kijken, maar de livestreams :N
pi_197229806
Als je niet start met kijken, hoef je ook niet af te haken.....
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:01:39 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197231014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Seky en die Belg. _O_

Seky?
Fuck man had jij je ogen in je zak zitten of zo.. Esmeralda :-P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:02:32 #42
476022 PzKpfw
Knuppel in het hoenderhok
pi_197231025
Ben nooit ingehaakt geweest.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
pi_197233702
Ik geef het zo nog wel een kans maar ik denk dat het snel van mijn lijstje af zakt. Inderdaad nu al veel te veel regie die bepaald in plaats van interactie.
pi_197236414
Dgk. _O_

Bby :')
Yankee
Baasjes
pi_197237311
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:22 schreef Document1 het volgende:
Gisteren gekeken maar ik zat ook te kijken alsof ik al 3 afleveringen had gemist. Vooral de big brother stem slaat de plank iig flink mis.
Dat ja, ik mis die warme diepe stem van weleer.
  woensdag 6 januari 2021 @ 01:06:48 #46
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_197237951
Ik haak gewoon stug door :')
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_197238234
Na de eerste uitzending afgehaakt. Het proberen beïnvloeden van de sfeer (TikTok-post en tweets tonen) staat me tegen.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_197238548
Ik ben afgehaakt. Niets aan dit programma
Ik hou van Amee
pi_197239554
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:49 schreef qajariaq het volgende:
Ik geef het zo nog wel een kans maar ik denk dat het snel van mijn lijstje af zakt. Inderdaad nu al veel te veel regie die bepaald in plaats van interactie.
Gister halverwege de uitzending weg gezapt. In plaats van terug naar de oorsprong is dit gewoon verder bouwen op al die afgeleide programma's die het ook al niet waren.

Als ik dit topic moet geloven vallen de kijkers sneller af dan de bewoners...

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')