abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 5 januari 2021 @ 00:10:04 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197218358
quote:
Advocaat moet Twitter-account verwijderen na oproep om doodstraf voor virologen



GENT - De Gentse stafhouder heeft advocaat Michael Verstraeten, die tevens de woordvoerder is van de vzw Viruswaanzin, maandagochtend op het matje geroepen. Dat gebeurde na een klacht van Marc Van Ranst, nadat de advocaat opgeroepen had om de doodstraf in te voeren voor virologen. De stafhouder heeft de advocaat nu enkele maatregelen opgelegd. Zo moest de advocaat onder meer zijn Twitter-account opdoeken.

Advocaat Verstraeten werd maandagochtend ontboden bij de Gentse stafhouder, zeg maar de overste van de Gentse advocaten. Er volgde een lang gesprek. De aanleiding was onder meer een filmpje dat Verstraeten op Kerstmis op de website van de vzw Viruswaanzin had gepubliceerd. Die vereniging verzet zich tegen de geldende coronamaatregelen.

In de videoboodschap met de titel ‘Het gruwelijke jaar van de virologen’ argumenteerde Verstraeten dat er niet alleen doden vielen door het coronavirus. Hij meende dat een aantal virologen ook verantwoordelijk zou zijn voor nog tientallen andere overlijdens als gevolg van de strenge maatregelen.

“Doodstraf, publiekelijk uit te voeren”
In de commentaren die volgden op de video, ging Verstraeten nog een stap verder. “Ik ben een tegenstander van de doodstraf. Maar als blijkt dat er inderdaad wereldwijd miljoenen mensen gestorven zijn of zullen sterven door de maatregelen, dan moeten we overwegen om de doodstraf terug in te voeren. Voor de virologen die dat op hun geweten hebben.”

En in een andere post: “Publiekelijk uit te voeren, en te overwegen dat zulks moet gebeuren op een gruwelijke manier. Voor iedereen zichtbaar. Als signaal, dat we het menen.”

Viroloog Marc Van Ranst reageerde ontstemd: “Zijn volgelingen zijn aan het radicaliseren. Kan de stafhouder zich even buigen over de fantasieën van deze advocaat?”

Van Ranst zette uiteindelijk zelf stappen: “Ik heb vanmorgen mondeling en daarna schriftelijk klacht ingediend.”

Op de vingers getikt
Waarnemend stafhouder Marnix Moerman oordeelde dat hij effectief tussenbeide moest komen. “Er was een nood om de sereniteit te herstellen”, zegt Moerman.

“Een advocaat heeft het recht op een mening. Hij mag ook een partijdig standpunt innemen. Zo kan er gediscussieerd worden over de doodstraf. Maar dat moet op een serene manier gebeuren. Als je ervoor pleit om de straf publiekelijk en op een gruwelijke manier uit te voeren, dan is dat niet het geval. Als je dat dan ook koppelt aan een specifiek dossier, met name enkele virologen, dan heb je geen sereen debat.”

“Daarom heb ik een aantal maatregelen opgelegd”, zegt de stafhouder, die niet wil verduidelijken om welke maatregelen het gaat. Er zou geen tuchtprocedure zijn opgestart tegen Verstraeten. De stafhouder kan tot één jaar na de feiten zo’n procedure opstarten.

Twitter-account opgeborgen
Het Twitter-account van Verstraeten bleek deze middag plots verdwenen. Dat zou een van de opgelegde maatregelen zijn, die hem door Moerman was opgelegd. De bewuste video zelf staat wel nog steeds op de website.

Advocaat Verstraeten reageert niet op de maatregelen: “Ik kan geen verklaringen afleggen.” Ook dat zou één van zijn voorwaarden zijn.

Verstraeten zou niet gehinderd worden om als advocaat zijn werk verder te zetten. Er zou ook geen verbod zijn om als woordvoerder van Viruswaanzin op te treden.


https://m.nieuwsblad.be/c(...)68?utm_source=google
------------

Heel eng dit. Radicalisatie van de viruswaanzinnigen komt gewoon open en bloot op de social media voorbij. We lachen om die domme wappies maar ondertussen neemt het zeer gevaarlijke vormen aan....

Meester Verstraeten is op het matje geroepen. Ik mag hopen dat het niet alleen bij een foei en verwijder je twitter blijft. Hopelijk maken ze er een strafzaak van.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 5 januari 2021 @ 00:34:30 #2
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197218467
Binnenkort nacht van de lange messen tegen de virologen?
pi_197218636
Ik las de topic titel en dacht dit kan alleen maar in België...

En jawel..
pi_197218651
Gekkies gonna gekkie.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 01:36:57 #5
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197218680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik las de topic titel en dacht dit kan alleen maar in België...

En jawel..
Dit. Marc Dutroux, Bende van Nijvel, die IS beul genaamd “De Belg”, Philippe Geubels, Salah Abdeslam, Kim de Gelder, Michelle Martin, Ronald Janssen etc etc. Wat een volk :')
  dinsdag 5 januari 2021 @ 01:58:27 #6
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197218719
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 01:36 schreef damsco het volgende:

[..]

Dit. Marc Dutroux, Bende van Nijvel, die IS beul genaamd “De Belg”, Philippe Geubels, Salah Abdeslam, Kim de Gelder, Michelle Martin, Ronald Janssen etc etc. Wat een volk :')
Wat is er mis met Geubels?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 01:59:30 #7
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197218723
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 01:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat is er mis met Geubels?
Die is niet te verstaan
  dinsdag 5 januari 2021 @ 02:01:06 #8
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197218730
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 01:59 schreef damsco het volgende:

[..]

Die is niet te verstaan
:')
pi_197219289
Vanzelfsprekend natuurlijk nooit doen, dat doodstraf gedoe. Maar als er één beroepsgroep is die er dan als eerste voor in aanmerking zou mogen komen ..
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 5 januari 2021 @ 07:10:06 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197219356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 06:47 schreef probeer het volgende:
Vanzelfsprekend natuurlijk nooit doen, dat doodstraf gedoe. Maar als er één beroepsgroep is die er dan als eerste voor in aanmerking zou mogen komen ..
...dan zijn het de advocaten, inderdaad.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197219389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

...dan zijn het de advocaten, inderdaad.
Ja kijk, ik heb er geen enkele problemen mee wanneer advocaten een eerlijk en gedegen rechtsgang bewaken. Hartstikke goed, en ook gewoon nodig zelfs.

Maar 'alles aangrijpen om geen, of een zo laag mogelijke, straf te bewerkstelligen' vind ik niet in verhouding staan met de doelstellingen die een OvJ (en een rechter) najagen, waarbij redelijkheid en billijkheid wel een rol spelen. Een OvJ zet in op een redelijke straf. Een advocaat zet in op geen straf, wat vaak zat ethisch gezien gewoon compleet laakbaar is en schadelijk voor de maatschappij (en als je in rehabilitatie gelooft, uiteindelijk ook schadelijk voor de cliënt).

Als het beste voor je (schuldige) cliënt en de maatschappij, een gepaste straf plus eventuele behandeling is, moet je wel een heel vies gewetenloos stuk vreten zijn om te verdedigen dat je cliënt geen straf verdient.

'Een eerlijk proces verdienen' is verre van altijd hetzelfde als 'geen straf verdienen'. Dat vergeten veel advocaten nog wel eens. Want geld.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 05-01-2021 07:26:39 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 5 januari 2021 @ 07:44:31 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197219468
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja kijk, ik heb er geen enkele problemen mee wanneer advocaten een eerlijk en gedegen rechtsgang bewaken. Hartstikke goed, en ook gewoon nodig zelfs.

Maar 'alles aangrijpen om geen, of een zo laag mogelijke, straf te bewerkstelligen' vind ik niet in verhouding staan met de doelstellingen die een OvJ (en een rechter) najagen, waarbij redelijkheid en billijkheid wel een rol spelen. Een OvJ zet in op een redelijke straf. Een advocaat zet in op geen straf, wat vaak zat ethisch gezien gewoon compleet laakbaar is en schadelijk voor de maatschappij (en als je in rehabilitatie gelooft, uiteindelijk ook schadelijk voor de cliënt).

Als het beste voor je (schuldige) cliënt en de maatschappij, een gepaste straf plus eventuele behandeling is, moet je wel een heel vies gewetenloos stuk vreten zijn om te verdedigen dat je cliënt geen straf verdient.

'Een eerlijk proces verdienen' is verre van altijd hetzelfde als 'geen straf verdienen'. Dat vergeten veel advocaten nog wel eens. Want geld.
Uiteindelijk bepaald niet een advocaat of iemand straf krijgt maar de rechter. En uiteindelijk de wetgever. Klacht over de straffen dan moet je dus bij de wetgever zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197219560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Uiteindelijk bepaald niet een advocaat of iemand straf krijgt maar de rechter. En uiteindelijk de wetgever. Klacht over de straffen dan moet je dus bij de wetgever zijn.
Goh, echt?

Volgens die logica is het dan ook geen probleem wanneer een OvJ standaard levenslang eist. 'De rechter beslist uiteindelijk toch'. Bij een veroordeling voor winkeldiefstal eist de verdediging dan vrijspraak, de OvJ levenslang, en dan moet de rechter maar zien wat redelijk is.

Waarom een OvJ aan andere standaarden (redelijkheid en billijkheid) houden dan de advocaat van de verdediging?
"Pools are perfect for holding water"
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 mei 2021 @ 15:05:41 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199358520
Daar gaan we weer:

quote:
Marc Van Ranst bedreigd op website viruswaanzin: “Hij gaat eraan. De opdracht is gegeven”

“Hij gaat eraan.” Dat staat te lezen op de website van Viruswaanzin, een groep gekant tegen de coronamaatregelen in ons land. De bedreigingen worden geuit aan het adres van viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven).

“MVR gaat eraan. De opdracht is gegeven.” Dat schrijft een anonieme gebruiker op de website van viruswaanzin.be. Hij wordt daarin gevolgd door twee anderen op de website. “Ik heb het al van in het begin gezegd dat die onnozelaar MVR op de brandstapel moet. Laat ons de fakkels aansteken”, schrijft iemand. Een andere persoon reageert: “Zorg jij voor de veren en dan zorg ik voor afgewerkte olie. Pek is wat moeilijker te krijgen.”

Niet de eerste keer
De reacties werden ondertussen vermoedelijk verwijderd. Maar viroloog Marc Van Ranst plaatste de haatberichten op Twiter. “Dit is bendevorming, en deze mensen zijn aan het radicaliseren”, schrijft hij. De politie van Gent geeft aan de ze het incident onderzoeken, maar wil er voorlopig verder niks over kwijt.

Het is niet de eerste keer dat de viroloog doodsbedreigingen krijgt. Begin maart maakte de politie van Ieper al eens een proces-verbaal op tegen een Twitteraar die doodsbedreigingen uitte, in januari schreef een bekende chef-kok doodsbedreigingen op Twitter, en in juli 2020 kreeg Van Ranst zelfs politiebescherming na bedreigingen uit extreemrechtse hoek. Van Ranst trok ook al enkele malen naar de rechtbank wanneer er zulke bedreigingen tegen hem geuit werden. En hij nam het ook al op tegen plastisch chirurg Jeff Hoeyberghs. Die schreef een brief naar de Orde der Artsen om de viroloog, maar ook toenmalig minister van Volksgezondheid Maggie De Block, te laten schrappen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210510_92644802
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199359848
Ik snap de ophef niet
Na WO2 was er ook een artsentribunaal

Na deze coronahysterie mag er ook wel een artsentribunaal komen voor de artsen en virologen die lockdown, avondklok en andere dictatoriale maatregelen adviseerden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')