abonnement Unibet Coolblue
pi_197218127
Ik ben op zoek naar een elektrisch scheerapparaat voor baardhaar. Ik begin de scheermesjes zat te worden, vooral door hoe snel ze vervangen moeten worden.

Belangrijk is dat ie:
-zeer glad kan scheren.
-een goede trimfunctie heeft met een kop die de baard kan trimmen naar een lengte van ongeveer 1 cm.
-onder de douche gebruikt kan worden.

Natuurlijk is accuduur en duurzaamheid ook belangrijk.

Ik heb licht tot medium baardgroei.

Ervaringen? Tips?
pi_197218161
Scheer je met gilette e.d? Wellicht de moeite waard om te investeren in een klassiek scheermes (niet een open mes), waarvan je zelf het mes vervangt. Deze gaan langer mee en zijn scherper (waardoor je dus gladder scheert) dan een elektrisch apparaat.
pi_197218228
Onder de douche scheren? Meen je dit?
Al je haar spoelt dan in het putje!
Cindy De Vuyst
  dinsdag 5 januari 2021 @ 07:29:43 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197219416
Zeer glad is mij simpelweg nog nooit gelukt met een elektrisch apparaat. Dan blijft het toch altijd ruw.
pi_197220617
Elektrisch en zeer glad gaat niet samen, of je moet hele lichte baardgroei hebben
pi_197220754
Shave house scheermessen zijn fijner dan gilet en daarbij het klassieke mes is the best what a men can get :')
pi_197221633
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:52 schreef einzeinz het volgende:
Onder de douche scheren? Meen je dit?
Al je haar spoelt dan in het putje!
Ik wil er simpelweg niet teveel tijd aan besteden. Bij de gootsteen gaat het er ook door. Droog scheren wordt em met mesje niet.
pi_197221705
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:29 schreef Twiitch het volgende:
Zeer glad is mij simpelweg nog nooit gelukt met een elektrisch apparaat. Dan blijft het toch altijd ruw.
Laat ik 't zo zeggen, misschien niet helemaal glad aanvoelend, maar vrijwel niet meer zichtbaar (dus stoppels die niet boven de huid uitsteken, iig minder dan 1mm. De plek die ik glad wil is licht tot medium behaard (hals).
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:36:08 #9
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_197221773
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_197221805
Droog scheren, auw
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:51:24 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197222038
quote:
Die werkt bij mij ook het beste. Alleen kan die niet onder de douche geloof ik. En zorgen dat je de zaak doet bijhouden, zodra mijn baard wat zwaarder wordt heeft die nogal wat moeite. Ook met een nieuw mesje.
pi_197222577
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:18 schreef bami_haar het volgende:
Elektrisch en zeer glad gaat niet samen, of je moet hele lichte baardgroei hebben
Kan best wel hoor. Voorheen altijd nat geschoren, maar sinds een jaar of 2 elektrisch. Scheert even glad. Ook als je je een week niet scheert kan je daarna gewoon met dat apparaat scheren.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:21:14 #13
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_197225036
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:51 schreef Twiitch het volgende:
Die werkt bij mij ook het beste. Alleen kan die niet onder de douche geloof ik. En zorgen dat je de zaak doet bijhouden, zodra mijn baard wat zwaarder wordt heeft die nogal wat moeite. Ook met een nieuw mesje.
Ik heb t ding ooit voor een tientje bij de AH meegenomen, beste ¤10 ooit, kan ook onder de douche, doet t laaaang op 1 acculading en de mesjes gaan vrij lang mee, maar die zijn wel klote duur (10p/st :X ) maar voor mij de beste oplossing oO<
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_197225671
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik heb t ding ooit voor een tientje bij de AH meegenomen, beste ¤10 ooit, kan ook onder de douche, doet t laaaang op 1 acculading en de mesjes gaan vrij lang mee, maar die zijn wel klote duur (10p/st :X ) maar voor mij de beste oplossing oO<
Ooit eens gratis als test gehad, klote ding. Ook elektrisch geprobeerd, klote. Nu mesjes van Gillette, ook andere mesjes geprobeerd maar ook klote. Echt scheermes wil ik nog eens proberen maar voor mij is het Gillette en mesjes gaan bij mij meerdere maanden mee.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:06:38 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197227469
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:49 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Ooit eens gratis als test gehad, klote ding. Ook elektrisch geprobeerd, klote. Nu mesjes van Gillette, ook andere mesjes geprobeerd maar ook klote. Echt scheermes wil ik nog eens proberen maar voor mij is het Gillette en mesjes gaan bij mij meerdere maanden mee.
Ik mocht ook ooit meedoen aan een test voor een langere periode van dat ding toen hij nog niet op de markt was. Eerlijk wat minpuntjes aangegeven in de onderzoeken en toen kreeg ik een brief die ongeveer op het volgende neerkwam:

"U heeft aangegeven dat u niet geheel tevreden bent over de OneBlade. Daarom kunt u niet langer deelnemen aan onze test. U kunt de OneBlade terugsturen naar xxx."

8)7 :')
pi_197235759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Kan best wel hoor. Voorheen altijd nat geschoren, maar sinds een jaar of 2 elektrisch. Scheert even glad. Ook als je je een week niet scheert kan je daarna gewoon met dat apparaat scheren.
Met welk apparaat?
pi_197242193
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Met welk apparaat?
Ik scheer met een Braun series 9 inclusief schoonmaakmodule. Binnen een 3 kwartier weer helemaal schoon en opgeladen.
Ik was altijd wat sceptisch over elektrisch scheren en kon me niet voorstellen dat dat zonder irritaties van de huid kon. Met dit apparaat totaal geen last van.
Met nat scheren had ik altijd wondjes in de nek, ook dit is verleden tijd.
pi_197246638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik scheer met een Braun series 9 inclusief schoonmaakmodule. Binnen een 3 kwartier weer helemaal schoon en opgeladen.
Ik was altijd wat sceptisch over elektrisch scheren en kon me niet voorstellen dat dat zonder irritaties van de huid kon. Met dit apparaat totaal geen last van.
Met nat scheren had ik altijd wondjes in de nek, ook dit is verleden tijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik scheer met een Braun series 9 inclusief schoonmaakmodule. Binnen een 3 kwartier weer helemaal schoon en opgeladen.
Ik was altijd wat sceptisch over elektrisch scheren en kon me niet voorstellen dat dat zonder irritaties van de huid kon. Met dit apparaat totaal geen last van.
Met nat scheren had ik altijd wondjes in de nek, ook dit is verleden tijd.
Wel een prijzig ding. Bijna 300 euro.
pi_197248094
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:26 schreef Cockwhale het volgende:

[..]


[..]

Wel een prijzig ding. Bijna 300 euro.
Zo'n apparaat gaat best wat jaren mee, goede scheermesjes zijn ook niet goedkoop.
Eens in de 2 jaar is het aan te bevelen om de scheerkop te vervangen.
Maar het belangrijkste is natuurlijk het comfort en dat is er.
Het vergt wel wat gewenning, maar als je weet hoe je je het beste kan scheren krijg je het even glad als een normaal scheermesje.
Je moet wel weten dat de vorm van je baarharen icm dichtheid en dikte van de haren van invloed kan zijn op het scheercomfort. Bij mij pakt dar heel goed uit, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
pi_197248304
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:28 schreef ManianMan het volgende:
Shave house scheermessen zijn fijner dan gilet en daarbij het klassieke mes is the best what a men can get :')
Dat is toch niet klassiek man die wegwerpmeuk
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197404753
Ik zou ook een DE krabber kopen. Dan kun je zelf mesjes kiezen en die kosten ook geen ruk. Dus er is geen reden om er lang mee door te scheren.

Met electrische apparaten is het bij mij ook minder glad en ik heb altijd wat iritatie op mijn kin.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_197416451
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:29 schreef marzman het volgende:
Ik zou ook een DE krabber kopen. Dan kun je zelf mesjes kiezen en die kosten ook geen ruk. Dus er is geen reden om er lang mee door te scheren.

Met electrische apparaten is het bij mij ook minder glad en ik heb altijd wat iritatie op mijn kin.
Ziet er tof uit, maar heb geen zin om aldoor met scheerschuim te klooien.
pi_197416805
Je zou ook eens de Cien Shark 5 blade van de Lidl te proberen.
Stuk goedkoper
#35.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:54:22 #24
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_197421472
Je kan je ook gewoon niet scheren en die baard rocken als een baas.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_197430494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:54 schreef M1stral het volgende:
Je kan je ook gewoon niet scheren en die baard rocken als een baas.
Als ik een goede volle gezichtsbeharing had, zou ik het ook alleen trimmen. Daarnaast zit de helft van de beharing op mijn hals. Snor is qua volheid ook vrij karig.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:17:12 #27
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_197430911
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:52 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Als ik een goede volle gezichtsbeharing had, zou ik het ook alleen trimmen. Daarnaast zit de helft van de beharing op mijn hals. Snor is qua volheid ook vrij karig.
Dat is spijtig maat. Al eens 3 maanden+ zonder scheermes gegaan? Vaak wil de boel nog best opvullen wanneer je geduld hebt.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_197903904
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:40 schreef Cockwhale het volgende:
Ik ben op zoek naar een elektrisch scheerapparaat voor baardhaar. Ik begin de scheermesjes zat te worden, vooral door hoe snel ze vervangen moeten worden.

Belangrijk is dat ie:
-zeer glad kan scheren.
-een goede trimfunctie heeft met een kop die de baard kan trimmen naar een lengte van ongeveer 1 cm.
-onder de douche gebruikt kan worden.

Natuurlijk is accuduur en duurzaamheid ook belangrijk.

Ik heb licht tot medium baardgroei.

Ervaringen? Tips?
betere scheermesjes kopen... als zeer glad scheren een must is, moet je het sowieso niet met een apparaat doen maar met een mes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 13:04:43 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_197905347
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:44 schreef BredeBroeder het volgende:
Scheer je met gilette e.d? Wellicht de moeite waard om te investeren in een klassiek scheermes (niet een open mes), waarvan je zelf het mes vervangt. Deze gaan langer mee en zijn scherper (waardoor je dus gladder scheert) dan een elektrisch apparaat.
Wat hij zegt.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:58:04 #30
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_197916380
https://www.bol.com/nl/p/(...)16.17.ProductPageUrl

Zelfs geschikt om uw pielhaar kort te jakkeren.

Fijn ding ^O^
pi_198301542
Electrisch helemaal glad scheren was bij mij ook nooit een succes. Ik gebruik nu een tondeuse om het heel kort te kunnen scheren, deze is echter niet waterproof zoals jij wilt.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 08:37:35 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198314256
Oneblade.
Mijn huid is gelijk een maanlandschap wanneer ik met een mesje scheer -O- !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:40:04 #33
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198314289
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:58 schreef Mubassie het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)16.17.ProductPageUrl

Zelfs geschikt om uw pielhaar kort te jakkeren.

Fijn ding ^O^
Christus te paard. Hoeveel opzetstukken voor een trimmer kan een mens nodig hebben zeg :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')