Vandaar mijn vraag:
Wat zijn (voor jou) nu precies de kleine dingen waar je het geluk treft?
quote:Attentheid..
Op donderdag 23 januari 2003 19:59 schreef Argento het volgende:
..Wat zijn (voor jou) nu precies de kleine dingen waar je het geluk treft?
quote:Attent = kleine dingetjes die de ander niet verwacht -> bv een kaartje sturen, kadootje geven -> de ander wordt er vrolijk van..
Op donderdag 23 januari 2003 20:02 schreef Argento het volgende:
Maar das dan toch niet 'klein'? Dat is -kennelijk- toch een hele gebeurtenis waar je expliciet blij van wordt. Ik dacht dat met 'kleine dingen' iets alledaags, op het eerste gezicht onbetekenends werd bedoeld. Zit ik ernaast?
quote:Het moment waarop Moeder Natuur zo nu en dan weinig subtiel laat zien dat ze nog altijd zwaar superieur is aan de mensheid, heeft inderdaad iets rustgevends.
Op donderdag 23 januari 2003 20:09 schreef seriewoordenaar het volgende:
Een heldere sterrenhemel vergezeld van een indrukwekkende stilte.
En is het niet zo dat (al dan niet innerlijke) rust, snel aan geluk wordt gelijkgesteld?
Stuffie bijschrijvingen
Bakje koffie o.i.d. op het juiste moment met peukje in de buitenlucht in de pauzes.
quote:-edit-niet grappig
Populaire dooddoener. Vooral op een forum als dit. Het Geluk (wat dat dan ook precies moge zijn, maar das een ander topic) blijkt in kleine dingen te zitten. Daar houdt de dooddoener meestal op want ik heb nog nooit iemand op een nadere specificatie van de 'kleine dingen' weten te betrappen.Vandaar mijn vraag:
Wat zijn (voor jou) nu precies de kleine dingen waar je het geluk treft?
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 23-01-2003 21:50]
quote:De geur als het regent in de zomer, lammetjes of ander jonge dieren in de wei, een mooie zonsondergang of een mooie zonsopgang als het nog mistig is 's ochtends buiten, wakker worden als het heeft gesneeuwd, ons hondje wat met de kat aan het stoeien is..
Op donderdag 23 januari 2003 20:02 schreef Argento het volgende:
Maar das dan toch niet 'klein'? Dat is -kennelijk- toch een hele gebeurtenis waar je expliciet blij van wordt. Ik dacht dat met 'kleine dingen' iets alledaags, op het eerste gezicht onbetekenends werd bedoeld. Zit ik ernaast?
Dat zijn toch hele gewone dingen? Maar ze kunnen je wel gelukkig maken (mij iig zeker wel)
Een sigaret na het eten.
Een glas wijn of glas bier.
Een vriendelijk lach en blik van een vrouw.
Een mooie sterrenhemel.
Een kop koffie.
Een goede film.
Een kerstkaart waar meer op staat dan "we wensen je ....."
Een warme douche of lekker bad.
Etc etc.
quote:jij bent snel tevreden
Op donderdag 23 januari 2003 20:30 schreef LORICKWAADDEMPER het volgende:
s' ochtends onder de douche vandaan komen, je kastla opentrekken en daar een berg schone sokken zien liggen, keuze zat.
quote:
Vandaar mijn vraag:Wat zijn (voor jou) nu precies de kleine dingen waar je het geluk treft?
Dat ik me aan het aankleden ben, mijn zoon mijn blote billen ziet, spontaan mijn heupen vast pakt en een kus op de linker bil geeft en een kus op de rechter bil!
Had een string aan....
quote:Ja Erik, het zijn de kleine dingen in het leven die het hem doen als je verder (bijna) alles al hebt ...
jij bent snel tevreden
quote:Ik bedoelde geen rust, ik bedoelde echt geluk... Rust haal ik dan weer uit andere dingen.
Het moment waarop Moeder Natuur zo nu en dan weinig subtiel laat zien dat ze nog altijd zwaar superieur is aan de mensheid, heeft inderdaad iets rustgevends.
En is het niet zo dat (al dan niet innerlijke) rust, snel aan geluk wordt gelijkgesteld?
- Helemaal alleen in een kamer zitten met een goede film + bijpassende muziek
- Als iemand precies hetzelfde denkt op hetzelfde moment als ikzelf
- Geuren die je doen terugdenken aan de onschuldigheid van je jeugd
- Gezellig op het terras met vrienden tijdens een mooie zomerdag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |