abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197199512
Hallo allemaal,

Ik ben wederom opzoek naar jullie deskundig advies. Mijn volgend project van de verbouwing is het maken van een bureaublad in ons "kantoor". Aangezien we vaker thuis werken lijkt mij dat een goed idee.

We willen dit zwevend maken. Het bureaublad gaat bevestigd worden aan drie muren. We gaan daar een constructie op verzinnen. Dat komt wel goed.

Het bureaublad zal vooraf gebruikt worden om een aantal grote beeldschermen op te zetten, een laptop en wellicht een geluidssysteem. Daarnaast zullen er nog wel andere spullen op dat bureau gezet gaan worden dus het moet wel stevig zijn. Het zal gebruikt worden om aan te werken en aan te gamen.

Het bureaublad zal 3 meter breed worden, ongeveer 80 cm diep (al ben ik daar nog niet helemaal over uit. Dit kan zomaar iets dieper worden.) Daarnaast ben ik benieuwd welke diepte jullie zouden adviseren.

Ook ben ik nog op zoek naar het materiaal waar ik het bureaublad van ga maken. Ik lees veel verschillende adviezen en kom er nog niet helemaal uit. Het moet stevig zijn en ik wil natuurlijk dat de muizen van de computer goed reageren op de ondergrond. Bij voorkeur gebruik ik geen muismat.

Concrete vraag:
- Van welk materiaal ga ik het bureaublad maken? en Waarom?
- Welke diepte van het bureaublad zouden jullie adviseren.
- Als ik het blad niet uit 1 geheel kan krijgen beïnvloed dat de keuze van het materiaal.

Ik hoor het graag.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_197200390
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:43 schreef Pro_Shifty het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben wederom opzoek naar jullie deskundig advies. Mijn volgend project van de verbouwing is het maken van een bureaublad in ons "kantoor". Aangezien we vaker thuis werken lijkt mij dat een goed idee.

We willen dit zwevend maken. Het bureaublad gaat bevestigd worden aan drie muren. We gaan daar een constructie op verzinnen. Dat komt wel goed.

Het bureaublad zal vooraf gebruikt worden om een aantal grote beeldschermen op te zetten, een laptop en wellicht een geluidssysteem. Daarnaast zullen er nog wel andere spullen op dat bureau gezet gaan worden dus het moet wel stevig zijn. Het zal gebruikt worden om aan te werken en aan te gamen.

Het bureaublad zal 3 meter breed worden, ongeveer 80 cm diep (al ben ik daar nog niet helemaal over uit. Dit kan zomaar iets dieper worden.) Daarnaast ben ik benieuwd welke diepte jullie zouden adviseren.

Ook ben ik nog op zoek naar het materiaal waar ik het bureaublad van ga maken. Ik lees veel verschillende adviezen en kom er nog niet helemaal uit. Het moet stevig zijn en ik wil natuurlijk dat de muizen van de computer goed reageren op de ondergrond. Bij voorkeur gebruik ik geen muismat.

Concrete vraag:
- Van welk materiaal ga ik het bureaublad maken? en Waarom?
- Welke diepte van het bureaublad zouden jullie adviseren.
- Als ik het blad niet uit 1 geheel kan krijgen beïnvloed dat de keuze van het materiaal.

Ik hoor het graag.
1 standaard keukenblad, omdat het sterk is en in diverse soorten te verkrijgen
2 60 cm, zit je met 80 niet te ver van je scherm af?
Waarom hang je de beeldschermen niet aan de muur?
3 kijk even bij IKEA die hebben veel soorten op maat te maken bladen.
pi_197200493
Minimaal 80 cm diep ^O^ ook fijn voor je benen /knieën eronder.
Somebody that I used to know
pi_197201023
Ik gebruik al jaren een Logitech gaming muis G5 serie, meer vanwege de goeie ergonomische vormgeving en gewicht is aan te passen. Daarnaast gebruik ik hem slechts aan de laptop op een houten tafel (Teak of aan de andere tafel die is Kersen) en nooit muismat. Nog nooit een probleem ervaren. Hij is uitgevoerd met een LED optical sensor... Dat ding als al zeker 12 jaar oud en blijft als nieuw functioneren...Denk niet dat de modernere uitvoeringen er slechter op geworden zijn. :)

Tja en materiaal keuze is een beetje aan je budget en smaak... Maar er zijn her en der werkbladen zat in de aanbieding in alle geuren en kleuren. 3 meter lang aan een stuk zal het probleem niet worden, meeste massief houten werkbladen van dat formaat zijn sowieso samengesteld uit verlijmde lamellen.

https://www.houthandelonline.nl/werkblad-beuken-27mm-300x92cm

Is nog redelijk betaalbaar. Maar ga je voor het veel mooiere Notenhout zit je al snel op ¤ 350 p/m² +

Of het wordt gefineerd materiaal zoals de bladen van Ikea... Maar dan zit je buiten de standaard maat met 80cm diep.

Maar 80cm tegen de muur is best wel diep... Dan moet je toch zowat op het blad gaan zitten of staan om aan de muur te komen. Ik persoonlijk zou het armlengte houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 04-01-2021 00:09:10 ]
pi_197206445
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:00 schreef Watuntrik het volgende:
Ik gebruik al jaren een Logitech gaming muis G5 serie, meer vanwege de goeie ergonomische vormgeving en gewicht is aan te passen. Daarnaast gebruik ik hem slechts aan de laptop op een houten tafel (Teak of aan de andere tafel die is Kersen) en nooit muismat. Nog nooit een probleem ervaren. Hij is uitgevoerd met een LED optical sensor... Dat ding als al zeker 12 jaar oud en blijft als nieuw functioneren...Denk niet dat de modernere uitvoeringen er slechter op geworden zijn. :)

Tja en materiaal keuze is een beetje aan je budget en smaak... Maar er zijn her en der werkbladen zat in de aanbieding in alle geuren en kleuren. 3 meter lang aan een stuk zal het probleem niet worden, meeste massief houten werkbladen van dat formaat zijn sowieso samengesteld uit verlijmde lamellen.

https://www.houthandelonline.nl/werkblad-beuken-27mm-300x92cm

Is nog redelijk betaalbaar. Maar ga je voor het veel mooiere Notenhout zit je al snel op ¤ 350 p/m² +

Of het wordt gefineerd materiaal zoals de bladen van Ikea... Maar dan zit je buiten de standaard maat met 80cm diep.

Maar 80cm tegen de muur is best wel diep... Dan moet je toch zowat op het blad gaan zitten of staan om aan de muur te komen. Ik persoonlijk zou het armlengte houden.
Ah kijk. Dat is voor mij nuttig om te weten. Degene die je met de link doorstuurt ziet er al interessant uit. Ik heb liever iets groots en massief dus dat ziet er al goed uit.

De reden dat ik 80 cm zeg is omdat ik vrij groot ben en ook relax met mijn benen wil zitten. Daarnaast is de ruimte er en kunnen we dat ook gebruiken en als derde reden en die had ik nog niet in dit topic vermeld is dat de vensterbank van het raam uitsteekt en we hier een soort van overzet stuk op gaan monteren die haaks op het blad komt te staan. Achter dat kleine stukje lozen ruimte werk ik kabels weg. Dus 80 cm diep is in werkelijkheid al snel 70 cm diep.

De 300x90 en 27 mm dik is eigenlijk al direct iets waar ik naar op zoek was.

Ik hoef bij dat blad niet direct rekening te houden dat het gaat doorhangen als ik er een juiste constructie onder ga maken?
pi_197206807
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:40 schreef Pro_Shifty het volgende:
Ik hoef bij dat blad niet direct rekening te houden dat het gaat doorhangen als ik er een juiste constructie onder ga maken?
Hout werkt en trekt daar ontkom je niet aan. Dus 3 meter zwevend is best veel en wordt een zware jongen.. Maar er zijn wel verborgen constructies te verzinnen om dat te voorkomen.

Moet je gewoon eens bij IKEA kijken naar de zwevende LACK planken... Gelijkende constructie maken. :)

https://www.ikea.com/nl/n(...)_AA-24442-12_pub.pdf

Beugel(s) verankerd aan de muur met daarop stevig buismateriaal haaks en hart in het blad. In jou geval zou 3 al voldoende zijn, misschien 4, 1 links / 1 rechts / 1 of 2 midden. Die buis is dan nagenoeg op decimeter na in de lengte van de bladdiepte. Dat kun je wel (laten) maken... Denk dat je als meerwerkklusje bij die houthandel de gaten kunt laten boren wat dan over de buis schuift.

Dan hangt de plank feitelijk aan een stalen constructie dat aan de achterwand is verankert. Dit zul je dan echter wel zwaar en sterk genoeg moeten maken. Dat worden geen dunwandige pijpjes op een reel voor boekenrekje. 80cm is best een hefboom...

Maar dan hangt het geheel verborgen, wat steunt zit dan in het blad. Slechts achterkant van het blad laten in frezen zodat de muurbeugel erin valt.

Of slechts 1 in het midden en langs de wanden met klosjes onder het blad werken.

Enige issue op 3 meter is dat je een reten strak wandje moet hebben... Daar toch maar eens eerst naar kijken met een lange rij. En dat eerst laten fiksen als dat hobbel de bobbel is :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 04-01-2021 14:11:33 ]
pi_197207181
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:06 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Hout werkt en trekt daar ontkom je niet aan. Dus 3 meter zwevend is best veel en wordt een zware jongen.. Maar er zijn wel verborgen constructies te verzinnen om dat te voorkomen.

Moet je gewoon eens bij IKEA kijken naar de zwevende LACK planken... Gelijkende constructie maken. :)

https://www.ikea.com/nl/n(...)_AA-24442-12_pub.pdf

Beugel(s) verankerd aan de muur met daarop stevig buismateriaal haaks en hart in het blad. In jou geval zou 3 al voldoende zijn, misschien 4, 1 links / 1 rechts / 1 of 2 midden. Die buis is dan nagenoeg op decimeter na in de lengte van de bladdiepte. Dat kun je wel (laten) maken... Denk dat je als meerwerkklusje bij die houthandel de gaten kunt laten boren wat dan over de buis schuift.

Dan hangt de plank feitelijk aan een stalen constructie dat aan de achterwand is verankert. Dit zul je dan echter wel zwaar en sterk genoeg moeten maken. Dat worden geen dunwandige pijpjes op een reel voor boekenrekje. 80cm is best een hefboom...

Maar dan hangt het geheel verborgen, wat steunt zit dan in het blad. Slechts achterkant van het blad laten in frezen zodat de muurbeugel erin valt.

Of slechts 1 in het midden en langs de wanden met klosjes onder het blad werken.

Enige issue op 3 meter is dat je een reten strak wandje moet hebben... Daar toch maar eens eerst naar kijken met een lange rij. En dat eerst laten fiksen als dat hobbel de bobbel is :)
Goede adviezen dankje. Ik had eerst in mijn hoofd om balken aan de drie muren te bevestigen en daar het blad op te leggen. Maar op deze manier zou het natuurlijk ook kunnen. Als versteviging zou ik alsnog een aantal klosjes kunnen doen ja.

De muur wordt komende week gestukt dus ik hoop dat hij het een beetje recht gaat maken.

Aangezien je nu toch al zo goed bezig bent met de adviezen. Heb je dan ook nog een advies over welke stalen buizen en welke dikte ik daarvoor zou kunnen gebruiken?

Daarnaast even een kleine samenvatting zodat ik het begrepen heb.

Ik laat een aantal gaten in het midden van het blad aan de zijkant boren. Aan de lange muur bevestig ik een aantal buizen en daar schuif ik het blad overheen. Deze 2 of 3 buizen zullen dan bevestigd worden op 1 muur omdat ik het er anders niet op geschoven krijg.. Dan aan de zijwanden een aantal blokjes op de muur monteren waar het blad ook nog op steunt.

Nog andere tips die ik kan gebruiken om dit te maken?

(Hoe dik zou jij de blokjes maken die ik op de muur monteer? )

Begrijp ik het dan goed?
pi_197207593
Ik heb geen idee wat je allemaal van plan bent met zulk oppervlak... Zo'n massief blad weegt al wat en wanneer je dat ook nog eens gaat volstouwen met de nodige attributen en loop je nog het risico dat er iemand in onoplettend moment er met zijn gat op gaat zitten. Wat snel gebeurd is. Dan moet het niet van de wand af komen. :) Dus klossen langs de zijwand is zeker een pre...

Ik persoonlijk bij 27mm dik blad zou dan eerder denken aan massief stalen staven van een rond de 22mm doorsnee. dikwandige 1/2" gewalste stoompijp is ook ong. 22mm doet het misschien ook wel. Maar of die laatste zoveel goedkoper zal zijn dan massief betwijfel ik.

Vraag het voor de zekerheid eens aan de houthandel waar je het blad besteld/koopt. Die hebben mogelijk al eens eerder met dat bijltje gehakt.

Je kunt het zo gek niet bedenken, je bent nooit alleen met unieke ideeën... Wanneer je goed zoekt dan is het met grote zekerheid al vaker gedaan. Heb ik zelf ook al vaker gehad, denkende een uniek idee te hebben en gaande weg kwam ik erachter dat er al 10tallen voor me dit al eerder gedaan hebben. :')
pi_197208025
ah super. Het probleem wat ik ervaar als ik zelf dingen ga bedenken dat ik er gaandeweg achter kom dat het wellicht toch niet zo'n goed idee is haha. Ik mis de kennis en de ervaring om maar op de gok iets te gaan doen. Vandaar ook mijn vragen.

Wel fijn deze gespecificeerde uitleg dan durf ik er wel aan te beginnen. Nu begint de grootste hobbel in mijn project. Mijn vriendin te laten denken dat ze een keuze heeft in het materiaal dat we gaan gebruiken. Dat is het grootste obstakel van allemaal haha

Bedankt! alle tips en ideeën zijn welkom als je nog iets te binnen schiet.
pi_197213891
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:58 schreef Watuntrik het volgende:
Ik heb geen idee wat je allemaal van plan bent met zulk oppervlak... Zo'n massief blad weegt al wat en wanneer je dat ook nog eens gaat volstouwen met de nodige attributen en loop je nog het risico dat er iemand in onoplettend moment er met zijn gat op gaat zitten. Wat snel gebeurd is. Dan moet het niet van de wand af komen. :) Dus klossen langs de zijwand is zeker een pre...

Ik persoonlijk bij 27mm dik blad zou dan eerder denken aan massief stalen staven van een rond de 22mm doorsnee. dikwandige 1/2" gewalste stoompijp is ook ong. 22mm doet het misschien ook wel. Maar of die laatste zoveel goedkoper zal zijn dan massief betwijfel ik.

Vraag het voor de zekerheid eens aan de houthandel waar je het blad besteld/koopt. Die hebben mogelijk al eens eerder met dat bijltje gehakt.

Je kunt het zo gek niet bedenken, je bent nooit alleen met unieke ideeën... Wanneer je goed zoekt dan is het met grote zekerheid al vaker gedaan. Heb ik zelf ook al vaker gehad, denkende een uniek idee te hebben en gaande weg kwam ik erachter dat er al 10tallen voor me dit al eerder gedaan hebben. :')
Ah het grootste obstakel blijkt inderdaad mijn vriendin te zijn. Die wil dus absoluut niets met een houtlook of houtnerf erin.

Heb je nog een suggestie van materiaal wat daaraan voldoet. We kunnen het dan schuren en zelf een kleur schilderen. Maar er mag dus geen hout nerf of houtlook hebben. Dus dat berken werkblad mag dus niet. Of is er een manier om het glad/egaal te krijgen?

Of is er dan een ander materiaal soort wat ik beter kan kiezen?
pi_197214457
In een lengte van 3 meter wordt het lastig om een dik alternatief voor hout te vinden denk ik.

Ik blijf in ieder geval even meelezen
pi_197216093
Ik zat vanmorgen achter mijn bureau op het werk en schatte in dat dat een bureau was van 60 cm diep. Hoewel op zich prima vind ik dat je dan behoorlijk dicht op je scherm zit. Je houdt in ieder geval geen marge meer over,wil je je scherm iets naar achteren plaatsen omdat het net te dichtbij staat.
Ik had vroeger een bureau van 160 bij 80 en ik vond dat héérlijk. Ik kon gewoon een boek/collegeboek/A'4tje voor me leggen (of tussen het toetsenbord en het scherm) en kon dan prima dat bijvoorbeeld overtypen. Of dat soort acties.

Heb nu ook een eet/werktafel van 80 centimeter diep en ik vind dat prettige luxe :) (je kan ook dingen om je heen leggen zonder dat het direct je werkgebied in de weg zit, zoals een busje met pennen, memo's oid).
Somebody that I used to know
pi_197216251
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:37 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ah het grootste obstakel blijkt inderdaad mijn vriendin te zijn. Die wil dus absoluut niets met een houtlook of houtnerf erin.

Heb je nog een suggestie van materiaal wat daaraan voldoet. We kunnen het dan schuren en zelf een kleur schilderen. Maar er mag dus geen hout nerf of houtlook hebben. Dus dat berken werkblad mag dus niet. Of is er een manier om het glad/egaal te krijgen?

Als je het zelf gaat aflakken, hou er dan wel rekening mee dat als je de hele dag met je muis overheen gaat dit wel eens harder zou kunnen slijten dan je hoopt.

MDF of Multiplex zijn goed verkrijgbaar in die lengtes en laten zich goed lakken.

Ik zou eerder m'n licht eens opsteken bij een keukenboer of de IKEA en daar een laminaatblad halen, kan ik veel verschillende (niet houtlook) prints en laat zich ook nog prima bewerken.

Voor wat betreft het golven van de muur, daar is nog een trucje voor (als het echt heel erg is):

- Hou het blad vrijwel tegen de muur (op de juiste hoogte)
- Leg een grote sluitring op het blad, tegen de muur aan
- Zet je potloodpunt in het gat van de ring
- Teken een lijn terwijl je met je potlood de ring tegen de muur blijft duwen.

Nu heb je een lijn die precies de contour van de muur volgt. Zaag precies langs deze lijn en je blad past perfect.
Is het niet gelukt? Kit.
pi_197216356
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:00 schreef Watuntrik het volgende:

Ik heb een blad van 80cm diep en kan gewoon bij de muur zonder op het blad te gaan staan? (Dat kan ook niet, dan stoot ik m'n hoofd)
pi_197216727
Niet te ingewikkeld maken, ik heb een 18mm werkblad van 180x80 gewoon met element systeem plankdragers bevestigd. Als buro werkblad stevig genoeg.

Als jij het werkblad ook nog eens tussen twee muren hebt zitten heb je aan de zijkanten een prima mogelijkheid tot ondersteunnig over de volle diepte. Als je dan in de breedte op 3 plaatsen ondersteuning hebt zit het zo vast als een huis.
-
pi_197219059
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:37 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Dat je vriendin geen hout look wil, wordt er alleen maar gemakkelijker en goedkoper mee. Dan kun natuurlijk ook een frame maken van houten balken en dat met panelen bekleden. Dan hoef het niet perse paneel aan 1 stuk te zijn als je toch gaat verven kun je naden weg plamuren. Daar kun je van alles op timmeren, MDF bv. Moet je alleen even onder de naden een balkje plaatsen om doorzakken en scheuren tegen te gaan.

Heb je al eens zoeken met Google Afbeeldingen geprobeerd met Zwevend bureau? Dan vind je al een tal van voorbeelden van verschillende constructies en resultaten. :)

https://www.google.com/se(...)mgdii=QS1ZILFYAseqkM

En dan kom je snel bij klusforum met 13 topics over zwevend bureau maken. (even geheel naar beneden scrollen.)
https://www.klusidee.nl/F(...)-met-magneten.89254/

[ Bericht 3% gewijzigd door Watuntrik op 05-01-2021 05:53:27 ]
pi_197219104
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:54 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Ik heb een blad van 80cm diep en kan gewoon bij de muur zonder op het blad te gaan staan? (Dat kan ook niet, dan stoot ik m'n hoofd)
Dat zal per situatie verschillen en dat moet iedereen idd voor zichzelf bepalen. Ik heb toevallig een raam in de muur achter het werkblad die tot net onder het plafond reikt. Zou het werkblad 80cm zijn zou ik het niet halen met het raam lappen zonder stok. Met de 60cm die het is haal ik het net, maar als ik wil zemen moet ik al een opstapje gebruiken. En dan ben ik ook niet de kleinste en m'n halve leven al de bijnaam de Lange...
pi_197219192
Latten op de muur, plank dragers aan de achterkant zo diep mogelijk, stalen hoeklijn onder het blad aan de voorkant, over de hele breedte tegen het doorhangen.
Laat die handjes wapperen!
pi_197221286
Ja, de constructie had ik inderdaad gezien en daar zaten ook niet direct mijn vragen. Om mij in te lezen lees ik op het internet naar de materialen mensen gebruiken voor zo'n blad en dan wordt er natuurlijk van alles gezegd en de één raad MDF aan, de andere raadt het weer af. De één zegt multiplex en de ander raadt het weer af.

Daarom vond ik het moeilijk om te weten welk materiaal ik moet gebruiken voor het blad. Maar zoals ik jou hier hoor kan ik gewoon MDF gebruiken en het daarmee aftimmeren.

Ik had liever een groot massief houten blad gehad maar ja. Er kan er natuurlijk maar één de baas zijn in ons huishouden en daarom gaan we dus niet voor dat houten blad haha.
pi_197222239
Hier zit een 34x55 tegen de muur (met keilbouten). Daar leunt een keukenblad op. Helaas niet zwevend, want links en rechts schuine wanden. Ik kan 80 cm als minimale diepte aanraden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197231740
Ja ik snap wel dat dit lastig is wanneer je daar geen ervaring mee hebt. Maar Materialenkennis is nogal een boekje... Op basisniveau zit je toch al snel op de 100 pagina's lezen over hoe de appel uit de boom valt. Dus het is geen gemakkelijke vraag...

Maar je moet dus een frame maken dat sterk genoeg is en het liefst zo min mogelijk aan het klimaat te leiden heeft.

Wanneer het bij jou ophoud met schroeven en timmeren dan is Meccano voor grote jongens misschien iets voor jou.
http://www.muepro.nl/shop/category/11220/Installatierails.html

;) Hint!? Frame van stalen profielen... Waar je dat stevige frame dan mee bekleed is kwalitatief ondergeschikt daar kun je opleggen wat je maar wil. Eigenlijk bijna alles. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 05-01-2021 19:49:28 ]
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:09:11 #22
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_197232552
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:41 schreef Watuntrik het volgende:
Ja ik snap wel dat dit lastig is wanneer je daar geen ervaring mee hebt. Maar Materialenkennis is nogal een boekje... Op basisniveau zit je toch al snel op de 100 pagina's lezen over hoe de appel uit de boom valt. Dus het is geen gemakkelijke vraag...

Maar je moet dus een frame maken dat sterk genoeg is en het liefst zo min mogelijk aan het klimaat te leiden heeft.

Wanneer het bij jou ophoud met schroeven en timmeren dan is Meccano voor grote jongens misschien iets voor jou.
http://www.muepro.nl/shop/category/11220/Installatierails.html

;) Hint!? Frame van stalen profielen... Waar je dat stevige frame dan mee bekleed is kwalitatief ondergeschikt daar kun je opleggen wat je maar wil. Eigenlijk bijna alles. ^O^
Oeh ik heb nog mooie granieten tegels van 60x60x3cm :9
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_197237912
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:09 schreef lipje het volgende:

[..]

Oeh ik heb nog mooie granieten tegels van 60x60x3cm :9
+/- 194kg zou moeten lukken... ^O^
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:26:57 #24
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_197240013
Er is vrijwel geen enkel blad dat 3m x 80m kan overspannen.
Er moet dus altijd een constructie onder, zie de foto's hier in het topic.

De constructie moet vooral aan de voorkant tegen doorzakken beschermd zijn.
Dat is de kant waar je op gaat zitten/leunen/staan enz enz.

Als je zo'n constructie van hout/staal weet te maken dan boeit de dikte van het blad niet meer.

En wat betreft de diepte:
Ik heb hier een standaard stalen gispenbureau uit de jaren 50.
Dit bureau is 75 cm diep Daar hebben mensen over nagedacht.
Ook de bureaus op mijn werk zijn zo'n 75-80cm.

Een blad van 60 is DUS gewoon te smal anders was 60cm al lang en breed de norm.
(hoe kleiner het bureau hoe meer er in een kantoortuin passen)
Tot nooit .......
pi_197240247
Ik heb de werkbladen gehaald bij https://www.worktrainer.nl/Werkbladen. Ze kunnen daar volgens mij ook zaken op maat maken. In mijn geval heb ik twee werkbladen van 140 cm. tegen elkaar aangelegd en zo een bureau gemaakt voor twee werkplekken, tussen drie muren in. In het midden heb ik echter wel een bureaupoot gemaakt om toch zeker te zijn dat het bureaublad niet gaat doorbuigen. Voor de kabeldoorvoeren heb ik van die ronde doorvoeren met een klepje bij de Karwei gehaald. Houd voor de diepte, zoals anderen ook aangeven, 80 cm. aan.

De bladen zijn super stevig en goed zwaar.
Old Tyme Hardcore!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')