abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2021 @ 12:05:28 #1
493385 DarkTimes
Verder dan de tijd.
pi_197186787
Goede dag, ik zit er aan te denken om een HBO opleiding te gaan volgen. Op dit moment heb ik eerlijk gezegd geen ruimte om een fulltime opleiding te volgen omdat ik fulltime moet werken om mijn vaste lasten te kunnen betalen.

Maar ik kwam de verkorte HBO opleidingen tegen van de NCOI, LOI etc. die ik ook nog online en op de zaterdagen kan volgen, dus ik kan fulltime werken en ook nog een HBO diploma halen tegelijkertijd.

Maar mijn vraag is dus: is dit te mooi om waar te zijn? En is het wel een volwaardige HBO diploma? Of ga ik mijn tijd en geld verspillen aan een afgedankte certificaat/neppe diploma waar ik uiteindelijk weinig aan heb. En kan ik beter een echte 4 jarige HBO opleiding volgen?

Zoja of door een andere reden: heeft iemand een beter alternatief? Of een goede reden dat deze onderwijs instellingen niet de juiste keuze zijn?

De opleiding wat ik graag wil volgen is: Software development op HBO niveau.
The darkest nights produce the brightest stars.
  Boks-Chick zondag 3 januari 2021 @ 13:54:02 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197188343
Dat van het NCOI in mijn ervaring in ieder geval wel.
Mn Master daar gedaan, en dat heeft me geen windeieren gelegd.
lolwut
  zondag 3 januari 2021 @ 16:13:47 #3
493385 DarkTimes
Verder dan de tijd.
pi_197190641
quote:
19s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:54 schreef BrandX het volgende:
Dus het is volgens jou wel een aanrader? En heb je een volwaardige diploma er aan over gehouden?
The darkest nights produce the brightest stars.
  Boks-Chick zondag 3 januari 2021 @ 16:25:11 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197190836
Vergeleken met het LOI of NTI wel in ieder geval.
lolwut
pi_197191871
Alle opleidingen die NVOA geaccrediteerd zijn zijn dus echte gekwalificeerde opleidingen.

Bron: https://www.rijksoverheid(...)-kwalitatief-goed-is

En hier op deze link kun je checken of de opleiding geaccrediteerd is:

https://www.rijksoverheid(...)-kwalitatief-goed-is
pi_197193228
quote:
19s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:54 schreef BrandX het volgende:
Hoe duur is een master daar?
  Boks-Chick zondag 3 januari 2021 @ 23:26:15 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197200473
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:52 schreef Dispenser22 het volgende:

[..]

Hoe duur is een master daar?
https://www.ncoi.nl/opleidingen/masteropleidingen.html
kies een master naar keuze en kies het tabblad kostenspecificatie
lolwut
pi_197200545
quote:
19s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:26 schreef BrandX het volgende:

[..]

Zou ook wel een master willen volgen, maar denk niet dat mijn werkgever 16K wil ophoesten
Hallo
pi_197209144
quote:

[..]

bedankt, ik had het inmiddels al gezien, is geen hogere wiskunde.
Jammer dat het duur is. Kun je zo'n master ook doen als je niet ernaast werkt? is er een collegegeldkrediet beschikbaar?
  Boks-Chick maandag 4 januari 2021 @ 17:53:25 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197210678
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:30 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Zou ook wel een master willen volgen, maar denk niet dat mijn werkgever 16K wil ophoesten
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:16 schreef Dispenser22 het volgende:

[..]

bedankt, ik had het inmiddels al gezien, is geen hogere wiskunde.
Jammer dat het duur is. Kun je zo'n master ook doen als je niet ernaast werkt? is er een collegegeldkrediet beschikbaar?
quote:
Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Zo is er het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Met deze regeling kan iedereen tot 55 jaar tegen gunstige voorwaarden geld lenen bij de overheid en zo een groot deel van de opleidingskosten betalen. Benieuwd hoeveel geld je kunt lenen? Bekijk het rekenvoorbeeld op onze pagina over het levenlanglerenkrediet en lees meer over deze regeling.
En je kan er ook voor kiezen om het per module te doen, dan ben je ongeveer 3300 kwijt per module. En die kan ook via bovenstaande regeling.

Ik haal alles van de site af jongens, dus ff doorklikken :*
lolwut
pi_197211543
quote:
19s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:53 schreef BrandX het volgende:

[..]

[..]

[..]

En je kan er ook voor kiezen om het per module te doen, dan ben je ongeveer 3300 kwijt per module. En die kan ook via bovenstaande regeling.

Er zijn regelingen, maar blijft gewoon een schuld. Dus die 16k kun je gunstig lenen, maar zal binnen 15 jaar terugbetaalt moeten worden
Hallo
  Boks-Chick maandag 4 januari 2021 @ 19:23:10 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197212239
klopt. Alternatieven zijn: sparen of een werkgever zoeken die het wel wil sponsoren.
Mijne wil ook geen volledige master sponsoren, maar een paar modules gelukkig wel. Dat scheelt al een hele boel.
lolwut
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:18:21 #13
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_197366226
Had precies dezelfde vraag, wel een andere situatie.
Wil mezelf laten omscholen, omdat ik al een bachelor heb, zou ik in het reguliere onderwijs het instellingstarief moeten gaan betalen. Dat is zelf haast niet te betalen.

quote:
19s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:25 schreef BrandX het volgende:
Vergeleken met het LOI of NTI wel in ieder geval.
NTI valt toch onder de NCOI groep :o
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Boks-Chick dinsdag 12 januari 2021 @ 21:04:17 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197371559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:18 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

NTI valt toch onder de NCOI groep :o
geen idee, als dat al zo is dan heeft NCOI ze overgenomen. Ik heb mijn 1e opleiding bij NCOI gedaan toen ze net begonnen en nog heel klein waren.
lolwut
pi_197387362
Relevant artikel van vandaag: https://www.groene.nl/artikel/de-prijs-van-scholing

Ben benieuwd of mensen hier het beeld herkennen.
  Boks-Chick donderdag 14 januari 2021 @ 00:11:50 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197396522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:50 schreef remco3270 het volgende:
Relevant artikel van vandaag: https://www.groene.nl/artikel/de-prijs-van-scholing

Ben benieuwd of mensen hier het beeld herkennen.
Grappig artikel. Met mijn ervaringen er aan gespiegeld, lijkt het haast alsof een niet-geslaagd iemand zijn gram probeert te halen (ja ik heb gezien dat er drie auteurs genoemd staan). Maar misschien ligt het ook aan de opleidingen waar men ervaring mee heeft opgedaan. Mijn ervaringen:

HBO bedrijfskunde;
2x mastermodules (2x 3 maanden met afsluitend onderzoek):
1x master MSc, waar voorgaande modules onderdeel van waren en ik niet opnieuw hoefde te doen.

In alle gevallen had ik allerlei docenten die hun vak goed verstaan, zowel inhoudelijk als didactisch, op 2 na die vond ik zelf minder. Maar die verhouding zal je op elke opleiding wel tegen komen.
Meer specifiek in bijv. de veranderkunde waren het niet de minste uit het vakgebied die voor de klas stonden, zoals metselaar, olsthoorn en cozijnsen, of uit het bedrijfsleven met aantoonbare bagage.

Onverwachte kosten heb ik ook niet gehad, één module moest ik een her voor doen, maar alle kosten staan duidelijk in de kostenspecificaties per module/opleiding aangegeven, dus ik wist waar ik aan toe was. Ook wanneer eventuele begeleiding extra zou kosten (niet aan de hand gehad). Dus een kwestie van 'le-zen'.

Enige wat ik wel herken, is dat de locatie nog wel eens wil wijzigen. In mijn ervaring gebeurd dat wanneer voor de locatie waar ik voor koos, niet voldoende deelnemers waren, en dan voegen ze eea samen. Dit gaat wel altijd in overleg overigens, maar dat kan irritant zijn vanwege extra reistijd etc.

Ik lees trouwens dat de meeste klachten uit de korte/kleine cursussen voortkomen door overgekochte dochters. Hoe het er daar aan toe gaat geen idee.
lolwut
pi_197757505
quote:
19s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:11 schreef BrandX het volgende:

[..]

Grappig artikel. Met mijn ervaringen er aan gespiegeld, lijkt het haast alsof een niet-geslaagd iemand zijn gram probeert te halen (ja ik heb gezien dat er drie auteurs genoemd staan). Maar misschien ligt het ook aan de opleidingen waar men ervaring mee heeft opgedaan. Mijn ervaringen:

HBO bedrijfskunde;
2x mastermodules (2x 3 maanden met afsluitend onderzoek):
1x master MSc, waar voorgaande modules onderdeel van waren en ik niet opnieuw hoefde te doen.

In alle gevallen had ik allerlei docenten die hun vak goed verstaan, zowel inhoudelijk als didactisch, op 2 na die vond ik zelf minder. Maar die verhouding zal je op elke opleiding wel tegen komen.
Meer specifiek in bijv. de veranderkunde waren het niet de minste uit het vakgebied die voor de klas stonden, zoals metselaar, olsthoorn en cozijnsen, of uit het bedrijfsleven met aantoonbare bagage.

Onverwachte kosten heb ik ook niet gehad, één module moest ik een her voor doen, maar alle kosten staan duidelijk in de kostenspecificaties per module/opleiding aangegeven, dus ik wist waar ik aan toe was. Ook wanneer eventuele begeleiding extra zou kosten (niet aan de hand gehad). Dus een kwestie van 'le-zen'.

Enige wat ik wel herken, is dat de locatie nog wel eens wil wijzigen. In mijn ervaring gebeurd dat wanneer voor de locatie waar ik voor koos, niet voldoende deelnemers waren, en dan voegen ze eea samen. Dit gaat wel altijd in overleg overigens, maar dat kan irritant zijn vanwege extra reistijd etc.

Ik lees trouwens dat de meeste klachten uit de korte/kleine cursussen voortkomen door overgekochte dochters. Hoe het er daar aan toe gaat geen idee.
kun je zo'n hbo-master ook doen zonder werkervaring te hebben?
  Boks-Chick maandag 1 februari 2021 @ 17:46:57 #18
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197765510
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 08:14 schreef Dispenser22 het volgende:

[..]

dat hangt af van de opleiding. Dat staat er bij of dat nodig is.
lolwut
  Boks-Chick maandag 1 februari 2021 @ 17:49:04 #19
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_197765550
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 08:14 schreef Dispenser22 het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
19s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:53 schreef BrandX het volgende:

Dus ik reageer niet meer op jou, je hebt continu vragen waarvan je de antwoorden gewoon op de site kan vinden.
Ik ben de NCOI niet :P
lolwut
pi_197807423
quote:
19s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:49 schreef BrandX het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dus ik reageer niet meer op jou, je hebt continu vragen waarvan je de antwoorden gewoon op de site kan vinden.
Ik ben de NCOI niet :P
haha geen probleem. ik heb de brochure aangevraagd, hopelijk staat het daar in. Ik ben zelf niet zo van het werken, dus vandaar.
  Moderator / Miss SHO donderdag 4 februari 2021 @ 02:36:13 #21
22592 crew  Ole
pi_197807469
Zoals met elke opleiding op welke instelling dan ook. Eigen motivatie blijft belangrijk. Ik ben drs maar wil andere richting uit. Doe nu MBO 4 bij LOI. groot deel is een makkie. Ander deel voor mij ook nieuwe stof
Motivatie is belangrijk. Ben 20 jaar hbo docent geweest. Kun je supergoede docent zijn maar als student niet wil/ 0 motivatie heeft houdt het op
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:50:55 #22
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_197831937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:36 schreef Ole het volgende:
Zoals met elke opleiding op welke instelling dan ook. Eigen motivatie blijft belangrijk. Ik ben drs maar wil andere richting uit. Doe nu MBO 4 bij LOI. groot deel is een makkie. Ander deel voor mij ook nieuwe stof
Motivatie is belangrijk. Ben 20 jaar hbo docent geweest. Kun je supergoede docent zijn maar als student niet wil/ 0 motivatie heeft houdt het op
Voelt dat niet gek om dan nu mbo te doen? Dat is eigenlijk ook goed om te doen als je een switch wil. Ik had beetje in mijn hoofd heb hbo dus ga dan weer hbo doen, wat natuurlijk helemaal niet hoeft :') :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')