abonnement Unibet Coolblue
pi_197186380
Met wat meer tijd vanwege de kerstvakantie ben ik aan het opruimen geslagen. maar loop tegen wat dingen aan.

- Een van de dingen die ik tegenkwam zijn mijn studieboeken. Inmiddels al 15 jaar oud (auw), maar wat er in staat is nog steeds waar. Wat zouden jullie hiermee doen? Zou het op marktplaats nog iets opleveren?

- Fotoboeken: hoe bewaar je die? Met name de oude kijk ik niet vaak in, maar ik wil het natuurlijk niet weggooien. Ik denk nu aan plastic bakken van IKEA, om ze ook tegen muizen/zilvervisjes te beschermen.

- Zelfde verhaal met knutselswerkjes van mij van vroeger. Hebben jullie die bewaard?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuindier op 03-01-2021 11:41:24 (typo) ]
pi_197362650
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:39 schreef Tuindier het volgende:
Met wat meer tijd vanwege de kerstvakantie ben ik aan het opruimen geslagen. maar loop tegen wat dingen aan.

- Een van de dingen die ik tegenkwam zijn mijn studieboeken. Inmiddels al 15 jaar oud (auw), maar wat er in staat is nog steeds waar. Wat zouden jullie hiermee doen? Zou het op marktplaats nog iets opleveren?
Weg doen. Het neemt alleen maar ruimte in beslag. In die 15 jaar zijn er vast nieuwe edities uitgegeven. Marktplaats kun je proberen, maar zou niet teveel hoop hebben.

quote:
- Fotoboeken: hoe bewaar je die? Met name de oude kijk ik niet vaak in, maar ik wil het natuurlijk niet weggooien. Ik denk nu aan plastic bakken van IKEA, om ze ook tegen muizen/zilvervisjes te beschermen.
Uitstekend idee. Evt kun je ze ook nog in een ziplock doen, als je geen plastic bak hebt

quote:
- Zelfde verhaal met knutselswerkjes van mij van vroeger. Hebben jullie die bewaard?
Ja, idem aan fotoboeken. Heb ook oude schriftjes van vroeger bewaard. Zo leuk! Allemaal in een plastic bak, zilvervis- en stofvrij.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197362755
Weggooien, ouwe troep doe je nooit wat mee.
pi_197362823
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:59 schreef Leonos het volgende:
Weggooien, ouwe troep doe je nooit wat mee.
Da's voor sommige mensen best moeilijk.
Hier op zolder staan ook een hoop spullen die, wat mij betreft, allang weg hadden gekund. Maar helaas zijn ze niet van mij.

Sowieso heb ik het idee dat mensen tegenwoordig veel bewaren. Veel 'overschot' aan spullen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197362836
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:03 schreef Celestien het volgende:

[..]

Da's voor sommige mensen best moeilijk.
Hier op zolder staan ook een hoop spullen die, wat mij betreft, allang weg hadden gekund. Maar helaas zijn ze niet van mij.

Sowieso heb ik het idee dat mensen tegenwoordig veel bewaren. Veel 'overschot' aan spullen.
Andere mensen zetten zooi op jouw zolder? :D
pi_197362884
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:04 schreef Leonos het volgende:

[..]

Andere mensen zetten zooi op jouw zolder? :D
Spullen van mijn man :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197391833
Ik heb laatst echt heel veel weggegooid. Zoveel onnodige spullen die al jaren op dezelfde plek staan.
pi_197392763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:11 schreef DaveighChase het volgende:
Ik heb laatst echt heel veel weggegooid. Zoveel onnodige spullen die al jaren op dezelfde plek staan.
Ik kan daar ook niet zo goed tegen. Net als met kleding: als je het een jaar niet gedragen hebt - met uitzondering van kleding voor speciale gelegenheden - dan ben je er kennelijk niet meer tevreden mee. Doe 't dan weg. Dat nodeloos bewaren omdat-het-toch-ooit-wel-handig-kan zijn, daar krijg ik de rillingen van. Voor je 't weet staat je huis vol met kleding, boeken (5 jaar geleden vond ik het een goed boek, daarna nooit meer gelezen en hoeveel is een pocket nu nog waard, maar ik bewaar hem toch maar. Arrgggh!!), schoenen die je nooit draagt, dozen kleding van je kinderen, die intussen tieners zijn en allang niet meer in maat 104 passen. WEG!

De kleding dus, hè, niet de tieners ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197396015
Soms raak ik oude studieboeken nog wel kwijt (voor weinig of gratis afhalen), anders bij het oud papier als je er niks meer mee kunt.

Ik heb een doosje met knutselwerkjes van vroeger. Leuk om af en toe eens naar te kijken. Van mijn kind bewaar ik ook een paar dingen per jaar, andere dingen die leuk zijn, zet ik op de foto en gaan dan weg.
pi_197404084
quote:
88s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:45 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik kan daar ook niet zo goed tegen. Net als met kleding: als je het een jaar niet gedragen hebt - met uitzondering van kleding voor speciale gelegenheden - dan ben je er kennelijk niet meer tevreden mee. Doe 't dan weg. Dat nodeloos bewaren omdat-het-toch-ooit-wel-handig-kan zijn, daar krijg ik de rillingen van. Voor je 't weet staat je huis vol met kleding, boeken (5 jaar geleden vond ik het een goed boek, daarna nooit meer gelezen en hoeveel is een pocket nu nog waard, maar ik bewaar hem toch maar. Arrgggh!!), schoenen die je nooit draagt, dozen kleding van je kinderen, die intussen tieners zijn en allang niet meer in maat 104 passen. WEG!

De kleding dus, hè, niet de tieners ;)
Boeken vind ik ook vaak zonde om weg te gooien :P

Maar kleding gaat gewoon weg.
pi_197421356
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:52 schreef DaveighChase het volgende:

[..]

Boeken vind ik ook vaak zonde om weg te gooien :P

Maar kleding gaat gewoon weg.
Boeken weggooien vind ik in principe ook zonde, hoor. Maar op een gegeven moment wordt het zoveel... en als het nu speciale edities zijn (1e editie, hardcover, gesigneerd e.d.) dan bewaar ik ze ook. Of boeken met bepaalde herinneringen. En 'normale' boeken geef ik ook graag door. Bijv. aan m'n moeder, vriendinnen of andere mensen waarvan ik weet dat ze ze lezen. Of naar Noppes of ander tweedehands winkeltje.

Kan ze helaas niet allemaal bewaren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197598301
Het vervelende is vaak dat je dingen die je na 20 jaar bewaren weggooit, een paar maanden daarna ineens nodig en hebt.
En dan weet je niet meer dat je het weggegooid hebt want het staat al 20 jaar in je geheugen dat het er is.
En dan zoek je je rot naar iets dat er niet meer is.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')