abonnement Unibet Coolblue
pi_197183850
Op 15 januari moet ik van Groningen naar Malmö reizen. Ik had een paar weken geleden mijn treinticket geboekt, warmee ik via Duitsland en Denemarken zou reizen.Toendertijd was dit geen probleem, omdat zowel Duitsland als Denemarken doorreizen expliciet toelaten, en je Zweden vanuit elk EU land kon inreizen, ook voor niet-essentiële reizen.

Echter heeft Zweden per 21 december verboden om het land in te reizen vanuit Denemarken. Is er iemand op de hoogte of dit ook geld voor reizigers die slecht door Denemarken zijn gereisd? Volgens de overheid is doorreizen via Kopenhagen Airport niet toegestaan, maar voor reizen over land staat niets genoemd. Weet iemand ook toevallig of hier streng op wordt gecontroleerd op de trein?

Als alternatief zou ik met de ferry Travenmünde-Trelleborg kunnen reizen, om zo Denemarken te omzeilen. Echter, betekent dit dat ik een nacht in Duitsland moet overnachten, omdat ik anders niet op tijd bij de ferry (vertrek 10.00) kan zijn. De Duitse overheid is niet duidelijk of dit wel, of niet is toegestaan, anders dan dat je het land direct moet verlaten om niet 10 dagen in quarantaine te hoeven. Weet wederom iemand in hoeverre hierop gecontroleerd wordt?
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 01:05:49 #2
45833 crew  Fogel
pi_197184003
Kan zomaar zijn dat alle regels die nu van toepassing zijn anders zijn over twee weken.
In hoeverre ‘moet’ je op reis? Als het voor je werk is zou ik het de werkgever uit laten zoeken.
Is vliegen evt een optie? Ja, kost je een weggegooid treinticket, maar scheelt twee landen doorkruisen en maakt regels uitzoeken veel makkelijker.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_197283807
Ik ben 2 dagen geleden terug gekomen van een vakantie in Zweden
Denemarken heb ik bewust links laten liggen, al schijnt het wel te mogen om er doorheen te reizen voor transit
27 Dec heb ik de boot gepakt vanuit Rostock naar Trelleborg (die tijden waren voor mij gunstiger dan vanaf Travemunde)
Maandagavond 4 Januari heb ik de nachtboot gepakt van Trelleborg weer naar Rostock

Voor Duitsland moet je een digitaal formulier invullen als je binnenreist vanuit een risicogebied zoals Zweden
Maar als je op doorreis bent door Duitsland, naar Nederland bijvoorbeeld (zoals ik), dan ben je daar van uitgezonderd.

Dinsdagmorgen ben ik aangekomen in Rostock, er stond Duitse politie te controleren toen ik de boot afreed.
Ik mocht gewoon doorrijden, ze vroegen niet eens om een paspoort. Maar Zweedse auto`s moesten wel aan de kant zag ik
pi_197320553
Vliegtuig pakken is 1e wat ik zou zeggen. Dan omzeil je alles.
Duitsland mag het voor doorreis wel gewoon, als je kan aantonen.
Eerder stond er een dag vrij bezoek voor, weet niet of er nog tijden aan verbonden zijn.
pi_197331869
Maar met vliegtuig zit je juist weer met verplichte negatieve PCR test als je Nederland weer binnen wil
Wanneer je met de auto de Nederlandse grens over gaat, dan kraait er geen haan naar
pi_197457022
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:38 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben 2 dagen geleden terug gekomen van een vakantie in Zweden
Denemarken heb ik bewust links laten liggen, al schijnt het wel te mogen om er doorheen te reizen voor transit
27 Dec heb ik de boot gepakt vanuit Rostock naar Trelleborg (die tijden waren voor mij gunstiger dan vanaf Travemunde)
Maandagavond 4 Januari heb ik de nachtboot gepakt van Trelleborg weer naar Rostock

Voor Duitsland moet je een digitaal formulier invullen als je binnenreist vanuit een risicogebied zoals Zweden
Maar als je op doorreis bent door Duitsland, naar Nederland bijvoorbeeld (zoals ik), dan ben je daar van uitgezonderd.

Dinsdagmorgen ben ik aangekomen in Rostock, er stond Duitse politie te controleren toen ik de boot afreed.
Ik mocht gewoon doorrijden, ze vroegen niet eens om een paspoort. Maar Zweedse auto`s moesten wel aan de kant zag ik
is Zweden nog steeds relaxed qua regels? ik las dat het wat aangescherpt is sinds kort.
pi_197504624
Mondkapjes zijn een advies in het OV
Winkels zijn open, restaurants zijn open, maar na 20:00 wordt er geen alcohol meer geserveerd

Hier staan de officiele regels
Naar Zweden toe vanaf Denemarken en Verenigd Koninkrijk mag niet meer vanwege Britse mutatie

https://www.krisinformati(...)l%20further%20notice.

https://www.krisinformati(...)he-covid-19-pandemic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')