abonnement Unibet Coolblue
pi_197206743
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:16 schreef tja77 het volgende:
Vuurwerkliefhebbers wegzetten als tokkies :') , zijn alle voetbalsupporters ook tokkies omdat ook daar een kleine groep het verpest voor de liefhebber?
Iedereen die met veel lawaai het nieuwe jaar in wil luiden of soms vuurwerk afsteekt, is gewoon crimineel en imbeciel, aangezien zij dat vuurwerk afsteken in een bebouwde kom, zodat normale mensen daar veel overlast van hebben.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:04:29 #252
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197206782
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Iedereen die met veel lawaai het nieuwe jaar in wil luiden of soms vuurwerk afsteekt, is gewoon crimineel en imbeciel, aangezien zij dat vuurwerk afsteken in een bebouwde kom, zodat normale mensen daar veel overlast van hebben.
:')
pi_197206835
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:55 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dus?
Mensen met een relatief laag inkomen zijn eerder bereid geld uit te geven aan vuurwerk?
Ik weet het niet, je krijgt het van kinds af aan mee (of niet natuurlijk) maar dat staat los van de opleiding die je gaat volgen en het salaris dat je gaat binnenharken. Vaak gaat het ook over van vader op zoon.
En er zijn natuurlijk ook mensen met een groot huis, een dikke auto, die wel voor 1000-en Euro’s de lucht in pompen.
Dus niet zo veel. Ik constateer alleen dat er optisch een verband lijkt tussen het gemiddelde inkomen in een wijk en de hoeveelheid vuurwerk die er de lucht in gaat.

Ik vond het altijd opvallend destijds dat in wijken als de Bennekel, Woensel-West en de Kruidenbuurt (Eindhoven dus) meer vuurwerk de lucht in schoot dan 'gemiddeld'. Je kon echt de achterbuurten spotten aan de hand van het vuurwerk.

Maar het is natuurlijk subjectief. En in sommige wijken zijn ook wijkverenigingen/buurtverenigingen die een bijdrage vragen en dan gezamenlijk inkopen. Dat vertekent ook natuurlijk.

Tegelijkertijd, iedereen in mijn directe omgeving die iets om vuurwerk geeft en afsteekt verdient onder modaal of net er boven en is relatief laag opgeleid. Dat is een nietszeggende steekproef, maar het beïnvloedt wel mijn beeld van de vuurwerkafsteker. Alle vrienden en kennissen met een stevig inkomen geven er geen fuck om.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 januari 2021 @ 14:12:41 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197206893
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Iedereen die met veel lawaai het nieuwe jaar in wil luiden of soms vuurwerk afsteekt, is gewoon crimineel en imbeciel, aangezien zij dat vuurwerk afsteken in een bebouwde kom, zodat normale mensen daar veel overlast van hebben.
Eens ja
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197206894
Ik denk stiekem trouwens dat er ook veel zwart geld de lucht in gaat, maar dat terzijde.
pi_197206915
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:45 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die tokkies die het missen krijgen geen enkele voldoening bij een vuurwerkshow. Daarmee bied je alleen maar iets voor de liefhebbers. De tokkies waar jij het over hebt zoeken naar sensatie en oproer. Die willen los. Is dat niet met vuurwerk dan wel op een andere manier. Vuurwerkverbod gaat daar niks aan veranderen. Of ze kopen het illegaal of gaan op een andere manier rotzooi schoppen. Naief om te denken dat je dat de oplost met een vuurwerkshow.
Des te meer reden om het dan te verbieden lijkt mij toch?

Vuurwerk zou dan moeten zijn voor de liefhebberij, dat het mooi en boeiend is. Dat pak je in zo'n vuurwerkshow.
Accepteer je dat niet dan is vuurwerk niet voor jou en is het puur uit rotzooi schopperij dat je het wil.
pi_197207002
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Dus niet zo veel. Ik constateer alleen dat er optisch een verband lijkt tussen het gemiddelde inkomen in een wijk en de hoeveelheid vuurwerk die er de lucht in gaat.

Ik vond het altijd opvallend destijds dat in wijken als de Bennekel, Woensel-West en de Kruidenbuurt (Eindhoven dus) meer vuurwerk de lucht in schoot dan 'gemiddeld'. Je kon echt de achterbuurten spotten aan de hand van het vuurwerk.

Die wijken ken ik niet maar zullen wel de tokkie wijken zijn daar.
Maar ik denk dat je het wel als een feit kunt stellen hoor. Dat is net als met roken, besteden juist de achtergestelde figuren veel geld aan.
Vuurwerk net zo. Komen net aan rond maar steken wel voor honderden euro's aan vuurwerk af.

Komt gewoon door het asociale ervan. Dingen kunnen opblazen, vuurtje fikken. Met de hele buurt samen rotzooi schoppen en lopen knallen. Typisch voor een volksbuurt.
In een nettere buurt zal je misschien een keer sier vuurwerk zien maar echt geen grote vuurton of spullen die in de fik gezet worden.

Ik zie het hier ook heel duidelijk hoor. De villa wijken wordt amper vuurwerk afgestoken. Dit jaar met het verbod zag je al helemaal dat daar eigenlijk niets gedaan werd.
Terwijl in de tokkie wijken iedereen gewoon los ging, grote vuurtonnen brandend op de openbare weg.
Flink geknal en wat dan ook.

Ik denk dat je dit echt in elke wat grotere dorp (waar ik dan ook in woon) en in elke Nederlandse stad wel terug gaat zien.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:26:52 #258
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197207103
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Des te meer reden om het dan te verbieden lijkt mij toch?

Vuurwerk zou dan moeten zijn voor de liefhebberij, dat het mooi en boeiend is. Dat pak je in zo'n vuurwerkshow.
Accepteer je dat niet dan is vuurwerk niet voor jou en is het puur uit rotzooi schopperij dat je het wil.
Ik heb jarenlang vuurwerk afgestoken binnen de daarvoor gezette tijden, ik heb nooit iets opgeblazen of in de fik gestoken. Toch voel ik weinig voor een vuurwerkshow.
pi_197207127
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Kritisch genoeg, wat mij betreft. We schieten niets op met het geschreeuw aan de zijlijn van dit soort onzinnige discussies.
Dus poneer je maar meteen het eindoordeel waarmee je alles monddood maakt.

Daarmee doe je de uniciteit van vuurwerk veel te kort.

En alsof een wapenvergunning er bijvoorbeeld voor zorgt dat er geen mensen worden afgeknald.

De onzinnige schreeuwers krijgen juist hun zin en je raakt opgescheept met allerlei belangen waarmee eerlijke discussies onmogelijk zijn.
pi_197207161
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:18 schreef bianconeri het volgende:

*Knip*.
De wijze waarop jij de discussie voert is absurd kinderlijk en getuigt eerder van het feit dat je zelf een tikkie bent.

Ik wil even heel duidelijk benoemen dat ik me distantieer van je uitleg van mijn eerdere post.
pi_197207187
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

De wijze waarop jij de discussie voert is absurd kinderlijk en getuigt eerder van het feit dat je zelf een tikkie bent.

Ik wil even heel duidelijk benoemen dat ik me distantieer van je uitleg van mijn eerdere post.
Je zegt exact hetzelfde, maar best.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:33:05 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197207193
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

De wijze waarop jij de discussie voert is absurd kinderlijk en getuigt eerder van het feit dat je zelf een tikkie bent.

Ik wil even heel duidelijk benoemen dat ik me distantieer van je uitleg van mijn eerdere post.
Die vent heeft ook een 'heerlijke' postgeschiedenis in F1. Dus stoor je er niet aan en denk er het jouwe van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197207203
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:28 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Dus poneer je maar meteen het eindoordeel waarmee je alles monddood maakt.

Daarmee doe je de uniciteit van vuurwerk veel te kort.

En alsof een wapenvergunning er bijvoorbeeld voor zorgt dat er geen mensen worden afgeknald.

De onzinnige schreeuwers krijgen juist hun zin en je raakt opgescheept met allerlei belangen waarmee eerlijke discussies onmogelijk zijn.
Maar dat is kenmerkend voor de analyse. Dat aan weerszijden de schreeuwers vooral vinden dat er aan de andere kant geschreeuwd wordt en dat iedereen die een alternatief of compromis voorsteld ook tot de schreeuwers aan de overkant behoort. Zelf zijn ze de redelijkheid zelf en is hun standpunt heilig.

Echt super dat je dat even zo duidelijk demonstreert, trouwens. Soms doet een voorbeeld zo veel.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:49:20 #264
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197207429
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik denk stiekem trouwens dat er ook veel zwart geld de lucht in gaat, maar dat terzijde.
Wel een aparte manier van witwassen dan! :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197210235
quote:
12s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wel een aparte manier van witwassen dan! :D
hoezo
pi_197210867
quote:
12s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wel een aparte manier van witwassen dan! :D
Die stukadoors zien hun winst in rook opgaan.
pi_197454878
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:13 schreef tja77 het volgende: [..] Ik zeg ook dat Cobra’s beter van kwaliteit zijn qua materiaal en afwerking dan Nederlands knalvuurwerk. Alleen wil politie het doen laten lijken dat het levensgevaarlijk spul is, dat het vanwege het levensgevaarlijke flashkruit, door statische electriciteit spontaan kan ontploffen. Dat de kracht hetzelfde is als die van een handgranaat en nog meer van dat soort kwats. Jarenlang is er door “vuurwerkexpert” Ad Nieuwdorp een enorme hoeveelheid onzin de wereld in gebracht. Veel mensen nemen dat letterlijk over. Dat je mensen wilt waarschuwen is prima, maar ga dan geen onzin verkopen door iemand die er geen fuck verstand van heeft en autoriteit moet uitstralen in een politiepakje.
Jochie van 10 is mooi zijn hand kwijt door zo'n achterlijke bom, had ook nog anders kunnen aflopen, kennelijk alleen door het op te pakken.

https://www.hartvannederl(...)d-kwijtdoor-cobra-6/

Verder prima betrouwbaar spul.
blablablabla
pi_197454934
https://www.hartvannederl(...)consumentenvuurwerk/

Het CDA blijft tegen een algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Op het verkiezingscongres – waar Wopke Hoekstra officieel tot lijsttrekker werd gekozen – werd een voorstel voor een verbod nipt verworpen.

De partij is duidelijk verdeeld over het onderwerp. De leden van het CDA verwierpen een voorstel hiertoe met 631 stemmen, terwijl 606 leden zich voor een verbod uitspraken.

Vorig jaar ging het CDA in de Tweede Kamer wel akkoord met een inperking van het consumentenvuurwerk. De fractie steunde toen een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Bij de laatste jaarwisseling was vuurwerk verboden om de zorg te ontzien die al zwaar belast is door de coronacrisis. De roep om een algeheel verbod op vuurwerk nam hierna toe.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 17 januari 2021 @ 00:59:32 #269
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197457713
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Jochie van 10 is mooi zijn hand kwijt door zo'n achterlijke bom, had ook nog anders kunnen aflopen, kennelijk alleen door het op te pakken.

https://www.hartvannederl(...)d-kwijtdoor-cobra-6/

Verder prima betrouwbaar spul.
Kennelijk alleen door het op te pakken.....
Ik en met mij velen zetten vraagtekens daarbij, want dat kan eigenlijk gewoon niet.
pi_197457910
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:59 schreef tja77 het volgende:

[..]

Kennelijk alleen door het op te pakken.....
Ik en met mij velen zetten vraagtekens daarbij, want dat kan eigenlijk gewoon niet.
Daar zit dat flashkruid in, vocht, lage temperatuur, statische electriciteit, frictie etc kunnen natuurlijk een rol gespeeld hebben in het destabiliseren/ het ontlokken van een chemische reactie.

Of die moeke knutselt zelf wat met de waarheid om haar zoontje vrij te pleiten kan natuurlijk ook.

Als je een rondje langs van die pyro forums doet staan ze er in daar elk geval niet heel onwelwillend tegenover dat het (in elk geval in theorie) zou kunnen door bepaalde factoren en een ongelukkige samenloop van zaken.
blablablabla
pi_197458783
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 01:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Daar zit dat flashkruid in, vocht, lage temperatuur, statische electriciteit, frictie etc kunnen natuurlijk een rol gespeeld hebben in het destabiliseren/ het ontlokken van een chemische reactie.

Of die moeke knutselt zelf wat met de waarheid om haar zoontje vrij te pleiten kan natuurlijk ook.

Als je een rondje langs van die pyro forums doet staan ze er in daar elk geval niet heel onwelwillend tegenover dat het (in elk geval in theorie) zou kunnen door bepaalde factoren en een ongelukkige samenloop van zaken.
Waarschijnlijk is het een blindganger geweest en zetten er ze er nog effe een aansteker tegenaan
  zondag 17 januari 2021 @ 08:40:09 #272
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197458915
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 01:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Daar zit dat flashkruid in, vocht, lage temperatuur, statische electriciteit, frictie etc kunnen natuurlijk een rol gespeeld hebben in het destabiliseren/ het ontlokken van een chemische reactie.

Of die moeke knutselt zelf wat met de waarheid om haar zoontje vrij te pleiten kan natuurlijk ook.

Als je een rondje langs van die pyro forums doet staan ze er in daar elk geval niet heel onwelwillend tegenover dat het (in elk geval in theorie) zou kunnen door bepaalde factoren en een ongelukkige samenloop van zaken.
quote:
Daar zit dat flashkruid in....
Flashkruit zit ook in Nederlands siervuurwerk. De burstknallen hoog in de lucht worden veroorzaakt door flash. Dus ook in Nederlands consumentenvuurwerk, zit dat “levensgevaarlijke en instabiele kruit”.
Vocht? Vocht zou juist een ontbranding bemoeilijken, zeker wanneer je het over statische electriciteit (vaak veroorzaakt door droge lucht). Frictie? Hij pakt iets naar eigen zeggen op, hoe kan er dan frictie ontstaan in het vuurwerk?

Cobra’s zijn gewoon veilig en gekeurd vuurwerk. Staat een CE keurmerk op en zijn bij goed gebruik niet gevaarlijk. Ja de knal is hard, maar het vuurwerk is netjes afgewerkt, heeft vrijwel geen kruitlekkage, een dikke goede viscolont en dito vertraging. Zoiets ontploft niet uit zichzelf. Ook niet door oppakken. Ook niet als je er eentje per ongeluk laat vallen of weggooit zonder aan te steken.

Ik zeg niet dat de moeder heeft gelogen of dat het kind heeft gelogen. Maar er is wel meer aan de hand geweest dan dat moeders heeft gezegd.

Te pas en te onpas worden cobra’s genoemd wanneer het om afgeblazen vingers en handen gaat. Het gros van de cobra’s hebben echter een pre-burner (vlam of geknetter waarna pas de knal komt). Uit mijn hoofd de cobra 8 niet (grote zilveren staaf, die meer schade aan zou richten dan alleen een hand kwijt) en de 2G versie van de cobra 6 ook niet. Dus al die overige type cobra’s kunnen niet zomaar ontploffen, want je zou eerst een pre-burner krijgen. Vergelijkingen met kleine handgranaten worden al snel gemaakt. En dat slaat ook helemaal nergens op.
pi_197459710
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:40 schreef tja77 het volgende:

[..]


[..]

Flashkruit zit ook in Nederlands siervuurwerk. De burstknallen hoog in de lucht worden veroorzaakt door flash. Dus ook in Nederlands consumentenvuurwerk, zit dat “levensgevaarlijke en instabiele kruit”.
Vocht? Vocht zou juist een ontbranding bemoeilijken, zeker wanneer je het over statische electriciteit (vaak veroorzaakt door droge lucht). Frictie? Hij pakt iets naar eigen zeggen op, hoe kan er dan frictie ontstaan in het vuurwerk?

Cobra’s zijn gewoon veilig en gekeurd vuurwerk. Staat een CE keurmerk op en zijn bij goed gebruik niet gevaarlijk. Ja de knal is hard, maar het vuurwerk is netjes afgewerkt, heeft vrijwel geen kruitlekkage, een dikke goede viscolont en dito vertraging. Zoiets ontploft niet uit zichzelf. Ook niet door oppakken. Ook niet als je er eentje per ongeluk laat vallen of weggooit zonder aan te steken.

Ik zeg niet dat de moeder heeft gelogen of dat het kind heeft gelogen. Maar er is wel meer aan de hand geweest dan dat moeders heeft gezegd.

Te pas en te onpas worden cobra’s genoemd wanneer het om afgeblazen vingers en handen gaat. Het gros van de cobra’s hebben echter een pre-burner (vlam of geknetter waarna pas de knal komt). Uit mijn hoofd de cobra 8 niet (grote zilveren staaf, die meer schade aan zou richten dan alleen een hand kwijt) en de 2G versie van de cobra 6 ook niet. Dus al die overige type cobra’s kunnen niet zomaar ontploffen, want je zou eerst een pre-burner krijgen. Vergelijkingen met kleine handgranaten worden al snel gemaakt. En dat slaat ook helemaal nergens op.
In Nederland is het gewoon verboden. Het zal initieel best van een goede kwaliteit zijn, maar dat zijn handgranaten vast ook. Incidenten waarbij mensen ledematen verliezen of levensgevaarlijk gewond raken zijn talrijk, dus die zooi moet gewoon van de straat. Liefst door het onder te brengen in de wapenwet, het knalt ook gewoon echt absurd hard heeft niks met normaal consumentenvuurwerkt te maken. Waar je zelfs geen rotjes meer van mag kopen. Het is volgens mij ook een redelijk nieuwe trend, vroeger had je van die strijkers en dat was al heel wat.
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 10:23:32 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 17 januari 2021 @ 10:26:32 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197459769
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:40 schreef tja77 het volgende:
Ik zeg niet dat de moeder heeft gelogen of dat het kind heeft gelogen. Maar er is wel meer aan de hand geweest dan dat moeders heeft gezegd.
Precies. Zoiets gebeurt niet vanzelf.
  zondag 17 januari 2021 @ 14:22:32 #276
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197464314
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:21 schreef Elan het volgende:

[..]

In Nederland is het gewoon verboden. Het zal initieel best van een goede kwaliteit zijn, maar dat zijn handgranaten vast ook. Incidenten waarbij mensen ledematen verliezen of levensgevaarlijk gewond raken zijn talrijk, dus die zooi moet gewoon van de straat. Liefst door het onder te brengen in de wapenwet, het knalt ook gewoon echt absurd hard heeft niks met normaal consumentenvuurwerkt te maken. Waar je zelfs geen rotjes meer van mag kopen. Het is volgens mij ook een redelijk nieuwe trend, vroeger had je van die strijkers en dat was al heel wat.
In Nederland is het verboden ja, dat klopt.
Het is geen redelijk nieuwe trend, gigavlinders zijn ook al -tig jaar oud.
pi_197464479
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:22 schreef tja77 het volgende:

[..]

In Nederland is het verboden ja, dat klopt.
Het is geen redelijk nieuwe trend, gigavlinders zijn ook al -tig jaar oud.
Giga-vlinders zijn van een compleet andere orde van grootte, dat is wat 15 gram kruit?
blablablabla
pi_197464707
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is dat ook lekker in de soep?
Foutje bedankt
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 14:38:48 #279
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197464742
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Giga-vlinders zijn van een compleet andere orde van grootte, dat is wat 15 gram kruit?
Ik denk eerlijk gezegd meer dan 15 gram.
Een cobra 6 zit op 26 gram knalsas of 28 gram knalsas voor de 2G versie.
Dus compleet andere orde valt ook wel mee.
pi_197464881
Het is natuurlijk niet alleen de hoeveelheid kruit, maar ook hoe het verpakt is en hoe je het aansteekt.

Maar dat geheel terzijde.
  zondag 17 januari 2021 @ 14:47:12 #281
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197464935
17 Gram


Ook wel handje kwijt als deze in je hand ontploft.
pi_197465058
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd meer dan 15 gram.
Een cobra 6 zit op 26 gram knalsas of 28 gram knalsas voor de 2G versie.
Dus compleet andere orde valt ook wel mee.
quote:
De Cobra 6 is een staaf van zo'n vijftien centimeter, met daaraan een redelijk lange lont. Na het aansteken ontstaat er een klein vuurfonteintje, waarna het projectiel ontploft. In een Cobra 6 zit 73,50 gram flashkruit (ook wel flitskruid genoemd) in totaal. Voor de knal zit er nog 48,50 gram in , 25 gram vergaat dus tijdens het vuurfonteintje. Juist dat goedje maakt het illegaal. Flashkruit knalt halder, is explosiever dan gewoon buskruit, dat in bijvoorbeeld een rotje zit.
https://www.bndestem.nl/etten-leur/wat-is-een-cobra-6~a85a3cda/
Die giga-vlinder zie je amper nog maar is vergelijkbaar met een BCS Italia dat is 18 gram kruit dus dat klopt wat ik zeg dat je die niet kunt vergelijken met een Cobra, dat is gewoon een moordwapen.
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 14:55:24 #283
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197465123
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:52 schreef Elan het volgende:

[..]


[..]

Die giga-vlinder zie je amper nog maar is vergelijkbaar met een BCS Italia dat is 18 gram kruit dus dat klopt wat ik zeg dat je die niet kunt vergelijken met een Cobra, dat is gewoon een moordwapen.
Klopt niet.


https://www.diblasioeliofireworks.it/en/cobra-2/
  zondag 17 januari 2021 @ 14:57:53 #284
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197465180
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:52 schreef Elan het volgende:

[..]


[..]

Die giga-vlinder zie je amper nog maar is vergelijkbaar met een BCS Italia dat is 18 gram kruit dus dat klopt wat ik zeg dat je die niet kunt vergelijken met een Cobra, dat is gewoon een moordwapen.
Uhh nee, de giga vlinder is niet te vergelijken met een BSC Italia. De giga vlinder is gewoon een slag groter en heeft een veel grotere drukverplaatsing.
pi_197465247
quote:
Je hebt nogal wat varianten, maar die zwaardere exemplaren zijn levensgevaarlijk. En je moet dezelfde route bewandelen om er aan te komen, dus de tokkies die dat soort zooi kopen gaan natuurlijk echt niet voor een Cobra 1 maar eerder 6 tot 8.


Die 8 heeft 100 gram kruit zegt die gozer 8)7
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 15:05:36 #286
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197465390
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt nogal wat varianten, maar die zwaardere exemplaren zijn levensgevaarlijk. En je moet dezelfde route bewandelen om er aan te komen, dus de tokkies die dat soort zooi kopen gaan natuurlijk echt niet voor een Cobra 1 maar eerder 6 tot 8.


Die 8 heeft 100 gram kruid zegt die gozer 8)7
De discussie ging over een kind dat z’n hand verloor door een Cobra 6. Waar jij op zei dat dat soort knallers een trend is van de laatste jaren. Maar tig jaar geleden had je dus ook al knallers die van je hand een stompje konden maken. Daarnaast zijn shells en salutes er ook al jaren en verantwoordelijk voor zwaargewonden en doden. Dat is niet iets van de laatste 5 jaar.
pi_197465639
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:05 schreef tja77 het volgende:

[..]

De discussie ging over een kind dat z’n hand verloor door een Cobra 6. Waar jij op zei dat dat soort knallers een trend is van de laatste jaren. Maar tig jaar geleden had je dus ook al knallers die van je hand een stompje konden maken. Daarnaast zijn shells en salutes er ook al jaren en verantwoordelijk voor zwaargewonden en doden. Dat is niet iets van de laatste 5 jaar.
Oh nee zeker niet de laatste 5 jaar :P
Doelde op langer geleden toen ik klein was. Vroeger gooide men rotjes naar de politie dan is dit toch wel een stuk kwalijker en gevaarlijker veel hulpverleners en onschuldige omstanders lopen gehoorschade op door die achterlijke knallen. Nog los van de materiele schade die vrij eenvoudig aan te brengen is als je zo'n ding in een bushokje en zulks gooit.
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 16:16:32 #288
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197467515
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh nee zeker niet de laatste 5 jaar :P
Doelde op langer geleden toen ik klein was. Vroeger gooide men rotjes naar de politie dan is dit toch wel een stuk kwalijker en gevaarlijker veel hulpverleners en onschuldige omstanders lopen gehoorschade op door die achterlijke knallen. Nog los van de materiele schade die vrij eenvoudig aan te brengen is als je zo'n ding in een bushokje en zulks gooit.
Onderschat de nostalgische waarde van de lawinepijl in het bushokje niet. Dat is toch echt wel een klassiekertje.
pi_197473550
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 16:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Onderschat de nostalgische waarde van de lawinepijl in het bushokje niet. Dat is toch echt wel een klassiekertje.
Bij tokkie ja
pi_202012566
Het vuurwerkverbod is weer in de maak aldus Bruls zojuist.

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2021A06701

quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:
Hey, daar komt vuurwerkverbod, verbod op evenementen en avondsluitingen voor horeca weer! Oh en Sinterklaasintocht "moeten we iets mee" volgens Bruls.
  woensdag 3 november 2021 @ 12:10:33 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 12:12:35 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202012708
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:00 schreef Nober het volgende:
Het vuurwerkverbod is weer in de maak aldus Bruls zojuist.

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2021A06701
[..]

Wie heeft die idioten aan de macht geholpen? :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202012719
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wie heeft die idioten aan de macht geholpen? :')
Geef de ongevaccineerden maar de schuld.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 12:17:59 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202012758
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:13 schreef Nober het volgende:

[..]
Geef de ongevaccineerden maar de schuld.
Zal vast ook een kern van waarheid in zitten, maar bij zo'n achterlijk besluit verdenk ik toch een dubbele agenda.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  User die overal opduikt 2022 woensdag 3 november 2021 @ 12:20:28 #295
186611 Haags
pi_202012792
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:00 schreef Nober het volgende:
Het vuurwerkverbod is weer in de maak aldus Bruls zojuist.

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2021A06701
[..]

Dit gaan we net als verleden jaar weer massaal negeren.

En terecht.
Zonder wrijving geen glans
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 november 2021 @ 12:21:15 #296
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202012803
Zouden we dan weer zo'n relaxte jaarwisseling krijgen? :D

Edit: oh nee, carbid mag natuurlijk, want traditie |:)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202012862
Nee geen verbod.

https://www.rijksoverheid(...)d-en-nieuw-2020-2021


Tenzij ze het land in puin willen hebben natuurlijk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202012874
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:00 schreef Nober het volgende:
Het vuurwerkverbod is weer in de maak aldus Bruls zojuist.

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2021A06701
[..]

Heel fijn. Weg met die onzin. :Y
  woensdag 3 november 2021 @ 12:43:54 #299
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202013133
Laten we de kerst- en andere feestdagen ook direct verbieden. Het aanmoedigen van je gulzig tegoed dan aan grote hoeveelheden ongezond eten is nadelig voor de volksgezondheid.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 3 november 2021 @ 13:07:04 #300
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202013473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Heel fijn. Weg met die onzin. :Y
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')