abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198183449
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:21 schreef Antriax88 het volgende:
Bedankt alle forumleden voor weer een essentieel advies op een bepaald punt in mijn leven.
Je focust je op materiŰle zaken maar het zou mij niet verbazen als er ook nog rouwverwerking om de hoek komt kijken. Als je depressieve gevoelens blijft houden zou ik daar iets mee doen, al is iedereen anders daarin.
  zondag 28 februari 2021 @ 18:44:53 #52
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_198254736
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:58 schreef -Hakuna- het volgende:
Zit samen met mijn vriendin in een soort van vrijwillige budgetcursus via MEE en het valt mij op hoeveel jonge deelnemers (20-30 jarigen) met betaalde banen veel financiŰle geknoei hebben.

Vooral het niet betalen van huur, zorg verzekering en hebben van consumptieve schulden (studieschuld niet meegeteld)

Woon al sinds 1986 op mijzelf, eerst kamers (eerste huurcontract heb ik nog, 300 fl guldens voor 2 grote kamers :) ) daarna particulier, meerder keren woningbouw en heb nog nooit huurschuld gehad, wel veel andere schulden die ik zonder bewindvoering zelf heb afgelost.

Zelfs met wajong (eerst bijstand) heb ik ondanks veel tegenslagen toch mijn schulden afbetaald en spaar weer elke maand minstens 100-150 euro
-sarcasme-

[ Bericht 4% gewijzigd door Rene op 28-02-2021 18:54:21 ]
Hungarian GP "Was that who I think it was?" Ricciardo is reported to have asked his Red Bull engineers over team radio. "Sore loser."
Bahrein GP “Such a dickhead” Hamilton over maxxie
  woensdag 3 maart 2021 @ 20:48:46 #53
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_198308226
Bekijk Youtube filmpjes van Dave Ramsey.
pi_198314715
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:18 schreef Antriax88 het volgende:

[..]

[b]jawel qua werk ben ik zo weer aan de slag maar binnen een maand zit ik dan met eenzelfde inkomen als nu.

Andere optie is onder bewindvoering maar geen prettige is dit. Er moet toch een tussenweg weg zijn[B]
Daklozenopvang, krijg je urgentieverklaring waarna je binnen een jaar een huurwoning hebt. In de tussentijd volledig werken en schulden afbetalen.
Proberen te sporten, verdiep jezelf in sto´cijns gedachtegoed en geen verdovingsmiddelen nemen om de pijn te onderdrukken.
Focus moet liggen op van schulden afkomen, krijgem van normale woning en mentaal gezond blijven.

Je het doelen nodig om van dat depressieve gevoel af te komen en actie te ondernemen. Maak kleine behaalbare subdoelen in je grote doelen.
Succes en sterkte!
pi_198314843
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daklozenopvang, krijg je urgentieverklaring waarna je binnen een jaar een huurwoning hebt. In de tussentijd volledig werken en schulden afbetalen.
Proberen te sporten, verdiep jezelf in sto´cijns gedachtegoed en geen verdovingsmiddelen nemen om de pijn te onderdrukken.
Focus moet liggen op van schulden afkomen, krijgem van normale woning en mentaal gezond blijven.

Je het doelen nodig om van dat depressieve gevoel af te komen en actie te ondernemen. Maak kleine behaalbare subdoelen in je grote doelen.
Succes en sterkte!
Je hebt de update van TS gemist?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198314875
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:27 schreef Antriax88 het volgende:

[..]

Ik ben hiermee bezig maar voor gemeentehulp moet je de bijstand in.
Nevermind, ik had je update niet gelezen. Goed om te horen dat ht je nu beter gaat. Een jaar of 15 geleden zat ik in een vergelijkbare situatie, ik heb toen 3 jaar onder vrijwillige bewindvoering gestaan en dat was zo'n last van mijn schouders en heeft me zoveel geholpen.
Ik wens je veel succes in de toekomst.
pi_198314918
Kijk op r/wsb en volg hun adviezen

Geintje, niet doen.
Hoogtevrees want vrees voor de hoogte maar ik voel wel de eerste zonneschijn
pi_198314951
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Je hebt de update van TS gemist?
Ja idd gemist. Maar goed dat het hem een boost geven. Het is nu nog niet te zien wellicht maar uiteindelijk komt hij er sterker uit.
Soms moet je helaas de bodem raken.

Iedereeb denkt altijd dat het hem/haar niet overkomt maar het kan ons in theorie allemaal overkomen.

Daarom is het denk ik goed om altijd 2x je jaarlijkse uitgavens aan buffer te hebben. Dan kan je klappen beter opvangen. Is misschien niet realistisch voor iedereen maar wel een goed streven.
pi_198316003
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja idd gemist. Maar goed dat het hem een boost geven. Het is nu nog niet te zien wellicht maar uiteindelijk komt hij er sterker uit.
Soms moet je helaas de bodem raken.

Iedereeb denkt altijd dat het hem/haar niet overkomt maar het kan ons in theorie allemaal overkomen.

Daarom is het denk ik goed om altijd 2x je jaarlijkse uitgavens aan buffer te hebben. Dan kan je klappen beter opvangen. Is misschien niet realistisch voor iedereen maar wel een goed streven.
Dat zou lekker zijn. Mooi streven, maar voor het gros van de bevolking in de praktijk niet tot nooit haalbaar :+ Een wat oudere publicatie, maar zie https://economie.rabobank(...)en-weinig-spaargeld/
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 7 maart 2021 @ 12:24:34 #60
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198373071
Succes TS. ^O^

Je bent nog hartstikke jong en zelfs al zou deze ‘ellende’ nog 2 jaar duren, over 10-15 jaar kijk je gewoon terug op deze periode als een van de vele andere periodes in je leven. Je hebt nog zoveel mooie jaren voor de boeg, soms is het even doorbijten, maar zolang je maar vertrouwen houdt en geen (te) gekke dingen doet komt alles goed. :P
Op woensdag 9 juni 2010 09:38 schreef n3z het volgende: Nee. Ik vindt immigranten niet erg, maar aub alleen hoogopgeleide.
pi_198380472
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:17 schreef Antriax88 het volgende:
Hierbij een update na een ellendige maar leerzame periode.

Ik ben na het hier en daar bij vrienden/kennissen te verblijven, letterlijk dakloos geraakt en in de nachtopvang in mijn woonplek terechtgekomen.

Ergens een pijnlijke ervaring voor me.. maar eigenlijk ook de enige optie voor mij.

Hier ben ik onder bewindvoering gegaan, en heb met geluk ( ik was 5 jaar ingeschreven bij een huurwoning bedrijf een huisje gekregen. Deze week krijg ik de sleutels van deze woning en kan ik opnieuw beginnen.
Eerlijk gezegd heeft het dakloos zijn mijn ogen enorm geopend en ben ik een ander persoon geworden met meer kracht en boost om wat van het leven te maken.

Financieel wordt nu alles geregeld dat is een last van mijn schouders.

Nu opnieuw een start maken met een nieuw leven. Misschien moest ik zakken tot mijn laagste punt, om t beseffen ook na veel overlijden en ellende om toch nog wat van t leven maken.
Hoop O+ Er is hoop! En dat is onbetaalbaar! Heel veel succes toegewenst ^O^
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')