Ik heb meekleurende glazen en opzich bevalt me dat aan de ene kant wel en aan de andere kant heb ik nu zoiets ik wil ook eens gewone brilglazen proberen.
Wat is jullie ervaring hierin?
O ja en is Hans Anders' zijn kwaliteit echt zo slecht??
[sup]Overigens hoorde ik van een kennis die was bij 4 opticiëns geweest en bij de laatste werd gezegd u hoeft geen bril. )),en was hij ook bij top opticieëns geweest./[sup]
quote:Wat bedoel je met een opticien-bril??
Op donderdag 23 januari 2003 19:03 schreef stuifzand het volgende:
Hans Anders kwaliteit valt best mee hoor.
Ik heb er ook 1 en het het bevalt goed. Je moet het alleen niet naast een opticien-bril houden, want dan voel je het wel.
Domme vraag misschien hoor.
Is toch hardstikke handig als je op een lekkere zomerdag buiten rond loopt ?
Hans Anders is wel goed volgens mij, mijn vriendin heeft haar bril al een paar keer bij laten stellen bij hun, en ondanks dat ze haar bril niet bij Hans heeft gekocht kost het haar niets (service), is toch netjes...
quote:Ja, als je buiten komt worden de glazen automatisch donkerder.
Op donderdag 23 januari 2003 19:04 schreef ChRoNiC het volgende:
meekleurende glazen ?
Kom je weer binnen worden de glazen weer lichter.
Sweder
quote:3
Op donderdag 23 januari 2003 19:17 schreef Huitzilopochtli het volgende:
Mijn advies is: Neem er geen. Neem lekker lenzen, of laat je ogen laseren of lepel ze er desnoods uit als ze irriteren. Zelfs een lapje voor je oog staat beter dan een bril, echt waar, je zult het zien.
Groetjes,Sweder
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 23-01-2003 19:54]
quote:Lenzen kan ik niet tegen,zit zomers met een allergie en dan zijn mijn ogen erg gevoelig(hooikoorts allergie).
Op donderdag 23 januari 2003 19:17 schreef Huitzilopochtli het volgende:
Mijn advies is: Neem er geen. Neem lekker lenzen, of laat je ogen laseren of lepel ze er desnoods uit als ze irriteren. Zelfs een lapje voor je oog staat beter dan een bril, echt waar, je zult het zien.
Groetjes,Sweder
quote:een dure
Op donderdag 23 januari 2003 19:04 schreef berney het volgende:[..]
Wat bedoel je met een opticien-bril??
Domme vraag misschien hoor.
Nee, met een opticienbril bedoel ik een bril die van een opticien komt, en geen hans anders bril dus.
Net als Bijenkorf en Zeeman...
Hoe je het ook wendt of keert, een Hans Anders bril is kwalitatief niet zo goed als een bril van een echte opticien. Waarmee ik niet wil zeggen dat Hans niet fatsoenlijk kan opmeten.
Oh, en over die lenzen: brillen zijn helemaal hip hoor!
Ik draag zelf ook een bril, en ik peins er niet over om lenzen te nemen (hoewel ik niet eens hip ben).
quote:Ja ik hoor vaker dat ze kwalitatief niet goed zijn.
Op donderdag 23 januari 2003 19:39 schreef stuifzand het volgende:[..]
een dure
Nee, met een opticienbril bedoel ik een bril die van een opticien komt, en geen hans anders bril dus.
Net als Bijenkorf en Zeeman...
Hoe je het ook wendt of keert, een Hans Anders bril is kwalitatief niet zo goed als een bril van een echte opticien. Waarmee ik niet wil zeggen dat Hans niet fatsoenlijk kan opmeten.
Oh, en over die lenzen: brillen zijn helemaal hip hoor!
Ik draag zelf ook een bril, en ik peins er niet over om lenzen te nemen (hoewel ik niet eens hip ben).
Deze die ik nu heb komt bij een opticien vandaan trouwens.
Goedkope rommel hoef ik wat dat betreft niet.
quote:Nou, ja, op dit moment heb ik een Hans Anders bril op mijn neus, omdat ik destijds gewoon geen duurdere kon betalen. Van de zomer mag ik weer een nieuwe (1 keer per 2 jaar krijg ik een bril vergoed, goed verzekerd) en dan ga ik weer naar Hans Anders.
Op donderdag 23 januari 2003 19:42 schreef berney het volgende:[..]
Ja ik hoor vaker dat ze kwalitatief niet goed zijn.
Ze zeggen ook altijd Hans Anders alleen de prijs is anders maar de kwaliteit ook.
Het is wat goedkoper, dus je kunt ook wat vaker wisselen.
Dat is dan wel weer een voordeel.
quote:Ja dat voordeel zie ik zelf ook wel zitten,alleen meten ze wel goed???
Op donderdag 23 januari 2003 19:47 schreef stuifzand het volgende:[..]
Nou, ja, op dit moment heb ik een Hans Anders bril op mijn neus, omdat ik destijds gewoon geen duurdere kon betalen. Van de zomer mag ik weer een nieuwe (1 keer per 2 jaar krijg ik een bril vergoed, goed verzekerd) en dan ga ik weer naar Hans Anders.
Het is wat goedkoper, dus je kunt ook wat vaker wisselen.
Dat is dan wel weer een voordeel.
Er zijn veel verschillende soorten kwaliteiten glazen en dat zie je als drager zelf ook. Je kunt bijv. je glazen laten ontspiegelen (zodat je ogen ook op foto's en in de zon nog zichtbaar zijn voor anderen), maar ook filterdun laten slijpen (via de nieuwste manieren, heb ik ook gedaan) dat je toch een heel hip effect krijgt zonder dat jampotglas gevoel. Het enige is wel dat je dan duurder uitbent! Ik heb zelf -8 en -7,75 met cylinder als sterkte, maar mijn brillenglazen zijn in de randen niet eens dikker dan 3 millimeter.
Kosten zijn wel daarintegen wat minder: voor de dunste slijpmethode + ontspiegelen ben ik ong. 150 Euro per glas kwijt en dus nog zonder montuur, aan de andere kant ziet het er echt zoveel beter uit, dat het dubbel en dwars waard is!
Voor jou sterkte ben je echter wel veel goedkoper uit, daar je waarschijnlijk niet hoeft te verdunnen, maar wat ik dus duidelijk wilde maken is dat de keuze van t glas ook heel belangrijk is!!
Over monturen gesproken, Ik ben wel eens bij hans anders en pearl geweest, allen jammer genoeg (voor mijn portomonee) heb ik dar nog nooit een model voor mij gevonden, maar ik ben ervan overtuigd dat je in die winkels wel een goed montuur kan vinden en bovendien geven ze er vast wel garantie op ofzo!!!
SUC6!
quote:Ik heb een paar verschillende brillen van Hans Anders,Pearl en nog een zaak hier maar ik merk echt geen verschil.....ze zitten alle 4 goed,zie er allemaal even goed door en degene die ik het meest op heb is van HA want die vind ik en de meeste andere het leukst.Het is wel zo dat je bij HA geluk moet hebben voor een leuk montuur maar gewoon regelmatig een X binnen lopen zou ik zeggen!!!
Op donderdag 23 januari 2003 19:13 schreef ict-boy het volgende:
ik haal mijn bril al jaren bij Pearl (vroeger brilmij ofzoiets) en ik ben er nog altijd netjes behandelt en ik zal nooit naar Hans Anders gaan en meekleurende glazen zijn al jaren uit !!!! of er moet iets met je ogen zijn dat het moet maar anders NOOIT MEER DOEN
quote:Ja heb ik ook aan gedacht om naar iig 2 opticiens te gaan.
Op vrijdag 24 januari 2003 13:40 schreef moussy het volgende:
Hans Anders, ik heb er negatieve en positieve ervaring mee.
Hans Anders ..
Maar dat zegt ook niks omdat die kennis van ons naar 4 is gegaan en bij de 4e zeiden ze u hoeft helemaal geen bril. ))
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |