abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8072040
Het was weer eens zover hoor, ik was vanmorgen weer helemaal in paniek. Gewoon opgestaan, niets aan de hand, naar school geweest om een toets te maken, beetje gegeten, niets aan de hand. Ik ga naar de Praxis om een nieuwe TL lamp te halen, en ineens viel ik heel ff 'weg' met mn hoofd. Ik hield me even vast en het ging na een paar seconden gewoon weer. Ben nog naar wat andere zaken geweest en m'n hoofd was steeds nogal 'zwaar', totdat het echt naar een flink zware hoofdpijn overging, zo erg had ik dat nog nooit gehad.

Nou, op naar huis dus, was met de auto dus dat leek me niet zo veilig als ik dan ineens weer even 'wegviel'. Ik kwam thuis, denk neem een paracetamolletje, even slapen, en dan is het wel weg. En op het moment dat ik naar boven liep gebeurde er ineens iets heel engs, mijn linkervoet kreeg net het gevoel of het aan het slapen was, helemaal tintelend... en toen m'n hele linkerbeen

Ik wist niet wat me overkwam maar raakte dus behoorlijk in paniek, en ging enigszins strompelend op bed liggen. Het gevoel trok na... nou ik schat een paar minuutjes weg en een paar minuten nadat dat weg was, deed m'n linkerarm ineens precies hetzelfde. Nog grotere paniek, ik lag te zweten als een gek. Van m'n arm trok het richting m'n schouder en toen het daar was opgehouden kwam het ook niet meer terug.

Nouja, hoofdpijn was nog verschrikkelijk erg en op een gegeven moment moest ik rennen naar de WC om daar wat dingen eruit te gooien , en dit ongeveer 5x achter elkaar in het half uur daarna.

In dat half uur zakte de hoofdpijn ook tot een niveau dat je er teminste mee in slaap kon vallen, en rond een uur of 2 lag ik dus te slapen. Ik word net wakker om 20 voor 7.... En alles lijkt gewoon weg te zijn...

Hardstikke blij natuurlijk, maar dit is dus niet even gewoon een 'dipje' geweest zoals ik wel vaker heb (dat is dan van vermoeidheid, uurtje slapen lost dan veel op) want ik ben me echt heel erg af aan het vragen wat in godsnaam dat tintelen was en of het me ooit nog gaat achtervolgen

Dokter kan er niets over zeggen... zou alleen op het moment kunnen dat het echt gebeurde... weet iemand hier niet iets van?

[Dit bericht is gewijzigd door Redah op 23-01-2003 19:04]

pi_8072140
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 19:00 schreef Redah het volgende:
Dokter kan er niets over zeggen... zou alleen op het moment kunnen dat het echt gebeurde... weet iemand hier niet iets van?
Welke dokter? De huisarts?

Ik denk dat je eens om een verwijzing naar de neuroloog moet vragen...

En vast!
pi_8072160
het verhaal klinkt als een soort van aanval of beroerte
het begint met hoofdpijn zeg je? Misschien overdrijf ik nu maar, cat-scan ?
pi_8072174
De dokter kan er niks van zeggen? wat heb je voor dokter kerel ik zou toch maar ff voor de zekerheid gaan.
pi_8072183
Huisarts ja.

Maar dat is altijd hetzelfde liedje, ik heb ook vaker pijn in m'n hart en dat schijn in de familie te zitten dat ze op latere leeftijden hier problemen mee krijgen... en ook al vaker voor naar de huisarts geweest en die vertelt dan weer 'nee ik kan zo niets zien alleen als echt iets gebeurt"

Maar dan lijkt het me toch te laat

pi_8072232
Het zou hevige migraine kunnen zijn (vooral dat tintelen, die hoofdpijn en dat overgeven klinken daar erg naar), maar ook iets anders (epilepsie? Tia? Hyperventilatie?). Ik vind het raar dat je huisarts er niets over kan en wil zeggen, zeker omdat je schrijft dat het vaker voorkomt. Nog een keertje terug dus en een verwijzing vragen voor een neuroloog. Er zou op zijn minst even een scan gemaakt moeten worden. Wel doen hoor!

Lees anders even het topic hieronder over migraine en kijk of dat je bekend voorkomt.

[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 23-01-2003 19:20]

mooi he, alles
pi_8072258
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 19:07 schreef phileine het volgende:
Het zou hevige migraine kunnen zijn, maar ook iets anders (epilepsie? Tia? Hyperventilatie?). Ik vind het raar dat je huisarts er niets over kan en wil zeggen, zeker omdat je schrijft dat het vaker voorkomt. Nog een keertje terug dus en een verwijzing vragen voor een neuroloog. Er zou op zijn minst even een scan gemaakt moeten worden. Wel doen hoor!
Mee eens
  donderdag 23 januari 2003 @ 19:09:32 #8
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_8072297
Ik wil je niet opnaaien maar ik zou ook maar eens om een verwijzing naar de neuroloog vragen.
Vermoeidheid in combinatie met die tintelingen in je voeten....

Het zijn symptomen van MS, maar het kan ook gewoon wat oververmoeidheid zijn.

(en ik lul niet uit mijn nek, mijn moeder heeft MS, en mijn zus heeft ook MS littekens, en die had hetzelfde als Redah hierboven beschrijft)

pi_8072351
Ik heb zelf anderhalf jaar geleden soortgelijke black-outs gehad, de eerste was notabene op de snelweg op weg naar huis , van me werk
Auto stilzetten ging niet, dus maar "stokstijf" recht op blijven zitten, krampachtig het stuur vasthoudend in de rechtuitstand ...........

Aansluitend nog twee weken gewerkt, toen weer een heftige aanval thuis in de keuken, vriendin was daar bij gelukkig, anders had ik met me kop tegen de (betonnen) muur aangeknald, ze zag me zo in mekaar zakken.

Vervolgens dokter geweest, aantal maanden thuis gezeten, uiteraard op een gegeven moment (indirekt hierdoor) werkeloos .

Ziekenhuis heeft eeg, cat-scan, hersenscan, echo's en weet ik veel wat nog meer allemaal gemaakt van me, maar kunnen niks vinden wat fout lijkt te zijn, dus ik ben nu 1,5 jaar verder en weet uiteindelijk nog niks.

Wat ik hiermee wil zegen, ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het ziekenhuis niks kan/kon vinden en dat dat gelijkenis met jouw verhaal had ...

Speak only if it improves upon the silence....
pi_8072598
het is niet echt het klassieke verhaal van migraine, maar dat is ook niet uit te sluiten.
MS lijkt het me ook niet, eerste symptomen kunnen wel eens centrale zwarte vlekjes zien, maar hier vertel je toch wel iets anders...
Je verhaal van 'even weg zijn' met daarna hoofdpijn, braken en neurologische stoornissen.
Kunnen bijvoorbeeld wel passen in het kader van een soort Epilepsie, 'abscense' genaamd.
in ieder geval, als het zo zwaar kan interfereren met je leven, raad ik je toch aan contact op te nemen met een neuroloog voor een op punt stelling.

veel suc6!!!

brave belg
pi_8072706
Ik heb net met de huisartsencentrale gebeld (gewone huisarts was niet meer aanwezig natuurlijk) en ze vertelden me dat als het vanavond weer terugkomt, ik hun direct moet bellen maar zo niet morgen even langs de huisarts wandelen...

Maar ik weet wel dat ik me nu niet met 'Ja we zien nix hier zijn wat medicijnen' laat afschepen...

pi_8072714
Migriane misschien, ik heb ook eens zo iets gehad waarbij eerst mijn hand helemaal tintelde en toen de rechter kant van mijn gezicht het was toen net alsof het verlamd was wat dus ook samen ging met een ontzettende koppijn en in het begin zag ik iets van witte vlekken voor mijn ogen na een paar uur slapen merkte ik er ook niks meer van
Voor de rest heb ik er nooit meer last van gehad
pi_8081903
Dit zou ook te maken kunnen hebben met gronische hyperventilatie. Ik weet dat een kennis van mij soortgelijke symptomen had. Ook vaak naar de huisarts geweest en die wist niets. Toen ze met kerst niets kon doen en haar benen bleven tintelen naar een vervanger geweest en die zei direct dat het hyperventilatie was. Haar eigen huisarts had dit nog nooit gezien.
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 11:12:14 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8083242
quote:
Het was weer eens zover hoor, ik was vanmorgen weer helemaal in paniek.

En op het moment dat ik naar boven liep gebeurde er ineens iets heel engs, mijn linkervoet kreeg net het gevoel of het aan het slapen was, helemaal tintelend... en toen m'n hele linkerbeen

Ik wist niet wat me overkwam maar raakte dus behoorlijk in paniek, en ging enigszins strompelend op bed liggen. Het gevoel trok na... nou ik schat een paar minuutjes weg en een paar minuten nadat dat weg was, deed m'n linkerarm ineens precies hetzelfde. Nog grotere paniek, ik lag te zweten als een gek. Van m'n arm trok het richting m'n schouder en toen het daar was opgehouden kwam het ook niet meer terug.

want ik ben me echt heel erg af aan het vragen wat in godsnaam dat tintelen was en of het me ooit nog gaat achtervolgen

quote:
Hyperventilatie

Symptomen kunnen zijn:
Duizeligheid - hoofdpijn - hartkloppingen - pijn op de borst - trillende handen - tintelingen in handen, gezicht of om de mond - benauwd gevoel - opgeblazen gevoel - nervositeit - misselijkheid - kortademig - gevoel van flauwvallen - moeite met helder denken - wazig zien - droge mond - gejaagd gevoel - prop in de keel - transpireren en neerslachtigheid.

duizelig worden,
tintelingen,
benauwd,

† In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 11:15:14 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8083289
Hyperventilatie
quote:
Op donderdag 28 november 2002 20:46 schreef lily het volgende:
Ik heb al jaren last van hyperventilatie. Chronische vorm. Het kan zeer vervelend zijn. Soms is het zo erg dat je bijna niet kunt functioneren. Mijn klachten zijn dan; hartkloppingen, pijn op de borst, zwak zijn, moe, zweten en weet ik wat niet meer.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 12:44:25 #16
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_8084530
Laat je ook eens checken op stof wisselngs ziektes. Een vriend van mij heeft Hypoglucemie, en als hij wat verkeerds eet heeft hij precies wat jij omschrijft.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_8084765
Samengevat: tintelingen in 1 lichaamshelft, zware hoofdpijn en braken. Lijkt veel op migraine met aura, waarbij al deze verschijnselen voor kunnen komen. Zoek hier eens op op het net, is veel over te vinden. Misschien herken je jezelf erin. Trek je voorlopig niets aan van de mensen die hier posten dat je MS, een beroerte of andere nare dingen hebt. Kijk eens in de familie of er meer mensen zijn met migraine en overleg met je huisarts.
Succes!
Talk sense to a fool and he calls you foolish
pi_8085738
Volgens mij is het inderdaad migraine. Dat kan inderdaad heel eng voelen. Als ik een aanval heb de laatste tijd begint mijn tong vaak te tintelen/slapen. het lijkt alsof je de controle kwijt bent over je tong en ik ben dan bang om te stikken, wat niet gebeurd natuurlijk.

Maar tintelingen kunnen overal plaatsvinden en trekken vaak echt van de ene naar de andere kant. Het overgeven en zware hoofdpijn zou ook migraine kunnen zijn.

Kortom zoek ff naar migraine op het internet en als je het dan niet vertrouwd dan toch even naar de dokter.

Sterkte

[Dit bericht is gewijzigd door turfie1 op 24-01-2003 14:24]

shine on you crazy diamond
  vrijdag 24 januari 2003 @ 15:13:13 #19
45289 zf
Always get a second opinion
pi_8087505
quote:
Always get a second opinion!

Meen ik echt, vind het behoorlijk eng klinken....

I'm not black, but there are a whole lot of times I wish I could say I'm not white
  vrijdag 24 januari 2003 @ 17:14:03 #20
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8089890
Toen ik jong was had ik wel eens periodes dat ik ook even wegviel. Dan voelde ik mijn hart op hol gaan en voelde ik een tinteling door mijn hele lichaam gaan. Dan trok alles zwart weg en moest ik me vasthouden, om zeker te weten dat ik niet omviel. Dan trok het weg en voelde ik me nog even vreemd, beetje hyper.
Ik ben ook een keer knockout gegaan. Toen zat ik tv te kijken en stond ik op. Alles werd ineens zwart en ik ging neer. Ik kwam bijna gelijk erna bij. Ik was met mijn kop, vlak naast mijn oog, op een kaarsenkandelaar met uitstekende delen gevallen. Mooie bult en een beetje bloed (en koppijn). Toen was ik een keer naar de huisarts gegaan en die liet mijn bloed onderzoeken naar of er genoeg ijzer inzat en eventueel suiker, geloof ik. Ik heb er nooit meer over gehoord, dus zal wel goed zijn. Ook heb ik er al jaren geen last meer van gehad.

Vreemd

Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 18:37:03 #21
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_8091339
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 12:57 schreef DaZilva het volgende:
Trek je voorlopig niets aan van de mensen die hier posten dat je MS, .....
Ja, euh, sorry hoor, ik denk ook alleen maar mee.
En met MS kun je 100 worden zonder er ooit last van te hebben.

Maar goed, migraine had ik niet eens aan gedacht omdat ik helemaal niet weet wat je daar verder nog van kan krijgen behalve hoofdpijn en misselijk.

pi_8092506
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 18:37 schreef stuifzand het volgende:

[..]

Ja, euh, sorry hoor, ik denk ook alleen maar mee.
En met MS kun je 100 worden zonder er ooit last van te hebben.

Beetje offtopic, maar als je nooit last hebt van MS, dan kom je er lijkt me ook niet achter. De meeste mensen met MS hebben juist erg veel klachten. Ik ben blij voor je familieleden dat dat dus blijkbaar meevalt. Was overigens geen persoonlijke aavnval hoor, iedereen spuit hier tenslotte zijn gedachten.
Talk sense to a fool and he calls you foolish
pi_8105571
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 19:23 schreef -eline- het volgende:
Migriane misschien, ik heb ook eens zo iets gehad waarbij eerst mijn hand helemaal tintelde en toen de rechter kant van mijn gezicht het was toen net alsof het verlamd was wat dus ook samen ging met een ontzettende koppijn en in het begin zag ik iets van witte vlekken voor mijn ogen na een paar uur slapen merkte ik er ook niks meer van
Voor de rest heb ik er nooit meer last van gehad
lol, met ms 100 worden? toon me dan maar es een MS patient die 100 wordt. veel suc6. niet dus.
migraine is optie, maar geen typische visusstoornis die een aura kan hebben en het krachtsverlies in een lichaamshelft...
kan allemaal hoor (de hyperventilatie daarintegen ) maar zowel een TIA, Epilepsie en migraine in die mate, verdienen toch wel ff medische aandacht om zoiets te voorkomen in de toekomst OF dragelijker te maken...

hoe is het nu eigenlijk verlopen???

wel techisch gezien zijn dit geen migraines maar *denkt ff diep na* cluster headaches. (dacht ik toch)(ook last van tranende ogen?) kijk es uit of die hoofdpijnen altijd op dezelfde tijdstippen terugkomen (wekelijks maandelijks jaarlijks, wekelijks...) echter niet zoveel aan te doen, hoewel er een preventief medicament is, als ik me goed herinner, maar daarvoor passeer je best es bij de neuroloog, da's al aardig specifieke pathologie...
(als je meer wilt weten pm dan ff, zoek ik wel ff op [heb ik er ook iets aan, maar nu te lijd]

brave belg
pi_8105670
Ik dacht ook meteen aan een migraine aanval. Dat kan namelijk in veel vormen gebeuren. Ik heb het zelf ook regelmatig, maar ik heb nooit het "wegval" idee. Wel dat ik allerlei vlekken zie, vervolgens een enorme hoofdpijn en soms ook nog overgeven.
pi_8116812
dat klinkt inderdaad meer als een 'klassieke' migraine aanval.
het is net omwillen van het krachtsverlies dat ik graag zou zien dat er es mee naar de dokter gegaan wordt...
brave belg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')