Nou, op naar huis dus, was met de auto dus dat leek me niet zo veilig als ik dan ineens weer even 'wegviel'. Ik kwam thuis, denk neem een paracetamolletje, even slapen, en dan is het wel weg. En op het moment dat ik naar boven liep gebeurde er ineens iets heel engs, mijn linkervoet kreeg net het gevoel of het aan het slapen was, helemaal tintelend... en toen m'n hele linkerbeen
Ik wist niet wat me overkwam maar raakte dus behoorlijk in paniek, en ging enigszins strompelend op bed liggen. Het gevoel trok na... nou ik schat een paar minuutjes weg en een paar minuten nadat dat weg was, deed m'n linkerarm ineens precies hetzelfde. Nog grotere paniek, ik lag te zweten als een gek. Van m'n arm trok het richting m'n schouder en toen het daar was opgehouden kwam het ook niet meer terug.
Nouja, hoofdpijn was nog verschrikkelijk erg en op een gegeven moment moest ik rennen naar de WC om daar wat dingen eruit te gooien , en dit ongeveer 5x achter elkaar in het half uur daarna.
In dat half uur zakte de hoofdpijn ook tot een niveau dat je er teminste mee in slaap kon vallen, en rond een uur of 2 lag ik dus te slapen. Ik word net wakker om 20 voor 7.... En alles lijkt gewoon weg te zijn...
Hardstikke blij natuurlijk, maar dit is dus niet even gewoon een 'dipje' geweest zoals ik wel vaker heb (dat is dan van vermoeidheid, uurtje slapen lost dan veel op) want ik ben me echt heel erg af aan het vragen wat in godsnaam dat tintelen was en of het me ooit nog gaat achtervolgen
Dokter kan er niets over zeggen... zou alleen op het moment kunnen dat het echt gebeurde... weet iemand hier niet iets van?
[Dit bericht is gewijzigd door Redah op 23-01-2003 19:04]
quote:Welke dokter? De huisarts?
Op donderdag 23 januari 2003 19:00 schreef Redah het volgende:
Dokter kan er niets over zeggen... zou alleen op het moment kunnen dat het echt gebeurde... weet iemand hier niet iets van?
Ik denk dat je eens om een verwijzing naar de neuroloog moet vragen...
Maar dat is altijd hetzelfde liedje, ik heb ook vaker pijn in m'n hart en dat schijn in de familie te zitten dat ze op latere leeftijden hier problemen mee krijgen... en ook al vaker voor naar de huisarts geweest en die vertelt dan weer 'nee ik kan zo niets zien alleen als echt iets gebeurt"
Maar dan lijkt het me toch te laat
Lees anders even het topic hieronder over migraine en kijk of dat je bekend voorkomt.
[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 23-01-2003 19:20]
quote:Mee eens
Op donderdag 23 januari 2003 19:07 schreef phileine het volgende:
Het zou hevige migraine kunnen zijn, maar ook iets anders (epilepsie? Tia? Hyperventilatie?). Ik vind het raar dat je huisarts er niets over kan en wil zeggen, zeker omdat je schrijft dat het vaker voorkomt. Nog een keertje terug dus en een verwijzing vragen voor een neuroloog. Er zou op zijn minst even een scan gemaakt moeten worden. Wel doen hoor!
Het zijn symptomen van MS, maar het kan ook gewoon wat oververmoeidheid zijn.
(en ik lul niet uit mijn nek, mijn moeder heeft MS, en mijn zus heeft ook MS littekens, en die had hetzelfde als Redah hierboven beschrijft)
Aansluitend nog twee weken gewerkt, toen weer een heftige aanval thuis in de keuken, vriendin was daar bij gelukkig, anders had ik met me kop tegen de (betonnen) muur aangeknald, ze zag me zo in mekaar zakken.
Vervolgens dokter geweest, aantal maanden thuis gezeten, uiteraard op een gegeven moment (indirekt hierdoor) werkeloos .
Ziekenhuis heeft eeg, cat-scan, hersenscan, echo's en weet ik veel wat nog meer allemaal gemaakt van me, maar kunnen niks vinden wat fout lijkt te zijn, dus ik ben nu 1,5 jaar verder en weet uiteindelijk nog niks.
Wat ik hiermee wil zegen, ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het ziekenhuis niks kan/kon vinden en dat dat gelijkenis met jouw verhaal had ...
veel suc6!!!
Maar ik weet wel dat ik me nu niet met 'Ja we zien nix hier zijn wat medicijnen' laat afschepen...
quote:
Het was weer eens zover hoor, ik was vanmorgen weer helemaal in paniek.
En op het moment dat ik naar boven liep gebeurde er ineens iets heel engs, mijn linkervoet kreeg net het gevoel of het aan het slapen was, helemaal tintelend... en toen m'n hele linkerbeenIk wist niet wat me overkwam maar raakte dus behoorlijk in paniek, en ging enigszins strompelend op bed liggen. Het gevoel trok na... nou ik schat een paar minuutjes weg en een paar minuten nadat dat weg was, deed m'n linkerarm ineens precies hetzelfde. Nog grotere paniek, ik lag te zweten als een gek.
Van m'n arm trok het richting m'n schouder en toen het daar was opgehouden kwam het ook niet meer terug.
want ik ben me echt heel erg af aan het vragen wat in godsnaam dat tintelen was en of het me ooit nog gaat achtervolgen
quote:
HyperventilatieSymptomen kunnen zijn:
Duizeligheid - hoofdpijn - hartkloppingen - pijn op de borst - trillende handen - tintelingen in handen, gezicht of om de mond - benauwd gevoel - opgeblazen gevoel - nervositeit - misselijkheid - kortademig - gevoel van flauwvallen - moeite met helder denken - wazig zien - droge mond - gejaagd gevoel - prop in de keel - transpireren en neerslachtigheid.
duizelig worden,
tintelingen,
benauwd,
quote:
Op donderdag 28 november 2002 20:46 schreef lily het volgende:
Ik heb al jaren last van hyperventilatie. Chronische vorm. Het kan zeer vervelend zijn. Soms is het zo erg dat je bijna niet kunt functioneren. Mijn klachten zijn dan; hartkloppingen, pijn op de borst, zwak zijn, moe, zweten en weet ik wat niet meer.
Maar tintelingen kunnen overal plaatsvinden en trekken vaak echt van de ene naar de andere kant. Het overgeven en zware hoofdpijn zou ook migraine kunnen zijn.
Kortom zoek ff naar migraine op het internet en als je het dan niet vertrouwd dan toch even naar de dokter.
Sterkte
[Dit bericht is gewijzigd door turfie1 op 24-01-2003 14:24]
quote:Always get a second opinion!
Meen ik echt, vind het behoorlijk eng klinken....
Vreemd
quote:Ja, euh, sorry hoor, ik denk ook alleen maar mee.
Op vrijdag 24 januari 2003 12:57 schreef DaZilva het volgende:
Trek je voorlopig niets aan van de mensen die hier posten dat je MS, .....
Maar goed, migraine had ik niet eens aan gedacht omdat ik helemaal niet weet wat je daar verder nog van kan krijgen behalve hoofdpijn en misselijk.
quote:Beetje offtopic, maar als je nooit last hebt van MS, dan kom je er lijkt me ook niet achter. De meeste mensen met MS hebben juist erg veel klachten. Ik ben blij voor je familieleden dat dat dus blijkbaar meevalt. Was overigens geen persoonlijke aavnval hoor, iedereen spuit hier tenslotte zijn gedachten.
Op vrijdag 24 januari 2003 18:37 schreef stuifzand het volgende:[..]
Ja, euh, sorry hoor, ik denk ook alleen maar mee.
En met MS kun je 100 worden zonder er ooit last van te hebben.
quote:lol, met ms 100 worden? toon me dan maar es een MS patient die 100 wordt. veel suc6. niet dus.
Op donderdag 23 januari 2003 19:23 schreef -eline- het volgende:
Migriane misschien, ik heb ook eens zo iets gehad waarbij eerst mijn hand helemaal tintelde en toen de rechter kant van mijn gezicht het was toen net alsof het verlamd was wat dus ook samen ging met een ontzettende koppijn en in het begin zag ik iets van witte vlekken voor mijn ogen na een paar uur slapen merkte ik er ook niks meer van
Voor de rest heb ik er nooit meer last van gehad
hoe is het nu eigenlijk verlopen???
wel techisch gezien zijn dit geen migraines maar *denkt ff diep na* cluster headaches. (dacht ik toch)(ook last van tranende ogen?) kijk es uit of die hoofdpijnen altijd op dezelfde tijdstippen terugkomen (wekelijks maandelijks jaarlijks, wekelijks...) echter niet zoveel aan te doen, hoewel er een preventief medicament is, als ik me goed herinner, maar daarvoor passeer je best es bij de neuroloog, da's al aardig specifieke pathologie...
(als je meer wilt weten pm dan ff, zoek ik wel ff op [heb ik er ook iets aan, maar nu te lijd]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |