[Dit bericht is gewijzigd door syndr0me op 23-01-2003 19:10]
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 23-01-2003 19:30]
Het is misschien verstandig om professionele hulp te zoeken.
quote:Maar serieus, als je er zo mee zit, ga dan eens proffessionele hulp zoeken!
Op donderdag 23 januari 2003 18:43 schreef syndr0me het volgende:-edit-quote verwijderd
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 23-01-2003 19:33]
quote:zodat een ander hun grappig vind, en daarom weer populairder!
Op donderdag 23 januari 2003 18:51 schreef jerney het volgende:
Ik weet niet wat er stond, maar ik vraag me af waarom zoveel mensen altijd staan te springen om lompe opmerkingen te maken.
quote:Eej hier wil ik dan toch nog wel even op reageren, voordat ik dit topic ga vergeten.
Op donderdag 23 januari 2003 18:50 schreef Huitzilopochtli het volgende:
Dit lijkt niet eens op schizofrenie en ik kan het helaas weten. Zoveel mensen hebben de verschijnselen die jij beschrijft, maar als je echt schizofreen zou zijn, zou je ook niet meer kunnen onderscheiden wat wekrelijkheid is en wat niet en dat lijkt me bij jou niet het geval.
Voor de rest van de mensen: Je moet niet denken dat je me nu heel leuk weggejaagd hebt, door met grappige opmerkingen te smijten. De rede dat ik mijn post weggehaald heb, is dat mensen niet eens PROBEREN te snappen wat ik vertel, en dat dat echt te triest voor woorden is. Fuck jullie.
[Dit bericht is gewijzigd door syndr0me op 23-01-2003 18:56]
Kan wel een klein stukje vertellen:
Sinds 1 Januari ben ik zo goed als ingestort, ik had daarvoor ongeveer 2 jaar iedere dag gezopen/geblowd en ieder weekend uitgeweest. Dit heb ik altijd als prettig ervaren en nooit psygisch gezien ergens last van gehad. Tot die ene Januari toen opeens alles de put in ging.
Ik werd 's ochtends wakker en vond alles kut , had nergens meer zin in en had al de grootste moeite met mezelf bewegen.Ik kon eigenlijk nog maar 1 ding en dat was liggen op de bank naar de tv kijken.
De fut was er totaal uit, nix interesseerde me en ik leefde een doelloos bestaan.
Ik heb toen een week lang best last gehad van angsten, of ik wel weer een dag zou kennen waarop ik mezelf weer zou zijn en of ik wel weer echt kon lachen (dit is erg herkenbaar). Na een week ging het beter en het leek eigenlijk over te zijn, maar al snel keerde het op een lege zondagmiddag terug, erger dan daarvoor. Ik ben toen naar de dokter gegaan en gevraagd hoe het kwam dat ik me zo leeg voelde en dat ik mezelf niet was , hij wijtte het aan een gebrek aan structuur en invulling van mijn leven. "het gaat wel over" , hoor ik hem nog zeggen
Soms heb ik ook last van waanbeelden , dan denk ik bijvoorbeeld dat ik weinig lucht krijg en dan krijg ik dat ook , of ik zie iemand op tv in een klein holletje kruipen en dan word ik zelf ook een beetje kriebelig. (claustrofobisch)
Ik heb er nu nog steeds last van , ik ben ontzettend afwezig en denk maar aan 1 ding : Waarom voel ik me kut , en hoe houdt het op.
Ik ben vandaag toevallig weer naar de dokter geweest en hij heeft me doorgestuurd naar een psycholoog , voor 5 gesprekken in de hoop dat hij kan uitfiguren wat er mis is.
Ik zal niet zeggen dat ik schizofreen ben of iets dergelijks , maar toch klinkt het redelijk herkenbaar in de oren wat ik zo in jouw post lees.
Het vreemde is dat als ik ergens anders aan denk er vrijwel geen last van heb en dat is echt heerlijk. Soms heb ik ook gewoon momenten dat ik me helemaal niet kut voel, dan denk ik vaak dat het gewoon over gaat. Toch is het vreemd, misschien is het een onderdeel van volwassen worden of iets dergelijks. Ik weet in ieder geval dat het maar eens op moest houden.
Ik ga ervan uit dat het met hulp vast wel over gaat aangezien ik ook genoeg momenten heb dat ik me wel goed voel , toch lijkt het me erg sterk dat je van de een op de andere dag last van zon aandoening krijgt, daarom hoop ik dat er een logische verklaring voor is.
quote:Je kan beter drinken als je geen dorst hebt dan heb je later namelijk ook geen dorst.
Op donderdag 23 januari 2003 18:55 schreef syndr0me het volgende:[..]
Eej hier wil ik dan toch nog wel even op reageren, voordat ik dit topic ga vergeten.
Kijk, al die shit is echt verrot die ik zojuist omschreven heb, maar ik heb ook altijd in mijn achterhoofd gehad:" Dit kan geen schizofrenie zijn. Dat is veel erger."
Want kijk, als ik zeg maar mezelf nog psychisch in bedwang kan houden, dan kan ik best hiermee leven. Dat is ook het antwoord op de vraag waarom ik geen hulp ga zoeken. Het is zeg maar (nog) niet ZO erg, dat het out of control is.
Je kan dus beter nu hulp zoeken nu het nog wel in de hand is dan later, als dit niet zo is ..
quote:In ieder geval bedankt voor je 'normale' reactie.
Op donderdag 23 januari 2003 18:56 schreef TroyK het volgende:
Eej mooi verhaal.. Voor zover je zoiets natuurlijk 'mooi' kan noemen. Maar hier kan me dus ook echt goed inleven.Sinds 1 Januari ben ik zo goed als ingestort, ik had daarvoor ongeveer 2 jaar iedere dag gezopen/geblowd en ieder weekend uitgeweest.
Hmm.. Vanaf het begin van dit alles, heb ik me ook al afgevraagd of er een connectie is tussen deze gekheid en het jointjes roken. Ik heb ooit een artikel gelezen waarin stond dat als je schizofrenie bent, dezelfde stof in je hersenen wordt aangemaakt, als wanneer je blowt.Ik heb toen een week lang best last gehad van angsten, of ik wel weer een dag zou kennen waarop ik mezelf weer zou zijn en of ik wel weer echt kon lachen (dit is erg herkenbaar).
Idem.Na een week ging het beter en het leek eigenlijk over te zijn, maar al snel keerde het op een lege zondagmiddag terug, erger dan daarvoor. Ik ben toen naar de dokter gegaan en gevraagd hoe het kwam dat ik me zo leeg voelde en dat ik mezelf niet was , hij wijtte het aan een gebrek aan structuur en invulling van mijn leven. "het gaat wel over" , hoor ik hem nog zeggen
Jah, dat bedoel ik met die 'golfbeweging'. Soms is het er ff niet meer, en dan opeens BOEM, erger als before. Maar had die dokter ook nog onderzoek verricht, of was het zomaar een conclusie van hem?Soms heb ik ook last van waanbeelden , dan denk ik bijvoorbeeld dat ik weinig lucht krijg en dan krijg ik dat ook , of ik zie iemand op tv in een klein holletje kruipen en dan word ik zelf ook een beetje kriebelig. (claustrofobisch)
Mjah, daar heb ik dan net geen last van.
Ik heb er nu nog steeds last van , ik ben ontzettend afwezig en denk maar aan 1 ding : Waarom voel ik me kut , en hoe houdt het op.
TrueIk ben vandaag toevallig weer naar de dokter geweest en hij heeft me doorgestuurd naar een psycholoog , voor 5 gesprekken in de hoop dat hij kan uitfiguren wat er mis is.
Eej ik hoop het voor jeIk zal niet zeggen dat ik schizofreen ben of iets dergelijks , maar toch klinkt het redelijk herkenbaar in de oren wat ik zo in jouw post lees.
Het vreemde is dat als ik ergens anders aan denk er vrijwel geen last van heb en dat is echt heerlijk. Soms heb ik ook gewoon momenten dat ik me helemaal niet kut voel, dan denk ik vaak dat het gewoon over gaat. Toch is het vreemd, misschien is het een onderdeel van volwassen worden of iets dergelijks. Ik weet in ieder geval dat het maar eens op moest houden.
Dat van dat 'volwassen' worden had ik heel toevallig ook al in mijn hoofd bedacht.. Maar leek mij 5 minuten later weer totale onzin.Ik ga ervan uit dat het met hulp vast wel over gaat aangezien ik ook genoeg momenten heb dat ik me wel goed voel , toch lijkt het me erg sterk dat je van de een op de andere dag last van zon aandoening krijgt, daarom hoop ik dat er een logische verklaring voor is.
Sterkte!
Het is moeilijk om te zeggen wat er precies aan je mankeert, maar het hoeft zeker geen Schizofrenie te zijn. Het kan ook een bepaalde periode in je leven zijn waar je doorheen moet. Ik heb soortgelijke dingen meegemaakt toen ik een jaar of 18 was, maar schizofreen ben ik niet geworden. Veel meer mensen dan je misschien zou denken horen wel eens stemmen zonder dat ze in de psychiatrie belanden. Wat wel raadzaam is, is om toch eens een gesprek te voeren met een psychiater, hij of zij kan een stuk beter bepalen of je wel of geen risico loopt om schizofrenie te ontwikkelen dan wij. Ik weet trouwens niet of je wel eens blowt, maar als je dat wel doet zou ik als ik jou was de weed heel snel links laten liggen, want zoals inmiddels algemeen bekend is bij psychiaters vormt marihuana een van de voornaamste 'triggers' voor het ontwikkelen van schizofrenie en psychosen.
Veel succes toegewenst verder!
[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 23-01-2003 19:13]
quote:Hmmm.. jij plaatst hier eigenlijk precies wat ik altijd al had gehoopt en waar ik nu steeds meer in begin te geloven.
Op donderdag 23 januari 2003 19:09 schreef nozem het volgende:
Het leek me raadzaam om deze reactie nogmaals te plaatsen in dit topic...Het is moeilijk om te zeggen wat er precies aan je mankeert, maar het hoeft zeker geen Schizofrenie te zijn. Het kan ook een bepaalde periode in je leven zijn waar je doorheen moet. Ik heb soortgelijke dingen meegemaakt toen ik een jaar of 18 was, maar schizofreen ben ik niet geworden. Veel meer mensen dan je misschien zou denken horen wel eens stemmen zonder dat ze psychiatrie belanden. Wat wel raadzaam is, is om toch eens een gesprek te voeren met een psychiater, hij of zij kan een stuk beter bepalen of je wel of geen risico loopt om schizofrenie te ontwikkelen dan wij. Ik weet trouwens niet of je wel eens blowt, maar als je dat wel doet zou ik als ik jou was de weed heel snel links laten liggen, want zoals inmiddels algemeen bekend is bij psychiaters vormt marihuana een van de voornaamste 'triggers' voor het ontwikkelen van schizofrenie en psychosen.
Veel succes toegewenst verder!
Het is gewoon een kut-periode, en het feit dat ik elke dag paar jointjes rook, versterkt alles, en maakt gare stoffen aan, die psychische dingen kunnen triggeren.
Maar jah.. dat stoppen met weed is eigenlijk een heel ander verhaal.. Dat is niet echt op zo'n forum te beschrijven.
Maar bedankt iig.
P.S. Vanaf nu ga ik die gare en zogenaamd grappige reacties negeren, misschien helpt dat.
quote:Mensen met om het even welk psychisch probleem zullen eerder geneigd zijn op een forum hun hart uit te storten dan dat ze aan de bel trekken bij een instantie zoals het RIAGG, en iemand die aandacht zoekt doet dat ook niet als hij of zij uitstekend in zijn/haar vel zit..
Op donderdag 23 januari 2003 19:12 schreef thetruth het volgende:[..]
Scheldwoorden, nee niet bepaald
Die gebruik jij (holmaatjes), ik constateer alleen wat jij bent
En nee ik denk niet dat ik ruzie heb met een 24/7 different personality man, maar je moet gewoon niet zo'n trieste Heino uithangen, áls het waar is wat je zegt, waarom zou je dat dan hier posten en ga je niet ff lekker naar het RIAGG of zo, het lijkt mij echt a cry for attention, bel met korrelatie of zo
quote:En toch zou ik eens heel goed nadenken over je weedgebruik.. En eens nagaan of er in je familie bepaalde psychische aandoeningen voorkomen. Vanavond was er weer een programma op tv waarin een bekende psychiater het had over de soms ingrijpende gevolgen van overmatig soft-drugs gebruik. Ik probeer hier niet het heilig boontje uit te hangen, ik weet alleen uit ervaring dat soft drugs bij bepaalde personen zeer gevaarlijk kunnen zijn.. Mensen die labiel zijn, met familieleden die aan psychische aandoeningen lijden kunnen weed gewoon het beste links laten liggen, maar dat is mijn mening.
Op donderdag 23 januari 2003 19:13 schreef syndr0me het volgende:[..]
Hmmm.. jij plaatst hier eigenlijk precies wat ik altijd al had gehoopt en waar ik nu steeds meer in begin te geloven.
Het is gewoon een kut-periode, en het feit dat ik elke dag paar jointjes rook, versterkt alles, en maakt gare stoffen aan, die psychische dingen kunnen triggeren.
Maar jah.. dat stoppen met weed is eigenlijk een heel ander verhaal.. Dat is niet echt op zo'n forum te beschrijven.
Maar bedankt iig.
P.S. Vanaf nu ga ik die gare en zogenaamd grappige reacties negeren, misschien helpt dat.
quote:Heh.. dat heeft niks met heilig of moreelridder of zo te maken.. Want ik weet ook dat het de waarheid is..
Op donderdag 23 januari 2003 19:22 schreef nozem het volgende:[..]
En toch zou ik eens heel goed nadenken over je weedgebruik.. En eens nagaan of er in je familie bepaalde psychische aandoeningen voorkomen. Vanavond was er weer een programma op tv waarin een bekende psychiater het had over de soms ingrijpende gevolgen van overmatig soft-drugs gebruik. Ik probeer hier niet het heilig boontje uit te hangen, ik weet alleen uit ervaring dat soft drugs bij bepaalde personen zeer gevaarlijk kunnen zijn.. Mensen die labiel zijn, met familieleden die aan psychische aandoeningen lijden kunnen weed gewoon het beste links laten liggen, maar dat is mijn mening.
Voor de mensen die menen 'lollig' te moeten zijn over de rug van iemand anders: Kappen en anders wegblijven uit dit forum!
Het is werkelijk om je kapot te schamen zoals jullie hier omgaan met iemand die met zichzelf in de knoop zit.
Denk even na voordat je wat typt,
of geef zo'n idiote reactie even irl,
maar in dit forum wordt gvd niet gekloot.
quote:Hartelijk dank,
Op donderdag 23 januari 2003 19:43 schreef shmoopy het volgende:
Syndrome, ik heb het topic even 'schoongeveegd' en hoop van harte dat je je openingspost nog een keer wilt plaatsen.
Verder staan er in dit topic Schizofrenie een aantal nuttige links over dit onderwerp.Voor de mensen die menen 'lollig' te moeten zijn over de rug van iemand anders: Kappen en anders wegblijven uit dit forum!
Het is werkelijk om je kapot te schamen zoals jullie hier omgaan met iemand die met zichzelf in de knoop zit.
Denk even na voordat je wat typt,
of geef zo'n idiote reactie even irl,
maar in dit forum wordt gvd niet gekloot.
Dit vind ik dus een nadeel van Fok vaker. Iemand komt met iets waar hij erg mee zit en dan zijn er van die sukkels die denken populair over te komen en een of andere idiote opmerking plaatsen, en dat komt jammer genoeg veels te vaak voor hier. Walgelijk vind ik dat.
Voordat ik een topic open denk ik altijd eerst 10 keer na voordat ik hem plaats omdat een paar zielige personen het vaak verzieken. Niet alleen in R&P maar ook in andere subfora. Dat maakt de kwaliteit van fok er niet beter op.
Als je het goed doet negeer je die domme opmerkingen omdat die opmerkingen totaal geen inhoud hebben en gewoon gemaakt zijn door mensen zonder gevoel van respect en medeleven. Of mensen die internet gebruiken om te trollen en te zieken. Mensen die internet misbruiken op een foute manier.
*Ontopic*. Bij mij is manisch depressiviteit vast gesteld 3 jaar geleden en in eerste instantie dacht men ook aan schizofrenie. Maar na verloop van tijd en na mijn eerste psychose en de volgende andere manien onder de loep te hebben genomen is manisch depressiviteit eruit gekomen. Eventueel ook een beetje schizo-affectiviteit maar dat weet men nog niet. Die twee liggen vaak ook dicht bij elkaar.
Feit is wel dat ik op dit moment weer normaal kan functioneren. Mijn eerste psychose was verschrikkelijk en die tweede misschien nog erger. De twee drukke manische fases vond ik best leuk maar het was niet gezond gedrag.
Nu ben ik reeds 1 jaar normaal en vertoon ik normaal gedrag. Ik heb er wel 2 jaar over gedaan om dat te bereiken.
Binnenkort ga ik een nieuw hotmail adres aanmaken en dan geef ik je dat hier door, als je dan wilt kun je me mailen erover, hoeft niet natuurlijk. Als je eventueel wilt geef ik je mijn website door waar ik mijn ervaringen vertel van de psychose enzo, die website plaats ik hier niet meer.
En voor al die zielepieten die denken leuk te zijn, arghhhhhh laat maar. Ik moet me om die mensen niet druk maken. Het zijn waarschijnlijk hele krap denkende mensen die niet eens de moeite waard zijn om aandacht aan te besteden.
Jammer dat je door hen je eerste post verwijderd hebt. Ik was er graag inhoudelijk op ingegaan.
Danny
quote:Weed versterkt de aanleg niet. De aanleg is al genetisch aanwezig! Wel is het zo als je gevoelig bent voor psychoses dat drugs de aanleiding kunnen zijn om een psychose te krijgen. Mensen die niet gevoelig zijn voor een psychose krijgen dus ook geen psychose door blowen. BTW dit is dus geen vrijbrief om je hele dag dan maar blowend door te brengen als je niet gevoelig voor psychoses bent.
Op donderdag 23 januari 2003 19:53 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Bij weed kan de aanleg versterken , van schizofrenie. Het hoeft niet eens in familie voor te komen maar het kan op een of andere manier ook in de genen zitten .
Als ik jou was zou ik dus goed laten checken , en zeker stoppen met weed roken .
Baat het niet dan schaad het niet .
quote:Hoe kom je erachter of je manisch depresief bent?
Op donderdag 23 januari 2003 20:18 schreef yingyang het volgende:
Hoi Syndrome,-knip-
Danny
Nee ff sereneus. Ik zou er dus zeker mee naar een psych gaan ofzoiets. Ik ken iemand die er ook veel last van HAD, is er vanaf geholpen door een prof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |