abonnement Unibet Coolblue
pi_197139065
In verschillende Europese landen is vandaag een begin gemaakt met de vaccinatie tegen het coronavirus. In onder meer Duitsland, Spanje, Polen, Griekenland en Italië werden kwetsbare burgers en zorgmedewerkers geïnjecteerd. Nederland volgt pas op 8 januari.

De Europese Unie treedt in de voetsporen van veel landen over de hele wereld, die al eerder begonnen zijn met het injecteren van hun bevolking. Nederland sluit zo ongeveer de rij in Europa. De oorzaak: nog niet alle software-systemen bij de GGD zijn klaar, zo hoorde de Tweede Kamer onlangs in een spoeddebat van minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid. De GGD kwam pas recent in beeld als uitvoerder van de eerste inentingen, toen de vaccinatiestrategie werd aangepast. In andere landen werd dat vlotter geregeld.

In Duitsland is vandaag voor het eerst iemand ingeënt tegen het coronavirus. De 101 jaar oude Edith Kwoizalla uit Halberstadt kreeg zaterdag, op tweede kerstdag, het vaccin toegediend. Dat is een dag eerder dan het geplande begin van de vaccinatie in Duitsland, meldt Bild, de grootste krant van het land.

Ook Hongarije is zaterdag begonnen met de coronavaccinatie. Mensen die in de gezondheidszorg werken, zijn als eerste aan de beurt voor inenting, laat de regering aan persbureau Reuters weten. Hongarije ontving zaterdagochtend de eerste levering van het vaccin van Pfizer en BioNTech. De doses zijn voldoende voor het vaccineren van bijna 4900 mensen.
China eerst

Hoewel nog geen enkel vaccin formeel groen licht heeft gekregen van de Chinese autoriteiten, was China het eerste land dat al vanaf deze zomer een vaccinatiecampagne lanceerde. Ook in China stak het virus eind vorig jaar de kop op. De eerste vaccinaties waren voorbehouden aan degenen die het meeste risico lopen (werknemers, studenten die naar het buitenland gaan, en zorgverleners). Er zouden al meer dan een miljoen Chinezen met verschillende vaccins zijn geïnjecteerd.

Rusland volgde op 5 december en begon arbeiders die gevaar liepen te vaccineren met Spoetnik V, ontwikkeld door het Russische Nationale Centrum voor Epidemiologie en Microbiologie Gamaleya.
Westen

Het Verenigd Koninkrijk was het eerste westerse land dat toestemming gaf voor het vaccin dat is ontwikkeld door de Amerikaans-Duitse alliantie Pfizer-BioNTech. De Britse vaccinatiecampagne begon op 8 december en volgens officiële cijfers hebben meer dan 600.000 mensen al de eerste van twee doses van het vaccin gekregen.

In het Westen volgden Canada en de Verenigde Staten op 14 december, Zwitserland op 23 december en Servië op 24 december, allemaal met het vaccin van Pfizer-BioNTech. Volgens de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) zijn ondertussen al meer dan een miljoen Amerikanen gevaccineerd. De Verenigde Staten en Canada zijn ook de eerste twee landen die het vaccin van het Amerikaanse Moderna hebben goedgekeurd.
Officiële cijfers

In het Midden-Oosten lanceerden de Verenigde Arabische Emiraten op 14 december als eersten hun campagne met vaccins van het Chinese Sinopharm in de hoofdstad Abu Dhabi. Eveneens in de Emiraten begon Dubai op 23 december te vaccineren met doses Pfizer-BioNTech. Saoedi-Arabië en Bahrein volgden op 17 december, Israël op 19 december, Qatar op 23 december, en Koeweit op 24 december. Oman zal zijn vaccinatiecampagne vandaag starten. Al deze landen kozen in eerste instantie voor Pfizer-BioNTech. Bahrein heeft ook doses Sinopharm geïnjecteerd. Israël injecteerde volgens officiële cijfers ongeveer 210.000 doses, Bahrein meer dan 50.000.
pi_197139074
In Israël hebben ze al 10+% van de bevolking ingeënt, gek dat het daar wel kan.
  donderdag 31 december 2020 @ 18:11:09 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197139319
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
In Israël hebben ze al 10+% van de bevolking ingeënt, gek dat het daar wel kan.
JODUH _O_ JODEN _O_
  donderdag 31 december 2020 @ 18:12:31 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197139363
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
In Israël hebben ze al 10+% van de bevolking ingeënt, gek dat het daar wel kan.
Totaal onzorgvuldig.

Ergens in februari zijn ze klaar met vaccineren. Dan zijn wij met mazzel net een beetje uit de startblokken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_197139465
dat ze hiermee achterlopen en met aantal besmettingen e.d. helemaal voorlopen op de rest wil ik niet goedpraten, maar ga dan op zijn minst niet Rutte en co lopen verheerlijken dat ze het goed doen en dit(aanpak corona) ze zelfs meer zetels opbrengt in de peilingen, of niet? Het is echt geen high science mensen, om tot deze conclusie te komen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 31 december 2020 @ 18:59:10 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197140833
Ik neem aan dat Hugo op 8 januari als eerste wordt platgespoten?
pi_197153272
Gezien de stuitende incompetentie van De Jonge, Rutte en het RIVM valt het te verwachten dat Nederland weer achter de feiten aan loopt. De regering en het RIVM hadden maanden geleden al kunnen beginnen met alle voorbereidingen maar ze leunden liever achterover om alles aan rustig aan te kijken wat in mijn ogen neerkomt op criminele nalatigheid.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:01:04 #8
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197154097
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
In Israël hebben ze al 10+% van de bevolking ingeënt, gek dat het daar wel kan.
Niet zo heel gek toch. Geen logge EU die alles beslist en een land wat in constante paraatheid fungeert omdat het elk moment kan worden aangevallen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:08:14 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197155644
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:22 schreef Navifactiva het volgende:
Gezien de stuitende incompetentie van De Jonge, Rutte en het RIVM valt het te verwachten dat Nederland weer achter de feiten aan loopt. De regering en het RIVM hadden maanden geleden al kunnen beginnen met alle voorbereidingen maar ze leunden liever achterover om alles aan rustig aan te kijken wat in mijn ogen neerkomt op criminele nalatigheid.
Ziekenhuizen slaan alarm om vaccinaties - conflict met kabinet loopt op

Vaccinatiestrategie De ziekenhuizen stellen in een brief aan zorgministers De Jonge en Van Ark dat er „een ongekende noodsituatie” dreigt. Daarom is het, volgens de ziekenhuizen, nodig dat personeel snel wordt gevaccineerd.

In een brief aan de ministers voor gezondheidszorg Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) en Tamara van Ark (Medische Zorg, VVD) hebben alle Nederlandse ziekenhuizen vandaag opnieuw aangedrongen op snelle vaccinatie van hun ‘frontlinie’: personeel op verpleegafdelingen, spoedeisende hulpen, intensive cares en ook voor ambulancemedewerkers en huisartsen.

Woensdagavond liet De Jonge weten pas maandag in te gaan op het verzoek van de ziekenhuizen. Hij vindt het niet zo’n haalbaar idee van de ziekenhuizen, zei hij eerder op de avond. Hij sluit het niet uit, zei hij, maar de ziekenhuizen moeten even geduld hebben. In élk geval wordt het verpleeghuispersoneel als eerste gevaccineerd, vanaf volgende week vrijdag – dat staat vast.

De ziekenhuizen hebben geen geduld, blijkt uit de brief. Ze schrijven dat er „een ongekende noodsituatie” dreigt. „Nederland bevindt zich al over de grens van de beschikbare capaciteit voor noodzakelijke zorgverlening. Er moet dan ook alles aan gedaan worden om in de komende, blijvend zware maanden een maximale inzet van zorgpersoneel te ondersteunen. Het uitzicht op en de realisatie van vaccinatie op de kortst mogelijke termijn is hiervoor cruciaal.”

De brief van de ziekenhuizen. ^O^





Donderdag lagen er 2.817 coronapatiënten in de 80 ziekenhuizen. 132 meer dan een dag eerder. Op de 78 intensive cares liggen bijna 1.123 patiënten, van wie 713 coronapatiënten.

Woensdagavond uitten intensivist Diederik Gommers, tevens voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, en ziekenhuisdirecteur Ernst Kuipers, tevens voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, bij Nieuwsuur ook kritiek op de vaccinatiestrategie van het kabinet. Het personeel in de ziekenhuizen krijgt later een coronavaccinatie dan de grote massa van 60-plussers. Die volgorde moet worden omgedraaid, stelden de twee artsen, net als alle ziekenhuizen eerder op de dag. Niet pas in de lente maar aanstaande maandag moet hun personeel de eerste prik krijgen, vinden beiden.

In de brief van de ziekenhuizen staat ook dat elf procent van de verpleegkundigen en artsen ín de ziekenhuizen al ziek is van corona. Het personeelstekort loopt op, en tegelijkertijd stijgt het aantal coronapatiënten. Zonder medisch personeel is er helemaal geen zorg voor patiënten.

Genoeg van de ziekenhuislobby
Gommers is voorzitter van zijn collega-intensivisten in het land, Kuipers leidt het ErasmusMC maar óók de spreiding van coronapatiënten over de ziekenhuizen. Elke keer als de ziekenhuizen dreigden over te lopen, worden zij uitgenodigd in de televisiestudio’s en gebeld door de kranten. Waarom uiten zij hun kritiek niet intern, tegen de bewindslieden zelf?

Het kernteam – bestaand uit premier Mark Rutte, Hugo de Jonge (VWS), de secretaris- generaal van Algemene Zaken Gert-Jan Buitendijk, en Jaap van Dissel (RIVM) – lijkt even genoeg te hebben van de ziekenhuislobby. :') Het verwijt dat het kabinet tijdens de eerste coronagolf louter naar de ziekenhuizen en het RIVM luisterde en níét naar de verpleeghuizen waar ook duizenden ouderen aan Covid-19 leden, is wel aangekomen. Gommers en Kuipers lijken even geen gehoor te vinden.

Verder spreken beide artsen zich voortdurend kritisch uit in de media.
quote:
Jaap van Dissel, directeur infectiepreventie van het RIVM, doet dat niet. Hij verdedigt het kabinetsbeleid overal.
:') :r

https://www.nrc.nl/nieuws(...)vaccinaties-a4025821

Gommers en Kuipers zijn de Omtzigten van de zorg _O_ _O_

Rutte en de Jonge ook hier de incompetente arrogante macht :r

Jaap van Dissel :') :') :') :') :') :') :')
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:13:55 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197155785
Rap tempo
Deze Nederlander is al gevaccineerd in Israël: 'Ik was zelf ook verbaasd'


Over een week gaan we in Nederland pas beginnen, maar een aantal Nederlanders in het buitenland is inmiddels al gevaccineerd. Zo heeft Tal van Dijk (63) in Israël zijn eerste inenting van het Pfizer-vaccin al toegediend gekregen. "Ik was zelf ook verbaasd dat ik zo snel aan de beurt was."

De laatste weken is er veel discussie in Nederland over de start van het vaccineren. In de afgelopen week begon het ene na het andere land met het toedienen van vaccins, terwijl Nederland er op 8 januari mee begint.

Toch is aantal Nederlanders in het buitenland al gevaccineerd. Zo heeft Tal van Dijk al een vaccin gekregen. De 63-jarige Nederlander is geboren en getogen in Friesland, maar woont inmiddels al twintig jaar in Israël. Daar werkt hij als marktonderzoeker.

"Ik was eerlijk gezegd wel verbaasd", zegt Tal tegen RTL Nieuws. "Ik dacht dat ze zouden beginnen met 80-plussers, maar toen kreeg ik opeens bericht: 60-plussers waren direct aan de beurt."

800.000 gevaccineerd
Op zaterdag 19 december kreeg premier Benjamin Netanyahu als eerste inwoner van Israël het Pfizer-vaccin tegen het coronavirus en daarna ging het snel. In 11 dagen tijd zijn al bijna 800.000 inwoners gevaccineerd, zo’n tien procent van de gehele bevolking.

Israël zet alles op alles om de bevolking zo snel mogelijk te vaccineren tegen het coronavirus. De afgelopen dagen zijn er meer dan 150.000 inentingen per dag uitgedeeld. Afgelopen dinsdag was een kwart van de 70- tot 80-jarigen in het land al ingeënt, schrijft The Jerusalem Post.

Prima georganiseerd
Tal kreeg op eerste kerstdag, op 25 december, zijn eerste deel van het Pfizer-vaccin. "Het is hier prima georganiseerd. Bij de ingang werd mijn temperatuur opgemeten en daarna moest ik laten zien dat ik een afspraak had. En na afloop moest ik vijftien minuten wachten om te kijken of ik geen directe bijwerkingen zou krijgen."

'Blij verrast' is hij nu hij weet dat de vaccinatie voor hem is begonnen, maar Tal wacht nog een tweede dosis bij zijn afspraak op 20 januari. "Daarna krijg ik ook pas een officieel document. Ik heb er wel vertrouwen in dat het werkt."

Andere Nederlanders
Tal is niet de enige Nederlander in het buitenland die al een vaccinatie heeft ontvangen. Zo liet oud-minister Jan Kees de Jager op Instagram weten dat hij ook een vaccin heeft toegediend gekregen in Abu Dhabi.

Ook Nederlanders in het verzorgingshuis Anneke Residence in Aflaz del Pi (Spanje) zijn deze week gevaccineerd. Journalist Rop Zoutberg legde vast dat Marretje van den Berg en Katinka Schmitz werden ingeënt tegen het coronavirus.

Rotterdammer Paul Vrijhof kreeg in Abu Dhabi het Chinese Sinopharm-vaccin toegediend. "Omdat ik een overheidsmedewerker ben, werd ik uitgenodigd om ook gevaccineerd te worden", zegt hij tegen RTV Rijnmond. "Dus daar heb ik als eerste van de familie maar gebruik van gemaakt. Ik dacht: 'zet die spuit er maar in!'"

Eerder vertelde Jan Bakker, ic-arts in New York, al aan Radio 1 dat hij ‘voor zover bekend’ de eerste Nederlander was die het Pfizer-vaccin kreeg toegediend.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eerd-israel-verbaasd

Hugo kom er maar in met je prietpraat :r
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:17:07 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197155862
In Israël is in recordtempo al bijna tien procent van de bevolking ingeënt

In slechts 11 dagen tijd zijn in Israël al bijna 800.000 mensen gevaccineerd. Dat is bijna tien procent van de bevolking van het land. Hoe kan dat zo snel?

Israël zet alles op alles om de bevolking zo snel mogelijk te vaccineren tegen het coronavirus. De afgelopen dagen zijn er meer dan 150.000 inentingen per dag uitgedeeld. Afgelopen dinsdag was een kwart van de 70- tot 80-jarigen in het land al ingeënt, schrijft The Jerusalem Post.

Stuk sneller dan andere landen
Daarmee gaat het vaccineren in Israël een stuk sneller dan in andere landen. In de Verenigde Staten, waar het vaccineren ruim een week eerder begon, is nu 0,8 procent van de bevolking ingeënt. Nu is de bevolking van de VS wel een stuk groter, het gaat daar om ruim 2,5 miljoen mensen.

Alleen de oliestaat Bahrain komt in de buurt. Daar is inmiddels ruim 3 procent van de bevolking gevaccineerd.

Hoe doet Israël dat zo snel? Het land heeft er volgens The Guardian profijt van dat het relatief klein is, met maar zo'n 8,7 miljoen inwoners, de helft van Nederland. Ook qua oppervlakte is Israël ongeveer de helft van Nederland.

Een ander voordeel: Israël heeft een uitgebreid zorgstelsel, waarbij elke inwoner lid is van een soort ziektefonds. En het land heeft een groot leger, dat meehelpt bij de vaccinatiecampagne.

Honderden prikposten
Die campagne wordt bovendien groots aangepakt: het vaccineren gaat 24 uur per dag door. Volgens de Israëlische minister van Volksgezondheid, Yuli Edelstein, zijn er daarvoor maar liefst 257 prikposten opgetuigd.

Als eerste worden 60-plussers, zorgmedewerkers en mensen met chronische aandoeningen gevaccineerd. Nog deze week moeten ook leraren en andere onderwijsmedewerkers aan de beurt komen.

3,8 miljoen op voorraad
Israël maakt gebruik van het Pfizer-vaccin, dat vanaf 8 januari ook in Nederland zal worden ingezet. Het land heeft groot ingekocht: er zijn nu al 3,8 miljoen dosissen op voorraad, in februari worden er nog eens vier miljoen geleverd.

Ter vergelijking: Nederland heeft in totaal 8,4 miljoen doseringen van dit vaccin gekocht. Daarvan zijn er deze maand 174.000 geleverd, in januari volgen er nog eens 659.000 dosissen.

quote:
Er zit ook een politieke kant aan de verkiezingen. Premier Netanyahu heeft beloofd dat Israël als eerste land ter wereld het coronavirus zal overwinnen.
_O_

Verkiezingen in aantocht
In de ogen van veel Israëliërs heeft de regering namelijk wat goed te maken. Het land zit momenteel voor de derde keer in een strenge lockdown, waarbij de winkels gesloten zijn en inwoners niet verder dan een kilometer van hun huis mogen komen.

Het coronabeleid van de regering heeft tot meerdere grote protesten geleid, onder meer bij de ambtswoning van premier Netanyahu. Bovendien is het kabinet vorige week gevallen, waardoor er in maart verkiezingen worden gehouden. Het is de vierde keer in twee jaar tijd dat er verkiezingen zijn in het land.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-ingeent-record-hoe

Rutte, hier kan jij een puntje aan zuigen o|O o|O
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:25:43 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197157410
Corona claim de Jonge doorgeprikt :D

https://www.telegraaf.nl/(...)neel-al-gevaccineerd

Hugo rot nou eens lekker op en ga je doodschamen :(
pi_197157649
kan toch
symbolisch ff een paar miljoen mensen inenten
Hugo kan dat ook hoor, maar doet het bewust niet
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197157707
Als ik het kabinet was zou ik de theorie van Lange Frans volgen en zo het niet vaccineren verklaren.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:35:33 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197158664
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Corona claim de Jonge doorgeprikt :D

https://www.telegraaf.nl/(...)neel-al-gevaccineerd

Hugo rot nou eens lekker op en ga je doodschamen :(
Waar een kordate kapitein nodig is, hebben wij een stuntelende smoezenverkoper.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_197159166
Enige zelfreflectie lijkt mij wel op zijn plaats hier, over een paar jaar een parlementaire enquête organiseren die dit tot op de bodem toe gaat uitzoeken?
pi_197159219
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Corona claim de Jonge doorgeprikt :D

https://www.telegraaf.nl/(...)neel-al-gevaccineerd

Hugo rot nou eens lekker op en ga je doodschamen :(
Welke claim is het? Het is een premium artikel :@
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:57:30 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197160050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Enige zelfreflectie lijkt mij wel op zijn plaats hier, over een paar jaar een parlementaire enquête organiseren die dit tot op de bodem toe gaat uitzoeken?
Als het aan Rutte ligt is dat geen goed idee
Want dan is zijn doctrine naar de klote :')
En we hebben een Omtzigt nummer twee nodig die dit allemaal gaat uitzoeken
Ik zeg doen en Rutte en de Jonge de gevangenis in kaalgeplukt en al *O* *O* *O*
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:28:07 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197160528
Zelfs Polen heeft al bijna 50K gedaan. Allemaal voor de bühne natuurlijk.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:41:10 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197160773
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zelfs Polen heeft al bijna 50K gedaan. Allemaal voor de bühne natuurlijk.
En hier hebben een heleboel vriendjes en managers ook al 50k gedaan
Maar dan in hun zak gestopt om het te organiseren wat dus niet lukt |:( _O-
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:50:30 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197164392
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:01 schreef opgebaarde het volgende:
Welke claim is het? Het is een premium artikel :@
Telegraaf prikt coronaclaim Hugo de Jonge (CDA) over ‘symbolisch vaccineren’ door

Europese landen hebben inmiddels al duizenden mensen ingeënt, zij wel

Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA) zei eind vorig jaar dat hij geen zin heeft om in de strijd tegen het coronavirus ‘symbolisch’ te gaan vaccineren, iets wat de rest van Europa volgens hem doet. Nederland start op vrijdag 8 januari als laatste land in de Europese Unie met het toedienen van coronavaccins. De frisse jongens en meisjes van de Telegraaf onderzochten die claim en wat blijkt: De Jonge praat onzin. Uit cijfers blijkt dat veel Europese landen inmiddels al duizenden mensen hebben ingeënt. Vaak gaat het om zorgpersoneel.

https://tpo.nl/2021/01/01(...)sch-vaccineren-door/

Deze dus ;)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:52:28 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197164458
Harteloze hooizak Hugo de Jonge laat in Covid verzuipend ziekenhuis barsten: ‘Geen prioriteit voor hulp Defensie!’

De voorzitter van de raad van bestuur van Ziekenhuis Gelderse Vallei is woedend. Het ziekenhuis in Ede krijgt geen hulp van Defensie in de strijd tegen corona, omdat het te onbelangrijk zou zijn. Het door Hugo de Jonge geleide ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft namelijk besloten dat ziekenhuizen geen ondersteuning krijgen, die hebben immers “geen prioriteit…”

Het is echt ronduit beschamend hoe er in Nederland met de coronacrisis wordt omgegaan. Eind december trokken de veiligheidsregio’s Groningen en Twente al aan de bel omdat ze de aanhoudende toestroom van coronapatiënten niet meer aankonden. Ze riepen om hulp van Defensie en die ontvingen ze liever nog vandaag dan morgen. Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland sloot zich ook snel aan bij die oproep, en er dreigden nog meer regio’s te volgen, waaronder nu dus Gelderland-Midden (Ede).

Het verzoek werd voor de eerstgenoemde regio’s ingewilligd, vrij snel ook, maar het ziekenhuis in Ede heeft dus gewoon dikke vette pech. Niet omdat Defensie al het personeel al heeft toegezegd aan andere veiligheidsregio’s, maar puur omdat ziekenhuizen “geen prioriteit” hebben aldus Hugo de Jonge’s ministerie. Groningen en Twente riepen namelijk hulp in voor verzorgingstehuizen, en dát kan dan weer wel:

quote:
“Gisteravond was ik boos, nu ben ik gewoon kwaad. We hadden onze hoop gevestigd op ondersteuning van Defensie, nu ons ziekteverzuim onder medewerkers alleen maar stijgt en de toestroom van patiënten tegelijkertijd alleen maar groeit. Maar we zijn net gebeld door Defensie, ziekenhuizen krijgen geen ondersteuning, zo is door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) besloten”, schrijft Mirjam van ’t Veld.
Het komt er in feite dus op neer dat het ziekenhuis in Ede straks mogelijk echt keiharde keuzes moet gaan maken over leven en dood, puur vanwege een bureaucratisch opgesteld prioriteitenlijstje door de voormalige CDA-lijsttrekker en z’n kornuiten.
quote:
Eentje waar verzorgingshuizen dus hoger op de lijst staan dan ziekenhuizen. Hoe verzin je het…?
Wel tijd hebben voor nietszeggende nieuwjaarswensen vol clichés en platitudes, maar ziekenhuizen die het water tot aan de lippen staat gewoon lekker laten verdrinken. Hugo de Jonge begint 2021 zoals hij ook 2020 eindigde: totaal gevoelloos en incompetent.

https://www.dagelijksesta(...)-voor-hulp-defensie/

Hugo als je nog twijfelt, je bent totaal ongeschikt en je moet oprotten zsm :(
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:54:44 #23
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197164525
En weer een charme offensief bij RTl Boulevard dit keer :') :r

Hugo de Jonge: ‘s Avonds altijd Netflix met Mireille

Uiteraard was Hugo de Jonge ook oudejaarsavond op de tv. Bij Boulevard, dit keer. Hij vertelde dat hij en zijn vrouw veel en graag naar Netflix kijken. Want hij is natuurlijk ontzettend druk, maar daar heeft/maakt hij tijd voor.

“Ja, het was een bizar jaar natuurlijk. Het was echt een bizar jaar. Niemand had denk ik de vorige oudejaarsavond kunnen denken dat het jaar zo zou gaan lopen. Het is een jaar om nooit meer te vergeten en tegelijkertijd een jaar om zo snel mogelijk achter ons te laten denk ik.”

Hij werkt hard, maar is uiteraard ook een gezinsman “Het zijn lange dagen en heel korte nachtjes, maar het is ook geweldig mooi om te mogen doen. Het is de grootste crisis waar we in zitten met elkaar sinds de oorlog en daar een rol van betekenis te mogen spelen is fantastisch mooi om te mogen doen.”

“Ik ben altijd vroeg van huis en ’s avonds heel laat terug. Wat je moet doen is toch proberen om ’s ochtends samen te ontbijten, al is het nog zo vroeg. Dat lukt vaak en op z’n minst met een van de kinderen. ’s Avonds laat vlak voor het slapen gaan altijd even netflixen helpt ook.”

https://www.welingelichte(...)ix-met-mireille.html

Hugo gewoon oprotten :(
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:19:40 #24
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197169272
In Engeland inmiddels al meer dan één miljoen mensen gevaccineerd en hier moet de eerste prik nog worden gezet _O-
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:28:51 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197169350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
In Engeland inmiddels al meer dan één miljoen mensen gevaccineerd en hier moet de eerste prik nog worden gezet _O-
Ontzettend onzorgvuldig, de rest van de wereld. :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')