abonnement Unibet Coolblue
pi_197385010
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
Nou ik kocht van 't voorjaar een Canyon roadlite sora als commuter, en nu ga ik jullie even daarover bijpraten.
De wielen zijn na een half jaar helemaal gaar, er zaten goedkope wielen in met een shimano cup/conus naafje. Niet afgedicht tegen water. Echt een wielset om op zondag met droog weer een uurtje te fietsen, niet om langdurig mee in de regen te rijden. Ik kon die naven nog wel reviseren, maar dat kost ook weer geld, en dan kan ik dat ws. in februari weer doen.

Dus andere set wielen uitzoeken. Door de corona is er niet veel keuze aan wielen (met een QR bussen meegeleverd want de meeste disc wielsets zijn immers TA) en wielen in 't goedkope segment met een Shimano naafje allemaal out of stock. Dus het werd een set Mavic allroad disc, best een leuk wielset voor 232.- bij Bike components.

Nu heb ik een issue met de schijfrem achter, 1 vd remzuigers keert niet meer terug in de uitgangspositie, waardoor de rem steeds aanloopt en mijn blokje aan 1 kant snel weg slijt. Is daar nog wat aan te doen behalve de hele remklauw vervangen? Dan moet ik ook weer de boel ontluchten en ik heb alleen hydraulische olie van Magura en die van Shimano moet ik dan ook weer bijbestellen..
Moet je niet gewoon weer een stalen Lorini van MP plukken?
Aldus.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:54:48 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_197385139
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:47 schreef Z het volgende:

[..]

Moet je niet gewoon weer een stalen Lorini van MP plukken?
Die was van alu en heel snel kapot. De Roadlite is een prima fietsje, alleen naja een probleempje met de achterrem.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:58:08 #253
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_197385198
Rem kan je weer gangbaar (proberen te) maken.

The colour of her eyes were the colour of insanity
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:27:15 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_197385769
Nou dat schoonmaken had ik al gedaan hoor, en ik heb op die roadlite inmiddels ook al een ketting cassette swap gedaan die was ook al op. En ik heb die Schwalbe G one banden eraf gehaald omdat het kutbanden zijn.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:34:17 #255
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197385914
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:38 schreef Z het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld bij www.road.cc of www.bikeradar.com heb je 'best buy guides'. Best bike under 3000 et cetera. Omdat dat Engelse sites zijn, zie je ook nog eens wat andere merken. Zoals Boardman, Orro of Ribble. Vind ik altijd wel interessant.

https://www.bikeradar.com/features/best-road-bike-under-3000/

Nadeel is wel dat je het vaak niet via een fietsenmaker koopt.
Zeker, behalve dat een fiets gelijk waardeloos is als hij geen spatbordoogjes of ruimte voor 30mm heeft :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:36:03 #256
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197385956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:54 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Thanks!

Deze fiets spreekt me wel erg aan:

https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-1plus-disc-2021

of: https://www.mantel.com/giant-tcr-advanced-1-disc

Meningen? Past precies in mijn budget....
Ik vind hem heel vet, maar deze zou ik zeker even proefrijden. Ik ben zo stijf als een hark, dus pak dat niet als referentie, maar ik zou hier niet goed op kunnen zitten :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197386090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:27 schreef kaasplankje het volgende:
Nou dat schoonmaken had ik al gedaan hoor, en ik heb op die roadlite inmiddels ook al een ketting cassette swap gedaan die was ook al op. En ik heb die Schwalbe G one banden eraf gehaald omdat het kutbanden zijn.
Oh, ik reed op de Schwalbe one en die bevielen juist heel goed. Heb nu Pro One besteld omdat de gewone er niet meer waren in 30 breedte.. Weet niet of er veel verschil in zit.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:21:49 #258
545 dop
:copyright: dop
pi_197388015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
Nou ik kocht van 't voorjaar een Canyon roadlite sora als commuter, en nu ga ik jullie even daarover bijpraten.
De wielen zijn na een half jaar helemaal gaar, er zaten goedkope wielen in met een shimano cup/conus naafje. Niet afgedicht tegen water. Echt een wielset om op zondag met droog weer een uurtje te fietsen, niet om langdurig mee in de regen te rijden. Ik kon die naven nog wel reviseren, maar dat kost ook weer geld, en dan kan ik dat ws. in februari weer doen.

Nu heb ik een issue met de schijfrem achter, 1 vd remzuigers keert niet meer terug in de uitgangspositie, waardoor de rem steeds aanloopt en mijn blokje aan 1 kant snel weg slijt. Is daar nog wat aan te doen behalve de hele remklauw vervangen? .
klinkt als of de zuigers nooit goed gecentreerd zijn ,of ooit te ver uitgestuurd door te remmen zonder wiel in het frame.


wat gebeurt er als beide zuiger helemaal naar binnen drukt (vlak met de klauw)en dan de remmen bediend?
als de plakkende cilinder dan nog blijft zitten dan nog eens doen maar de zijde die wel naar buiten komt tegen houden om te zien of de vastzittende zijde los wil komen.
dat eventueel een paar keer herhalen tot ze wel gelijktijdig naar buiten komen.
let wel op, laat de zuigers niet te ver naar buiten lopen dan is de kans groot dat je olie gaat verliezen of lucht in het systeem krijgt.
weet niet of je z'n geel afstand blokje hebt maar zou je aanraden dat wel te gebruiken zodat je zeker weet dat je de cilinders niet te ver uitstuurt

krijg je het op deze manier niet opgelost dan ben ik bang dat je toch moet ontluchten en bijvullen
pas overigens op met je zuigers die zijn vaak van keramisch materiaal kwetsbaarder dan je denkt.
Niet te makkelijk met een schroevendraaier of kale tang er op stop er iets tussen wat niet al te hard is( kunststof of hout)

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 13-01-2021 17:27:48 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 13 januari 2021 @ 17:23:00 #259
545 dop
:copyright: dop
pi_197388037
dubbel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  FOK!fotograaf woensdag 13 januari 2021 @ 18:05:00 #260
73911 ultra_ivo
pi_197388879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zeker, behalve dat een fiets gelijk waardeloos is als hij geen spatbordoogjes of ruimte voor 30mm heeft :P
Spatborden zijn inderdaad een ding bij de Britten
ooit, tijdens mjin 2e London-Edinburgh-London waren spatborden nog verplicht en kon ik menig continentaal deelnemer helpen bji het monteren van zijn spatborden
pi_197391508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik vind hem heel vet, maar deze zou ik zeker even proefrijden. Ik ben zo stijf als een hark, dus pak dat niet als referentie, maar ik zou hier niet goed op kunnen zitten :P
Voor wat voor modellen kijk jij dan voornamelijk?
Love is in the air!
pi_197391615
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:44 schreef Z het volgende:
Je moet sowieso de fiets nemen die je het meest aanspreekt.
Tja.. Waar let je op.
Ik zoek iets voor veel bang voor bucks
Love is in the air!
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:05:42 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_197391686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:03 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Tja.. Waar let je op.
Ik zoek iets voor veel bang voor bucks
Je moet een fiets kopen die goed past bij je gebruiksdoel. Dus misschien is een geometrie ala Defy beter dan TCR maar dat moet jij zelf beslissen.
pi_197391911
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:21 schreef dop het volgende:

[..]

klinkt als of de zuigers nooit goed gecentreerd zijn ,of ooit te ver uitgestuurd door te remmen zonder wiel in het frame.

wat gebeurt er als beide zuiger helemaal naar binnen drukt (vlak met de klauw)en dan de remmen bediend?
als de plakkende cilinder dan nog blijft zitten dan nog eens doen maar de zijde die wel naar buiten komt tegen houden om te zien of de vastzittende zijde los wil komen.
dat eventueel een paar keer herhalen tot ze wel gelijktijdig naar buiten komen.
let wel op, laat de zuigers niet te ver naar buiten lopen dan is de kans groot dat je olie gaat verliezen of lucht in het systeem krijgt.
weet niet of je z'n geel afstand blokje hebt maar zou je aanraden dat wel te gebruiken zodat je zeker weet dat je de cilinders niet te ver uitstuurt

krijg je het op deze manier niet opgelost dan ben ik bang dat je toch moet ontluchten en bijvullen
pas overigens op met je zuigers die zijn vaak van keramisch materiaal kwetsbaarder dan je denkt.
Niet te makkelijk met een schroevendraaier of kale tang er op stop er iets tussen wat niet al te hard is( kunststof of hout)
Kwaliteitspost Dop! Ik had tot 5min geleden hetzelfde als Kaas. De binnenste zuiger kwam niet goed terug, waardoor ik dus constant een blokje had die wat aanliep. Deze is ook iets meer versleten dan het buitenste blokje. Net de boel uit elkaar gehaald en met beleid de zuigers naar binnen gedrukt (door voorzichtig een dikke schroevendraaier er doorheen te halen en dan indrukken (dus niet met het platte uiteinde). Daarbij 'klikte' als ware de binnenste zuiger weer los. Ik had al eens een bleeding kit gekocht via Ome Alie en daar zat zo'n geel dik blokje in. Die er tussen gedaan om de remmen opnieuw af te stellen. Nu werkt het weer perfect! ^O^

Deze bleedingkit had ik dus voor 11 euro bij Ome Alie :')
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:34:33 #265
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197392477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:00 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Voor wat voor modellen kijk jij dan voornamelijk?
Is niet van belang, omdat het heel persoonlijk is.

Ik heb een hernia gehad en heb na een jaar fietsen een bikefit gedaan, met die gegevens heb ik toen een Canyon Endurace besteld.

Dit betekent niet dat dat voor jou ook geldt. Het hangt af van lichaamsmaten, flexibiliteit en bewegelijkheid, onder andere. Elk frame kan je nog best wat aan verstellen, voornamelijk door een andere stuurpen of meer of minder spacers onder je stuurpen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197392516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:00 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Voor wat voor modellen kijk jij dan voornamelijk?
In het prachtige Nederland heb je het meeste voordeel van een aero fiets. Lekker agressief zitten en de minste luchtweerstand. ;)
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:49:08 #267
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197392843
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:44 schreef Z het volgende:
Je moet sowieso de fiets nemen die je het meest aanspreekt.
Eerst de juiste geometrie
Dan je budget
Dan je minimale kwaliteitseisen
Dan heb je nog 1000 verschillende fietsen en kies je de mooiste :7
pi_197392970
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:49 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Eerst de juiste geometrie
Dan je budget
Dan je minimale kwaliteitseisen
Dan heb je nog 1000 verschillende fietsen en kies je de mooiste :7
En beschikbaar. Zo is bij Canyon voor dit jaar alles uitverkocht :')
Tja....
Love is in the air!
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:57:53 #269
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197393057
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:54 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En beschikbaar. Zo is bij Canyon voor dit jaar alles uitverkocht :')
Tja....
Haha, ja dat is wel kut. Maar die Giants zijn toch ook heel mooi?

Heb je eerder een racefiets gehad? Hoe zat dat?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:03:47 #270
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197393202
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:57 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Haha, ja dat is wel kut. Maar die Giants zijn toch ook heel mooi?

Heb je eerder een racefiets gehad? Hoe zat dat?
2500 voor een eerste racefiets is wel kostbaar.

Voor 2500 euro kan je alles :7 Dan wordt de keuze voor de beste prijs/kwaliteit (bijvoorbeeld Sensa, Rose en ik denk ook wel Giant) of voor de gene met de meeste swag (Specialized, Pinarello, Bianchi)
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:06:33 #271
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197393262
Canyon wordt ook steeds erger :') Er staat nu soms zelfs geen levertijd meer bij en je kan hem dan niet eens bestellen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:08:47 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197393309
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:00 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Voor wat voor modellen kijk jij dan voornamelijk?
Deze:
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_197395999
@kaas: die cup-conus naven zijn eigenlijk ook maar ruk he? Qua onderhoud zijn industrielagers veel fijner. Dan pers je er gewoon nieuwe in.
pi_197396231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:22 schreef Tommeke het volgende:
@:kaas: die cup-conus naven zijn eigenlijk ook maar ruk he? Qua onderhoud zijn industrielagers veel fijner. Dan pers je er gewoon nieuwe in.
Ik heb diverse oudere naven met cup-conus, Ultegra 6600, Dura Ace 7700, Campa Record en Eurus. Muv de Eurus gebruik ik die vooral bij slecht weer en op de crosser/winterfiets. Blijft allemaal uitstekend draaien, ook met minimaal tot geen onderhoud. Misschien dat die goedkope Shimano wielen minder goed afgedichte naven hebben? Of te weinig vet vanuit de fabriek, dat komt ook wel voor (ook bij Campa/Fulcrum).

Als ik dat gedoe lees met zuigers, ontluchten en bijvullen van hydraulische schijfremmen dan ben ik eigenlijk wel gelukkig met de cantilevers op de fiets die ik nu in de winter gebruik. Het remt eigenlijk gewoon ook prima voor mijn gebruik, zolang je niet alleen de voorrem gebruikt want dan krijg je "brake shudder".
  donderdag 14 januari 2021 @ 06:17:42 #275
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_197397670
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:22 schreef Tommeke het volgende:
@:kaas: die cup-conus naven zijn eigenlijk ook maar ruk he? Qua onderhoud zijn industrielagers veel fijner. Dan pers je er gewoon nieuwe in.
Qua onderhoud wel ja, je kan van Shimano nl. de cup niet vervangen. Verder wat eentwee zegt. De fulcrum/Campy naven zijn juist goed o.a. Eurus, zonda,Shamal en Bora. Die zijn btw ook volledig te reviseren.

Eigenlijk is hetgeen wat ruk is ons zeeklimaat, want dat helpt uiteindelijk elk lager naar de palestijnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')