abonnement Unibet Coolblue
pi_197101012
FOK!kers,

Situatie is als volgt. We hebben een buurvrouw, alleenstaande moeder met jong kind en 2 honden. Vriendelijke vrouw verder, maar toch wel geregeld wat overlast vanuit die hoek. Krijsend kind, blaffende honden e.d. Het zij zo. Ze laat ze ook bijna nooit uit en ze is soms hele dagen weg, waarbij de honden dan dus alleen zijn. Ik zou ook gefrustreerd raken en gaan blaffen als hond.

Maar waar het om gaat is het volgende. Een van onze kippen was uit schrik over de schutting gevlogen. Ik aanbellen met de vraag of ik hem even op kon halen (en of ze de honden binnen wilde houden), maar ze was niet thuis.

Ik ben dus achterom gelopen om te kijken of de deur van de schutting open stond, en dat was het geval. Kip opgepakt en ineens viel het me op dat de hele achtertuin bezaaid lag met hondenpoep. Zeker 30 keutels. Nooit wat van geroken verder (dominante windrichting is de andere kant op), maar níet te doen. Een groot mijnenveld aan hondenpoep.

Ik twijfel nu. Ze zitten dus soms de hele dag alleen, worden nauwelijks uitgelaten (hooguit 1x per dag, soms niet eens), blijkbaar doen ze hun behoefte in de tuin en als ze een hele dag niet thuis is binnen.

Is dit dierenverwaarlozing? Moet ik hier iets mee? Wat zouden jullie doen?

Kijk, het zijn mijn zaken verder niet, maar na het zien van het hondentoilet vind ik ook niet dat ik mag wegkijken. Ik heb die hond echt meermaals vervloekt om het eeuwige blaffen (soms tot diep in de nacht), maar nu snap ik dat beestje wel.
pi_197101060
Weet je wat zou helpen?
Als je bij je buurvrouw aanbelt en vraagt of je haar kunt helpen met het opruimen van de achtertuin ^O^
pi_197101093
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:51 schreef Brybry het volgende:
Weet je wat zou helpen?
Als je bij je buurvrouw aanbelt en vraagt of je haar kunt helpen met het opruimen van de achtertuin ^O^
Sorry, wat?
pi_197101142
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:51 schreef Brybry het volgende:
Weet je wat zou helpen?
Als je bij je buurvrouw aanbelt en vraagt of je haar kunt helpen met het opruimen van de achtertuin ^O^
Onzin. Mensen die zo met hun honden omgaan zouden hun honden afgepakt moeten worden en tevens een verbod op het houden van moeten krijgen.

Ik zou de dierenbescherming bellen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197101172
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:51 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Sorry, wat?
Zodat je in gesprek komt en kunt achterhalen waarom ze de honden 'verwaarloosd'.

Misschien is ze wel de hele dag aan het werk en kan ze de zorg eigenlijk niet aan , om maar een voorbeeld te noemen.
pi_197101239
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:53 schreef Brybry het volgende:

[..]

Zodat je in gesprek komt en kunt achterhalen waarom ze de honden 'verwaarloosd'.

Misschien is ze wel de hele dag aan het werk en kan ze de zorg eigenlijk niet aan , om maar een voorbeeld te noemen.
Nou weet je, ik wil best met haar het gesprek aan gaan. Maar ik zie niet zo goed in waarom ik de hondenpoep bij haar op zou gaan ruimen. :?

We hebben zelf ook 2 honden en regelen opvang of oppas als wij beiden moeten werken. Dat zou zij ook kunnen doen.

quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Onzin. Mensen die zo met hun honden omgaan zouden hun honden afgepakt moeten worden en tevens een verbod op het houden van moeten krijgen.

Ik zou de dierenbescherming bellen.
Bedankt voor je reactie. Ben het hiermee eens.
  woensdag 30 december 2020 @ 17:56:40 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197101263
Wat voor woning? Mijn honden hebben ook hun schijthoek in de tuin maar goed het scheelt nogal of je een hectare of een veredeld terrasje hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197101341
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:56 schreef Dven het volgende:
Wat voor woning? Mijn honden hebben ook hun schijthoek in de tuin maar goed het scheelt nogal of je een hectare of een veredeld terrasje hebt.
De tuin is 25m diep, 6? Breed. Ik vind dat je het niet kan maken.

Daarnaast: het is ook het totaalplaatje. Ze de hele dag alleen laten, hooguit 1 keer beweging per dag. Dat beest is gefrustreerd tot op het bot.

Je kan mij niet vertellen dat je dat beest niet uit kan laten in de ochtend. Kijk, dat je ze in het weekend een keer in de tuin gooit omdat je uit wil slapen; dat snap ik, alhoewel ik dat zelf niet doe. Maar dit komt de beestjes niet ten goede.
pi_197101405
Van die 25 meter kunnen ze overigens ‘maar’ 10 meter gebruiken. De rest is omheind als speelplaatsje voor haar kind.
pi_197101694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:01 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Van die 25 meter kunnen ze overigens ‘maar’ 10 meter gebruiken. De rest is omheind als speelplaatsje voor haar kind.
Das een flinke tuin.
Hoe oud is ze?
pi_197101756
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:10 schreef hoechst het volgende:

[..]

Das een flinke tuin.
Hoe oud is ze?
Ja de tuin zelf wel, maar zoals ik al zei kunnen ze effectief minder dan de helft gebruiken.

En ik denk een jaar of 30
pi_197101834
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:51 schreef Brybry het volgende:
Weet je wat zou helpen?
Als je bij je buurvrouw aanbelt en vraagt of je haar kunt helpen met het opruimen van de achtertuin ^O^
Ben je niet goed of zo. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 30 december 2020 @ 18:48:02 #13
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197102963
Neem even contact op met de dierenpolitie.
Telefoonnummer is 144.
Dierenverwaarlozing is strafbaar.

Ik zou bellen.

Maar ja, nu zal ik wel weer afgeschilderd worden als Nsb-er.

[ Bericht 21% gewijzigd door Scheepskok op 30-12-2020 19:02:47 ]
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:48:05 #14
189961 ex
aperture science
pi_197102966
Ik heb genoeg In overtreding gekeken om precies te weten wat jij moet doen.. 114 144 bellen! Die gaan dan vervolgens iemand sturen die een praatje gaat maken, naar de honden gaat kijken (en hun behuizing) en dan gelijk een beslissing maakt over de situatie (inclusief afspraken, en boetes mocht het niet gebeuren).

https://www.dierendokters.com/dieren/spoed/dierenambulance
The cake is a lie!
pi_197103016
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:39 schreef hoechst het volgende:

[..]

Potentie?
Flikker eens op met je bagger.

En ts, gewoon de dierenbescherming bellen. Iemand die niet voor haar dieren wil zorgen moet aangepakt worden.
pi_197104243
Jezus dus er liggen wat drollen in de tuin en je hoort honden blaffen dus het is dierenmishandeling :') Enige die hier iets strafbaars doet ben jij.

Artikel 461 Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Facts don't care about your feelings
pi_197104249
Huur of koop? Bij huur kun je ook gaan klagen bij de verhuurder.
pi_197104477
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Jezus dus er liggen wat drollen in de tuin en je hoort honden blaffen dus het is dierenmishandeling :') Enige die hier iets strafbaars doet ben jij.
Dit heb ik niet gezegd. Je verzint nu dingen. Kom anders terug als je dat niet meer doet.

quote:
Artikel 461 Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Verder on-topic aub.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:19 schreef Jaeger85 het volgende:
Huur of koop? Bij huur kun je ook gaan klagen bij de verhuurder.
Huur. Ook over nagedacht, maar ik zie niet hoe zij hierin een relevante partij zijn. Wij ervaren verder geen overlast van de hondenpoep.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:48 schreef Scheepskok het volgende:
Neem even contact op met de dierenpolitie.
Telefoonnummer is 144.
Dierenverwaarlozing is strafbaar.

Ik zou bellen.

Maar ja, nu zal ik wel weer afgeschilderd worden als Nsb-er.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:48 schreef ex het volgende:
Ik heb genoeg In overtreding gekeken om precies te weten wat jij moet doen.. 114 144 bellen! Die gaan dan vervolgens iemand sturen die een praatje gaat maken, naar de honden gaat kijken (en hun behuizing) en dan gelijk een beslissing maakt over de situatie (inclusief afspraken, en boetes mocht het niet gebeuren).

https://www.dierendokters.com/dieren/spoed/dierenambulance
Ik denk dat ik ze morgen in ieder geval even ga bellen om te vragen hoe zij hier tegenaan kijken.

Bedankt voor de adviezen :)

Jammer van het getroll en off-topic gekaap.
pi_197104494
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:24 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dit heb ik niet gezegd. Je verzint nu dingen. Kom anders terug als je dat niet meer doet.
[..]

Verder on-topic aub.
[..]

Huur. Ook over nagedacht, maar ik zie niet hoe zij hierin een relevante partij zijn. Wij ervaren verder geen overlast van de hondenpoep.
[..]


[..]

Ik denk dat ik ze morgen in ieder geval even ga bellen om te vragen hoe zij hier tegenaan kijken.

Bedankt voor de adviezen :)

Jammer van het getroll en off-topic gekaap.
Maar wel overlast van het geblaf.
pi_197104748
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Maar wel overlast van het geblaf.
Ja in principe wel, maar overdag kunnen we daarmee leven. ‘s Avonds is een ander verhaal, maar dan kunnen we haar appen en dan zou ze haar ouders langs laten komen oid.

Dus wat dat betreft ondervinden we daar geen hinder van.
pi_197105449
Hoe oud zijn de honden, wat voor ras, zien ze er verwaarloosd uit? Het klinkt niet goed allemaal maar of het strafbaar is daar kom je maar op 1 manier achter natuurlijk.
pi_197106729
Ik denk niet dat het aan jou ligt om te beoordelen of ze verwaarloosd zijn of niet. Ik zou altijd de dierenbescherming bellen, ook bij twijfel. Zij kunnen bepalen of een beest verwaarloosd wordt of niet.
pi_197107198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:45 schreef GS-Raw het volgende:
Hoe oud zijn de honden, wat voor ras, zien ze er verwaarloosd uit? Het klinkt niet goed allemaal maar of het strafbaar is daar kom je maar op 1 manier achter natuurlijk.
Geen idee eigenlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:11 schreef MaximumRush het volgende:
Ik denk niet dat het aan jou ligt om te beoordelen of ze verwaarloosd zijn of niet. Ik zou altijd de dierenbescherming bellen, ook bij twijfel. Zij kunnen bepalen of een beest verwaarloosd wordt of niet.
Dat lijkt me ook niet nee.

Ik denk dat ik morgen even ga bellen, de situatie uitleg en ga vragen wat zij adviseren om te doen.

Bedankt voor de reacties :)
pi_197109452
Inderdaad even bellen met de dierenbescherming, die hebben vaker met dit bijltje gehakt :Y
Succes!
  woensdag 30 december 2020 @ 22:13:29 #25
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_197112978
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:21 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk.
[..]

Dat lijkt me ook niet nee.

Ik denk dat ik morgen even ga bellen, de situatie uitleg en ga vragen wat zij adviseren om te doen.

Bedankt voor de reacties :)
Ik ben in het verleden inspecteur bij de DB geweest, als vrijwilliger. En ik vind dit echt iets voor hen, er wordt namelijk niet voldaan aan de behoeften van de dier...
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_197120269
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:53 schreef Brybry het volgende:

[..]

Zodat je in gesprek komt en kunt achterhalen waarom ze de honden 'verwaarloosd'.

Misschien is ze wel de hele dag aan het werk en kan ze de zorg eigenlijk niet aan , om maar een voorbeeld te noemen.
Ja dan neem je toch geen 2 honden :`)
Ik wil ook graag een hond maar omdat ik overdag gewoon moet werken neem ik dus geen hond.
  donderdag 31 december 2020 @ 04:13:37 #27
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_197123280
Wat voor soort honden?

Voor de poep in de tuin kan je de gemeente bellen.

Voor blaf overlast ook.

De dierenbescherming doet hier niks mee, tenzij de dieren verwaarloosd of mishandeld worden.
Dum de dum
pi_197125538
Kun je anoniem bellen? In de zin van; als de dierenbescherming bij haar aan de deur staat weet ze dat jij het bent geweest?

Persoonlijk zou ik een goede relatie met de buren namelijk niet op het spel zetten voor wat hondenpoep of geblaf. Ik denk dat het "vrij normaal" is onder een bepaalt slag volk om de hond in de tuin te laten poepen. Te weinig om te spreken van verwaarlozing lijkt mij als de beestjes verder goed gevoed en onderhouden is.
pi_197125810
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:39 schreef RamboDirk het volgende:
Kun je anoniem bellen? In de zin van; als de dierenbescherming bij haar aan de deur staat weet ze dat jij het bent geweest?

Persoonlijk zou ik een goede relatie met de buren namelijk niet op het spel zetten voor wat hondenpoep of geblaf. Ik denk dat het "vrij normaal" is onder een bepaalt slag volk om de hond in de tuin te laten poepen. Te weinig om te spreken van verwaarlozing lijkt mij als de beestjes verder goed gevoed en onderhouden is.
Als ik bel dan ga ik haar sowieso niet gelijk bij naam en nummer noemen, dat vind ik niet correct. Ik ga enkel even de situatie voorleggen en vragen wat zij ervan vinden.

Wat wel of geen verwaarlozing is, is inderdaad moeilijk te zeggen en zeker niet aan mij.

De honden zelf zien er niet verwaarloosd uit. Dus is het dan verwaarlozing? In dat opzicht lijkt het me niet.

Aan de andere kant: De hondjes de hele dag thuis laten zonder dat ze worden uitgelaten, is dat dan ook geen vorm van verwaarlozing? Ik denk het wel. Maar nogmaals niet aan mij om te beslissen.

Ik heb het er nog even met mijn vriendin over gehad, en ik ga uiteindelijk even het gesprek met haar aan en vragen of ze het allemaal wel redt. Ik ga geenszins verantwoordelijkheid dragen voor haar honden, maar van een gesprek en iemand die meedenkt over een dergelijke situatie is nog nooit iemand slechter geworden lijkt me. :)
pi_197635686
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:53 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Als ik bel dan ga ik haar sowieso niet gelijk bij naam en nummer noemen, dat vind ik niet correct. Ik ga enkel even de situatie voorleggen en vragen wat zij ervan vinden.

Wat wel of geen verwaarlozing is, is inderdaad moeilijk te zeggen en zeker niet aan mij.

De honden zelf zien er niet verwaarloosd uit. Dus is het dan verwaarlozing? In dat opzicht lijkt het me niet.

Aan de andere kant: De hondjes de hele dag thuis laten zonder dat ze worden uitgelaten, is dat dan ook geen vorm van verwaarlozing? Ik denk het wel. Maar nogmaals niet aan mij om te beslissen.

Ik heb het er nog even met mijn vriendin over gehad, en ik ga uiteindelijk even het gesprek met haar aan en vragen of ze het allemaal wel redt. Ik ga geenszins verantwoordelijkheid dragen voor haar honden, maar van een gesprek en iemand die meedenkt over een dergelijke situatie is nog nooit iemand slechter geworden lijkt me. :)
Hoe is het afgelopen?
Spoilers!
pi_197643760
Mijn hond komt al een jaar niet meer van het erf af. Doet z'n behoefte in de tuin, ik ruim dat meerdere keren per week op.
Hij is oud en trekt een wandeling aan de riem gewoon niet meer. Krijgt het benauwd en gaat aan het einde van de straat liggen waarna ik hem naar huis moet dragen. In de tuin sukkelt hij op z'n eigen tempo een beetje rond.
Wat ik daarmee wil zeggen: er kan een reden voor zijn dus oordeel niet te snel.
pi_197649295
wijkagent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')