Nederland heeft ook nog maar een kleine levering gekregen, toch? Volgens mij levert Pfizer pas grotere aantallen in januari. Maar desalniettemin is het beter om die 10.000 vaccins gewoon te gebruiken dan om ze ergens in een pakhuis te laten liggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ierland heeft bijvoorbeeld iets van 10.000 vaccins tot midden januari. Dan kun je wel roepen dat je begonnen bent, maar de echte aantallen kun je nog niet maken.
Zodra er op echt grotere schaal gevaccineerd gaat worden ga je dag zo weer inlopen.
Dan kan je inderdaad roepen dat je begonnen bent. En mid januari kunnen ze waarschijnlijk weer verder.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ierland heeft bijvoorbeeld iets van 10.000 vaccins tot midden januari. Dan kun je wel roepen dat je begonnen bent, maar de echte aantallen kun je nog niet maken.
Zodra er op echt grotere schaal gevaccineerd gaat worden ga je dag zo weer inlopen.
Wij betalen iig zelf onze PCR in het VK om naar Nederland terug te kunnen reizen, er is naar mijn weten geen kans dat we dat terug kunnen krijgen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo, dat je zelf je test betaalt wanneer je gaat vliegen?
Waarom ga je dat zomaar inlopen? Gaan we hier sneller als we eenmaal bezig dan daar?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vanaf begin januari komt er hier in NL elke week een levering vaccins. Er komen in Q1 bij elkaar zo'n 2 miljoen vaccins van Pfizer, dus dat is ongeveer 160.000 vaccins per week er vanuit gaande dat die planning gehaald wordt.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Is inderdaad toch al ruim 0,1% van de bevolking.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ondertussen zijn wel bijna 100.000 Duitsers inmiddels al ingeënt. Daar is niks symbolisch of onzorgvuldig aan.
Ik weet niet eens hoe dat überhaupt gaat als je op vakantie gaat en ergens een negatieve test moet laten zien. Word die op het vliegveld gedaan? Bij de huisarts vooraf?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo, dat je zelf je test betaalt wanneer je gaat vliegen?
Commerciële partij meest waarschijnlijkquote:Op woensdag 30 december 2020 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe dat überhaupt gaat als je op vakantie gaat en ergens een negatieve test moet laten zien. Word die op het vliegveld gedaan? Bij de huisarts vooraf?
Niet dat ik van plan ben om nu op vakantie te gaan hoor
Ik weet het ook niet, maar wat ik ergens las is dat je zelf commerciele testen moet laten doen, alle reisgenoten (gezin met kinderen dus ook de kinderen) en dat je de testuitslag daarvan moet kunnen laten zien.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe dat überhaupt gaat als je op vakantie gaat en ergens een negatieve test moet laten zien. Word die op het vliegveld gedaan? Bij de huisarts vooraf?
Niet dat ik van plan ben om nu op vakantie te gaan hoor
Dit ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gaan daar dingen mis omdat ze überhaupt begonnen zijn. Als je niks doet, kan het ook niet fout gaan.
Maar ondertussen zijn wel bijna 100.000 Duitsers inmiddels al ingeënt. Daar is niks symbolisch of onzorgvuldig aan.
Het aantal mensen dat 65+ in Nederland is is ongeveer 3,2 miljoen. Laten we even voor het gemak stellen dat de helft daarvan comorbiditeiten heeft, dus 1.6 miljoen mensen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is inderdaad toch al ruim 0,1% van de bevolking.
Ik kan me herinneren dat Pfizer had gezegd dat ze pas een nieuwe levering opsturen als de vorige levering is gebruikt. Net zoals ze bij de Japanner geen nieuwe ronde sushi laten komen als de vorige nog niet op is, zeg maarquote:Op woensdag 30 december 2020 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanaf begin januari komt er hier in NL elke week een levering vaccins. Er komen in Q1 bij elkaar zo'n 2 miljoen vaccins van Pfizer, dus dat is ongeveer 160.000 vaccins per week er vanuit gaande dat die planning gehaald wordt.
Dat is dus komende week. Komende week komen er volgens planning 160.000 vaccins dan, uitgaande van een even grote levering iedere week. We beginnen 18 januari, dat is 2 weken verder. Dat houdt in dat we 320.000 vaccins 'op de plank' hebben liggen 2 weken lang, die niet gebruikt worden.
Dat zijn 160.000 mensen die na een dag of 3 (wanneer vaccins gaat helpen) een heel stuk minder druk op de zorg zullen leggen. Iedere week kun je dan 80.000 mensen extra vaccineren.
Dat is het verschil tussen ziekenhuizen die nu over hun nek gaan, of ziekenhuizen die het net aan aankunnen.
Het is irrelevant of je het wel of niet in gaat lopen, want je hebt op dit moment een probleem.
En ondertussen wijzen ze druk naar het volk. Dat we puur door onze acties de ziekenhuizen in de problemen brengen. Terwijl ze er zelf keer op keer voor zorgen met beleidsbeslissingen (nu deze onnodige vertragingen weer - eerder natuurlijk dat slechte testbeleid en BCO) dat de ziekenhuizen ook onnodig hard worden geraakt.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanaf begin januari komt er hier in NL elke week een levering vaccins. Er komen in Q1 bij elkaar zo'n 2 miljoen vaccins van Pfizer, dus dat is ongeveer 160.000 vaccins per week er vanuit gaande dat die planning gehaald wordt.
Dat is dus komende week. Komende week komen er volgens planning 160.000 vaccins dan, uitgaande van een even grote levering iedere week. We beginnen 18 januari, dat is 2 weken verder. Dat houdt in dat we 320.000 vaccins 'op de plank' hebben liggen 2 weken lang, die niet gebruikt worden.
Dat zijn 160.000 mensen die na een dag of 3 (wanneer vaccins gaat helpen) een heel stuk minder druk op de zorg zullen leggen. Iedere week kun je dan 80.000 mensen extra vaccineren.
Dat is het verschil tussen ziekenhuizen die nu over hun nek gaan, of ziekenhuizen die het net aan aankunnen.
Het is irrelevant of je het wel of niet in gaat lopen, want je hebt op dit moment een probleem.
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je niet beter eerder had kunnen beginnen, maar laten we niet doen alsof deze aantallen meer zijn dan een eerste druppel op de gloeiende plaat. 100k klinkt natuurlijk als heel veel, maar is dat echt niet. Wat je ermee voorkomt hoeven we ook niet te overdrijven.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat 65+ in Nederland is is ongeveer 3,2 miljoen. Laten we even voor het gemak stellen dat de helft daarvan comorbiditeiten heeft, dus 1.6 miljoen mensen.
Die 1.6 miljoen mensen is waar de meeste ziekenhuisdruk (~10%+) door ontstaat. Hoe eerder je die groep vaccineert, hoe eerder de ziekenhuisdruk omlaag gaat.
Laten we 28 Januari tot Nationale Corona Dag maken waar het Kabinet zonder vragen in haar volgzame wijsheid besloot om het RIVM op aangave van de WHO te gaan volgen door Covid19 tot besmettelijke A-ziekte te verklaren. De rest wat daaruit voortvloeide is niet meer dan de ramp die zelf is afgeroepen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dat is wat nodig is om niet in deze shitshow te komen, kom maar op. Ik neem een tent, bbq en grote koelbox mee, we redden 't wel daar.
Dan gaan degenen die wel willen dat de overheid maatregelen neemt maar met pannen en fluitjes rondhobbelen.
Nee maar zonder gekheid, deze situatie kunnen we als bevolking onmogelijk binnen een paar jaar vergeten. Dit moet toch een groot punt gaan worden in de verkiezingen.
Honderduizend mensen is op heel Duitsland niet heel veel, nee. Maar ze zijn ook pas een paar dagen bezig. Feit is dat ze een flinke voorsprong zullen hebben als wij op 18 januari ook daadwerkelijk beginnen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je niet beter eerder had kunnen beginnen, maar laten we niet doen alsof deze aantallen meer zijn dan een eerste druppel op de gloeiende plaat. 100k klinkt natuurlijk als heel veel, maar is dat echt niet. Wat je ermee voorkomt hoeven we ook niet te overdrijven.
Als we even uitgaan van de planning, dat er 160.000 zouden komen, kun je 160.000 mensen vaccineren. Week erna weer. Week erna weer. Week erna die eerste 160.000 weer, week erna die 2e groep etc. Dan heb je in 6 weken tijd bijna een half miljoen mensen gevaccineerd.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ondertussen wijzen ze druk naar het volk. Dat we puur door onze acties de ziekenhuizen in de problemen brengen. Terwijl ze er zelf keer op keer voor zorgen met beleidsbeslissingen (nu deze onnodige vertragingen weer - eerder natuurlijk dat slechte testbeleid en BCO) dat de ziekenhuizen ook onnodig hard worden geraakt.
In NL zou het al bijna 1 % van de bevolking zijn. Was best een mooi begin geweest. Zeker als het het allemaal zorgpersoneel was.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je niet beter eerder had kunnen beginnen, maar laten we niet doen alsof deze aantallen meer zijn dan een eerste druppel op de gloeiende plaat. 100k klinkt natuurlijk als heel veel, maar is dat echt niet. Wat je ermee voorkomt hoeven we ook niet te overdrijven.
Onder de 7750.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Iedereen klaar voor de cijfertjes?
Over/under 7750 positieve testen
Place you bets
Ik gok boven helaas, denk 8.500quote:Op woensdag 30 december 2020 15:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Iedereen klaar voor de cijfertjes?
Over/under 7750 positieve testen
Place you bets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |