abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 december 2020 @ 12:03:56 #1
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197088139
quote:
De Russische oppositiepoliticus Aleksej Navalny gaat mogelijk voor 3,5 jaar de gevangenis in zodra hij terugkeert naar Rusland. Zonder dat Navalny daarvoor überhaupt voor de rechter hoeft te verschijnen.

De penitentiaire dienst FSIN in Moskou dreigt de voorwaardelijke gevangenisstraf van 3,5 jaar die Navalny eind december 2014 voorwaardelijk kreeg opgelegd, om te zetten in een effectieve termijn. De dienst doet dat omdat Navalny zich niet voor dinsdagochtend 09.00 uur heeft gemeld voor zijn reguliere registratie. Daartoe is hij vanwege zijn voorwaardelijke veroordeling verplicht.

Navalny is nu in Duitsland waar hij sinds zijn vergiftiging in augustus revalideert. Opmerkelijk is dat de FSIN in het bericht over Navalny op haar website verwijst naar een publicatie in het medische tijdschrift The Lancet van 22 december. Daarin staat het verloop van Navalny’s behandeling beschreven. Daarmee geven de autoriteiten de vergiftiging dus toe, stelt Navalny, iets wat ze tot dusverre altijd hebben geweigerd. ,,Op officieel niveau erkent de staat de vergiftiging. Waar is de strafzaak (tegen de daders, red.)?’’, aldus Navalny.

De timing van de Russische autoriteiten is zeer pikant, omdat woensdag (morgen) Navalny's proeftijd afloopt. In de zogenaamde zaak-Yves Rocher werd Navalny op 30 december 2014 veroordeeld tot 3,5 jaar voorwaardelijke gevangenisstraf wegens diefstal van het cosmeticabedrijf. Navalny’s broer Oleg kreeg drie jaar strafkamp opgelegd. Aleksej Navalany zelf verklaarde onschuldig te zijn en noemde de zaak politiek gemotiveerd.

Het Europese hof voor de rechten van de mensen gaf later aan dat het proces oneerlijk was verlopen en sommeerde Moskou de politicus compensatie te betalen.

Vergiftiging
Navalny werd op 20 augustus in Omsk in een ziekenhuis opgenomen met symptomen van vergiftiging. Twee dagen later vloog een medisch team hem voor behandeling naar Duitsland. Daar stelde een legerlaboratorium vast dat de politicus was vergiftigd met het zenuwgif novitsjok.

Half december publiceerde het journalistencollectief Bellingcat een onderzoek, waarvan de auteurs -net als Navalny zelf - beweren dat officieren van de staatsveiligheidsdienst FSB bij zijn vergiftiging waren betrokken. Ruim een week later toonde Navalny een video waarin hij onder valse voorwendselen belt met één van de FSB’ers. Die geeft de hele vergiftiging impliciet toe.

https://www.ad.nl/buitenl(...)eroordeeld~aec1edf2/

Hoe geflipt wil je het hebben? Je vergiftigt iemand en veroordeelt hem omdat de zieke niet komt opdagen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197088256
Wie
Ik zwaai naar dieren.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 30 december 2020 @ 12:09:51 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197088309
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/buitenl(...)eroordeeld~aec1edf2/

Hoe geflipt wil je het hebben? Je vergiftigt iemand en veroordeelt hem omdat de zieke niet komt opdagen.
Putin zegt dat als Rusland erachter zou zitten dat ze de klus wel afgemaakt zouden hebben
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 30 december 2020 @ 12:10:04 #4
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197088315
Liever een stabiel Rusland onder Poetin dan 's werelds grootste kernmacht wat om de paar jaar lang compleet van kleur verandert a la de VS.

Wat mij betreft mag Poetin nog heel lang aanblijven. Voor de wereld is het beter. Voor de directe buren van Rusland wellicht iets minder, maar je kunt nooit iedereen blij maken. :Y

Men is hier in NL zo snel met het steunen van Navalny (omdat anti-Poetin), maar vrijwel niemand weet waar die vent voor staat.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:11:00 #5
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197088338
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:10 schreef YoungDriller het volgende:
Liever een stabiel Rusland onder Poetin dan 's werelds grootste kernmacht wat om de paar jaar lang compleet van kleur verandert a la de VS.

Wat mij betreft mag Poetin nog heel lang aanblijven. Voor de wereld is het beter. Voor de directe buren van Rusland wellicht iets minder, maar je kunt nooit iedereen blij maken. :Y
Gelukkig is de EU wel heel erg stabiel en mogen we in onze handjes knijpen dat wij in een transparante democratie leven. O, wacht...
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:11:52 #6
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197088362
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:11 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Gelukkig is de EU wel heel erg stabiel en mogen we in onze handjes knijpen dat wij in een transparante democratie leven. O, wacht...
Dat zeg ik niet. Ik heb helemaal niets met de EU in haar huidige vorm.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:18:45 #7
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197088587
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:11 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik heb helemaal niets met de EU in haar huidige vorm.
Nee dat zei je inderdaad niet, maar ik trok het breder. Jij stelde dat de VS regelmatig kleur veranderde en dat Rusland stabiel is gebleven. Ik ben het daarmee eens. Vandaar dat ik de alom geliefde EU erbij haalde. Die zijn namelijk ook heel erg instabiel tegenwoordig, evenals Amerika.

Daarmee wilde ik aangeven dat de VS en EU het eigenlijk afleggen tegen Rusland en China, terwijl de ideologische verschillen gigantisch zijn.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:23:41 #8
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197088718
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nee dat zei je inderdaad niet, maar ik trok het breder. Jij stelde dat de VS regelmatig kleur veranderde en dat Rusland stabiel is gebleven. Ik ben het daarmee eens. Vandaar dat ik de alom geliefde EU erbij haalde. Die zijn namelijk ook heel erg instabiel tegenwoordig, evenals Amerika.

Daarmee wilde ik aangeven dat de VS en EU het eigenlijk afleggen tegen Rusland en China, terwijl de ideologische verschillen gigantisch zijn.
We vinden elkaar. Ben het volkomen met je eens. De EU en de VS zijn vandaag de dag te verdeeld om eensgezind op te treden op het wereldtoneel. Zeker ideologisch gezien.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:27:32 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197088831
quote:
84s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Putin zegt dat als Rusland erachter zou zitten dat ze de klus wel afgemaakt zouden hebben
Hij heeft wel humor.

Deze absurde situatie doet me denken aan China die de nabestaanden van een ter dood veroordeelde de rekening van de kogel stuurt.
(Geen idee of het nog steeds zo is, overigens. Kon alleen een artikel uit ‘96 vinden)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:29:26 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197088886
quote:
84s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Putin zegt dat als Rusland erachter zou zitten dat ze de klus wel afgemaakt zouden hebben
Of hij heeft geen controle over een FSB die steeds meer foutjes maakt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:29:46 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197088897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nee dat zei je inderdaad niet, maar ik trok het breder. Jij stelde dat de VS regelmatig kleur veranderde en dat Rusland stabiel is gebleven. Ik ben het daarmee eens. Vandaar dat ik de alom geliefde EU erbij haalde. Die zijn namelijk ook heel erg instabiel tegenwoordig, evenals Amerika.

Daarmee wilde ik aangeven dat de VS en EU het eigenlijk afleggen tegen Rusland en China, terwijl de ideologische verschillen gigantisch zijn.
Dat zijn ze zeker;
Ze ontkennen deze moordaanslag
Ze ontkennen MH17
Ze ontkennen doping
Etc. etc... ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:37:04 #12
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197089092
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat zijn ze zeker;
Ze ontkennen deze moordaanslag
Ze ontkennen MH17
Ze ontkennen doping
Etc. etc... ;)
Dat klopt helemaal, maar kan je niet hetzelfde zeggen over China? De Oeigoeren, spionage, sociaal kredietsysteem? Op het wereldtoneel zijn het extreem enge landen. Maar ik heb het over interne gelegenheden - beide economieën laten tenminste groei zien, terwijl VS en EU een daling van rond de 5% kennen. Daarnaast is er binnen Rusland en China relatieve rust, terwijl Amerika en de EU nog nooit zo onrustig zijn geweest mbt maatschappelijke discussies.

En ik wil nogmaals benadrukken dat Rusland en China geen fijne landen zijn om in te wonen. Maar aan de andere kant: geldt dat dan ook niet voor Amerika en EU?

Daarnaast wil ik eraan toevoegen dat ik het regelrecht apart vind dat dictaturen het gewoonweg economisch beter doen dan onze democratie.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:38:38 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197089134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:37 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, maar kan je niet hetzelfde zeggen over China? De Oeigoeren, spionage, sociaal kredietsysteem? Op het wereldtoneel zijn het extreem enge landen. Maar ik heb het over interne gelegenheden - beide economieën laten tenminste groei zien, terwijl VS en EU een daling van rond de 5% kennen. Daarnaast is er binnen Rusland en China relatieve rust, terwijl Amerika en de EU nog nooit zo onrustig zijn geweest mbt maatschappelijke discussies.

En ik wil nogmaals benadrukken dat Rusland en China geen fijne landen zijn om in te wonen. Maar aan de andere kant: geldt dat dan ook niet voor Amerika en EU?
Ik ben van het credo “macht corrumpeert”. Dus zeker ook VS en de EU.

Je wordt er gewoonweg niet vrolijk van.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:45:26 #14
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197089344
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik ben van het credo “macht corrumpeert”. Dus zeker ook VS en de EU.

Je wordt er gewoonweg niet vrolijk van.
Hopelijk wordt Rusland keihard aangepakt voor alle illegale fratsen die ze uithalen door middel van sancties. Alleen ben ik bang dat door de machtscorrumpering de EU te verdeeld is om een fatsoenlijk blok te kunnen vormen tegenover Rusland, laat staan China. Laten wij eerst onze zaken op orde brengen door transparantie toe te voegen aan het EU-bestel, pas dan kunnen we Rusland op de knieën brengen. Nu kunnen ze ons uitlachen en vrolijk verdergaan met bespioneren.

En ik word er inderdaad niet vrolijk van, aangezien ik de democratie als hoogste staatsinrichting aansla.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197089374
quote:
84s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Putin zegt dat als Rusland erachter zou zitten dat ze de klus wel afgemaakt zouden hebben
Van die 10 woorden die Putin roept zijn er 11 gelogen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_197089918
quote:
84s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Putin zegt dat als Rusland erachter zou zitten dat ze de klus wel afgemaakt zouden hebben
Overheden die hun eigen competentie overschatten lijken me verder niet heel bijzonder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197090241
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nee dat zei je inderdaad niet, maar ik trok het breder. Jij stelde dat de VS regelmatig kleur veranderde en dat Rusland stabiel is gebleven. Ik ben het daarmee eens. Vandaar dat ik de alom geliefde EU erbij haalde. Die zijn namelijk ook heel erg instabiel tegenwoordig, evenals Amerika.

Daarmee wilde ik aangeven dat de VS en EU het eigenlijk afleggen tegen Rusland en China, terwijl de ideologische verschillen gigantisch zijn.
_O- China is echt op weg om een grote wereldmacht te worden. Echter leggen de VS en/of de EU het in de verste verte nog niet af aan dit soort landen. Hoe kom je erbij? Op welk vlak doet een van die twee landen het beter??
  woensdag 30 december 2020 @ 13:13:37 #18
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197090319
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:12 schreef The_End het volgende:

[..]

_O- China is echt op weg om een grote wereldmacht te worden. Echter leggen de VS en/of de EU het in de verste verte nog niet af aan dit soort landen. Hoe kom je erbij? Op welk vlak doet een van die twee landen het beter??
Economische/militaire vooruitzichten gemist? _O-
  woensdag 30 december 2020 @ 13:18:20 #19
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197090535
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:12 schreef The_End het volgende:

[..]

_O- China is echt op weg om een grote wereldmacht te worden. Echter leggen de VS en/of de EU het in de verste verte nog niet af aan dit soort landen. Hoe kom je erbij? Op welk vlak doet een van die twee landen het beter??
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:13 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Economische/militaire vooruitzichten gemist? _O-
Nou, gelukkig hoef ik zelf het antwoord niet te geven. Dankjewel Driller!
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197091789
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:13 schreef YoungDriller het volgende:

Economische/militaire vooruitzichten gemist? _O-
quote:
Daarmee wilde ik aangeven dat de VS en EU het eigenlijk afleggen tegen Rusland en China,
quote:
China is echt op weg om een grote wereldmacht te worden. Echter leggen de VS en/of de EU het in de verste verte nog niet af aan dit soort landen. Hoe kom je erbij? Op welk vlak doet een van die twee landen het beter??


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 13:47:16 ]
  woensdag 30 december 2020 @ 14:15:30 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197093022
quote:
84s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Putin zegt dat als Rusland erachter zou zitten dat ze de klus wel afgemaakt zouden hebben
Dat hadden ze ook, het was niet de bedoeling dat het vliegtuig een tussenlanding zou maken
Dat heeft hem gered
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197473672
Navalny is teruggekeerd naar Rusland en direct gearresteerd.

https://nos.nl/artikel/23(...)ok-gearresteerd.html
pi_197476492
Regels zijn regels.
Terechte arrestatie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:25:26 #24
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_197504665
twitter
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:44:31 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197506401
Ik weet nou nog niet of ik het dapper of dom vind, dat hij terug is gegaan...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 15:13:40 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197507190
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:44 schreef SicSicSics het volgende:
Ik weet nou nog niet of ik het dapper of dom vind, dat hij terug is gegaan...
Hoeft mekaar niet uit te sluiten natuurlijk. Als ik in zijn schoenen stond, dan had ik het nooit gedaan, maar misschien is hij via zijn familie onder druk gezet.

Rusland trekt zich doorgaans niets aan van het buitenland, dus alle internationale verontwaardiging is maar weinig waard.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197509109
twitter


:o
pi_197509513
quote:
84s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Putin zegt dat als Rusland erachter zou zitten dat ze de klus wel afgemaakt zouden hebben
Ja, Rusland staat inderdaad bekend om zijn pünktlichkeit en gründlichkeit.
pi_197510412
Ik was nooit terug gegaan als ik hem was.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:55:16 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197516812
Weet/kan iemand uitleggen waarom Navlany is teruggegaan naar Rusland ?

Hij was in Duitlsland en ik begrijp sws niet waarom hij überhaupt teruggaat naar de staat die hem zou willen vergifitigen.
Verder begreep ik uit een televage krant dat hij wist dat hij daar zou worden opgepakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197517045
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:55 schreef Vallon het volgende:
Weet/kan iemand uitleggen waarom Navlany is teruggegaan naar Rusland ?

Hij was in Duitlsland en ik begrijp sws niet waarom hij überhaupt teruggaat naar de staat die hem zou willen vergifitigen.
Verder begreep ik uit een televage krant dat hij wist dat hij daar zou worden opgepakt.
Omdat ze nu met die corruptie van Poetin komen en er dit weekend demonstraties zijn. Als je dat vanuit het buitenland wil aansturen dan ben je gelijk je hele geloofwaardigheid kwijt.
pi_197521531
quote:
84s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Putin zegt dat als Rusland erachter zou zitten dat ze de klus wel afgemaakt zouden hebben
Poetin vertrouw ik voor geen meter.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_197521541
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Omdat ze nu met die corruptie van Poetin komen en er dit weekend demonstraties zijn. Als je dat vanuit het buitenland wil aansturen dan ben je gelijk je hele geloofwaardigheid kwijt.
Nu kan hij helemaal niets aansturen want hij zit vast. En wie zegt niet of hij nog levend terug komt.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  woensdag 20 januari 2021 @ 08:03:57 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197521874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:13 schreef thedeedster het volgende:
Hoeft mekaar niet uit te sluiten natuurlijk. Als ik in zijn schoenen stond, dan had ik het nooit gedaan, maar misschien is hij via zijn familie onder druk gezet.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht inderdaad. :o Daar zijn ze prima toe in staat daar ...
quote:
Rusland trekt zich doorgaans niets aan van het buitenland, dus alle internationale verontwaardiging is maar weinig waard.
Dat is een understatement inderdaad. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197522440
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:07 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Nu kan hij helemaal niets aansturen want hij zit vast. En wie zegt niet of hij nog levend terug komt.
Daar heeft die gewoon afspraken over gemaakt met z'n team. Russen luisteren niet zo naar mensen die vanuit het buitenland roeptoeteren, nu is die een soort martelaar.

En hij zal in de gevangenis niet gedood worden, niet na de mislukte aanval, dan krijgen ze allemaal extra sancties aan hun broek.
pi_197522565
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Daar heeft die gewoon afspraken over gemaakt met z'n team. Russen luisteren niet zo naar mensen die vanuit het buitenland roeptoeteren, nu is die een soort martelaar.

En hij zal in de gevangenis niet gedood worden, niet na de mislukte aanval, dan krijgen ze allemaal extra sancties aan hun broek.
Rusland heeft Amerika al gezegd dat die zich nergens mee moeten bemoeien. Na die puinhoop op het capitol.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_197522571
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:12 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Rusland heeft Amerika al gezegd dat die zich nergens mee moeten bemoeien. Na die puinhoop op het capitol.
Dat heeft niks te maken met sancties.
pi_197523403
Het Kremlin probeert volgens Navalny al jaren hem te vergiftigen, en toch blijft hij deze risicovolle omgeving maar trotseren incluis grove beschuldigingen aan het adres van Poetin.

Dan heb je wel hart voor de zaak.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:35:49 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197523872
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:13 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat heeft niks te maken met sancties.
Leg dat die Russen maar uit. Als je al vanuit de staat een dopingprogramma hebt, dan ben je toch eigenlijk gewoon een stelletje kleine kinderen dat vals wil spelen. Geen hoge pet op van die lui.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197524574
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:10 schreef YoungDriller het volgende:
Liever een stabiel Rusland onder Poetin dan 's werelds grootste kernmacht wat om de paar jaar lang compleet van kleur verandert a la de VS.

Wat mij betreft mag Poetin nog heel lang aanblijven. Voor de wereld is het beter. Voor de directe buren van Rusland wellicht iets minder, maar je kunt nooit iedereen blij maken. :Y

Men is hier in NL zo snel met het steunen van Navalny (omdat anti-Poetin), maar vrijwel niemand weet waar die vent voor staat.
Strategisch/globaal gezien heb je wel gelijk, het is alleen zo lullig voor de Russen zelf die nu in een semi-dictatuur leven.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:08:41 #41
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197525825
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:07 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Strategisch/globaal gezien heb je wel gelijk, het is alleen zo lullig voor de Russen zelf die nu in een semi-dictatuur leven.
Vanuit ons perspectief wel. Maar ironisch genoeg is de gemiddelde Rus vandaag de dag 'vrijer' dan ooit. Vergeet niet dat democratie een relatief onbekend begrip is in de Russische geschiedenis.
pi_197917110
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:10 schreef YoungDriller het volgende:
Liever een stabiel Rusland onder Poetin dan 's werelds grootste kernmacht wat om de paar jaar lang compleet van kleur verandert a la de VS.

Wat mij betreft mag Poetin nog heel lang aanblijven. Voor de wereld is het beter. Voor de directe buren van Rusland wellicht iets minder, maar je kunt nooit iedereen blij maken. :Y

Men is hier in NL zo snel met het steunen van Navalny (omdat anti-Poetin), maar vrijwel niemand weet waar die vent voor staat.
En jij beslist wat goed is voor de wereld? Poetin heeft de Krim ingenomen, en er is nog altijd de serieuze dreiging dat hij de Baltische staten of de Donbass binnenvalt. Bovendien steunt hij Assad en de machthebbers in China.

Nog los van het feit dat de gemiddelde Rus niet alleen geen vrijheid heeft, maar ook al jaren economische vast zit. Terwijl Poetin zelf lekker een paleis heeft laten bouwen. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 09-02-2021 22:43:00 ]
  dinsdag 9 februari 2021 @ 23:17:27 #43
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197917737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En jij beslist wat goed is voor de wereld? Poetin heeft de Krim ingenomen, en er is nog altijd de serieuze dreiging dat hij de Baltische staten of de Donbass binnenvalt. Bovendien steunt hij Assad en de machthebbers in China.

Nog los van het feit dat de gemiddelde Rus niet alleen geen vrijheid heeft, maar ook al jaren economische vast zit. Terwijl Poetin zelf lekker een paleis heeft laten bouwen. :+
Als dat alles is... _O-

Ik heb liever een stabiel Rusland onder Poetin dan de zoveelste chaotische bananenrepubliek. Zeker voor de wereldvrede. :Y
pi_197917878
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:17 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Als dat alles is... _O-

Ik heb liever een stabiel Rusland onder Poetin dan de zoveelste chaotische bananenrepubliek. Zeker voor de wereldvrede. :Y
Liever een corrupte dictator dan een democratie idd ^O^
pi_197918201
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:17 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Als dat alles is... _O-

Ik heb liever een stabiel Rusland onder Poetin dan de zoveelste chaotische bananenrepubliek. Zeker voor de wereldvrede. :Y
Democratieën voeren statistisch gezien overigens minder oorlog dan dictaturen.

Dus waar jij je riedeltje over stabiliteit vandaan haalt...
  woensdag 10 februari 2021 @ 00:02:33 #46
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197918308
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:26 schreef Fugue het volgende:

[..]

Liever een corrupte dictator dan een democratie idd ^O^
Als jij denkt dat de corruptie in Rusland begint en stopt bij Poetin begrijp je de situatie daar niet helemaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Democratieën voeren statistisch gezien overigens minder oorlog dan dictaturen.

Dus waar jij je riedeltje over stabiliteit vandaan haalt...
Statistisch gezien. Echter is het militair meest agressieve land nog altijd de VS (met sommige westerse (lees: andere democratische bondgenoten).

Ga weg met je democratie. Dat land heeft in haar geschiedenis nog nooit een functionerende democratie gekend. Daarnaast is de gemiddelde Rus vrijer dan ooit. Maar goed, ik val in herhaling. :Y
pi_197918396
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 00:02 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

[..]

Statistisch gezien. Echter is het militair meest agressieve land nog altijd de VS (met sommige westerse bondgenoten).
Hoezo dan? In 2014 heeft Rusland de Krim nog ingenomen en oorlog gevoerd in Oost-Oekraïne. En er zijn nog wel meer militair agressieve landen zoals Syrië, China of Saoedi-Arabië dat in Jemen zit.

quote:
Ga weg met je democratie. Dat land heeft in haar geschiedenis nog nooit een functionerende democratie gekend. Daarnaast is de gemiddelde Rus vrijer dan ooit.
Eens moet de eerste keer zijn. Rusland had met zijn olie, gas, mineralen en hout behoorlijk rijk kunnen zijn. Maar er is gigantisch veel armoede. Men is Poetin na 20 jaar echt wel zat.
pi_197918439
De Russische staatstelevisie heeft een reportage gemaakt over het hotel waar Navalny in revalideerde.

En ojee, het is ook wel luxueus. Waar betaalde hij het van?

twitter


https://nos.nl/artikel/23(...)-poetins-paleis.html

Het is serieus niet meer dan een vakantieappartementje voor de gemiddelde Nederlander. :')

Jammer dat ze die propagandadrek al jaren uitzenden, en er nog een deel echt in gelooft ook.
pi_197919104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 00:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo dan? In 2014 heeft Rusland de Krim nog ingenomen en oorlog gevoerd in Oost-Oekraïne. En er zijn nog wel meer militair agressieve landen zoals Syrië, China of Saoedi-Arabië dat in Jemen zit.
[..]

Eens moet de eerste keer zijn. Rusland had met zijn olie, gas, mineralen en hout behoorlijk rijk kunnen zijn. Maar er is gigantisch veel armoede. Men is Poetin na 20 jaar echt wel zat.
lekker selectief wel, De US is by far het meest agressieve land (inderdaad geholpen door het democratische bondgenoten om "democratie" te brengen), maar blijf dromen.

Verder, ja er is armoede in Rusland, zeker weten. maar de gemiddelde Rus heeft het tegenwoordig prima hoor, wat je nu ziet is dat de jeugd nóg meer wil (en er nog minder voor wil doen), vandaar dat veel jeugd Navalny wel inderdaad interessant vind. Degene die wat ouder zijn en bijvoorbeeld de jaren 90 nog kunnen herinneren, weten wel beter. Putin is niet democratisch nee, maar zeker niet slecht voor Rusland, en men is hem helemaal niet zat (dat is voornamelijk de westerse propaganda die je dat wil laten geloven). De meeste russen leven hun leven en zijn zeker vrijer dan in Nederland. Ik als Nederlander heb het hier prima naar mijn zin, geen problemen en als ik het goed beschouw, een veel beter leven.
pi_197925034
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 03:36 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

lekker selectief wel, De US is by far het meest agressieve land (inderdaad geholpen door het democratische bondgenoten om "democratie" te brengen), maar blijf dromen.
Jezelf blijven herhalen zonder feiten maakt je betoog niet bepaald sterker. Hoezo is de VS 'by far het meest agressieve land'?

De laatste keer dat de VS een land binnengeviel, was in 2003. Terwijl Rusland in 2014 nog oorlog gevoerd heeft in de Donbass en zelfs de Krim bezet heeft.

quote:
Verder, ja er is armoede in Rusland, zeker weten. maar de gemiddelde Rus heeft het tegenwoordig prima hoor, wat je nu ziet is dat de jeugd nóg meer wil (en er nog minder voor wil doen), vandaar dat veel jeugd Navalny wel inderdaad interessant vind.
De economie in Rusland stagneert al jaren (klik).De stijgende voedselprijzen zijn een probleem (klik). En jongeren zien dat je uit de juiste klasse moet komen om bijvoorbeeld carrière bij de politie te kunnen maken (klik)...

quote:
Degene die wat ouder zijn en bijvoorbeeld de jaren 90 nog kunnen herinneren, weten wel beter. Putin is niet democratisch nee, maar zeker niet slecht voor Rusland, en men is hem helemaal niet zat (dat is voornamelijk de westerse propaganda die je dat wil laten geloven).
Er zijn geen vrije verkiezingen en als Poetin echt vertrouwen in zijn populariteit had, zou hij Navalny niet hebben laten opsluiten.

quote:
De meeste russen leven hun leven en zijn zeker vrijer dan in Nederland. Ik als Nederlander heb het hier prima naar mijn zin, geen problemen en als ik het goed beschouw, een veel beter leven.
Vrijer dan in Nederland? In Nederland mag iedereen demonstreren, of je nu voor Black Lives Matter, tegen corona, tegen racisme of voor Geert Wilders bent. Terwijl in Rusland iedereen die tegen de staat of voor Navalny demonstreert een celstraf kan krijgen. Nou, wat een vrijheid.

En dat jij het als Nederlander naar je zin hebt, heeft er waarschijnlijk mee te maken dat jij daar een Nederlands salaris hebt. Ja, dan kun je inderdaad leven als god in Frankrijk Rusland.
pi_197937936
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jezelf blijven herhalen zonder feiten maakt je betoog niet bepaald sterker. Hoezo is de VS 'by far het meest agressieve land'?

De laatste keer dat de VS een land binnengeviel, was in 2003. Terwijl Rusland in 2014 nog oorlog gevoerd heeft in de Donbass en zelfs de Krim bezet heeft.
[..]

De economie in Rusland stagneert al jaren (klik).De stijgende voedselprijzen zijn een probleem (klik). En jongeren zien dat je uit de juiste klasse moet komen om bijvoorbeeld carrière bij de politie te kunnen maken (klik)...
[..]

Er zijn geen vrije verkiezingen en als Poetin echt vertrouwen in zijn populariteit had, zou hij Navalny niet hebben laten opsluiten.
[..]

Vrijer dan in Nederland? In Nederland mag iedereen demonstreren, of je nu voor Black Lives Matter, tegen corona, tegen racisme of voor Geert Wilders bent. Terwijl in Rusland iedereen die tegen de staat of voor Navalny demonstreert een celstraf kan krijgen. Nou, wat een vrijheid.

En dat jij het als Nederlander naar je zin hebt, heeft er waarschijnlijk mee te maken dat jij daar een Nederlands salaris hebt. Ja, dan kun je inderdaad leven als god in Frankrijk Rusland.
herhaling? volgens mij was dat de eerste keer dat ik op je reageerde, zoveel heb je nu ook weer niet te zeggen.
tel zelf maar: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_invasions

de economie groeit misschien niet zo veel als gewenst, toch zie ik duidelijk om me heen dat mensen het beter krijgen. overigens ook een mooi voorbeeld dat Poetin wel degelijk om de mensen geeft.

dat voorbeeld van toetreden tot de politie trek je volledig uit zijn verband, ze kunnen de eventuele quota omzeilen, maar moeten wel gewoon het toelatingsexamen doen. staat gewoon in het artikel

klopt geen vrije verkiezingen, dat zei ik al toch, dat Poetin niet echt democratisch is. Hij heeft genoeg zelfvertrouwen.

In Rusland, net als in Nederland, moet een demonstratie aangevraagd worden en goedgekeurd. Dat jij nu met droge ogen probeert te beweren dat je gewoon altijd kan demonstreren in NL is lachwekkend, kijk even het nieuws van de afgelopen weken terug. Ook in andere europese landen valt die vrijheid om te demonstreren wel mee. demonstraties in bijv. Parijs of Spanje worden met harde hand neergeslagen.

en je aanname dat ik een NL salaris heb is volkomen fout. ik heb hier samen met mijn vrouw een eigen bedrijf, we moeten dus gewoon hard werken voor ons geld.
pi_197941231
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 04:46 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

herhaling? volgens mij was dat de eerste keer dat ik op je reageerde, zoveel heb je nu ook weer niet te zeggen.
tel zelf maar: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_invasions
Dus nu moet ik gaan tellen om jouw punt te bewijzen?

Overigens is niet eens elke invasie slecht. De Amerikanen zijn in 1945 ook hier geweest, en dan om de Duitsers eruit te schoppen, en daar was de Nederlanderblij mee. Hetzelfde kun je zeggen voor de inval in Koeweit in 1991, toen werden de Irakezen eruit gezet. En voor de inval in Grenada om de communistische coupplegers eruit te gooien. Om maar enkele voorbeelden te geven.

quote:
de economie groeit misschien niet zo veel als gewenst, toch zie ik duidelijk om me heen dat mensen het beter krijgen. overigens ook een mooi voorbeeld dat Poetin wel degelijk om de mensen geeft.
Voorlopig is er nu helemaal geen groei, maar zelfs een daling vanwege corona.
https://www.worldbank.org/en/country/russia/publication/rer

En het loopt al langer niet goed.
https://www.themoscowtime(...)is-stagnating-a65760

quote:
dat voorbeeld van toetreden tot de politie trek je volledig uit zijn verband, ze kunnen de eventuele quota omzeilen, maar moeten wel gewoon het toelatingsexamen doen. staat gewoon in het artikel
Maar anderen kunnen de quota dus niet omzeilen. Dan is het dus toch moeilijker voor normale mensen om er tussen te komen en carrière te maken.

quote:
klopt geen vrije verkiezingen, dat zei ik al toch, dat Poetin niet echt democratisch is. Hij heeft genoeg zelfvertrouwen.
En daardoor blijft hij dus zitten ook als men niet tevreden is. En omdat er geen vrije verkiezingen zijn, regeert Poetin met repressie.

quote:
In Rusland, net als in Nederland, moet een demonstratie aangevraagd worden en goedgekeurd. Dat jij nu met droge ogen probeert te beweren dat je gewoon altijd kan demonstreren in NL is lachwekkend, kijk even het nieuws van de afgelopen weken terug. Ook in andere europese landen valt die vrijheid om te demonstreren wel mee. demonstraties in bijv. Parijs of Spanje worden met harde hand neergeslagen.
Maar in Nederland kan een demonstratie nooit vanwege het doel verboden worden. En dat gebeurt in Rusland dus wel. Als jij voor Poetin wil demonstreren, krijg je alle medewerking, maar is het tegen Poetin dan kun je in de cel belanden en je opleiding en werk verliezen.

quote:
en je aanname dat ik een NL salaris heb is volkomen fout. ik heb hier samen met mijn vrouw een eigen bedrijf, we moeten dus gewoon hard werken voor ons geld.
Nou, mooi dat jij succesvol bent. Maar dat zijn heel veel Russen dus niet. De middenklasse zit zwaar in de verdrukking.
pi_198181612
https://nos.nl/artikel/23(...)wetensgevangene.html

TL;DR: Hij deugt niet meer voldoende om gewetensgevangene te zijn. Hij deugt nog wel voldoende om voor zijn vrijlating te strijden.

Waarom eigenlijk uberhaupt dat onderscheid?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198181768
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)wetensgevangene.html

TL;DR: Hij deugt niet meer voldoende om gewetensgevangene te zijn. Hij deugt nog wel voldoende om voor zijn vrijlating te strijden.

Waarom eigenlijk uberhaupt dat onderscheid?
geen idee dat onderscheid maar dit hadden ze ook van tevoren kunnen opzoeken :')
  woensdag 24 februari 2021 @ 16:17:56 #55
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_198182521
Tja, 'tis zijn eigen schuld. :W
pi_198184061
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:26 schreef Fugue het volgende:

[..]

Liever een corrupte dictator dan een democratie idd ^O^
Zo kennen we veel fokkertjes. Putin is geweldig O+ O+ O+ De EU daarentegen is de echte dictatuur.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198184088
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:10 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Zo kennen we veel fokkertjes. Putin is geweldig O+ O+ O+ De EU daarentegen is de echte dictatuur.
Klopt. Heel vreemd die blinde steun en adoratie voor Putin en het Kremlin
pi_198184240
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:11 schreef Fugue het volgende:

[..]

Klopt. Heel vreemd die blinde steun en adoratie voor Putin en het Kremlin
Om de één of andere reden verlangt een deel van de bevolking naar een sterke leider die hen met harde en onredelijke hand onder de duim houdt. Dat blijkt keer op keer en ook overal op de aardbol.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198188259
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)wetensgevangene.html

TL;DR: Hij deugt niet meer voldoende om gewetensgevangene te zijn. Hij deugt nog wel voldoende om voor zijn vrijlating te strijden.

Waarom eigenlijk uberhaupt dat onderscheid?
Dit vind ik toch wel erg slecht van Amnesty, je kunt het ook dood zwijgen of hij nu wel of niet een gewetensgevangene is. Nu hij vast zit dit veranderen komt het Kremlin wel erg goed uit.
pi_198188592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit vind ik toch wel erg slecht van Amnesty, je kunt het ook dood zwijgen of hij nu wel of niet een gewetensgevangene is. Nu hij vast zit dit veranderen komt het Kremlin wel erg goed uit.
Staat ook in het artikel dat Amnesty weet dat dit het Kremlin goed uit komt en dat het Kremlin waarschijnlijk ook verantwoordelijk is voor het oprakelen van deze info en zij meten dit Amnesty nieuws nu ook breedt uit. Maar toch gaan ze er in mee... want deugen is blijkbaar belangrijker in deze. Best slim dit eigenlijk van het Kremlin... ze weten precies hoe ze zo'n club als Amnesty op eenvoudige wijze kunnen beïnvloeden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198190827
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef superniger het volgende:
Regels zijn regels.
Terechte arrestatie.
Wat krijg je nou voor het plaatsen van een post als deze!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 25 februari 2021 @ 00:18:28 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198191168
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:51 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat krijg je nou voor het plaatsen van een post als deze!?
Dit is een Russische Bot post

een mens kan zoiets niet uit de strot krijgen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198191237
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dit is een Russische Bot post

een mens kan zoiets niet uit de strot krijgen
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dit is een Russische Bot post

een mens kan zoiets niet uit de strot krijgen
Exact. Dit kun je niet menen als je ook maar 1 millimeter over de zaak Navalny gelezen hebt.

Het zou nog kunnen dat het wèl een user van vlees bloed is, maar dat hij er gewoon voor betaald wordt om te trollen op Nederlandse social media.
Niet alleen de botheid en simpelheid van de post suggereren dat. Ook de lengte. Als je betaald wordt om controverse te zaaien of het Kremlin te promoten ga je geen ellenlange epistels in een vluchtig topic schrijven. Dat is niet rendabel. Je krijgt er immers ws maar 10 cent oid voor.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198198088
Kakkerlak Navalny raakt speciale Amnesty-status kwijt door oude uitspraken over moslims

De symbolische status trekt Amnesty in met als reden: Navalny deed in het begin van zijn politieke carrière enkele uitspraken over moslimimmigranten. Zo vergeleek hij ze in een video met kakkerlakken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-uitspraken-moslims

Terecht, en zo verdwijnt 's Westen' s favoriete troetelgevangene, "Kremlin slachtoffer" en whatever, de extreem rechtse fantast Navalny de vergetelheid in in zijn cel.
pi_198206072
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:57 schreef Za het volgende:
Kakkerlak Navalny raakt speciale Amnesty-status kwijt door oude uitspraken over moslims

De symbolische status trekt Amnesty in met als reden: Navalny deed in het begin van zijn politieke carrière enkele uitspraken over moslimimmigranten. Zo vergeleek hij ze in een video met kakkerlakken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-uitspraken-moslims

Terecht, en zo verdwijnt 's Westen' s favoriete troetelgevangene, "Kremlin slachtoffer" en whatever, de extreem rechtse fantast Navalny de vergetelheid in in zijn cel.
Wat heeft Navalny dan gezegd over moslims?

Maar goed, Amnesty buigt voor het Kremlin, het is maar dat we het weten:

quote:
Enkele Amnesty-medewerkers vertellen tegen nieuwssite Mediazona dat Amnesty opnieuw naar Navalny's status ging kijken toen er ineens klachten binnenkwamen. Bij die klachten werd steeds verwezen naar een specifiek reeks anti-Navalny-berichten op Twitter. Die waren geschreven door een journaliste die samenwerkt met RT, het vroegere Russia Today, spreekbuis van het Kremlin.
Overigens noem jij Navalny een kakkerlak, maar hij heeft het in zijn hersenpan duidelijk beter op een rijtje dan jij.
pi_198206205
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat heeft Navalny dan gezegd over moslims?

Maar goed, Amnesty buigt voor het Kremlin, het is maar dat we het weten:
[..]

Overigens noem jij Navalny een kakkerlak, maar hij heeft het in zijn hersenpan duidelijk beter op een rijtje dan jij.
Iets over islamitische terroristen die aangepakt moeten worden.
pi_198207790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:15 schreef luxerobots het volgende:

Wat heeft Navalny dan gezegd over moslims?
Dat staat letterlijk in mijn post die je gequote hebt, en in de link die ik geplaatst en jij gequote hebt.

quote:
Overigens noem jij Navalny een kakkerlak, maar hij heeft het in zijn hersenpan duidelijk beter op een rijtje dan jij.
En dit zeg je omdat jij net als hij van mening bent dat moslim immigranten kakkerlakken zijn die dienen te worden uitgeroeid?
Apart dat je zoiets en zo iemand verdedigd, veelzeggend ook.

twitter

https://www.trouw.nl/buit(...)%2Fwww.google.com%2F

Niveautje hoor, complimenten :')!
pi_198209144
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 22:17 schreef Za het volgende:

[..]

Dat staat letterlijk in mijn post die je gequote hebt, en in de link die ik geplaatst en jij gequote hebt.
Nou, slimbo, zeg het maar.

Als je het tenminste kan zeggen.

quote:
En dit zeg je omdat jij net als hij van mening bent dat moslim immigranten kakkerlakken zijn die dienen te worden uitgeroeid?
Apart dat je zoiets en zo iemand verdedigd, veelzeggend ook.

[ twitter ]
https://www.trouw.nl/buit(...)%2Fwww.google.com%2F

Niveautje hoor, complimenten :')!
Navalny noemt het woord 'moslims' niet eens.

pi_198210553
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 22:58 schreef luxerobots het volgende:

Nou, slimbo, zeg het maar.

Als je het tenminste kan zeggen.

Navalny noemt het woord 'moslims' niet eens.

[ afbeelding ]
Misschien zou je er niet voor moeten kiezen je onvermogen zo te etaleren.

Nu al twee posts op rij...
pi_198211758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 22:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, slimbo, zeg het maar.

Als je het tenminste kan zeggen.
[..]

Navalny noemt het woord 'moslims' niet eens.

[ afbeelding ]
nee, maar de persoon die navalny aanvalt en die navalny neerschiet is duidelijk gekleed als moslim, ik ken verder geen ander geloof/volk wat er zo bij loopt. maar droom verder joh.
pi_198216090
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:16 schreef Za het volgende:

[..]

Misschien zou je er niet voor moeten kiezen je onvermogen zo te etaleren.

Nu al twee posts op rij...
Hoezo gaat het hier per se om moslims?
pi_198216203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo gaat het hier per se om moslims?
Navalny is een halve nazi joh, hij heeft jarenlang meegelopen met nazi-demonstraties in Rusland.

Uitspraak over moslims is maar een gedeelte van wat die nazi allemaal heeft uitgespookt.

Navalny blijkt een racist en raakt speciale Amnesty-status kwijt door oude uitspraken over moslims en niet-etnische Russen
Amnesty International heeft Aleksej Navalny diens status van ‘gewetensgevangene’ afgenomen. Reden daarvoor zijn rechts-nationalistische uitspraken die de Russische oppositieleider meer dan tien jaar geleden heeft gedaan. De Russische oppositie reageert verontwaardigd.

‘Gewetensgevangene’ is een term die door mensenrechtenorganisaties zoals Amnesty wordt gebruikt voor mensen die onterecht vastzitten voor vreedzame kritiek op de autoriteiten.

“Het is de hoogste status die je van Amnesty als gevangene kunt krijgen”, zegt Amnesty-woordvoerder Ruud Bosgraaf. “Je moet dan wel totaal onomstreden zijn.”

Navalny deed in het begin van zijn politieke carrière enkele uitspraken over moslimimmigranten. Zo vergeleek hij ze in een video met kakkerlakken.

De uitspraken zijn al meer dan tien jaar oud. Navalny heeft zijn standpunten later wel enigszins genuanceerd en hij maakt al jaren geen nationalistische video’s meer, maar hij heeft ook nooit afstand genomen van de gewraakte uitspraken.

Volgens Bosgraaf van Amnesty krijg je de status van ‘gewetensgevangene’ alleen als je reputatie brandschoon is. “In de praktijk hoeft dat overigens niet uit te maken. Soms wil je ook mensen vrij krijgen die niet helemaal van onbesproken blazoen zijn.”

Enkele Amnesty-medewerkers vertellen tegen nieuwssite Mediazona dat Amnesty opnieuw naar Navalny’s status ging kijken toen er ineens klachten binnenkwamen.

Bosgraaf acht het mogelijk dat Amnesty op basis van binnengekomen informatie de status van Navalny opnieuw heeft beoordeeld. “Wat we niet goed hebben gedaan, is dat we daar niet eerder achter zijn gekomen. Dan hadden we de status van ‘gewetensgevangene’ al eerder moeten intrekken. Daar hebben we een steekje laten vallen, denk ik.”

Wel benadrukt Bosgraaf dat Amnesty zelfstandig een beslissing heeft genomen. “Soms worden onze beslissingen politiek misbruikt, maar daar zwichten we niet voor. In dit geval komt het de Russische oppositiekringen slecht uit en is het Kremlin er blij mee. Het zij zo. Amnesty neemt wel vaker standpunten in die gewoon niet populair zijn.”

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-uitspraken-moslims

In a 2007 video, he called for the deportation of migrants to prevent the rise of far-right violence. “We have a right to be (ethnic) Russians in Russia. And we’ll defend that right,” he said in the video.

Bron: https://www.reuters.com/a(...)status-idUSKBN2AO1PI

In a 2007 pro-gun rights video, Navalny presents himself as a “certified nationalist” who wants to exterminate “flies and cockroaches” – while bearded Muslim men appear in cutaways.

He whips out a gun and shoots an actor wearing a keffiyeh who tried to “attack” him.

The 42-second video was released by the Russian National Liberation Movement, a nationalist group Navalny had just co-founded with Zakhar Prilepin, a renowned novelist who later fought for pro-Russian separatists in southeastern Ukraine and joined a pro-Kremlin socialist party earlier this year.

Shortly before releasing the video, Navalny was kicked out of Yabloko, Russia’s oldest liberal democratic party, for his “nationalist views” and participation in the Russian March, an annual rally of thousands of far-right nationalists, monarchists and white supremacists.

A veteran human rights advocate recalled falling out with Navalny over his views at the time.

“When he told me that the future in Russia belongs only to the nationalist Russian political process, and I said, ‘Okay, lad, we are not talking any more’,” Lev Ponomaryov, who heads the Moscow-based For Human Rights group and is blacklisted by the Kremlin as a “foreign agent,” told Al Jazeera.

The participants of the Russian Marches rallied against the influx of labour migrants from ex-Soviet Central Asia and Russia’s mostly-Muslim Northern Caucasus region.

Some protesters sported closely cropped hair and raised their hands in a Nazi salute.

Navalny attended the Russian March three times and, in 2011, said that each one was “a significant political event, and there is nothing dangerous about it”.

The late 2000s saw the peak of nationalism in post-Soviet Russia.

Bron: https://www.aljazeera.com(...)his-nationalist-past
wizkays
pi_198216262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:14 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

nee, maar de persoon die navalny aanvalt en die navalny neerschiet is duidelijk gekleed als moslim, ik ken verder geen ander geloof/volk wat er zo bij loopt. maar droom verder joh.
Jij ziet hier een moslim in?



Dit kan werkelijk alles zijn.

En dat jij verder alleen moslims kent die er als groep ook zo bij lopen, zegt ook wat over jou.

Dit zijn bijvoorbeeld Oost-Europese orthodoxe christenen:


pi_198216465
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef wizkays het volgende:

[..]

Meer dan 10 jaar geleden heeft Navalny een filmpje gemaakt dat je met een beetje fantasie kan zien als 'racisme'.

En daardoor moeten we Navalny maar zien als een racist en is hij zijn status als bijzondere gevangene kwijt. :')

Zelfs al was Navalny niet fris (waar ik het niet mee eens ben), het grootste probleem is nu dat die Poetindespoot er zit. De kans dat Navalny president wordt is minimaal. Maar hopelijk kan hij wel als breekijzer functioneren waardoor het land weer democratisch en minder corrupt wordt.
pi_198216647
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij ziet hier een moslim in?

[ afbeelding ]

Dit kan werkelijk alles zijn.

En dat jij verder alleen moslims kent die er als groep ook zo bij lopen, zegt ook wat over jou.

Dit zijn bijvoorbeeld Oost-Europese orthodoxe christenen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
volgens mij ben jij de enige die daar geen moslim inziet :D
verder, woon ik in Rusland, en jij denkt dat ik niet weet hoe orthodoxe christenen er uitzien :D
pi_198216785
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Meer dan 10 jaar geleden heeft Navalny een filmpje gemaakt dat je met een beetje fantasie kan zien als 'racisme'.

En daardoor moeten we Navalny maar zien als een racist en is hij zijn status als bijzondere gevangene kwijt. :')

Zelfs al was Navalny niet fris (waar ik het niet mee eens ben), het grootste probleem is nu dat die Poetindespoot er zit. De kans dat Navalny president wordt is minimaal. Maar hopelijk kan hij wel als breekijzer functioneren waardoor het land weer democratisch en minder corrupt wordt.
Nee, jij leest niet. Ik heb drie artikelen gepost waarin wordt opgesomd wat hij allemaal heeft uitgespookt naast zijn controversiële filmpje.
wizkays
pi_198216818
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:22 schreef wizkays het volgende:

[..]

Nee, jij leest niet. Ik heb drie artikelen gepost waarin wordt opgesomd wat hij allemaal heeft uitgespookt naast zijn controversiële filmpje.
Nou, zeg het maar. Wie stelt bewijst. Je punt maken met lange stukken tekst is een beetje vermoeiend. Je moet zelf zeggen wat er niet deugt.
pi_198216858
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, zeg het maar. Wie stelt bewijst. Je punt maken met lange stukken tekst is een beetje vermoeiend. Je moet zelf zeggen wat er niet deugt.
Hij loopt jarenlang mee met nazi-demonstraties en neemt er geen afstand van. En als je dit al kwalificeert als 'lange stukken' dan ben je waarschijnlijk niet verder gekomen dan vmbo. :W
wizkays
pi_198216892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:26 schreef wizkays het volgende:

[..]

Hij loopt jarenlang mee met nazi-demonstraties en neemt er geen afstand van. En als je dit al kwalificeert als 'lange stukken' dan ben je waarschijnlijk niet verder gekomen dan vmbo. :W
Hij in eind jaren '00 drie keer bij die mars geweest. Dat betekent ook dat hij al 10 jaar niet meer bij die mars is geweest.
pi_198216970
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:17 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

volgens mij ben jij de enige die daar geen moslim inziet :D
verder, woon ik in Rusland, en jij denkt dat ik niet weet hoe orthodoxe christenen er uitzien :D
Kennelijk niet. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:14 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

nee, maar de persoon die navalny aanvalt en die navalny neerschiet is duidelijk gekleed als moslim, ik ken verder geen ander geloof/volk wat er zo bij loopt. maar droom verder joh.
pi_198217105
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij in eind jaren '00 drie keer bij die mars geweest. Dat betekent ook dat hij al 10 jaar niet meer bij die mars is geweest.
Irrelevant als hij er GEEN afstand van wil nemen.

Het is net alsof wij in een Rutte-dictatuur leven en het buitenland Constant Kusters als legitieme oppositie gaat aanvoeren. Wat een grap.
wizkays
pi_198217208
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:41 schreef wizkays het volgende:

[..]

Irrelevant als hij er GEEN afstand van wil nemen.

Het is net alsof wij in een Rutte-dictatuur leven en het buitenland Constant Kusters als legitieme oppositie gaat aanvoeren. Wat een grap.
Welke nationalistische standpunten heeft Navalny nu dan? Dus op dit moment. Niet 10 jaar terug.

Overigens wil Navalny dat alle politieke gevangenen vrij gelaten worden, en wil hij dat iedereen mee kan doen aan de verkiezingen. Die vergelijking met Kusters is vrij idioot.
pi_198217495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welke nationalistische standpunten heeft Navalny nu dan? Dus op dit moment. Niet 10 jaar terug.

Overigens wil Navalny dat alle politieke gevangenen vrij gelaten worden, en wil hij dat iedereen mee kan doen aan de verkiezingen. Die vergelijking met Kusters is vrij idioot.
En sinds wanneer is ome Fladdermier niet zèlf ook behoorlijk nationalistisch!?

[ Bericht 6% gewijzigd door Puntenjager op 26-02-2021 14:17:21 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198218512
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kennelijk niet. :')
[..]

een orthodoxe christen heeft geen witte hoofdband......je moet misschien wat beter het filmpje bestuderen.
pi_198219049
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:04 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En sinds wanneer is ome Fladdermier niet zèlf ook behoorlijk nationalistisch!?
niet echt:

https://sites.utu.fi/bre/vladimir-putin-a-russian-nationalist/
pi_198223468
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:10 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

een orthodoxe christen heeft geen witte hoofdband......je moet misschien wat beter het filmpje bestuderen.
Sommige mensen zijn compleet verblind door haat jegens Rusland. Die zien alleen wat zij willen zien.
pi_198224036
quote:
Gelezen. Fair punt ^O^

Wel grappig dat Fladdermier zichzelf dus wèl een bunkerharde nationalist noemt :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198225102
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 21:02 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Gelezen. Fair punt ^O^

Wel grappig dat Fladdermier zichzelf dus wèl een bunkerharde nationalist noemt :D
Poetin is oorlog gaan voeren in Oekraïne en heeft de Krim bezet. Zijn nationalisme lijkt me wel duidelijk.
pi_198225667
misschien verdient deze mentaal gestoorde met Jezus Christus complex het wel
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_198226084
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Poetin is oorlog gaan voeren in Oekraïne en heeft de Krim bezet. Zijn nationalisme lijkt me wel duidelijk.
Het westen voert en bezet ook.
pi_198228932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Poetin is oorlog gaan voeren in Oekraïne en heeft de Krim bezet. Zijn nationalisme lijkt me wel duidelijk.
dat heeft echt niets met het nationalisme wat hier besproken wordt te maken, elke leider van Rusland zou dat hebben gedaan, daar ligt namelijk de enige zeehaven die niet in de winter dichtvriest. Je kan me ook niet wijsmaken dat de EU en zeker de NATO dit niet van te voren ingeschat hebben. met andere woorden, de maatregelen tegen de bezetting van de Krim zijn gewoon zwaar hypocriet te noemen.
pi_198230030
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:35 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
misschien verdient deze mentaal gestoorde met Jezus Christus complex het wel
Hoezo verdient Navalny dan gevangenisstraf?

Of bedoel je de vergiftiging? Ik vind je post sowieso niet duidelijk, als je iets weet, hoef je ook niet met 'misschien' te beginnen.
pi_198230267
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:16 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

dat heeft echt niets met het nationalisme wat hier besproken wordt te maken, elke leider van Rusland zou dat hebben gedaan, daar ligt namelijk de enige zeehaven die niet in de winter dichtvriest. Je kan me ook niet wijsmaken dat de EU en zeker de NATO dit niet van te voren ingeschat hebben. met andere woorden, de maatregelen tegen de bezetting van de Krim zijn gewoon zwaar hypocriet te noemen.
O, als je een haven hebt die dichtvriest mag je dus een ander land binnenvallen?

Overigens heeft Rusland genoeg havens die niet dichtvriezen, bijvoorbeeld de havens van Rostov en Sotsji. En als een haven dichtvriest kun je die ook gewoon openbreken. :')
pi_198230849
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

O, als je een haven hebt die dichtvriest mag je dus een ander land binnenvallen?

Overigens heeft Rusland genoeg havens die niet dichtvriezen, bijvoorbeeld de havens van Rostov en Sotsji. En als een haven dichtvriest kun je die ook gewoon openbreken. :')
_O- ja, elke haven is hetzelfde.
pi_198234403
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:23 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

_O- ja, elke haven is hetzelfde.
Je kunt er lacherig over doen. Maar je begon er zelf over dat een bevriezende haven een reden is om een land binnen te vallen. :')
pi_198248013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je kunt er lacherig over doen. Maar je begon er zelf over dat een bevriezende haven een reden is om een land binnen te vallen. :')
De Krim was eerder al van Rusland. Omdat één man besluit dat zomaar weg te geven in een dictatuur waar je eerder moest zwijgen dan spreken, betekent niet dat de meerderheid van de mensen het eens was om dat stuk land maar gewoon weg te geven.

Waarom zeg je niks over Kosovo dat bezet is door het westen en weggegeven aan een stel barbaren? :?
pi_198253807
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

De Krim was eerder al van Rusland. Omdat één man besluit dat zomaar weg te geven in een dictatuur waar je eerder moest zwijgen dan spreken, betekent niet dat de meerderheid van de mensen het eens was om dat stuk land maar gewoon weg te geven.
In 1954 werd de Krim overgedragen van Rusland naar Oekraïne. Dan kun je niet 60 jaar later opeens militairen sturen om het land weer terug in te nemen. Zo werkt dat niet. Als we het zo spelen krijgen heel veel landen opeens het recht om gebieden te bezetten.

quote:
Waarom zeg je niks over Kosovo dat bezet is door het westen en weggegeven aan een stel barbaren? :?
Waarom zou ik daar iets over moeten zeggen? Dit topic gaat over Navalny en Rusland.
pi_198253862
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:56 schreef luxerobots het volgende:

Waarom zou ik daar iets over moeten zeggen? Dit topic gaat over Navalny en Rusland.
Omdat @Gruj0 een boze Serviër is.
pi_198254109
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In 1954 werd de Krim overgedragen van Rusland naar Oekraïne. Dan kun je niet 60 jaar later opeens militairen sturen om het land weer terug in te nemen. Zo werkt dat niet. Als we het zo spelen krijgen heel veel landen opeens het recht om gebieden te bezetten.
Kan prima dus. Rusland behartigt haar belangen net zoals de VS, NL en de rest van de westerse wereld dat doen of deden in Irak, Joegoslavië, Afghanistan, Libië.

quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:56 schreef luxerobots het volgende:
Waarom zou ik daar iets over moeten zeggen? Dit topic gaat over Navalny en Rusland.
De Krim is volgens jou bezet. Kosovo is dat ook. Waarom zou je bezetting niet met bezetting vergelijken?
pi_198254290
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:13 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Kan prima dus. Rusland behartigt haar belangen net zoals de VS, NL en de rest van de westerse wereld dat doen of deden in Irak, Joegoslavië, Afghanistan, Libië.
Naar mijn mening had de VS Irak niet binnen moeten vallen. Maar dan nog zit er een verschil in. Oekraïne is een enigszins democratisch land, terwijl Irak geleid werd door een dictator. De Amerikanen hebben tenminste geprobeerd van Irak een democratie te maken. Bij Poetin is het gewoon alle Russen in één rijk. Het ''Ein reich, ein Führer''-principe.

Overigens is niet alleen de Krim bezet, er zijn ook nog steeds andere stukken van Oekraïne bezet. En het conflict woedt nog steeds. https://menafn.com/110167(...)-wounded-and-injured

quote:
De Krim is volgens jou bezet. Kosovo is dat ook. Waarom zou je bezetting niet met bezetting vergelijken?
Nederland werd ook bezet door de nazi's. Wat schieten we op met deze vergelijkingen?
pi_198256391
Het is bekend in welk strafkamp Navalny zijn straf moet uitzitten.

https://www.nu.nl/buitenl(...)-naar-strafkamp.html

Het is een strafkamp met veel psychische druk:

quote:
In het kamp worden gevangenen ondergebracht in barakken. Een activist van de oppositie die er anderhalf jaar zat opgesloten, vertelde persbureau Bloomberg dat hij er te maken kreeg met constante intimidatie. Hij kreeg bijvoorbeeld straf als hij bewakers niet begroette en als hij handschoenen leende van iemand. Handschoenen die zijn eigen familie opstuurde, bereikten hem niet.

"Alexei gaat een heel zware tijd tegemoet", voorspelde de activist, Konstantin Kotov. Hij zei al vanaf zijn eerste dag in het kamp met "enorme psychologische druk" te maken te hebben gehad. Zijn advocate beaamde dat. "Als ik de gevangenisdienst was en ik wilde het leven van Navalny zo zwaar mogelijk maken, zou dat precies het kamp zijn waar ik hem naartoe zou sturen."
  zondag 9 mei 2021 @ 21:17:42 #102
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199349779
Arts die vergiftigde Navalny behandelde vermist na jachtpartij

https://www.telegraaf.nl/(...)rmist-na-jachtpartij
pi_199349815
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:17 schreef Zipportal het volgende:
Arts die vergiftigde Navalny behandelde vermist na jachtpartij

https://www.telegraaf.nl/(...)rmist-na-jachtpartij
Huh wow hier sta ik echt van te kijken totaal onverwacht dit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')