abonnement Unibet Coolblue
pi_197073725
Hoi!

Mijn vriendin en ik hebben vandaag een bod gedaan op een woning. Volgens de makelaar is er een glasvezelverbinding aanwezig. Hij liet mij bij de bezichtiging een oranje kabel in de meterkast zien, maar als ik controleer via allerlei websites dmv de postcode wordt telkens aangegeven dat er geen glasvezelverbinding aanwezig is. Via fourstack krijg ik te zien dat er slechts een verbinding van 2mbs mogelijk is. Hoe kan dit? Dit baart mij toch wat zorgen.
pi_197073830
Hoi! heb je daar een account voor aangemaakt?
pi_197074205
Op mijn adres is volgens de check ook geen glasvezel beschikbaar, toch steekt de kabel hier voor de gevel uit de grond.
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 23:17:09 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197076455
Even met de leverancier bellen. Bij mij Enexis/Reggefiber.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_197079599
Bedankt voor jullie reactie! En ja, ik heb inderdaad een account aangemaakt voor deze vraag. Ik lees vaak op FOK en heb vertrouwen in de expertise van de gebruikers ;)
pi_197081125
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 00:33 schreef Glasvezelrijk het volgende:
Bedankt voor jullie reactie! En ja, ik heb inderdaad een account aangemaakt voor deze vraag. Ik lees vaak op FOK en heb vertrouwen in de expertise van de gebruikers ;)
Hoi en welkom, ben je bereid om te vertellen in welke plaats dit is?
Powered by Janetje®
pi_197116421
Ik heb zelf de fibercheck voor Vodafone gemaakt (die weer gebruikt maakt van een centrale database). Bij een postcodecheck gaat men er vanuit wat er op dat moment geleverd kan worden, als in: Is het nu te realiseren, kortom als het huis is opgeleverd dan kan het even duren voordat je ook daadwerkelijk kunt "bestellen". Wil je zekerheid dan zou ik even met KPN contact opnemen, die leggen naar mijn weten de meeste netwerken aan en die waren destijds ook de hoofdleverancier van de verbinding in de meeste gevallen (providers kunnen vervolgens zelf pakketten instellen per adres).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 13 januari 2021 @ 04:22:23 #8
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_197377744
Bij mij is het net andersom, volgens de postcodecheck is (komt) er glasvezel, maar ze moeten het nog legge... :)
pi_197399238
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:19 schreef Glasvezelrijk het volgende:

Mijn vriendin en ik hebben vandaag een bod gedaan op een woning. Volgens de makelaar is er een glasvezelverbinding aanwezig. Hij liet mij bij de bezichtiging een oranje kabel in de meterkast zien, maar als ik controleer via allerlei websites dmv de postcode wordt telkens aangegeven dat er geen glasvezelverbinding aanwezig is.
Gewoon aan de makelaar vragen welke kabelboer die kabel getrokken heeft. Dan kun jij bij de kabelboer nagaan welke providers daar op mogen leveren.

Ik hoop dat er wel een leuk kastje aan die oranje kabel zit, want aan alleen die oranje kabel heb je niet zo veel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr_Belvedere op 14-01-2021 09:37:28 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_197399358
In welk regio zit je nu. Er zijn verschillende aanbieders. Van Caiway/ delta of KPN/ reggefiber of lokale diensten.. die glas aanbieden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:01:53 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197416920
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:19 schreef Glasvezelrijk het volgende:
Via fourstack krijg ik te zien dat er slechts een verbinding van 2mbs mogelijk is. Hoe kan dit? Dit baart mij toch wat zorgen.
In welke plaats staat de woning?
So we just called him Fred
pi_197468227
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
In welk regio zit je nu. Er zijn verschillende aanbieders. Van Caiway/ delta of KPN/ reggefiber of lokale diensten.. die glas aanbieden.
Ik heb glasvezel van Caiway.
En aangezien dat netwerk eigendom is van (ik meen) het moederbedrijf van Caiway is, heeft Caiway het alleenrecht.

Op elke postcode check website krijg ik verder de melding dat er geen glasvezel beschikbaar is.

TS zou eens kunnen informeren bij buurtbewoners hoe dat zit, of hun glasvezel hebben, en zo ja, bij wie.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197469906
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 16:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb glasvezel van Caiway.
En aangezien dat netwerk eigendom is van (ik meen) het moederbedrijf van Caiway is, heeft Caiway het alleenrecht.

Op elke postcode check website krijg ik verder de melding dat er geen glasvezel beschikbaar is.

TS zou eens kunnen informeren bij buurtbewoners hoe dat zit, of hun glasvezel hebben, en zo ja, bij wie.
Dan is Caiway meestal enige optie. Omdat Caiway deelt zijn netwerk niet met andere zoals KPN.
Alternatief is een kabel of adsl.. mits er ligt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_197470708
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:43 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dan is Caiway meestal enige optie. Omdat Caiway deelt zijn netwerk niet met andere zoals KPN.
Alternatief is een kabel of adsl.. mits er ligt.
Daarom is zo'n postcode check niet altijd alles zeggend :Y

Het kan dus altijd zijn dat er een kleine lokale speler actief is met zijn eigen netwerk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')