abonnement Unibet Coolblue
pi_197085047
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom werd je gepest? Je bent nu 44 toch? Hoe heeft dat jouw leven beïnvloed?

En welke problemen had je op de werkvloer?
Ben idd nu 44.

Ik werd gepest omdat ik sociaal niet vaardig was, geen aansluiting kreeg en moeilijk voor mezelf op kwam.
Tevens had ik ook erg veel last van uitslag in mijn gezicht en daar werden ook vaak opmerkingen over gemaakt.

Op de werkvloer kon ik met bepaalde collega's niet overweg.
Ze kregen geen hoogte van mij en konden mij niet 'plaatsen'.
Tevens had ik moeite om op sommige werkplekken naar behoren te functioneren.
Dit zorgde voor erg veel negatieve spanning bij mij.
pi_197086044
Vind het verschrikkelijk dat kinderen gepest worden.
Vaak is er thuis iets aan de hand waardoor een kind onzeker is, andere kinderen pikken dat feilloos op en zijn genadeloos wat dat betreft.

Ik was heel verlegen als kind en later heel boos en opstandig. Ik voelde me een alien op school, voelde me anders.

Maar ben nooit gepest, was op zich een knappe meid en boos op de wereld dus best een grote bek. Hoorde later wel eens dat mensen me ongrijpbaar vonden.
Wat ik me allemaal toen niet kon voorstellen omdat ik thuis me juist klein en onveilig voelde en vooral aan het overleven was.
Met de leraren had ik wel problemen, het leek alsof ze me niet moesten. School wilde dat ik van school zou gaan naar volwassenenonderwijs maar de leerplichtambtenaar vond dat geen goed idee. Had mij wel beter geleken, 6 jaar gevangenisstraf was die school voor mij.
What's the name of the game?
pi_197087429
Ja, op basischool en bijna hele middelbare schooltijd, zelfs door leraren. Daarna hield het gelukkig op, maar echt hecht met mijn omgeving zoals studiegenoten en collega’s ben ik nooit meer geweest. Ik denk niet dat het door schizofrenie komt als ik de reacties van mensen zonder lees, maar het hebben van een psychische aandoening is wel 1 van de dingen waardoor je buiten de groep valt.
Natuurlijk vormt zoiets je, maar ik probeer er zelf zo min mogelijk mee bezig te zijn. Wat geweest is dat is geweest en iedereen verandert. Iedere dag ben je een ander persoon als daarvoor. Mocht ik er soms toch nog eens last van hebben, dan luister ik een liedje als deze:
En dan is het weer over.
Iedere sociale omgeving is ook weer anders, met andere “regels” waar je aan moet voldoen en verschillende neigingen tot pestgedrag (bij de meesten volwassenen is dat volgens mij ook niet meer aanwezig, hooguit dat men mensen met een afwijkende mening persoonlijk gaat beledigen zonder argumenten te geven maar dat is het, hoewel je wel eens hoort over pesten op het werk, maar dat zijn denk ik uitzonderingen als dat het nieuws haalt).

[ Bericht 9% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 31-12-2020 12:52:49 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 30 december 2020 @ 11:52:42 #29
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_197087824
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ja, op basischool en bijna hele middelbare schooltijd, zelfs door leraren. Daarna hield het gelukkig op, maar echt hecht met mijn omgeving zoals studiegenoten en collega’s ben ik nooit meer geweest. Ik denk niet dat het door schizofrenie komt als ik de reacties van mensen zonder lees, maar het hebben van een psychische aandoening is wel 1 van de dingen waardoor je buiten de groep valt.
Natuurlijk vormt zoiets je, maar ik probeer er zelf zo min mogelijk mee bezig te zijn. Wat geweest is dat is geweest en iedereen verandert. Iedere dag ben je een ander persoon als daarvoor. Iedere sociale omgeving is ook weer anders, met andere “regels” waar je aan moet voldoen en verschillende neigingen tot pestgedrag (bij de meesten volwassenen is dat volgens mij ook niet meer aanwezig, hooguit dat men mensen met een afwijkende mening persoonlijk gaat beledigen zonder argumenten te geven maar dat is het, hoewel je wel eens hoort over pesten op het werk, maar dat zijn denk ik uitzonderingen als dat het nieuws haalt).
Echt niet, gebeurt dagelijks, en ik durf bijna te stellen op elke werkvloer... overal loopt een pispaal rond.

En vlak het medium waar je nu op zit te posten ook niet.. gevallen genoeg van mensen die zich van kant maken omdat ze worden getreiterd op internet. Lees je wel eens in R&P? dat is een subforum van een (ooit) heel grote internetcommunity, daar komt genoeg langs.. en dat is dan alleen maar het postzegeltje NL...

Pesten en treiteren is aan de orde van de dag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  woensdag 30 december 2020 @ 11:56:11 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197087929
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:52 schreef K.loon het volgende:

[..]

Echt niet, gebeurt dagelijks, en ik durf bijna te stellen op elke werkvloer... overal loopt een pispaal rond.

En vlak het medium waar je nu op zit te posten ook niet.. gevallen genoeg van mensen die zich van kant maken omdat ze worden getreiterd op internet. Lees je wel eens in R&P? dat is een subforum van een (ooit) heel grote internetcommunity, daar komt genoeg langs.. en dat is dan alleen maar het postzegeltje NL...

Pesten en treiteren is aan de orde van de dag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vriendin van me is arts en die wordt dagelijks door andere artsen (!) gepest op de werkvloer :{ Bij mij op het werk gelukkig geen last van. Maar ik denk inderdaad dat het met regelmaat voor komt.
pi_197088040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:52 schreef K.loon het volgende:
Echt niet, gebeurt dagelijks, en ik durf bijna te stellen op elke werkvloer... overal loopt een pispaal rond.

En vlak het medium waar je nu op zit te posten ook niet.. gevallen genoeg van mensen die zich van kant maken omdat ze worden getreiterd op internet. Lees je wel eens in R&P? dat is een subforum van een (ooit) heel grote internetcommunity, daar komt genoeg langs.. en dat is dan alleen maar het postzegeltje NL...

Pesten en treiteren is aan de orde van de dag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo, kreeg je pest dms?

quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:56 schreef kwiwi het volgende:
Vriendin van me is arts en die wordt dagelijks door andere artsen (!) gepest op de werkvloer :{ Bij mij op het werk gelukkig geen last van. Maar ik denk inderdaad dat het met regelmaat voor komt.
Maar wat doen die andere artsen dan bij je vriendin? Uitlachen, laten struikelen, kauwgom in het haar, slaan, instrumenten wegleggen, hatemails sturen? :o
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 30 december 2020 @ 12:03:51 #32
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197088136
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoezo, kreeg je pest dms?
[..]

Maar wat doen die andere artsen dan bij je vriendin? Uitlachen, laten struikelen, kauwgom in het haar, slaan, instrumenten wegleggen, hatemails sturen? :o
Uitlachen, gemene opmerkingen maken, als ze samen aan het bed van een patiënt staan met hun ogen rollen als ze wat zegt :{ Ze is Engels en spreekt Duits (ziekenhuis in Zwitserland) met een erg Engels accent, dat is waarom ze in eerste instantie begonnen zijn met pesten.
pi_197088149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 00:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik heb geen pestverleden dat ik zelf gepest ben, ik heb op de basisschool wel zelf gepest. Daarna niet meer.
Hetzelfde hier. Heb in groep 3 een keer gepest (we gingen wegrennen voor een ander kindje die pauze), verder niet.

Op FOK! heb ik overigens wel hele vervelende DM's gehad en dat voelde heel vervelend (kon diegene ook niet blokkeren, zoals ik normaal gelijk zou doen :{ ) en ben toen ook een tijdje minder actief geweest op bepaalde plekken.
pi_197088230
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:03 schreef kwiwi het volgende:
Uitlachen, gemene opmerkingen maken, als ze samen aan het bed van een patiënt staan met hun ogen rollen als ze wat zegt :{ Ze is Engels en spreekt Duits (ziekenhuis in Zwitserland) met een erg Engels accent, dat is waarom ze in eerste instantie begonnen zijn met pesten.
Wow, ik had echt niet verwacht dat zoiets bestond.Het slaat helemaal nergens op.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 30 december 2020 @ 12:09:44 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197088304
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wow, ik had echt niet verwacht dat zoiets bestond.Het slaat helemaal nergens op.
Universitair opgeleide mensen, hè. :') Een hoog IQ zegt niet alles.
pi_197088536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Eightyone het volgende:
Universitair opgeleide mensen, hè. :') Een hoog IQ zegt niet alles.
Ja mijn eigen collega’s waren altijd mbo (denk ik want was geen hoge functie) en echt nooit zulk kinderachtig gedrag meegemaakt gelukkig. Of soms wel maar dan was de aanleiding ook duidelijk. Dat iemand een accent heeft is iets waar niemand anders last van heeft, en waar als dat wel zo is diegene niks aan kan doen want ik neem aan dat niemand expres onverstaanbaar praat.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197089140
Ja pesten op het werk komt echt veel voor. Ik heb echt verschrikkelijke dingen gezien wat dat betreft. Ik doe de laatste jaren op aanvraag eerstelijns gesprekken voor werkgevers bij verzuim door psychische klachten omdat reguliere hulp zo moeilijk aan te komen is.
In bijna alle gevallen was er in werkelijkheid sprake van een zieke werksfeer of bedrijfscultuur ipv dat het probleem bij de medewerker lag. Ik vind dat echt schokkend. Ook dat de bedrijfsarts in deze gevallen dit totaal gemist heeft en maar gewoon labels begint te plakken en door te verwijzen.

Conflicten, stigmatiseren, uitsluiten, zwartmaken, ook door management, mensen die niet in een team passen proberen tot ontslag te dwingen, is meer regel dan uitzondering helaas.

Ook dus dat er al dossiers liggen waar bijvoorbeeld in staat vermoeden van schizofrenie, of vroege Alzheimer. Terwijl achteraf na uitgebreide medische trajecten de cognitieve klachten puur door stress veroorzaakt bleken te zijn.
Ik zou een boek kunnen schrijven over hoe een groot en miskend probleem pesten op het werk is en wat er allemaal schuilgaat achter wat medische of geestelijke aandoeningen lijken te zijn.
What's the name of the game?
pi_197089203
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:38 schreef -marz- het volgende:
Ja pesten op het werk komt echt veel voor. Ik heb echt verschrikkelijke dingen gezien wat dat betreft. Ik doe de laatste jaren op aanvraag eerstelijns gesprekken voor werkgevers bij verzuim door psychische klachten omdat reguliere hulp zo moeilijk aan te komen is.
In bijna alle gevallen was er in werkelijkheid sprake van een zieke werksfeer of bedrijfscultuur ipv dat het probleem bij de medewerker lag. Ik vind dat echt schokkend. Ook dat de bedrijfsarts in deze gevallen dit totaal gemist heeft en maar gewoon labels begint te plakken en door te verwijzen.

Conflicten, stigmatiseren, uitsluiten, zwartmaken, ook door management, mensen die niet in een team passen proberen tot ontslag te dwingen, is meer regel dan uitzondering helaas.
Kun je een voorbeeld geven (anoniem) van zo’n zieke bedrijfscultuur? Ik weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen. Veel competitiedrang of zo?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197089351
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven (anoniem) van zo’n zieke bedrijfscultuur? Ik weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen. Veel competitiedrang of zo?
Vaak managers en bestuurders die van kinds af aan in een overlevingsstand leven/werken, dat heeft ze ver gebracht. Vaak mensen die zelf ooit gepest zijn en daardoor hard zijn geworden, met volop narcistische afweer en daarmee mensen niet kunnen zien voor wie ze zijn. En daardoor signalen niet serieus nemen, uit angst reageren met rare interventies en juist de mensen die zwakte tonen hard aanpakken.

Waardoor de cultuur onveilig is en kontenlikkers overleven. Daardoor is zo'n beetje alles mogelijk, het is ieder voor zich.
What's the name of the game?
  woensdag 30 december 2020 @ 12:55:06 #40
80382 manny
30 is best veel
pi_197089669
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wow, ik had echt niet verwacht dat zoiets bestond.Het slaat helemaal nergens op.
we kennen hooguit de helft van een deel van het verhaal. kunnen niet oordelen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197089721
Ik weet niet onder gepest valt maar ik ben vaak het middelpunt van aandacht geweest op zowel basis, middelbare en verdere opleiding geweest. Constant het idee hebben dat ik verantwoordelijk ben voor de gemoedstoestand van de groep is niet fijn nee.

Pesten is niet oké, maar waarom zouden mensen zo iets doen vraag ik me altijd af. Waarom ben ik verantwoordelijk voor andere mensen.
pi_197090233
Sowieso is het een kontenlikkers wereldje.
Veel collega psychologen durven niet tegen een bedrijfsarts in te gaan. Omdat die het voor het zeggen heeft in arbo-land.

Maar een bedrijfsarts is in 99% van de gevallen een geflopte medicus met een persoonlijkheidsstoornis en geen communicatieve vaardigheden, waardoor hij in beter betaalde artsenfuncties het niet gered heeft. Het is de afvoerput van de artsenpopulatie. Een man of vrouw in een kantoor die 10 minuten iemand spreekt of zelfs helemaal niet ziet maar wel een diagnose en prognose gaat stellen naar aanleiding van de klachten. Er wordt geen nader onderzoek gedaan, die plicht bestaat wettelijk ook niet. Arbeidsconflicten zijn niet medisch, wordt niet aan verdiend, dus wordt niets mee gedaan.

Bedrijven hebben geen zak aan het advies van bedrijfsartsen, willen vaak wel dingen verbeteren maar kunnen niet goed hun eigen cultuur beschouwen. En werknemers en hun gezinnen worden er de dupe van.

Maar omdat het nu eenmaal zo is, en er wordt door iedereen goed aan verdiend conform het uurtje factuurtje principe, gaat niemand er tegenin. Ik voel me nu een beetje Robin Hood achtig overkomen maar ik heb al van jongs af aan dat ik dit soort dingen niet kan begrijpen en accepteren.

Ander voorbeeld is dat iemand in een kast werd opgesloten door collega's. Manager vond dat ze het onderling maar moeten uitvechten en trekt gewoon de deur van zijn kantoor dicht zodat hij het niet meekrijgt. Weer een overspannen medewerker die amper haar kinderen nog kan opvoeden en nauwelijks hulp krijgt, en sowieso geen nieuwe baan kan vinden in deze staat.

Momenteel heb ik een dossier van een vrouw die door collega's uitgescholden is en er zijn dingen naar haar hoofd gegooid waardoor ze niet meer naar werk durft. Bedrijf schakelt mij in zodat ze dossier kunnen opbouwen voor het uwv zodat ze ontslagvergunning krijgen. Deze persoon staat dus straks op straat, met ernstige PTSS klachten, geen haan die er naar kraait.

Bedrijfsarts heeft deze persoon zelfs nog nooit ontmoet. Maar op basis van het dossier reeds geadviseerd dat zij ongeschikt is voor haar werk en ontslagbegeleiding mag krijgen. Terwijl ze al bijna twee decennia daar werkt, altijd naar volle tevredenheid. Het gebeurt gewoon volop en aan de lopende band ook.

Heb een tijdje voor een arbo-dienstverlener gewerkt die complex verzuim wel holistisch benadert maar dat is maar 1 hele kleine speler in de markt, die amper aan personeel kan komen omdat bijna geen psycholoog een holistische benadering kan hanteren om één of andere reden. En de goede willen niet in de arbo werken. De bekrompen symptoomdiagnostiek met bijbehorende oogkleppen viert daardoor nog steeds hoogtij in 2020.
What's the name of the game?
  woensdag 30 december 2020 @ 13:16:24 #43
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197090443
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:11 schreef -marz- het volgende:

Ander voorbeeld is dat iemand in een kast werd opgesloten door collega's. Manager vond dat ze het onderling maar moeten uitvechten en trekt gewoon de deur van zijn kantoor dicht zodat hij het niet meekrijgt. Weer een overspannen medewerker die amper haar kinderen nog kan opvoeden en nauwelijks hulp krijgt, en sowieso geen nieuwe baan kan vinden in deze staat.

Momenteel heb ik een dossier van een vrouw die door collega's uitgescholden is en er zijn dingen naar haar hoofd gegooid waardoor ze niet meer naar werk durft. Bedrijf schakelt mij in zodat ze dossier kunnen opbouwen voor het uwv zodat ze ontslagvergunning krijgen. Deze persoon staat dus straks op straat, met ernstige PTSS klachten, geen haan die er naar kraait.

Bedrijfsarts heeft deze persoon zelfs nog nooit ontmoet. Maar op basis van het dossier reeds geadviseerd dat zij ongeschikt is voor haar werk en ontslagbegeleiding mag krijgen. Terwijl ze al bijna twee decennia daar werkt, altijd naar volle tevredenheid. Het gebeurt gewoon volop en aan de lopende band ook.
Wtf 8)7
pi_197092685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:10 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Ben idd nu 44.

Ik werd gepest omdat ik sociaal niet vaardig was, geen aansluiting kreeg en moeilijk voor mezelf op kwam.
Tevens had ik ook erg veel last van uitslag in mijn gezicht en daar werden ook vaak opmerkingen over gemaakt.

Op de werkvloer kon ik met bepaalde collega's niet overweg.
Ze kregen geen hoogte van mij en konden mij niet 'plaatsen'.
Tevens had ik moeite om op sommige werkplekken naar behoren te functioneren.
Dit zorgde voor erg veel negatieve spanning bij mij.
Herkebbaar. Maar nu lullen ze achter mijn rug om, face to face zijn ze te laf.
pi_197093123
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:11 schreef -marz- het volgende:
Sowieso is het een kontenlikkers wereldje.
Veel collega psychologen durven niet tegen een bedrijfsarts in te gaan. Omdat die het voor het zeggen heeft in arbo-land.

Maar een bedrijfsarts is in 99% van de gevallen een geflopte medicus met een persoonlijkheidsstoornis en geen communicatieve vaardigheden, waardoor hij in beter betaalde artsenfuncties het niet gered heeft. Het is de afvoerput van de artsenpopulatie. Een man of vrouw in een kantoor die 10 minuten iemand spreekt of zelfs helemaal niet ziet maar wel een diagnose en prognose gaat stellen naar aanleiding van de klachten. Er wordt geen nader onderzoek gedaan, die plicht bestaat wettelijk ook niet. Arbeidsconflicten zijn niet medisch, wordt niet aan verdiend, dus wordt niets mee gedaan.

Bedrijven hebben geen zak aan het advies van bedrijfsartsen, willen vaak wel dingen verbeteren maar kunnen niet goed hun eigen cultuur beschouwen. En werknemers en hun gezinnen worden er de dupe van.

Maar omdat het nu eenmaal zo is, en er wordt door iedereen goed aan verdiend conform het uurtje factuurtje principe, gaat niemand er tegenin. Ik voel me nu een beetje Robin Hood achtig overkomen maar ik heb al van jongs af aan dat ik dit soort dingen niet kan begrijpen en accepteren.

Ander voorbeeld is dat iemand in een kast werd opgesloten door collega's. Manager vond dat ze het onderling maar moeten uitvechten en trekt gewoon de deur van zijn kantoor dicht zodat hij het niet meekrijgt. Weer een overspannen medewerker die amper haar kinderen nog kan opvoeden en nauwelijks hulp krijgt, en sowieso geen nieuwe baan kan vinden in deze staat.

Momenteel heb ik een dossier van een vrouw die door collega's uitgescholden is en er zijn dingen naar haar hoofd gegooid waardoor ze niet meer naar werk durft. Bedrijf schakelt mij in zodat ze dossier kunnen opbouwen voor het uwv zodat ze ontslagvergunning krijgen. Deze persoon staat dus straks op straat, met ernstige PTSS klachten, geen haan die er naar kraait.

Bedrijfsarts heeft deze persoon zelfs nog nooit ontmoet. Maar op basis van het dossier reeds geadviseerd dat zij ongeschikt is voor haar werk en ontslagbegeleiding mag krijgen. Terwijl ze al bijna twee decennia daar werkt, altijd naar volle tevredenheid. Het gebeurt gewoon volop en aan de lopende band ook.

Heb een tijdje voor een arbo-dienstverlener gewerkt die complex verzuim wel holistisch benadert maar dat is maar 1 hele kleine speler in de markt, die amper aan personeel kan komen omdat bijna geen psycholoog een holistische benadering kan hanteren om één of andere reden. En de goede willen niet in de arbo werken. De bekrompen symptoomdiagnostiek met bijbehorende oogkleppen viert daardoor nog steeds hoogtij in 2020.
Maar laten we alsjeblieft niet net doen alsof dit een normale gang van zaken is :') Dat is dus gewoon een dood- en doodziek bedrijf waar jij aan het werk bent/was.

Overigens is pesten van alle tijden. Ik loop inmiddels wat jaren mee en ik kan eerlijk zeggen dat ik nooit heb gepest, maar ook nooit ben gepest; viel gevoelsmatig altijd wel een beetje tussen alle groepen in (in de goede zin van het woord). Bewustwording en erover spreken is belangrijk maar ik vraag me af of je pesten an sich ooit gaat uitbannen. Mensen, en met name kinderen, zijn gewoon keihard en kunnen gemeen zijn naar elkaar toe. Naar mijn mening is het niet verkeerd om soms even van je af te bijten. Vergeet nooit meer het tafereel van een pestende 4de jaars (middelbare school) die ten overstaan van 200/250 mensen door een kopstoot een gebroken neus opliep door een 2de jaars die hij aan het pesten was :') Die gast was daarna zo mak als een lammetje.
pi_197094199
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:18 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Maar laten we alsjeblieft niet net doen alsof dit een normale gang van zaken is :') Dat is dus gewoon een dood- en doodziek bedrijf waar jij aan het werk bent/was.
Nee hoor, zijn beide mooie middelgrote Nederlandse productiebedrijven. Helaas kan ik geen namen noemen uiteraard maar het zal je verbazen.

Maak je geen illusies, dit soort praktijken vind je overal. Het wordt vaak normaal gevonden of men kijkt ervan weg, het zal wel meevallen, enz. Kwestie van normvervaging. Ik vind "burnout" bijvoorbeeld al niet normaal en wil weten waar dat door komt. Niet direct de oorzaak in iemand zelf zoeken en cognitieve therapie gaan geven.

Bij bedrijven waar ik zelf werkte maakte ik ook shit mee, kwamen ook mensen huilend uit de directiekamer, werden seksistische opmerkingen gemaakt, er is tegen mij ook wel eens gedreigd dat ik ergens maar niets van moest zeggen anders pakten ze mijn leaseauto af. Tja het is maar wat je normaal vind, ik vind een angstcultuur helemaal kut, ongezond en onprofessioneel en het kan echt wel anders.

In alle (goede) leiderschapsopleidingen voor hoger management gaat het vooral om het spiegelen van het gedrag van de manager zelf en de confrontatie aangaan met zijn/haar overlevingsstrategie. Omdat men op enig moment aan zijn eigen succes ten onder gaat en meer kwaad dan goed doet.

Voor dat moment zijn er al hordes mensen die zich ongehoord gevoeld hebben, elkaar uitgeleverd hebben etc.

Managers die van nature teams kunnen laten floreren, daar zijn er echt maar heel weinig van. Maar het zou wel de norm moeten zijn. Half Nederland is overspannen, dat heeft een oorzaak en die ligt grotendeels niet bij de mensen zelf zoals gedacht wordt. Wij creëren dat met z'n allen door te beslissen wat wij als normaal beschouwen.
What's the name of the game?
  woensdag 30 december 2020 @ 15:13:17 #47
390098 Homer85
Enjoying life
pi_197095182
Ik heb niet echt een pestverleden. In mijn gezicht heb ik een wijnvlek. Daar heb ik opmerkingen over gekregen, vooral op de middelbare school. Maar het was niet zo dat ik er niet bij hoorde. Echt gepest met schelden en slaan, heb ik niet meegemaakt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook wel opmerkingen maakte naar anderen toen ik jonger was.
  woensdag 30 december 2020 @ 15:16:17 #48
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197095298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:18 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Maar laten we alsjeblieft niet net doen alsof dit een normale gang van zaken is :')
Uiteindelijk zijn mensen ook maar dieren. Met kleren aan, iets meer intelligentie en een dun laagje beschaving, maar met vergelijkbare drijfveren.

Niet dat ik het goed vind (verre van zelfs), maar waarom mensen zo achterlijk doen is best uit te leggen.
  woensdag 30 december 2020 @ 15:21:14 #49
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_197095482
In mijn jeugd niet gepest omdat ik op de basisschool niet de gewenste reactie gaf en op de middelbare school blijkbaar exact de juiste dingen wist terug te zeggen tegen de pester over hem/haar, waardoor de pester dacht "dit is niet leuk zo, ik pak wel een ander".

Recent wel gepest op mijn studentenvereniging. Ik weet eigenlijk niet waar ik dat verhaal moet beginnen. Ik weet ook niet hoe het eindigt, omdat fysieke activiteiten natuurlijk op z'n gat liggen door corona en dat is waar ze met hun verzonnen roddels de macht hadden (in WhatsApp-groepen reikt hun macht niet zo ver). Maar dat zijn potentieel de enige twee meiden op aarde van wie het me niets zou boeien als hen wat zou overkomen. En zo denk ik niet snel. Ze hebben echt mijn hele sociale leven verwoest (dat heb ik inmiddels weer gerepareerd over de jaren) en me in een identiteitscrisis gebracht. Ik zoek daar hulp voor als na corona blijkt dat het nog steeds niet over is.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  woensdag 30 december 2020 @ 15:30:56 #50
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197095841
Ik werd gepest omdat ik te dik was. Jarenlang onder geleden totdat mijn twee vuisten de tropenkolder kregen. Toen was het ineens afgelopen.
soooo, da's mooi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')