abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8068933
Oke.. wie wil er mee doen
De regels zijn als volgt:

* User nummer 1 maakt 5 patternen in Fruityloops, en slaat deze op.
* Hij/zij slaat dat op als een Zipped loop package, zodat iedereen het kan gebruiken.
* Hij/zij upload het naar een webspace, post hier de URL.
* User nummer 2 maakt op zijn/haar beurt 5 patternen daarachteraan.. Slaat deze op, en zet hem weer hierneer, waarna user 3 er 5 patternen achterplakt enz enz...

Volgens mij krijg je dan best vette liedjes..

Fok-Fruityloopers/loopsters.. UNITE!
.

-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
pi_8068961
Gebruik dan REASON. FruityLoops is nogal besmeurd met slechte samples. En om nou packages van zoveel mb's te gaan versturen.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_8069038
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:13 schreef drugsgebruiker het volgende:
Gebruik dan REASON. FruityLoops is nogal besmeurd met slechte samples. En om nou packages van zoveel mb's te gaan versturen.
Jah daar dacht ik eigenlijk ook aan.. alleen Reason heb ik nooit gebruikt . Fruityloops is best relax (al moet ik zeggen dat ik inderdaad eerst een eigen sample-database moest maken, voordat ik mooie geluiden had..).
Maar jah.. ik bedoel.. 5 MB is toch ook zo gedownload.. En je hebt er weer andere samples bij .. .
pi_8069046
Ik wil Fruityloops ook leren. Moet je er noten voor kunnen lezen of muzikale ervaring hebben? Ik heb het programma maar ik kan niet goed wijs uit alle mogelijkheden...

Staat er misschien ergens een tutorial ofzo?

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_8069078
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:18 schreef Kogando het volgende:
Ik wil Fruityloops ook leren. Moet je er noten voor kunnen lezen of muzikale ervaring hebben? Ik heb het programma maar ik kan niet goed wijs uit alle mogelijkheden...

Staat er misschien ergens een tutorial ofzo?

Op fruityloops.com staan erg goede tutorials.. in het engels .
pi_8069109
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:19 schreef syndr0me het volgende:

[..]

Op fruityloops.com staan erg goede tutorials.. in het engels .

Ik zal eens kijken, engels is geen punt.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_8069144
Misschien is het makkelijk om nog even een stijl van tevoren af te spreken
En ook is het misschien een goed idee om geen VST(I) Plugins te gebruiken omdat niet iedereen die heeft!! (FM7/Pro53)
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_8069209
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:22 schreef Mdk het volgende:

Misschien is het makkelijk om nog even een stijl van tevoren af te spreken
Klopt. Ik denk dat we het besten de richting van drum n bass of hardcore in kunnen gaan.. Omdat dat voor een beginner die beats niet al te moeilijk zijn.

En ook is het misschien een goed idee om geen VST(I) Plugins te gebruiken omdat niet iedereen die heeft!! (FM7/Pro53)
Deal.

Zullen wij maar beginnen dan?

pi_8069291
quote:
Klopt. Ik denk dat we het besten de richting van drum n bass of hardcore in kunnen gaan.. Omdat dat voor een beginner die beats niet al te moeilijk zijn.
Ik denk dat je beter in de richting van gewone Dance moet kijken, omdat dat wat toegankelijker is voor de meeste mensen, en het algemener is (dus meer mensen willen deelnemen, omdat ze die stijl ook kennen).

Enne: Ik wil best wel meedoen hoor

pi_8069331
Niets.
pi_8069355
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:29 schreef Mdk het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter in de richting van gewone Dance moet kijken, omdat dat wat toegankelijker is voor de meeste mensen, en het algemener is (dus meer mensen willen deelnemen, omdat ze die stijl ook kennen).
Heh.. het maakt mij eigenlijk niet eens uit.. We doen het gewoon zo: Degene die beginnen kiezen de stijl, en als het lied af is, kies je een nieuwe (of evt. dezelfde stijl).

Enne: Ik wil best wel meedoen hoor
Oke.. Muntje flippen, of wie begin? .

pi_8069399

Jij wint!!!

pi_8069413
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:33 schreef Mdk het volgende:
[afbeelding]

Jij wint!!!

Lol Oke..
Voorkeur voor BPM ? .
pi_8069435
betwijfel eigenlijk of je vette overgangen krijgt als je het zomaar aanelkaar gaat lopen lijmen, kan je niet een soort default ritme maken en dan mensen dan daarop shit improviseren?
pi_8069453
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:35 schreef strekenboer het volgende:
betwijfel eigenlijk of je vette overgangen krijgt als je het zomaar aanelkaar gaat lopen lijmen, kan je niet een soort default ritme maken en dan mensen dan daarop shit improviseren?
Oh dat werkt best hoor.. Heb al vaker Fruityloops toernooitjes gehouden ..
pi_8069466
Neej eerst gaan mensen patterns maken (maakt niet wat: effecten, percussie, beat) en later zal er iemand moeten worden aangewezen die het 'in elkaar zet'. (Of meerdere personen)
Tenminste.. dat is denk ik het beste idee
  donderdag 23 januari 2003 @ 16:39:29 #17
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_8069504
Als jullie nou gewoon eens aan de bak gaan ipv alleen maar te ouwehoeren....
pi_8069634
mag ik ook Reason-en?
pi_8069645
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:46 schreef Reefer het volgende:
mag ik ook Reason-en?
Jah, als je het opslaat als .flp .. .
pi_8069674
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:46 schreef syndr0me het volgende:

[..]

Jah, als je het opslaat als .flp .. .

dat wordt lastig denk ik..
pi_8069719
Oke, hier zijn de eerst 5 patternen.. .

Ik moet zeggen, ik wilde eigenlijk alleen de beat ff maken, die melodie op pattern 1 die pleur er maar uit, als je daar niks mee kan.. .

[Dit bericht is gewijzigd door syndr0me op 23-01-2003 16:56]

donderdag 23 januari 2003 @ 16:56:16 #22
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8069854
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:13 schreef drugsgebruiker het volgende:
Je moet het ruimer zien, Reason heb je veel minder snel door dan Fruityloops. Fruityloops is een prog die iedereen binnen een paar keer onder de knie heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 23-01-2003 16:58]

pi_8069890
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:56 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Je moet het ruimer zien, Reason heb je veel minder snel door dan Fruityloops. Fruityloops is een prog die iedereen binnen een paar keer onder de knie heeft.

Jep.. En als je dan je eigen samples in Fruityloops zet, is iedereen blij, toch? .
  donderdag 23 januari 2003 @ 16:58:41 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8069921
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:57 schreef syndr0me het volgende:

[..]

Jep.. En als je dan je eigen samples in Fruityloops zet, is iedereen blij, toch? .

Ja, en als de ander die niet heeft is dus niet iedereen blij Ik gebruik 16 samples voor drums, van me eigen drumstel, die heb natuurlijk niemand. Dat schiet niet echt op

Waarom trouwens 5 patterns? 4 ritme patterns en 1 patroon met een fill?

pi_8069971
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:58 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja, en als de ander die niet heeft is dus niet iedereen blij Ik gebruik 16 samples voor drums, van me eigen drumstel, die heb natuurlijk niemand. Dat schiet niet echt op
Daarom juist Zipped Loop Package. Dat is de .flp file, en al de samples die je gebruikt.

Waarom trouwens 5 patterns? 4 ritme patterns en 1 patroon met een fill?
Jah ach.. Het aantal patterns maakt eigenlijk niet eens uit.. Kon net zo goed 2 of 8 kiezen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')