145 netto erbij? Dat is wel echt pijnlijk veel hoor..quote:Op maandag 28 december 2020 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🔴2.573 (145)
🔴Clinic: 1.922 (125)
🔴ICU: 651 (20)
New:
🔴Clinic: 273 (30)
🔴ICU: 54 (12)
In 🇩🇪: 7
Bron: YorickB (twitter)![]()
Vooral in het hoogseizoen word alles mega duur.....quote:Op maandag 28 december 2020 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Is maar een hele kleine groep van de werkenden die dat treft.
Verder verwacht ik qua horeca en luchtvaartmaatschappijen wel een inhaalslag, dat gaan dure biertjes en vliegtuigstoelen worden komende zomer .
Gaat allemaal reuze mee vallen. Wat denk je dat de horeca normaal gesproken aan druk op je politieapparaat legt? Is nu allemaal dicht. Dus alle ogen en handen vrij voor groepen die gericht gaan rellen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Duindorp word hermetisch afgesloten gewoon.....en de ME staat al klaar om in te grijpen
Ik denk dat het een paniekreactie is. Daarbij ook die opmerkingen dat "als er 10 man binnen zitten bellen we echt wel aan hoor!" en je weet gewoon dat je mensen de straat op jaagt.quote:Op maandag 28 december 2020 14:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, die berichten vorige week dat ze hun wapen niet schuwen en achter de voordeur gingen controleren (wat snel werd rechtgezet) vond ik echt oliedom.
5 voudige dosis....die zullen wel immuun zijn over een week of 2quote:Op maandag 28 december 2020 14:12 schreef marcb1974 het volgende:
Het gaat in Dld ook nog niet helemaal vloeiend,
Een partij vaccins is mogelijk onbruikbaar omdat ze te warm zijn geworden.
Bij een inenting hebben 8 mensen een 5-voudige dosis gehad.
https://www.bild.de/news/(...)s-74648198.bild.html
Maar, het lijkt erop dat er meer uit een flesje gehaald kan worden, dus dat het aantal geleverde vaccinaties wel eens hoger kan zijn.
Lol, dit is wel echt heel droevig.quote:Op maandag 28 december 2020 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, zoals optreden in de media
[ twitter ]
Ja en ik geef ze groot gelijk als ze 4 euro voor een pilsje vragen tik ik dat met liefde af plus een fooi.quote:Op maandag 28 december 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Vooral in het hoogseizoen word alles mega duur.....
Denk achterstallige data ook vanwege Kerst. Maar dan nog, het gaat heel hard zo.quote:Op maandag 28 december 2020 14:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
145 netto erbij? Dat is wel echt pijnlijk veel hoor..
Want agenten kunnen overal tegelijk zijn? Ik verwacht juist dat er meer rellen komen, alle frustratie van dit jaar gaat er uit komen. Alles wat leuk is, is voor jongeren verboden.quote:Op maandag 28 december 2020 14:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat allemaal reuze mee vallen. Wat denk je dat de horeca normaal gesproken aan druk op je politieapparaat legt? Is nu allemaal dicht. Dus alle ogen en handen vrij voor groepen die gericht gaan rellen.
Gidsland.quote:Op maandag 28 december 2020 14:12 schreef marcb1974 het volgende:
Maar, het lijkt erop dat er meer uit een flesje gehaald kan worden, dus dat het aantal geleverde vaccinaties wel eens hoger kan zijn.
Ik steun ze 100%quote:Op maandag 28 december 2020 14:17 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Want agenten kunnen overal tegelijk zijn? Ik verwacht juist dat er meer rellen komen, alle frustratie van dit jaar gaat er uit komen. Alles wat leuk is, is voor jongeren verboden.
Dat laatste was al bekend vanuit USA.quote:Op maandag 28 december 2020 14:12 schreef marcb1974 het volgende:
in nederland geef ik nooit een fooi, zit er al dik bij in.quote:Op maandag 28 december 2020 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en ik geef ze groot gelijk als ze 4 euro voor een pilsje vragen tik ik dat met liefde af plus een fooi.
Dat eerste is normaal gesproken veel meer een probleem dan nu. Geen incidenten rondom uitgaansgebied.quote:Op maandag 28 december 2020 14:17 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Want agenten kunnen overal tegelijk zijn? Ik verwacht juist dat er meer rellen komen, alle frustratie van dit jaar gaat er uit komen. Alles wat leuk is, is voor jongeren verboden.
verwacht ik ook hoor een leuke guerilla her en derquote:Op maandag 28 december 2020 14:17 schreef 4-elements het volgende:
[..]
quote:
Als je niet begonnen bent met vaccineren, kun je er inderdaad ook geen fouten mee maken.quote:Op maandag 28 december 2020 14:12 schreef marcb1974 het volgende:
Het is wel meer dan stoer doen maar zo'n groep wegzetten als dat is vast heel makkelijk.quote:Op maandag 28 december 2020 14:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niks te beleven nu voor die gastjes die al de neiging hebben om voor problemen te zorgen... Beetje ome agent pesten op oudejaarsdag, dingen opblazen zodat je dat stoer op dumpert kan zetten voor je matties...
Hoop heeft ook gewoon geen bestaansrecht. Je hebt niet 30.000 kroegen nodig.quote:Op maandag 28 december 2020 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
in de horeca en ook luchtvaart gaan er nog veel omvallen, klinkt allemaal heel leuk maar een rampjaar haal je niet in een zomer in
Die onbruikbare vaccins gaat om totaal 1000, een doosje. Dat mensen teveel hebben gehad is vervelend, hoop dat het geen gevolgen heeft. Als deze berichten in Nederland zouden zijn zou ik ze dat allemaal kunnen vergeven, want ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk en zo goed mogelijk te doen. Dat het niet perfect gaat hoort er dan bij.quote:Op maandag 28 december 2020 14:12 schreef marcb1974 het volgende:
Je beseft dat alle kosten van die vernielingen ook gewoon bij de burger terechtkomen he?quote:
quote:Op maandag 28 december 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je niet begonnen bent met vaccineren, kun je er inderdaad ook geen fouten mee maken.
[ afbeelding ]
Ik verwacht hier, als we ooit nog ees gaan inenten, fouten zat nogquote:Op maandag 28 december 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je niet begonnen bent met vaccineren, kun je er inderdaad ook geen fouten mee maken.
[ afbeelding ]
Met welk doel? Als ze dat doen vanaf 20u bijvoorbeeld krijg je alleen maar dat mensen eerder samen komen en langer doorgaan achter de voordeuren..quote:Op maandag 28 december 2020 14:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
of gewoon alleen avondklok op 31 december
mijn stemmen hebben ze hiervoor
Ze zullen het her en der zeker proberen maar het zal aflopen in een deceptie omdat de politie en politiek voorbereid is op wat gaat komen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
verwacht ik ook hoor een leuke guerilla her en der
Misschien brengt het de regering tot inzicht dat jongeren hun leven een jaar (mogelijk langer) afpakken voor een virus wat ze niet gaat raken niet de oplossing is. Alles gesloten en verboden, scholen dicht etc. Mocht het hier in de buurt ook uit de hand lopen, dan zal ik ook even gaan "kijken". Het jeukt bij mij ook al aardig wat maandjes.quote:Op maandag 28 december 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
Nou gaat ook wel weer ver om rellen te gaan steunen, wat er vooral kapot gaat zijn de spullen van anderen die er niks mee te maken hebben...
Steunen niet, want ik hou er niet van als mensen dingen stuk maken. Maar kan de frustratie begrijpen.quote:
Jij bent duidelijk nooit in Den Haag geweest rond oud & nieuw. Ja, ze gaan massaal de straat op. Normaal zijn er al heel veel (illegale) brandjes. Toen ik nog in Moerwijk woonde heeft de ME hele straten schoongeveegd. Dat soort taferelen verwacht ik nu op andere plekken.quote:Op maandag 28 december 2020 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat eerste is normaal gesproken veel meer een probleem dan nu. Geen incidenten rondom uitgaansgebied.
Hoe zie je dat voor je dan jongeren gewoon massaal de straat op om te rellen? Zal best gebeuren in wat dorpjes die die traditie hebben maar geloof dat grootschalige niet zo.
quote:Op maandag 28 december 2020 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoop heeft ook gewoon geen bestaansrecht. Je hebt niet 30.000 kroegen nodig.
Drukt de ECB toch gewoon wat geld bij voor die kroegen?quote:Op maandag 28 december 2020 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]jouw logica is af en toe ver te zoeken, als ze bestaan dan was er dat bestaansrecht.
Natuurlijk is dat te begrijpen. Wat fijn dat het bij jullie bespreekbaar is en dat hij van jullie begrip krijgt dat lijkt me in deze tijd het belangrijkste.quote:Op maandag 28 december 2020 14:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is wel meer dan stoer doen maar zo'n groep wegzetten als dat is vast heel makkelijk.
Ik woon samen met jonge gastjes waarvan één echt dol is op vuurwerk en die zit al net zo lang als ik in een bubbel met nergens heen kunnen gaan. Hij is oprecht boos op de overheid en we hebben daar dagelijks discussies over. Nu vuurwerk ook niet mag voelt hij het alsof hij in een dictatuur woont. HIj is er wel klaar mee en heeft daar ook echt een mening over die hij onderbouwt. Ik ben het er niet mee eens maar ergens snap ik zijn onmacht wel. Het is dan ook een doelgroep die zichzelf centraal heeft staan en dat is niet omdat ze tokkies zijn maar hun brein werkt anders. Lang leve de pubertijd.
Er is ook vast een groep die gaat rellen om het rellen maar er zijn ook echt jongeren die vinden dat de overheid echt zuigt. Hij maakt ook onze stress mee vd sluiting ed en dat maakt hem nog bozer eigenlijk terwijl ik dat zelf niet voel.
ja mag en kan gewoon cat1 vuurwerk afsteken, gewoon het beste van maken dan maar toch ?quote:Op maandag 28 december 2020 14:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is wel meer dan stoer doen maar zo'n groep wegzetten als dat is vast heel makkelijk.
Ik woon samen met jonge gastjes waarvan één echt dol is op vuurwerk en die zit al net zo lang als ik in een bubbel met nergens heen kunnen gaan. Hij is oprecht boos op de overheid en we hebben daar dagelijks discussies over. Nu vuurwerk ook niet mag voelt hij het alsof hij in een dictatuur woont. HIj is er wel klaar mee en heeft daar ook echt een mening over die hij onderbouwt. Ik ben het er niet mee eens maar ergens snap ik zijn onmacht wel. Het is dan ook een doelgroep die zichzelf centraal heeft staan en dat is niet omdat ze tokkies zijn maar hun brein werkt anders. Lang leve de pubertijd.
Er is ook vast een groep die gaat rellen om het rellen maar er zijn ook echt jongeren die vinden dat de overheid echt zuigt. Hij maakt ook onze stress mee vd sluiting ed en dat maakt hem nog bozer eigenlijk terwijl ik dat zelf niet voel.
Ja want letterlijk alle horecazaken bestaan meer dan 2 jaar en gaan niet failliet.quote:Op maandag 28 december 2020 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]jouw logica is af en toe ver te zoeken, als ze bestaan dan was er dat bestaansrecht.
Ik betaal nauwelijks belasting. Door corona leef ik vrijwel van de staatskas en NOW-regelingen, dit hebben ze compleet aan zichzelf te danken en ik heb dan ook geen medelijden.quote:Op maandag 28 december 2020 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je beseft dat alle kosten van die vernielingen ook gewoon bij de burger terechtkomen he?
Hoe triest is het als je vernielingen steunt.
Kan. Dat is letterlijk wat er gedaan is namelijk.quote:Op maandag 28 december 2020 14:25 schreef bascross het volgende:
[..]
Drukt de ECB toch gewoon wat geld bij voor die kroegen?
Ik kan jouw verontwaardiging niet meer serieus nemen op deze manier. Erg sneu vind ik het.quote:Op maandag 28 december 2020 14:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik betaal nauwelijks belasting. Door corona leef ik vrijwel van de staatskas en NOW-regelingen, dit hebben ze compleet aan zichzelf te danken en ik heb dan ook geen medelijden.
Ik denk dat ook die goede ondernemers hier keihard door geraakt gaan worden. Bedrijven die tonnen kwijt zijn, kleine horecaondernemers die enkele tienduizenden euro's kwijt is.quote:Op maandag 28 december 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want letterlijk alle horecazaken bestaan meer dan 2 jaar en gaan niet failliet.
Is genoeg over gezegd en geschreven dat die steunpakketten een hoop rotzooi in stand houden dat anders in een normale situatie allang en breed waren ongevallen.
De goede ondernemers komen echt wel weer bovendrijven.
weer zo'n cliché dooddoenerquote:Op maandag 28 december 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
De goede ondernemers komen echt wel weer bovendrijven.
Mee eens hoorquote:Op maandag 28 december 2020 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ook die goede ondernemers hier keihard door geraakt gaan worden. Bedrijven die tonnen kwijt zijn, kleine horecaondernemers die enkele tienduizenden euro's kwijt is.
Ben het met je eens dat er gegarandeerd een hoop nieuwe horeca opstaat, maar die huidige ondernemers heeft de regering dan wel de bijstandsruif in gejaagd. Serieus, de hoeveelheid geld die ze iedere maand bij moeten leggen heeft een einde.
Is gewoon zo. Ondernemen is ook voldoende buffers hebben en kansen zien als die er liggen.quote:
Profiteren van het systeem wanneer de regering jouw leeftijdsgroep al maandenlang (jarenlang kun je ook wat over zeggen maar is een andere discussie) in hun ondergoed zet is de enige juiste weg.quote:Op maandag 28 december 2020 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan jouw verontwaardiging niet meer serieus nemen op deze manier. Erg sneu vind ik het.
Het is niet zozeer de economie waar ik me zorgen over maak, meer de belastingdruk voor de bevolking. Linksom of rechtsom gaan er dingen duurder worden. Ben bang dat we komend jaar een schrikbarende verhoging van de zorgverzekering krijgen, want in die van dit jaar zaten de kosten van Corona nog niet verwerktquote:Op maandag 28 december 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens hoor
Maar alleen de horeca, toerisme en de luchtvaart gaan de economie niet om ver trekken.
Komende zomer zal waarschijnlijk zeldzaam veel kansen bieden. Niet in de zin dat alles dan weer goed is maar we moeten die impact niet overdrijven. Er zijn ook sectoren die enorm welvaren bij de huidige situatie.
Tip. Sommige lieden kan je maar beter negeren.quote:Op maandag 28 december 2020 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan jouw verontwaardiging niet meer serieus nemen op deze manier. Erg sneu vind ik het.
je bent zelf geen ondernemer, dat is wel duidelijk.quote:Op maandag 28 december 2020 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Is gewoon zo. Ondernemen is ook voldoende buffers hebben en kansen zien als die er liggen.
Nu is het allemaal kut en komende zomer zijn ze weer spekkoper. Big deal joh.
quote:Op maandag 28 december 2020 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Is gewoon zo. Ondernemen is ook voldoende buffers hebben en kansen zien als die er liggen.
Nu is het allemaal kut en komende zomer zijn ze weer spekkoper. Big deal joh.
Er komt ook genoeg binnen hoor. Er zullen dingen duurder worden maar Rutte, ik ga er vanuit dat er geen gekke dingen gebeuren, gaat echt de economie de nek niet omdraaien door de belastingdruk als een gek te gaan verhogen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is niet zozeer de economie waar ik me zorgen over maak, meer de belastingdruk voor de bevolking. Linksom of rechtsom gaan er dingen duurder worden. Ben bang dat we komend jaar een schrikbarende verhoging van de zorgverzekering krijgen, want in die van dit jaar zaten de kosten van Corona nog niet verwerkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |