Het vorige deel was vol dus hier verder. Ik zal straks een soort van recap plaatsen..quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:52 schreef Legwieh het volgende:
Oke, daar komt hij dan toch, op verzoek van een aantal K&W'ers, een projecttopic.
Zoals jullie allemaal bekend ben ik ruim 1,5 jaar bezig geweest met het ombouwen van een supermarkt naar mijn woning, samen met vriendinlief.
Inmiddels is vriendinlief, niet meer vriendinlief en hebben we dus besloten het huis te verkopen.
Voor de liefhebbers, dit was het eindresultaat:
https://www.funda.nl/koop(...)oude-postelseweg-20/
Inmiddels de rekening gesplitst, en zelf een nieuwe woning gekocht.
https://www.funda.nl/koop(...)0-mercuriusstraat-4/
Dit betreft een ex-huurhuis wat ik heb gekocht van de woonstichting.
Een stukje kleiner dan voorheen maar nog steeds meer dan ruim genoeg (zeker voor een eenpersoonshuishouden). Hier hebben mensen gewoond die slecht ter been zijn waardoor er beneden is uitgebouwd met een extra slaapkamer en badkamer. Voordeel is een hoop extra ruimte, nadeel een kleine tuin.
Aan de andere kant, ik ben single dus wie heeft tijd om te tuinieren, terwijl je ook kan tinderen.
Specs:
Bouwjaar: 1971
Oppervlakte wonen: 164m2
Perceel: 214m2
Inhoud: 612m3
Huidige status: uitgewoond:
En dan natuurlijk de foto's nog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de plattegrondjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ging eigenlijk een instapklaarhuis kopen deze keer maar dat is niet gelukt, reden dat ik dit huis heb gekocht is:
- extra ruimte beneden (dit wordt thuiskantoor en plek voor mijn loopband)
- het feit dat er een garage is die van binnenuit te bereiken is.
- het huis is van binnen oud en uitgeleefd maar van buiten nog goed en redelijk up-to-date
- het feit dat je gewoon 2 keer op het gemakje kan gaan kijken en niet gelijk moet overbieden
Nadelen:
- Beperkte tuin
- huizen kopen is duur
- ik kan weer zo ongeveer alles aanpakken
Waar de vorige keer een industriële stijl heel mooi bij het pand paste ga ik nu voor iets compleet anders. Namelijk Hotel Chique. Ik ben zelf echt wel gecharmeerd van deze stijl, en wil het weer lekker overtrokken aanpakken, veel zwart, koper, marmer, en dat soort dingen dus. En een mooie wisselwerking tussen matte oppervlakte (bijv. vloer, keuken) en glanzende gepolijste objecten (denk aan marmeren blad keuken, maar ook fluwelen gordijnen).
Ik zal in een volgende post mijn plannen en ideeën, uit de doeken doen. Maar wees gewaarschuwd, bijna iedereen die ik op de hoogte stel van mijn plannen zegt: "Zou je dat wel doen?!"
de muren texen, dan de vloer met betonverf, en een rand van betonverf op de muur om een strakke lijn te krijgen.quote:Op maandag 4 januari 2021 09:18 schreef Atmoz het volgende:
Ziet er weer heel goed uit! Lekker bezig hier![]()
![]()
Welke oplossing bedoel je met de kelder schilderen?
Oh.quote:Op maandag 4 januari 2021 09:29 schreef Legwieh het volgende:
[..]
de muren texen, dan de vloer met betonverf, en een rand van betonverf op de muur om een strakke lijn te krijgen.
De rand tussen muur en kelder zijn nooit echt strak, dus zo krijg je toch een strak resultaat.
Nou het gaat ook wel lekker vlot moet ik zeggen, en heel eerlijk ik steek er momenteel ook wel veel tijd in. Gemiddeld denk ik tussen de 25-35uur per week er mee bezig, en dan elke week wel een uurtje of wat hulp van moeders met wat poetsen, schilderen opruimen.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:14 schreef NedKelly het volgende:
Mooie update weer, ziet er goed uit allemaal! Het lijkt met de updates en hoe snel je het ziet vorderen of zo'n verbouwing een fluitje van een cent is en binnen no time al die werkzaamheden gedaan zijn.
Gira E2 (in antraciet en wit)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, gaat hard ! Mooie keuze qua schakelmateriaal ook ! Is dat Berker ?![]()
Mooi strak allemaal zo ! Ga zo door zou ik zeggen !
Berker staat niet op de lijst, u heeft de keuze uit Gira inbouw of Gira opbouwquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, gaat hard ! Mooie keuze qua schakelmateriaal ook ! Is dat Berker ?![]()
Mooi strak allemaal zo ! Ga zo door zou ik zeggen !
Hoe ga ik dit nu positief omschrijven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:36 schreef Puala het volgende:
Ik had je updates even gemist, maar boh wat ga je toch hard. En de kleuren zijn prachtig, echt goed gekozen![]()
En de vloer![]()
Ben heel benieuwd naar een foto van het geheel straks samen
Ik heb het al eens eerder gezegd; maar wat een moordend tempo hou je er in zeg !quote:Op maandag 11 januari 2021 09:08 schreef Legwieh het volgende:
Hopelijk vandaag de keuken af (zonder het blad dan want dat komt pas over een week of 2)
De trap gestoffeerd en morgen komt de loodgieter nog een dagje afmonteren (verwarmingen, afvoer vaatwasser, wasmachine etc)
Zelf nog wat plintjes plakken en alle plintjes afkitten/bijwerken.
En dan kan ik weer poetsen poetsen poetsen en langzaam gaan verhuizen.
Nee hoor ik durf ook te gaan voor brunnettes of een lekkere rode (wijn) 😂😂😂quote:Op maandag 11 januari 2021 15:25 schreef Anne het volgende:
Wauw. Wat een gewaagde vloer, maar was is het mooi zo bij elkaar.
Complimenten voor je keuzes! Heel chique.
Ben je altijd van de blondjes?.
Er zit rondom wat ruimte rond de vloer, en daarover zijn de plinten gezet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:36 schreef verita het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: ik zie (zo lijkt het althans) dat je de vloer hebt doorgelegd tegen de plint/muur aan. Hoe gaat dat met de werking van de vloer?
Helaas gaat dat niet, heb er al naar gekeken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:33 schreef karelde14e het volgende:
Heb je ook foto's van je verwarming ellende? Misschien kan je het met wat afstandshulp zelf fixen.
Als het gewoon duimse pijp is en er is nog een recht stukje na de draad dan zou je het afkunnen slijpen. Er zijn voor duimse pijp ook knelkoppelingen te koop en ook speciale duimse ringen voor normale koppelingen. Je kan dan vanaf daar met knel verder werken. Kapotte draad is idd weinig meer aan te doen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:02 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Helaas gaat dat niet, heb er al naar gekeken.
Het probleem is dat de thermostaatkraan op de oude vlambuis zit, daar was draad opgetapt. Maar nieuwe draad op die vlambuis tappen wordt natuurlijk helemaal niks, dus er moet gewoon een stukje worden vervangen.
Tot die tijd maar lekker de haard stoken
ANBO-knelkoppelingen. Van dikwandige duimse (1/2", 1") maten naar metrisch dunwandig (22 mm en zo)quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:24 schreef karelde14e het volgende:
Als het gewoon duimse pijp is en er is nog een recht stukje na de draad dan zou je het afkunnen slijpen. Er zijn voor duimse pijp ook knelkoppelingen te koop en ook speciale duimse ringen voor normale koppelingen. Je kan dan vanaf daar met knel verder werken. Kapotte draad is idd weinig meer aan te doen.
Tenminste dit is als ik het goed heb begrepen. Zowieso is er in buis, koppelingen en buis met draad heel veel te koop. In de kou zitten zou dus meestal niet hoeven.
Hoe gaat dat met douchen als je over gaat?quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:09 schreef Legwieh het volgende:
Gewoon even ouderwets met de kachel (en de airco) verwarmen
Mijn ketel kan gewoon warm water leveren zonder dat er druk op het cv deel staat.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:07 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Hoe gaat dat met douchen als je over gaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |