abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 december 2020 @ 16:59:25 #1
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_196994647
Heej,

Heb wat trailers gezien voor Sniper Elite 5 en Hitman 3 en die dat ze beiden naar VR komen.
Ik heb alle voorgaande delen van beide spellen gespeeld en vind het toffe series.
Van VR weet ik echter vrijwel niets. Welk systeem is dan het beste om op te pakken?
Playstation VR is alleen PS4? Of gaat dat ook naar PS5?? Is Oculus beter, zoja, hoe werkt dat precies dan?

grtz
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
  zondag 27 december 2020 @ 20:03:12 #2
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_196999764
De Oculus Rift en HTC Vive zijn kwalitatief wel de twee betere. Qua beeld veel scherper (hogere resolutie) echter zijn ze beiden ook wel een stuk prijziger. Voor beiden heb je naast de bril en controllers zelf ook een goede pc nodig.

Weet dat Oculus nu ook een 'kant-en-klare' bril heeft maar durf niet te zeggen hoe het daar mee zit precies.

Ikzelf heb de PSVR en vind het een geweldig ding. Ja als je je goed concentreert kan je de pixels zien en de randjes zijn niet superscherp, maar goed, prijstechnisch (vooral als je al een PS hebt) is het heel goed te doen. Begreep dat er vermoedelijk in 2022 een PSVR2 uit komt dus tot die tijd red ik het wel met mijn PSVR. Kocht deze voor mijn PS4 Pro waar het top op werkt, echter heb ik hem, nadat ik de PS5 binnen kreeg gelijk erop aangesloten en ook daar werkt het als een zonnetje. Let wel op, als je de bril voor de PS5 wil gebruiken moet je online (gratis overigens) een adapter aanvragen. Anders kan je het apparaat niet op je PS5 aansluiten. Deze had ik overigens na online aanvragen binnen een week al binnen. Qua beeld worden de games niet beter gezien de PSVR dezelfde resolutie behoud natuurlijk, wel laden de games allemaal veel sneller in, net als bij alle andere PS4 games die je installeert op de PS5.

Heb je een dikke portemonnee moet je uiteraard voor de Oculus Rift of de HTC Vive gaat, zo niet dan is de PSVR absoluut goed voor veel speelplezier. Raad je wel aan om ook Move Controllers en/of de Aim Controller erbij te halen dan. Maakt het spelen van veel spellen makkelijker en leuker.

Edit: zie trouwens dat de Oculus Rift hedendaags prijstechnisch dicht bij de PSVR ligt... ietsjes duurder maar niet zo'n groot verschil zo als de HTC Vive. Echter moet je dan wel nog steeds een goede pc er bij hebben natuurlijk.
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
  Eindredactie Games maandag 28 december 2020 @ 10:42:06 #3
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_197015453
Zoals hierboven al gezegd: het verschil met PSVR is dat je met Oculus/Index/Vive etc. over een game-pc moet beschikken als je titels als Sniper Elite VR of Hitman 3 wil spelen. "Untethered" (dus zónder verbinding naar een externe PC) zijn er ook wel VR-games maar die zijn een stuk minder indrukwekkend omdat er geen gebruikgemaakt kan worden van externe hardware/GPU.

Ik heb een Oculus Quest en ben daar zeer tevreden over (de verplichte facebook-integratie even daargelaten), daar is inmiddels ook een nieuwe/verbeterde versie van beschikbaar. Met mijn Quest verbonden aan m'n pc kan ik bijvoorbeeld Half-Life: Alyx prima draaien, wat echt ontzettend indrukwekkend is, dergelijke resultaten krijg je niet op de PSVR. Verder kan de Quest (en volgens mij andere HMD's ook) met behulp van Virtual Desktop óók draadloos verbonden worden met een externe PC, zodat je dus compleet draadloos high-tier games als Alyx kunt spelen. Je moet dan wel beschikken over een zeer snelle/stabiele WiFi-verbinding.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 28 december 2020 @ 10:49:31 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_197015644
Playstation VR is op het moment alleen PS4 ja. Ongetwijfeld komt het ook nog voor de PS5, maar ik verwacht dat het nog twee jaar duurt. Ik zou PSVR op het moment niet aanraden, tenzij je het niet erg vindt alleen wat oudere, lagere resolutie games te spelen. Sowieso moet je dan een PS4Pro hebben.

Als je een redelijke PC hebt (met GTX1060 of hoger) zou ik de Oculus Quest aanraden. Ik heb ze bijna allemaal, en deze is het goedkoopst en veelzijdigst, met nog steeds hoge kwaliteit. Hij zit wel wat minder lekker dan duurdere brillen (of PSVR) en je moet geen problemen hebben met Facebook's nieuwsgierigheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 20:17:52 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197034244
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 10:49 schreef speknek het volgende:
je moet geen problemen hebben met Facebook's nieuwsgierigheid.
Dat is wel echt slecht inderdaad...

We hebben sinds kort twee oculli ( :P ) rifts op het werk leuk "speelgoed".

Geen idee hoe gamen erop is...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 29 december 2020 @ 00:12:04 #6
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_197043180
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden. Dat wordt een goede pc aanschaffen dan, huidige heeft GTX1050 met maar 16gb ram.
Ik wil als ik VR ga doen gewoon een fatsoenlijke ervaring krijgen, dus dat wordt even goed investeren :-)
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
pi_197363814
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 10:49 schreef speknek het volgende:

Als je een redelijke PC hebt (met GTX1060 of hoger) zou ik de Oculus Quest aanraden. Ik heb ze bijna allemaal, en deze is het goedkoopst en veelzijdigst, met nog steeds hoge kwaliteit. Hij zit wel wat minder lekker dan duurdere brillen (of PSVR)
Voor 20 - 30 euro kan je op AliExpress een halo strap kopen. Zit heerlijk en er zijn versies voor de Quest 1 en 2. Heb ondertussen verschillende straps voor de Quest1 en 2 gehad maar de halo versie zit toch wel het fijnst.

  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:09:09 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_197364049
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:55 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Voor 20 - 30 euro kan je op AliExpress een halo strap kopen. Zit heerlijk en er zijn versies voor de Quest 1 en 2. Heb ondertussen verschillende straps voor de Quest1 en 2 gehad maar de halo versie zit toch wel het fijnst.

[ afbeelding ]
Oh da's wel een goede tip, tenks.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')