Hmm... eerlijk gezegd zou ik niet aan Jiskefet denken in dit verband. Dan zou 'Monty Python's Flying Circus' ook als serie kunnen worden beschouwd... (en die zou ik zonder meer in mijn top 10 hebben geplaatst) maar het is verder een prima keuze wat mij betreft. Ik had de mazzel dat destijds een vriend van mij, waar ik een biertje mee zat te drinken, persé de eerste aflevering van Jiskefet wilde zien. Dat beviel goed.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef JaapKroket het volgende:
Heerlijk topic, met hoop ik voor mij nog mooie tips die echt de moeite waard zijn.
1. 24
2. Spartacus
3. Fargo
4. Seinfeld
5. The Wire
6. Fawlty Towers
7. The Crown
8. Jiskefet
9. Fauda
10. Lost
Ik geloof al bijna 20 jaar.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh, nooit geweten dat ze met H. Ford verkeerde, leuk weetje!
Maar hoe kan je een oordeel geven over iets wat je niet volledig hebt gezien? Serieuze vraag. Bedoel elk seizoen van stargate sg1 was anders. Seizoen 9 en 10 waren bijvoorbeeld heel anders dan de rest van de serie, maar zeker niet verkeerd. Andere hoofdvijand, wisseling van hoofdpersonen, maar het bleef "stargate". Datzelfde was met atlantis. Die serie is echt gegroeid. Universe vond ik niks, maar heb het wel gezien. Totaal anders dan Atlantis en SG1quote:Op zondag 10 januari 2021 09:44 schreef IW2B het volgende:
[..]
Nee ik vond de eerste seizoenen juist het leukst om naar te kijken. Bij 9/10 was ik al afgehaakt dus die laatste seizoenen heb ik niet eens meer meegekregen. Denk dat ik afhaakte bij seizoen 6 of 7. Atlantis heb ik niet alle seizoenen gekeken, met 'helemaal' bedoelde ik niet van begin tot eind maar qua entertainmentniveau. Helemaal niet leuk om naar te kijken. Denk dat ik daar maar anderhalf a twee seizoenen van gezien heb en toen andere series ging volgen.
Babylon 5 was de eerste seizoenen echt wel leuk om naar te kijken. Heb het overigens wel toendertijd (dus vanaf 1994) altijd 'live' op tv gekeken en dus nooit meer een rerun. Denk wel dat Babylon 5 net als veel oude series de tand des tijds niet goed doorstaan heeft dus hou het wel zoals ik het me herinner.
Probleem met B5 is vooral dat men het vaak wil zien als een actieserie net als ST, waar het uiteraard meer een soapserie/drama is (maar dan ook weer niet zo overdreven als een GTST ofzo).
Weet niet welke leeftijd je hebt maar vermoed dat je misschien net te jong was om het in die tijdsgeest te hebben gezien? Of het is uiteraard gewoon je ding niet, mag altijd...
1. All In The Familyquote:Op zondag 27 december 2020 14:01 schreef tong80 het volgende:
1-Fawlty Towers
2-The Office
3-Twin Peaks
4-Q&Q
5-All in the family
6-Floris
7-Young Ones
8-Debiteuren Crediteuren
9-Hamelen
10-Bottom
F*k.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:21 schreef Toby56 het volgende:
Oh, before ik het vergeet. Ik ben, na vele interne stijd en bedenkingen, zojuist begonnen aan de serie 'Endeavour', een soort van prequel van Inspector Morse. Aangezien ik, geheel in jaren 60 bakvis-stijl, verliefd aan het worden ben op personage Joan Thursday (die helaas slechts weinig in beeld komt), houd ik er ernstig rekening mee dat deze serie zich binnen enige tijd een plaatsje in mijn top 10 (desnoods top 12) kan verwerven.
Zelfs met de jonge Morse kan ik uitstekend leven.
[ afbeelding ]
De plots zijn af en toe wel een tikje te fantastisch. 't Lijkt verdorie Twin Peaks wel.
Ik heb hier nog even wat langer over nagedacht. Ook al heb ik van Lewis lang niet alles gezien: zijn persoonlijkheid is gewoon minder gecompliceerd (en dus minder fascinerend/boeiend) als dat van Morse. Natuurlijk heeft Lewis in de latere serie het verdriet om zijn vrouw, maar hij blijft toch gewoon de aardigste man die je je maar kunt bedenken. Morse kan een norse (en melancholische) klootzak zijn, en uit de pilot van Endeavour blijkt dat hij als jonge 'detective constable in training' al mentaal gewond aan de klus begint. Die wonden komen bij tijd en wijle naar voren tijdens het speurwerk. Steeds hoop je dat iemand hem kan helpen om ze echt te genezen, maar het lukt niet. Ook omdat hijzelf op beslissende momenten de verkeerde dingen zegt/verzwijgt/doet/nalaat.quote:
Morse was wel een culturele hoogvlieger.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:17 schreef quo_ het volgende:
Bij mij geen culturele hoogvliegers en in willekeurige volgorde
Catweazle
Inspector Morse
Wallander (zweedse versie)
The Bridge
Quantum Leap
Star Trek TNG
Star trek Voyager
You rang m'lord
Columbo
Outlander
Hill street blues
NYPD blue
Dit omvat meer dan een halve eeuw tv nu ik het zo terug lees. M.u.v. Columbo heb ik ze ook allemaal (geheel) in hun eigen tijd gezien.
Oh ja, Killing Eve vond ik ook top! Totdat bleek dat er na het eerste seizoen nog meer achteraan kwam...quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:15 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik vergeet meestal namen...dus wat ik nog weet:
Southland
Killing Eve
The Bridge(origineel)
The Americans
Nurse Jackie
Freaks & Geeks
Russian Doll
Dexter
House
Parenthood
Vera werd mij onlangs door een kennis aanbevolen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:05 schreef DrParsifal het volgende:
1 Dekalog (The Decalogue)
Tijdje niets
2) Broadchurch
3) Broken (die serie met Sean Bean)
4) Unforgotten
5) Line of Duty
6) Lewis
7) Vera
8) Pride and Prejudice (BBC miniserie)
9) Numb3rs
10) Father Brown (BBC)
Inderdaad. Numb3rs en Father Brown zijn trouwens kwalitatief wel minder dan de rest, maar meer prettig kijkwerk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 04:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Vera werd mij onlangs door een kennis aanbevolen.
Pride & Prejudice was erg goed... ik neem aan dat je degene bedoelt met Colin Firth as Mr. Darcy.
Ik heb alleen wat afleveringen van Father Brown gezien... en zeer waarschijnlijk ook wel van Vera, nu ik er goed over nadenk. Dat was toch een stronteigenwijze wat 'oudere' dame/inspecteur die bij voorkeur op het platteland vertoefde? Met een lange regenjas en een komisch hoedje op?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 14:33 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Inderdaad. Numb3rs en Father Brown zijn trouwens kwalitatief wel minder dan de rest, maar meer prettig kijkwerk.
Ja, ook enorm van genoten 😊 En Watchmen was ook leuk.. En ik ben helemaal The Punisher serie vergeten 😱 Die had ik er ook nog tussen moeten zetten.... Geen plek meer voor...quote:
Mr.Robot gezien en afgezien inmiddelsquote:Op zondag 27 december 2020 14:24 schreef GGMM het volgende:
Series?
1. The Wire
2. Breaking Bad
3. The Sopranos
4. Oz
5. Band of Brothers
6. Chernobyl
7. The Shield
8. The X-Files
9. Mad Men
10. Sons of Anarchy
His Dark Materials Gisteren seizoen twee afgekeken. Erg goede serie.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:22 schreef D_A het volgende:
Band of Brothers
Sopranos
The Boys
Chernobyl
Stranger Things
Lost
The Office
His Dark Materials
Sherlock
Moet Mr Robot nog afkijken en Game of thrones idem dus die belanden er nog wel ergens tussen.
Onze rondrijdende ijscoman had dat nummer een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:56 schreef TLC het volgende:
1. Bates Motel
(een van de weinige keren dat ik echt n beetje schrok bij een tv serie toen dat nummer gespeeld werd )
2. I Claudius
(voor iedereen een must-see, met fantastische rollen van Derek Jacobi, Patrick Stewart -,met haar !- en John Hurt die heerlijk de gemene Caligula speelt )
3. Breaking Bad
4. Sons of Anarchy
5. Ozark
6. Fargo
7. The haunting of Hill House
8. Gomorra
Mafiosa
(ik kon niet kiezen, beiden staan bij mij gelijk)
9. Dagboek van een Herdershond
10. James Harriot
1, Wel ‘Dagboek’, maar niet ‘De Fabriek’?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:56 schreef TLC het volgende:
1. Bates Motel
(een van de weinige keren dat ik echt n beetje schrok bij een tv serie toen dat nummer gespeeld werd )
2. I Claudius
(voor iedereen een must-see, met fantastische rollen van Derek Jacobi, Patrick Stewart -,met haar !- en John Hurt die heerlijk de gemene Caligula speelt )
3. Breaking Bad
4. Sons of Anarchy
5. Ozark
6. Fargo
7. The haunting of Hill House
8. Gomorra
Mafiosa
(ik kon niet kiezen, beiden staan bij mij gelijk)
9. Dagboek van een Herdershond
10. James Harriot
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:35 schreef FooFighters het volgende:
Leuk topic Mijn top 10
1. X-Files
2. Band of Brothers
3. Breaking Bad
4. Big Bang Theory
5. Lost
6. Sons of Anarchy
7. M*A*S*H
8. Little House on the Prairie
9. How I Met Your Mother
10. Spartacus
Unit 13quote:Op zondag 14 februari 2021 11:23 schreef Piebe het volgende:
Baantjer (met Piet uiteraard)
Midsomer Murders
Unit 13
Allo Allo
Death In Paradise
Father Brown (remake)
Flikken Maastricht
Ernstige Delicten
Shakespeare And Hathaway
Poirot (met David Suchet)
Dan heb je een triest leven.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:
1. The Sopranos
2. Boardwalk Empire
3. Succession
4. The Leftovers
5. Breaking Bad
6. The Wire
7. Better Call Saul
8. The Shield
9. Band of Brothers
10. Chernobyl
Wacht even hoor..quote:
Dus van alle series ooit gemaakt staat op nummer 8 Debiteuren Crediteuren? Ja?quote:
Eigenlijk 1.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 03:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wacht even hoor..
[..]
Dus van alle series ooit gemaakt staat op nummer 8 Debiteuren Crediteuren? Ja?
Voor mensen zoals ik.. leg uit.quote:
Ben geen misbruikte turnster.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 03:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Voor mensen zoals ik.. leg uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |