abonnement Unibet Coolblue
pi_196994652
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 16:15 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Doet Ierland dit niet ook deels om zo de kans op eenwording te versterken? Een sterke eenwording op onderwijsgebied en Noord-Ierland als onderdeel van de Single Market zal de banden met het VK doen afzwakken en met Ierland juist intensiveren.
Zal misschien ver op de achtergrond meespelen. Maar juist Ierland is ook gewoon sterk op uitwisseling en samenwerking gericht. Dan is het een kleine moeite om deze studenten daar in mee te nemen.
  zondag 27 december 2020 @ 18:01:23 #227
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196996284
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 16:15 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Doet Ierland dit niet ook deels om zo de kans op eenwording te versterken? Een sterke eenwording op onderwijsgebied en Noord-Ierland als onderdeel van de Single Market zal de banden met het VK doen afzwakken en met Ierland juist intensiveren.
Natuurlijk.
Uiteindelijk is Brexit grotendeels een Engelse grap en niet van het gehele VK.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196997331
Hoe zit het eigenlijk met al de handelsovereenkomsten die de Eu heeft. Ik neem aan dat die vervallen voor de UK
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 18:55:43 #229
236264 crew  capricia
pi_196997640
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 18:44 schreef devlinmr het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met al de handelsovereenkomsten die de Eu heeft. Ik neem aan dat die vervallen voor de UK
Correct. Die zijn ze kwijt.
De Britten proberen ze 'over te rollen'. Dus dat ze een eigen verdrag op dezelfde voorwaarden krijgen, met al die landen.
Maar dat lukt maar beperkt. Omdat ze natuurlijk veel minder gewicht in de schaal leggen dan een EU.
Definitely not CIA
  zondag 27 december 2020 @ 19:29:33 #230
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_196998625
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Correct. Die zijn ze kwijt.
De Britten proberen ze 'over te rollen'. Dus dat ze een eigen verdrag op dezelfde voorwaarden krijgen, met al die landen.
Maar dat lukt maar beperkt. Omdat ze natuurlijk veel minder gewicht in de schaal leggen dan een EU.
Waaraan je kunt zien dat de aard van de reele vrijhandel in deze wereld afhankelijk is van je machtspositie. Zo vrij is dat dus.
The view from nowhere.
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 19:31:54 #231
236264 crew  capricia
pi_196998742
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 19:29 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Waaraan je kunt zien dat de aard van de reele vrijhandel in deze wereld afhankelijk is van je machtspositie.
Ja. Er zijn drie grote handelsblokken in deze wereld.
In je eentje is dat lastig onderhandelen.

Een goed handelsverdrag met de een, sluit die met de ander bijna automatisch uit. Omdat je aan voorwaarden en kwaliteitseisen moet voldoen.
Ik ben dus ook heel benieuwd hoe de Britten dat vorm gaan geven de komende jaren.
Definitely not CIA
  zondag 27 december 2020 @ 19:33:30 #232
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_196998810
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 19:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Er zijn drie grote handelsblokken in deze wereld.
In je eentje is dat lastig onderhandelen.
Daarom gaat het wijzen naar China, als het bewijs van het succes van vrijhandel, voorbij het lot van veel kleine ontwikkelingslanden.

quote:
Een goed handelsverdrag met de een, sluit die met de ander bijna automatisch uit. Omdat je aan voorwaarden en kwaliteitseisen moet voldoen.
Ik ben dus ook heel benieuwd hoe de Britten dat vorm gaan geven de komende jaren.
De Engelsen voldoen al aan de EU voorwaarden en kwaliteitseisen en kunnen die voorlopig gewoon volgen. Daar zit het probleem niet.
The view from nowhere.
  Redactie Games zondag 27 december 2020 @ 19:38:46 #233
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196998989
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 19:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Daarom gaat het wijzen naar China, als het bewijs van het succes van vrijhandel, voorbij het lot van veel kleine ontwikkelingslanden.
[..]

De Engelsen voldoen al aan de EU voorwaarden en kwaliteitseisen en kunnen die voorlopig gewoon volgen. Daar zit het probleem niet.
Ja, en die eisen zijn voor veel landen te streng (bijvoorbeeld de VS), maar de reden waarom ze het wel van de EU pikken is de enorme afzetmarkt binnen het continent. De Britten hebben die troefkaart niet.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 27 december 2020 @ 19:42:27 #234
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_196999106
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 19:38 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ja, en die eisen zijn voor veel landen te streng (bijvoorbeeld de VS), maar de reden waarom ze het wel van de EU pikken is de enorme afzetmarkt binnen het continent. De Britten hebben die troefkaart niet.
Een machtsprobleem dus. Een te zwakke onderhandelingspositie. Dat is overigens een veel algemener probleem, volgens 'de gekke linkse honden'.
The view from nowhere.
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 19:47:20 #235
236264 crew  capricia
pi_196999243
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 19:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een machtsprobleem dus. Een te zwakke onderhandelingspositie. Dat is overigens een veel algemener probleem, volgens 'de gekke linkse honden'.
Dat is de geopolitieke situatie van de wereld momenteel.

En zoals ik het Brexit akkoord gelezen heb (ja, ik heb inmiddels echt stukken gelezen :') ), is deze deal een soort wapenstilstand tot 2026. In 2026 komt er een grootschalige review. Van beide kanten. Iedere 5 jaar.
Zowel qua visrechten als over rules of origin (onderdelen voor autofabrikanten van buiten de EU) en al dies meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 27-12-2020 19:55:38 ]
Definitely not CIA
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 19:49:14 #236
236264 crew  capricia
pi_196999296
Tevens stopt deze hele deal als GB zich terug trekt uit het ECHR.
Dus dat de Britse rechters nu het eindoordeel hebben (zodat ze volledig souverein zouden zijn), klopt niet helemaal.

De doodstraf invoeren (er gaan geruchten dat een van de ministers dat serieus wil gaan bespreken) zal dus lastig gaan.
Definitely not CIA
pi_197000006
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 19:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is de geopolitieke situatie van de wereld momenteel.

En zoals ik het Brexit akkoord gelezen heb (ja, ik heb inmiddels echt stukken gelezen :') ), is deze deal een soort wapenstilstand tot 2026. In 2026 komt er een grootschalige review. Van beide kanten. Iedere 5 jaar.
Zowel qua visrechten als over rules of origin (onderdelen voor autofabrikanten van buiten de EU) en al dies meer.
Ik vind het dapper van je dat je er aan begonnen bent :@
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 20:16:38 #238
236264 crew  capricia
pi_197000193
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 20:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik vind het dapper van je dat je er aan begonnen bent :@
:D
Het is een groot stuk over tientallen commissies die opgericht gaan worden en boards die zaken gaan reviewen. Dit is echt geen Canada deal.

En als GB serieus gaat afwijken van het Level Playing Field gaat zo'n arbitrage commissie binnen 30 dagen (!! Das heel snel) een uitspraak doen. En komen er direct import heffingen.

Ik vind het serieus geen goede deal voor het VK. Ik ken geen land die met zoveel regels rekening moet houden om te kunnen exporteren.
Definitely not CIA
  zondag 27 december 2020 @ 20:18:57 #239
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197000275
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 20:16 schreef capricia het volgende:

[..]

:D
Het is een groot stuk over tientallen commissies die opgericht gaan worden en boards die zaken gaan reviewen. Dit is echt geen Canada deal.

En als GB serieus gaat afwijken van het Level Playing Field gaat zo'n arbitrage commissie binnen 30 dagen (!! Das heel snel) een uitspraak doen. En komen er direct import heffingen.

Ik vind het serieus geen goede deal voor het VK. Ik ken geen land die met zoveel regels rekening moet houden om te kunnen exporteren.
Ik wil ook mijn complimenten uitspreken over het feit dat je het gelezen hebt. ^O^

Bij het uittredingsverdrag heb ik dat ook nog wel gedaan maar dit is me even te veel. En ik ben eigenlijk een jaar geleden al afgehaakt met Brexit-moeheid. :@

Wat je zo noemt klinkt inderdaad niet als een Canada-deal. Meer als het contract van een lat-relatie. :D
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 20:25:54 #240
236264 crew  capricia
pi_197000481
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 20:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik wil ook mijn complimenten uitspreken over het feit dat je het gelezen hebt. ^O^

Bij het uittredingsverdrag heb ik dat ook nog wel gedaan maar dit is me even te veel. En ik ben eigenlijk een jaar geleden al afgehaakt met Brexit-moeheid. :@

Wat je zo noemt klinkt inderdaad niet als een Canada-deal. Meer als het contract van een lat-relatie. :D
:D
Ja. En dan nemen we niet eens hun financiële diensten meer af. Want ze zijn dat paspoort kwijt.

Maar goed. De EU heeft mensen die niets anders doen dan onderhandelen voor FTA's. De Britten zijn duidelijk de onderliggende partij hier.
Definitely not CIA
pi_197006527
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 20:16 schreef capricia het volgende:

[..]

:D
Het is een groot stuk over tientallen commissies die opgericht gaan worden en boards die zaken gaan reviewen. Dit is echt geen Canada deal.

En als GB serieus gaat afwijken van het Level Playing Field gaat zo'n arbitrage commissie binnen 30 dagen (!! Das heel snel) een uitspraak doen. En komen er direct import heffingen.

Ik vind het serieus geen goede deal voor het VK. Ik ken geen land die met zoveel regels rekening moet houden om te kunnen exporteren.
Dirigisme komt niet voor niets uit het Frans.
quote:
NOS NIEUWS • BUITENLAND •ECONOMIE • VRIJDAG, 15:50
Frankrijk: nauwgezette controle Britse producten

De Franse staatssecretaris voor Europese Zaken, Clément Beaune, zegt dat Frankrijk vanaf 1 januari nauwgezet gaat controleren of Britse goederen die het land binnenkomen aan de Europese eisen voldoen. Hij noemt die controles "essentieel".

De Britse premier Johnson presenteerde het handelsakkoord dat gisteren met de EU werd gesloten als een triomf. Beaune zet daar vraagtekens bij. "Geen land ter wereld is om te exporteren aan zo veel regels onderworpen als het Verenigd Koninkrijk", zei hij tegen de Franse nieuwszender Europe 1. "Dat was een absolute voorwaarde om toegang tot onze markt te krijgen."

Volgens het Duitse persbureau DPA loopt 70 procent van de Britse export voor de EU via Frankrijk. Voor de controle daarop heeft Frankrijk 1300 douaniers en diergeneeskundigen aangenomen.

Andere nadelen

Beaune wees erop dat de Britten zich door het vertrek uit de EU op meer punten in de voet hebben geschoten. Zo zouden ze veel duurder uit zijn geweest bij de aanschaf van coronavaccins. "Wij kochten de vaccins met 27 landen gezamenlijk in, bijna twee keer zo goedkoop als de Engelsen. Dat is niet niks."

Het Verenigd Koninkrijk benadeelt ook de eigen studenten die in een EU-land willen studeren en dat is slecht voor de universiteiten, de jeugd en de toekomst van het VK, zei Beaune. Hij voegde eraan toe dat op dit vlak naar een oplossing wordt gezocht.

EU-brexitonderhandelaar Barnier heeft vanochtend de ambassadeurs van de 27 lidstaten over het, volgens DPA, 1246 pagina's tellende handelsakkoord bijgepraat. Het is nu aan de afzonderlijke lidstaten, het Britse en het Europese parlement om het akkoord goed te keuren.

De verwachting is dat dit geen problemen oplevert, maar dat dit proces pas na 1 januari wordt afgerond. Dat staat de praktische inwerkingtreding met ingang van het nieuwe jaar niet in de weg.
https://nos.nl/collectie/(...)ole-britse-producten

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 27-12-2020 23:02:26 ]
  maandag 28 december 2020 @ 06:21:11 #242
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_197012409
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 11:07 schreef Klopkoek het volgende:

In Engeland heb je nog echte kwaliteitskranten. Topland, en dat zal het blijven.
Engeland, het land van de protectionisten van het neo-liberale gedachtegoed. Erg interessant dat zo'n rechtschapen extreem-linkse strijder als jij dit als argument gebruikt. ;)
  maandag 28 december 2020 @ 08:55:17 #243
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197013398
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 06:21 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Engeland, het land van de protectionisten van het neo-liberale gedachtegoed. Erg interessant dat zo'n rechtschapen extreem-linkse strijder als jij dit als argument gebruikt. ;)
Ik begrijp ook niet zo goed de triomfgeluiden van deze persoon. Ik begrijp best dat hij anti EU is, maar een heel volk voor de bus gooien om lekker anti te kunnen doen lijkt mij een beetje overdreven.

Net allersneuste is dat het VK slechts 1 mogelijkheid heeft om economisch succesvol uit deze situatie te komen en dat is door juist nog meer het soort land te worden wat hij zo verafschuwt. Nog meer neo-liberalisme, nog slechtere arbeidsvoorwaarden voor werkenden, nog minder sociale voorzieningen, dat gaat de oplossing van het VK zijn. Joepie, wat een overwinning.
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 10:59:03 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197015902
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet zo goed de triomfgeluiden van deze persoon. Ik begrijp best dat hij anti EU is, maar een heel volk voor de bus gooien om lekker anti te kunnen doen lijkt mij een beetje overdreven.

Net allersneuste is dat het VK slechts 1 mogelijkheid heeft om economisch succesvol uit deze situatie te komen en dat is door juist nog meer het soort land te worden wat hij zo verafschuwt. Nog meer neo-liberalisme, nog slechtere arbeidsvoorwaarden voor werkenden, nog minder sociale voorzieningen, dat gaat de oplossing van het VK zijn. Joepie, wat een overwinning.
Het is vergelijkbaar met het gedrag van doorgewinterde Brexiteers in het VK, de obsessie met de EU gaat zover dat iedere prijs acceptabel is voor ze. Ironisch genoeg zijn de argumenten ook hetzelfde en als je dan bedenkt van wie die argumenten komen en wat die mensen verder allemaal roepen dan is dat allemaal nogal onfris.

En in Nederland zijn er twee partijen voor een Nexit. De PVV en de FvD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 28 december 2020 @ 11:13:18 #245
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197016301
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet zo goed de triomfgeluiden van deze persoon. Ik begrijp best dat hij anti EU is, maar een heel volk voor de bus gooien om lekker anti te kunnen doen lijkt mij een beetje overdreven.

Net allersneuste is dat het VK slechts 1 mogelijkheid heeft om economisch succesvol uit deze situatie te komen en dat is door juist nog meer het soort land te worden wat hij zo verafschuwt. Nog meer neo-liberalisme, nog slechtere arbeidsvoorwaarden voor werkenden, nog minder sociale voorzieningen, dat gaat de oplossing van het VK zijn. Joepie, wat een overwinning.
Ach, en als dat gebeurt, is het toch alsnog de schuld van de EU uiteraard. Opgelost.
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 11:59:59 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197017500
quote:
De eenheid in de EU bewaard en scheiden doet lijden: Brussel ziet doelen behaald in ‘minst slechte Brexit’

Drie doelen had de Europese Unie zich gesteld in de Brexit-onderhandelingen. Het moeizaam bereikte akkoord overziend, is de unie op die punten geslaagd.

https://www.volkskrant.nl(...)hte-brexit~b48d7ae4/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 28 december 2020 @ 12:38:56 #247
1234 HiZ
Istanbullu
pi_197018449
Ik werd er net op gewezen dat deze deal het ook aantrekkelijk maakt voor Britse bedrijven die handelen met de EU en bij die handel ook services aanbieden in de EU beter werknemers met EU paspoorten kan aannemen dan Britten. Dan hebben ze wel één keer de moeite van werkvergunning enz. te regelen, maar daarna kan die werknemer gewoon in elk land in de EEZ worden uitgezonden voor klussen. Zonder visum of werkvergunning. Een Brit met dezelfde baan moet voor elke klus een zakenvisum aanvragen. Dat elke keer maar voor één land geldig is voor de duur van de klus.

Dus ze maken het ongeschoolde arbeiders moeilijk om in laagbetaalde agrarische banen te werken maar ze hebben hogergeschoolde EU burgers juist een steuntje in de rug gegeven in de concurrentie met Britten.
  maandag 28 december 2020 @ 14:09:52 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197021222
Magnetron stuk
Nieuwe binnen
Bosch
Made in UK (wie had dat gedacht)
Pfft, net op tijd. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 17:08:19 #249
236264 crew  capricia
pi_197027639
Groetjes uit Duitsland.
quote:
[..]
Ik voel geen melancholie, alleen woede: Groot-Brittannië is veroverd door gokleugenaars, frivole clowns en hun claqueurs. Ze vernietigden mijn Europa, waartoe het eiland behoorde, evenals Frankrijk of Duitsland.

Een dronkaardproletariër als Nigel Farage , leider van de Ukip-partij, heeft ontelbare leugens verteld over de Europese Unie, maar hij zou nooit in de buurt van politieke invloed zijn gekomen als de Tories hem niet hadden gebruikt in hun machtsstrijd.
David Cameron , leider van de conservatieven, was zo verliefd op zijn magische campagnemomenten dat hij het gevoel had dat hij in een paar weken voor het referendum de vele jaren kon goedmaken waarin hij en zijn partij de EU tot zondebok hadden gemaakt voor alles. gaat fout op het eiland, en dat is veel.
Toen Boris Johnson uiteindelijk moest beslissen waar hij in dit referendum wilde zijn, lagen er twee teksten op zijn bureau voor publicatie: eenvoor en een tegen Brexit. Het zou zijn alsof Willy Brandt twee concepten in de la had liggen, één voor Ostpolitik en één ertegen. Of Helmut Kohl zou een plan voor hereniging hebben gehad en een tegen. Het is allemaal zo belachelijk.[..]
https://www.spiegel.de/po(...)tter_impression=true
Definitely not CIA
pi_197029787
https://amp.theguardian.c(...)w-on-the-brexit-deal

Hier zijn ze ook niet zo positief.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')