abonnement Unibet Coolblue
pi_196921876
Naar aanleiding van het vinted topic is er hierbij een topic over de kledingkast, outfits en wardrobe apps die kunnen helpen dat de boel goed georganiseerd wordt.


Welke apps zijn er?
stylebook (heb ik zelf)
Closetspace
Stylicious
Wellicht zijn er meer dan deze.

Waarom?
Omdat een goede garderobe maakt dat je makkelijker je outfits kiest, wellicht minder zinloze dingen koopt en het een goed excuus is om weer eens goed door je kledingkast te gaan.

Maar MevrouwPuff, heb je ècht honderddertig tops?
Ja. Als je het zo ziet staan vind ik het ook afschuwelijk veel. Hier is het bewijs. De longsleeves vallen uit het beeld.


Heb je nog meer confronterends?
Ja, bij Stylebook zie je ook je totale closet value. Deze deel ik nog niet hoor O-)

Okee, zijn er nog meer dingen?
Ja, je kan ook plaatjes maken van je vakantielijstjes. Dit was mijn septembertripje


Wat was het resultaat van je opruimronde?
Een wasmand vol met met name oude tshirts en longsleeves. Mijn smaak is blijkbaar toch wat veranderd.

Wat doe je nu anders met aankopen?
één in = één uit. Dat moet echt! En als ik iets een jaar niet aan had, moet ik het dan wel houden?

Hopelijk kunnen we het hier hebben over elkaars mooie, compacte of juist overcomplete garderobes en hoe je dit in toom houdt (of juist niet).
*)
pi_196923285
Leuk, hier ga ik deze vakantie werk van maken!
Resistance is futile.
pi_196923292
Zet je hier ook je ondergoed in?
Resistance is futile.
pi_196923628
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:45 schreef Seven. het volgende:
Zet je hier ook je ondergoed in?
:) nee! Maar als het een bedoeld deel is van je outfit dan kan dat natuurlijk wel.
pi_196924326
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

:) nee! Maar als het een bedoeld deel is van je outfit dan kan dat natuurlijk wel.
Dus een body wel, stringetje niet :+
Resistance is futile.
pi_196927598
Mensen zijn verzamelziek. Net zoals een eekhoorntje met nootjes voor de winter willen de meeste mensen zoveel mogelijk bezitten. En net zoals het eekhoorntje de helft van zijn nootjes nooit opeet, dragen mensen een significant deel van de kleding die ze kopen letterlijk nooit. En nog vindt je vriendin elke keer dat je een kledingwinkel inloopt met haar, dat ook jij nieuwe kleding nodig hebt :')
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_196927930
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:57 schreef Puntenjager het volgende:
Mensen zijn verzamelziek. Net zoals een eekhoorntje met nootjes voor de winter willen de meeste mensen zoveel mogelijk bezitten. En net zoals het eekhoorntje de helft van zijn nootjes nooit opeet, dragen mensen een significant deel van de kleding die ze kopen letterlijk nooit. En nog vindt je vriendin elke keer dat je een kledingwinkel inloopt met haar, dat ook jij nieuwe kleding nodig hebt :')
Ach, dat is niet leuk voor je. Ik hoop dat je dat met haar kan bespreken.

Nou is er niets dat ik ‘letterlijk nooit’ draag, maar soms wel te weinig om iets te houden. Ik hou niet van kleding als wegwerpartikel, ik denk ook dat ik zo veel heb omdat ik het lastig vind om weg te gooien, komt ook vanuit de tijd dat ik weinig geld had.
pi_196943892
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:57 schreef Puntenjager het volgende:
Mensen zijn verzamelziek. Net zoals een eekhoorntje met nootjes voor de winter willen de meeste mensen zoveel mogelijk bezitten. En net zoals het eekhoorntje de helft van zijn nootjes nooit opeet, dragen mensen een significant deel van de kleding die ze kopen letterlijk nooit. En nog vindt je vriendin elke keer dat je een kledingwinkel inloopt met haar, dat ook jij nieuwe kleding nodig hebt :')
Moet je deze boodschap nou uitgerekend in dit topic verkondigen? Had ook gewoon in een eigen topic in KLB gekund.
Resistance is futile.
pi_196943951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ach, dat is niet leuk voor je. Ik hoop dat je dat met haar kan bespreken.

Nou is er niets dat ik ‘letterlijk nooit’ draag, maar soms wel te weinig om iets te houden. Ik hou niet van kleding als wegwerpartikel, ik denk ook dat ik zo veel heb omdat ik het lastig vind om weg te gooien, komt ook vanuit de tijd dat ik weinig geld had.
Daar heb je dus Vinted voor. En dan nog: alsof een miskoop zo'n big deal is. Ik kreeg zelf de indruk dat jij meer een bewaarder bent dan een koper.

Hier gaat elk jaar minstens 2 vuilniszakken aan kleding de deur uit (sinds kort dus op vinted in plaats van de textielbak).
Resistance is futile.
pi_197004278
Dit is behoorlijk handig. ^O^
Ik had destijds voor mezelf bedacht dat ik een overzichtelijke garderobe wilde hebben, omdat ik meestal dus maar een klein deel van mijn kleding daadwerkelijk draag (meestal de nieuwe stukken), waarbij ik makkelijk kleding kan kiezen, het goed zit en goed eruit ziet i.p.v. dat je je hele kast door moet spitten.
Heb ook een bepaalde stijl ontwikkeld (voor het eerst in mijn leven) waarbij veel ook niet meer past. Beetje praktisch (voor opleiding) en netjes.

Ik wil het zo basic mogelijk houden. Heb daardoor veel dingen die ik niet meer aandoe. Maar ik verlies snel het overzicht. Ik denk dat ik maar eens Stylebook eens ga uitproberen, zodat ik in ieder geval een overzicht heb.

En dan de rest verkopen op Vinted.. werkt dat een beetje/hoe werkt dat? Of zit je dan maanden te wachten op een koper haha.
pi_197004361
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 december 2020 13:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Daar heb je dus Vinted voor. En dan nog: alsof een miskoop zo'n big deal is. Ik kreeg zelf de indruk dat jij meer een bewaarder bent dan een koper.

Hier gaat elk jaar minstens 2 vuilniszakken aan kleding de deur uit (sinds kort dus op vinted in plaats van de textielbak).
Hoe snel verkoop jij op Vinted? Ik zit eraan te denken het ook te gebruiken, maar een andere app (ben de naam even kwijt) moest ik echt superlang wachten.
pi_197006698
Wat een gedoe zeg. Ik ben zo blij dat het overgrote deel van mijn garderobe uit jurkjes bestaat, die trek ik gewoon aan (met evt een panty of thermolegging) en klaar ben ik.

Mijn kleding ligt en hangt wel netjes gesorteerd in de kast, dat vind ik dan wel weer leuk om dat overzichtelijk te hebben. Marie Kondo-style opvouwen enzo
  zondag 27 december 2020 @ 23:14:29 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197007321
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 22:07 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Hoe snel verkoop jij op Vinted? Ik zit eraan te denken het ook te gebruiken, maar een andere app (ben de naam even kwijt) moest ik echt superlang wachten.
Best snel, ik had in 1 week 200 euro. Maar nu zijn de hardlopers eruit en dan gaat het ineens trager (merkkleding gaat hard, H&M etc beduidend minder).

Bundelkorting werkt wel heel goed!
Resistance is futile.
  zondag 27 december 2020 @ 23:16:58 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197007404
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 22:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat een gedoe zeg. Ik ben zo blij dat het overgrote deel van mijn garderobe uit jurkjes bestaat, die trek ik gewoon aan (met evt een panty of thermolegging) en klaar ben ik.

Mijn kleding ligt en hangt wel netjes gesorteerd in de kast, dat vind ik dan wel weer leuk om dat overzichtelijk te hebben. Marie Kondo-style opvouwen enzo
Doe ik ook! Ik hang veel en alles hangt op kleur bij mij, dus ik heb een regenboogsysteem. Broeken, rokken, nachtkleding en sportkleding vouw ik en die hebben allemaal een eigen vak in onze kast. Strings flikker ik zo in de bak. Riemen rol ik op in de bak, alleen veelgebruikte riemen hangen aan een haakje in de slaapkamer.
Resistance is futile.
  zondag 27 december 2020 @ 23:17:58 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197007433
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 22:05 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Dit is behoorlijk handig. ^O^
Ik had destijds voor mezelf bedacht dat ik een overzichtelijke garderobe wilde hebben, omdat ik meestal dus maar een klein deel van mijn kleding daadwerkelijk draag (meestal de nieuwe stukken), waarbij ik makkelijk kleding kan kiezen, het goed zit en goed eruit ziet i.p.v. dat je je hele kast door moet spitten.
Heb ook een bepaalde stijl ontwikkeld (voor het eerst in mijn leven) waarbij veel ook niet meer past. Beetje praktisch (voor opleiding) en netjes.

Ik wil het zo basic mogelijk houden. Heb daardoor veel dingen die ik niet meer aandoe. Maar ik verlies snel het overzicht. Ik denk dat ik maar eens Stylebook eens ga uitproberen, zodat ik in ieder geval een overzicht heb.

En dan de rest verkopen op Vinted.. werkt dat een beetje/hoe werkt dat? Of zit je dan maanden te wachten op een koper haha.
Ik zou zeggen, meld je in het Vinted topic (linkje in de OP).
Resistance is futile.
pi_197060523
Ik kende dit helemaal niet, leuk! Lijkt me wel veel werk om alles erin te zetten :@
pi_197061412
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 22:07 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Hoe snel verkoop jij op Vinted? Ik zit eraan te denken het ook te gebruiken, maar een andere app (ben de naam even kwijt) moest ik echt superlang wachten.
United Wardrobe? Dat is nu overgezet Vinted. ;)
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')