abonnement Unibet Coolblue
pi_196925625
quote:
83s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:46 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

[..]

Heb hem ook al twee maanden niet betaald. Ik ga hem volgende week opzeggen.
Ah, je volgende schuld.
  donderdag 24 december 2020 @ 15:48:01 #102
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_196925650
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ah, je volgende schuld.
Als ze het perse willen hebben doe ik het even over maken, maar het is niet zo dat ik verplicht mijn contributie hoef te betalen als ik geen lid meer wil zijn. :P
pi_196925691
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:48 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Als ze het perse willen hebben doe ik het even over maken, maar het is niet zo dat ik verplicht mijn contributie hoef te betalen als ik geen lid meer wil zijn. :P
Zolang je lid bent, moet je verplicht je contributie betalen.
pi_196925785
Je schulden vind ik nog niet zo schokkend. Eerder wel je gemakkelijke manier van denken. Op verschillende plekken achterstanden en dit willen oplossen met een nieuwe lening. Een bepaalde betaling komt niet helemaal uit en dan betaal je gewoon een rekening 'even' niet. Een bepaalde instantie reageert niet naar jouw wens en je wil ze liever nog even laten wachten met terugbetalen. Bewind zal zeker niet nodig zijn, maar een goede kameraad of familielid die wat meer discipline heeft die jou kan helpen zal niet onverstandig zijn. Anders verwacht ik niet dat jij lang zwarte cijfers op je rekening zal krijgen en houden.
- Met zuidelijke groet -
  donderdag 24 december 2020 @ 15:56:44 #105
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_196925833
Alles is helder jongens, bedankt voor het advies. ;)

Ik moet wel toegeven dat per maart/april een nieuwe scooter kopen op afbetaling (¤45,- per maand) bijzonder aantrekkelijk blijft. Je weet altijd precies waar je aan toe bent en je kunt boetevrij extra aflossen, maar daar moet ik echt even over nadenken. Lijkt me toch niet een bijster intelligente beslissing.

Ik moet overigens benadrukken dat ik geen downie o.i.d. ben. Ik werk als (onderbetaalde) software ingenieur, intelligent zat dus, maar ik denk inderdaad heel makkelijk over financiën en ben vrij slecht met geld.

Ach, iedereen zijn zwakke plekken.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 16:04:30 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196925987
quote:
86s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Scooteraar het volgende:
Alles is helder jongens, bedankt voor het advies. ;)

Ik moet wel toegeven dat per maart/april een nieuwe scooter kopen op afbetaling (¤45,- per maand) bijzonder aantrekkelijk blijft. Je weet altijd precies waar je aan toe bent en je kunt boetevrij extra aflossen, maar daar moet ik echt even over nadenken. Lijkt me toch niet een bijster intelligente beslissing.

Ik moet overigens benadrukken dat ik geen downie o.i.d. ben. Ik werk als (onderbetaalde) software ingenieur, intelligent zat dus, maar ik denk inderdaad heel makkelijk over financiën en ben vrij slecht met geld.

Ach, iedereen zijn zwakke plekken.
Vooral géén scooter kopen op afbetaling. Uberhaupt niks op afbetaling. Je krijgt vast van je oude werk nog een nabetaling vakantiegeld - gebruik deze goed.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 16:06:01 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196926023
Máár, daarom is het goed iemand in je omgeving te zoeken waarmee je op financiële zaken goed kan sparren. It aint that easy as it seems. Teveel goedbetaalde - zelfs UWV arts - mensen in bewind of budgetbeheer gehad.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196926137
quote:
86s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Scooteraar het volgende:
Alles is helder jongens, bedankt voor het advies. ;)

Ik moet wel toegeven dat per maart/april een nieuwe scooter kopen op afbetaling (¤45,- per maand) bijzonder aantrekkelijk blijft. Je weet altijd precies waar je aan toe bent en je kunt boetevrij extra aflossen, maar daar moet ik echt even over nadenken. Lijkt me toch niet een bijster intelligente beslissing.

Ik moet overigens benadrukken dat ik geen downie o.i.d. ben. Ik werk als (onderbetaalde) software ingenieur, intelligent zat dus, maar ik denk inderdaad heel makkelijk over financiën en ben vrij slecht met geld.

Ach, iedereen zijn zwakke plekken.
Ik denk dat ingenieur een erg hoge functietitel is voor iemand op dit salarisniveau. Daargelaten dat je claim over je IQ niet erg overtuigend is met de wijze waarop je je leven inricht.

Bewind is misschien wel een beetje ver, maar mogelijk kan je beter een cursusje gaan volgen over het omgaan met geld :)
pi_196926403
quote:
86s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Scooteraar het volgende:
Alles is helder jongens, bedankt voor het advies. ;)

Ik moet wel toegeven dat per maart/april een nieuwe scooter kopen op afbetaling (¤45,- per maand) bijzonder aantrekkelijk blijft. Je weet altijd precies waar je aan toe bent en je kunt boetevrij extra aflossen, maar daar moet ik echt even over nadenken. Lijkt me toch niet een bijster intelligente beslissing.

Ik moet overigens benadrukken dat ik geen downie o.i.d. ben. Ik werk als (onderbetaalde) software ingenieur, intelligent zat dus, maar ik denk inderdaad heel makkelijk over financiën en ben vrij slecht met geld.

Ach, iedereen zijn zwakke plekken.
Als je een goede software engineer bent en certificaten kunt halen dan kun je ook snel stijgen in salaris. Wellicht is daar ook wat te doen zodat je het komende jaar meer kunt gaan verdienen. En anders eens met een bemiddelingsbureau gaan praten die focussen op jouw werkgebied. Ik stond er van te kijken wat ze als salaris voorstelden, het was echt een stuk meer dan ikzelf zou durven vragen. Zorg er dan wel voor dat het geen detacheringsbureau is, maar eentje die werving en selectie doet voor externe opdrachtgevers. Je komt dan direct in dienst bij de opdrachtgever.

Overigens: voor komend jaar is de inkomstenbelasting lager en zul je meer overhouden van je brutosalaris. Misschien compenseert dat het lagere bedrag aan toeslag dat je krijgt.
pi_196926805
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:21 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Is nog gebaseerd op mijn oude situatie. De kans bestaat dat ik volgend jaar wat geld terug moet betalen. Maar dat is dan ook weer geen probleem met het spaargeld dat ik tegen die tijd heb opgebouwd. :)
Als je zo verstandig bent om te sparen, dan kan het lukken. Maar iets zegt me dat het ergens in de loop van de tijd verkeerd zal lopen.
Cindy De Vuyst
pi_196928056
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:59 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Als je zo verstandig bent om te sparen, dan kan het lukken. Maar iets zegt me dat het ergens in de loop van de tijd verkeerd zal lopen.
Vermoed ik ook als ik lees hoe TS over geld denkt/oplossingen ziet.

Beste oplossing lijkt me om het sparen wat te automatiseren zodat het “besteedbaar inkomen” vanzelf wat lager ligt
i'm black, i'm white, i'm a facking zebra
pi_196928411
quote:
86s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Scooteraar het volgende:
Alles is helder jongens, bedankt voor het advies. ;)

Ik moet wel toegeven dat per maart/april een nieuwe scooter kopen op afbetaling (¤45,- per maand) bijzonder aantrekkelijk blijft. Je weet altijd precies waar je aan toe bent en je kunt boetevrij extra aflossen, maar daar moet ik echt even over nadenken. Lijkt me toch niet een bijster intelligente beslissing.

Ik moet overigens benadrukken dat ik geen downie o.i.d. ben. Ik werk als (onderbetaalde) software ingenieur, intelligent zat dus, maar ik denk inderdaad heel makkelijk over financiën en ben vrij slecht met geld.

Ach, iedereen zijn zwakke plekken.
Zorg dat je aub van je zorgverzekering en je huur een prioriteit maakt, de gevolgen zijn echt enorm als je daarmee in de knoei komt.
En leuk dat je je zwakke plek erkent, maar het klinkt alsof je het allemaal niet helemaal serieus neemt
pi_196928768
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

De optie die je noemt is de domste manier om een andere schuld weg te werken. Sorry.
het ene met het andere gat oplossem
pi_196928787
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:11 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Zorg dat je aub van je zorgverzekering en je huur een prioriteit maakt, de gevolgen zijn echt enorm als je daarmee in de knoei komt.
En leuk dat je je zwakke plek erkent, maar het klinkt alsof je het allemaal niet helemaal serieus neemt
ik zou een project in je vakgebied aannemen(buiten werktijd)en van deze opbrengst die 0.7k wegwerken en bij een mooi project hier een scooter van kopen
  donderdag 24 december 2020 @ 19:42:46 #115
189961 ex
aperture science
pi_196928836
TS, toen ik ~22 was stond ik ook 1000,- rood en had ik een creditcard schuld van ~2500,- paar domme keuzes met eerste salaris en zorg toeslag etc en.. Het komt wel goed! Gewoon goed budgetteren, rustig afbetalen en daarna niet meer doen :-). Ik ben er uit gekomen door een budget te maken en er een soort hobby van te maken om te sparen/slim met mijn geld om te gaan. Nu 11 jaar later (tering ik word oud) sta ik er een stuk beter voor!
The cake is a lie!
pi_196929071
Zo snel mogelijk de kredietfaciliteit opzeggen en NOOIT meer aan beginnen.
Banken verdienen bakken geld aan mensen die rood staan tegen idioot hoge rentes.
Zelf ook ingetrapt bij studeren krijg je van de bank een speciale studentenrekening waar je ook rood mag staan, zogenaamd handig om je boeken en collegegeld van te betalen als je even krap zit.
  donderdag 24 december 2020 @ 21:46:13 #117
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_196930801
Ik heb wel respect voor TS dat hij zelf inziet dat er iets moet veranderen. Meestal zie je op dit forum dat de TS dan agressief reageert omdat hij/zij geen antwoord krijgt op de originele vraag of zelfs niet meer reageert.

Verder klinkt het wel laconiek hoe je er mee om gaat. Hopelijk leer je in te zien dat het leven een stuk makkelijker is als je geen schulden hebt. Doe iets met de tips die je gekregen hebt. Paar maanden de schouders eronder en je schuld is weg!
  donderdag 24 december 2020 @ 22:12:11 #118
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_196931286
Hoe garandeer je dat de buffer van 3500 euro niet alsnog wordt uitgegeven bij de eerstvolgende "dat heb ik echt nodig" actie?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_196931521
Jongens en meisjes, hij zegt dat hij 10 miljoen Turkse lira heeft liggen. Dat is omgerekend 1 miljoen euro.

Die euro's in de min trekt hij van z'n vermogensbelasting af en er is geen enkel probleem meer. Het komt allemaal wel goed met die jongen, heeft geld zat.

Gewoon ff dat kluisje open maken en het probleem lost zichzelf op.
pi_196933258
Het is heel simpel. Niks, maar dan ook niks op afbetaling kopen. Gewoon ervoor sparen, dan zie je wat iets je daadwerkelijk kost. Die zooi op afbetaling zorgt er alleen maar voor dat je overal zeker 10% meer voor betaalt.
Als je geen creditcard nodig hebt, doorknippen en stopzetten.
Ook je mobiele abbo: hoe lang loopt dan nog?Dan een Sim only kopen en zelf mobiel kopen.
Scooter op afbetaling? 45 euro per maand is wel 540 per jaar. Hoeveel jaar loopt het, en hoeveel kilometer rijd je? Als het stukken zijn van 10 kilometer of minder heb je geen scooter nodig, dat is onnodige luxe.
pi_196933686
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 22:24 schreef investeerdertje het volgende:
Jongens en meisjes, hij zegt dat hij 10 miljoen Turkse lira heeft liggen. Dat is omgerekend 1 miljoen euro.

Die euro's in de min trekt hij van z'n vermogensbelasting af en er is geen enkel probleem meer. Het komt allemaal wel goed met die jongen, heeft geld zat.

Gewoon ff dat kluisje open maken en het probleem lost zichzelf op.
Niet al te handig om te laten liggen. Een jaar geleden was het nog 1,5 miljoen euro waard en nu nog 1 miljoen. Als je nog een paar jaar wacht kun je er nog net een brood voor kopen 😅
pi_196933750
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:18 schreef Scooteraar het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ahja, ik sta ongeveer ¤700 rood bij mijn bank door financiële tegenslagen die ik heb gehad. De roodstand wil ik graag op deze manier wegwerken, zodat ik er maar alvast vanaf ben en meer ademruimte heb. :)

Ik zou inderdaad ook drie maanden kunnen wachten, maar het heeft de voorkeur om er sneller uit te zijn.
Dat is dus al een lening. Misschien een beetje minder uitgeven? Al is dat niet eenvoudig met een laag inkomen.
Whatever...
pi_196933857
Je krijgt straks je vakantiegeld uitbetaald omdat je uit dienst gaat. Dat kan je gebruiken voor wat extra aflossen van roodstand.
Heb je ook nog vakantiedagen over die worden uitbetaald?

Je kan overigens voor dit soort lage bedragen ook de belastingdienst gebruiken als leninggever. Voorlopige aanslag aanpassen zodat je meer geld krijgt, vervolgens deze weer terugzetten zodra niet nodig is. 6 weken vertragingstijd. Wel beetje rand van de wet opzoeken is het wel.
Eerst denken, dan typen
pi_196938919
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:08 schreef Piger het volgende:
Je krijgt straks je vakantiegeld uitbetaald omdat je uit dienst gaat. Dat kan je gebruiken voor wat extra aflossen van roodstand.
Heb je ook nog vakantiedagen over die worden uitbetaald?

Je kan overigens voor dit soort lage bedragen ook de belastingdienst gebruiken als leninggever. Voorlopige aanslag aanpassen zodat je meer geld krijgt, vervolgens deze weer terugzetten zodra niet nodig is. 6 weken vertragingstijd. Wel beetje rand van de wet opzoeken is het wel.
Niet echt goed advies. Want de belastingdienst komt het echt halen, of je eraan failliet gaat of niet.

TS zal minder moeten uitgeven om een buffer op te bouwen. Dat is lastig met een minimumloon. Alleen zo kom je uit de schulden: structurele minder uitgeven dan er binnen komt.

De bufffer kun je aanspreken als er onverwachte grote uitgaven zijn, maar liefst is die groot genoeg om een tijdje van te leven als je geen werk hebt etc.
Whatever...
pi_196939173
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 09:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Niet echt goed advies. Want de belastingdienst komt het echt halen, of je eraan failliet gaat of niet.

TS zal minder moeten uitgeven om een buffer op te bouwen. Dat is lastig met een minimumloon. Alleen zo kom je uit de schulden: structurele minder uitgeven dan er binnen komt.

De bufffer kun je aanspreken als er onverwachte grote uitgaven zijn, maar liefst is die groot genoeg om een tijdje van te leven als je geen werk hebt etc.
Ts heeft geen minimumloon, verre van.
pi_196939577
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 09:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ts heeft geen minimumloon, verre van.
Nouja, laag dan. Het is meer een laag startersloon. Geloof dat mijn blik inmiddels ook een beetje verstoord is.
Whatever...
  vrijdag 25 december 2020 @ 10:13:04 #127
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_196939665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 09:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ts heeft geen minimumloon, verre van.
Hij zit er net een paar honderd euro boven, waarvan hij het grootste verschil ook nog weer mag inleveren door lagere toeslagen.
pi_196939899
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nouja, laag dan. Het is meer een laag startersloon. Geloof dat mijn blik inmiddels ook een beetje verstoord is.
Afhankelijk van vooropleiding, kennis en taken, klopt. Maar jezelf software engineer noemen als webdeveloper kweekt ook een raar beeld.

quote:
7s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hij zit er net een paar honderd euro boven, waarvan hij het grootste verschil ook nog weer mag inleveren door lagere toeslagen.
Ja en ik zit er ruim boven en mag het inleveren aan het niet hebben van toeslagen en betalen van belasting. Hij heeft gewoon geen minimumloon en houd meer over dan iemand die dat wel heeft, ongeveer 10% zelfs afhankelijk van de hoogte van de huur.

Van dat geld, en z'n Turkse lira die hij niet opgeeft omdat hij nog toeslagen krijgt, kan hij prima z'n schuldjes fixen.
pi_196940048
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:18 schreef Scooteraar het volgende:
Ik zou er echter ook voor kunnen kiezen de betalingsregelingen te laten voor wat ze zijn, en maandelijks meer te sparen.
Pfff, heel veel heb je er nog niet van begrepen. Wat denk je wat er gebeurd als je betalingsregelingen niet nakomt?

Echt, ga iemand zoeken die je minstens een half jaar financieel wil begeleiden en waar je tot de laatste cent alles moet verantwoorden.

Sparen is flauwekul als je schulden hebt, dan ga je alleen maar meer uitgeven.
Roken kan je mogelijk ook op bezuinigen?
Katten spaarpot? Is een buffer van 50 euro niet voldoende, dat ben je toch niet maandelijks kwijt?
Verder zijn je internet en mobiel kosten niet mals. Kan ook wel goedkoper lijkt mij.
pi_196940193
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Pfff, heel veel heb je er nog niet van begrepen. Wat denk je wat er gebeurd als je betalingsregelingen niet nakomt?

Echt, ga iemand zoeken die je minstens een half jaar financieel wil begeleiden en waar je tot de laatste cent alles moet verantwoorden.

Sparen is flauwekul als je schulden hebt, dan ga je alleen maar meer uitgeven.
Roken kan je mogelijk ook op bezuinigen?
Katten spaarpot? Is een buffer van 50 euro niet voldoende, dat ben je toch niet maandelijks kwijt?
Verder zijn je internet en mobiel kosten niet mals. Kan ook wel goedkoper lijkt mij.
Ga jij de dierenarts met 50¤ betalen?
pi_196940494
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ga jij de dierenarts met 50¤ betalen?
OK, mijn laatste kat is meer dan tien jaar terug. Maar dan nog. Dat bedrag was ik per jaar kwijt, niet per maand. Als die kat zoveel mankeert dan moet je toch ff achter je oren krabben of het niet een te dure hobby is.
pi_196940645
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]

OK, mijn laatste kat is meer dan tien jaar terug. Maar dan nog. Dat bedrag was ik per jaar kwijt, niet per maand. Als die kat zoveel mankeert dan moet je toch ff achter je oren krabben of het niet een te dure hobby is.
Het is niet alleen of die kat zoveel mankeert. Maar gemiddeld is een consult al 60¤. Naast de reguliere voeding en bakvulling blijft er van die 50 al niet veel over, laat staan dat je dit dan ook nog moet lappen.
  vrijdag 25 december 2020 @ 11:04:53 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196940724
quote:
83s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:46 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

[..]

Heb hem ook al twee maanden niet betaald. Ik ga hem volgende week opzeggen.
Dit is ook niet zo handig om te doen. Krijg je straks aanmaningen, wellicht verhogingen en als je er echt niets mee doet de deurwaarder achter je aan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196941043
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 09:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Niet echt goed advies. Want de belastingdienst komt het echt halen, of je eraan failliet gaat of niet.

TS zal minder moeten uitgeven om een buffer op te bouwen. Dat is lastig met een minimumloon. Alleen zo kom je uit de schulden: structurele minder uitgeven dan er binnen komt.

De bufffer kun je aanspreken als er onverwachte grote uitgaven zijn, maar liefst is die groot genoeg om een tijdje van te leven als je geen werk hebt etc.
Tuurlijk moet hij het terugbetalen. Niemand zegt iets anders.

Maar minder rente en 1 geldeiser.
Eerst denken, dan typen
pi_196944020
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 11:19 schreef Piger het volgende:

[..]

Tuurlijk moet hij het terugbetalen. Niemand zegt iets anders.

Maar minder rente en 1 geldeiser.
Maar wel een die je zelfs onder de armoedegrens laat komen als je ook nog elders schulden maakt. De belastingdienst komt altijd eerst. En volledig. Geen goede club om schulden bij te hebben.
Whatever...
pi_196944246
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:18 schreef Scooteraar het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ahja, ik sta ongeveer ¤700 rood bij mijn bank door financiële tegenslagen die ik heb gehad. De roodstand wil ik graag op deze manier wegwerken, zodat ik er maar alvast vanaf ben en meer ademruimte heb. :)

Ik zou inderdaad ook drie maanden kunnen wachten, maar het heeft de voorkeur om er sneller uit te zijn.
Je blijft dan toch gewoon nog steeds dezelfde schuld houden, maar dan bij een andere partij (en ws tegen slechtere voorwaarden).
"Pools are perfect for holding water"
pi_196944595
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:29 schreef Document1 het volgende:
www.nederlandsebudgetcentrale.nl

Succes TS ik zou niet te lang wachten met hulp inschakelen.
Dan heeft ie er gelijk 1000+ euro schuld bij helaas. Dat staat niet helemaal in verhouding met de schuld die hij heeft opgebouwd.

Met voldoende discipline kan hij met een half jaar alle schuld hebben weggewerkt. Gaat ie met dit in zee duurt het zeker een jaar en mogelijk langer. Jammer want dit zou in zijn geval gewoon heel goed werken.

@TS: Zorg dat je hoe dan ook blijft betalen waar je al een regeling hebt. Als je dat niet doet vervalt die regeling en ben je een stuk verder van huis. Verder geen nieuwe schulden erbij maken natuurlijk. Dat rood staan op je bank is je noodbuffer. Eneh, geld lenen kost geld. Gezien je financiële status waarschijnlijk erg veel geld en dat heb je dus niet. Iets met lengte en breedte. Succes.
  vrijdag 25 december 2020 @ 13:51:49 #138
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196944719
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:48 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Als ze het perse willen hebben doe ik het even over maken, maar het is niet zo dat ik verplicht mijn contributie hoef te betalen als ik geen lid meer wil zijn. :P
Stel dat je werkgever eens een keer geen geld overmaakt omdat ze een maandje niet willen. Hoe zou je dat vinden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196945446
Waarom is dit trolltopic nog open? Ts heeft naar eigen zeggen een miljoen euro liggen, maar wil wel een scooter op afbetaling kopen. Bullshit confirmed.
pi_196945625
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 13:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dan heeft ie er gelijk 1000+ euro schuld bij helaas. Dat staat niet helemaal in verhouding met de schuld die hij heeft opgebouwd.

Met voldoende discipline kan hij met een half jaar alle schuld hebben weggewerkt. Gaat ie met dit in zee duurt het zeker een jaar en mogelijk langer. Jammer want dit zou in zijn geval gewoon heel goed werken.

@:TS: Zorg dat je hoe dan ook blijft betalen waar je al een regeling hebt. Als je dat niet doet vervalt die regeling en ben je een stuk verder van huis. Verder geen nieuwe schulden erbij maken natuurlijk. Dat rood staan op je bank is je noodbuffer. Eneh, geld lenen kost geld. Gezien je financiële status waarschijnlijk erg veel geld en dat heb je dus niet. Iets met lengte en breedte. Succes.
Dat snap ik maar als ik lees dat iemand bij verschillende bedrijven, waaronder zijn verhuurder, achterstanden heeft dan is dit gewoon een structureel probleem mijn inziens.
pi_196945822
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 13:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maar wel een die je zelfs onder de armoedegrens laat komen als je ook nog elders schulden maakt. De belastingdienst komt altijd eerst. En volledig. Geen goede club om schulden bij te hebben.
Ja, helaas rekenen we de armoedegrens in netto besteedbaar inkomen. In het geval van ts (het miljoen even vergeten) is dit mi niet terecht. Deels zijn het eersteklas verwijtbare schulden. Dan leef je niet in armoede, maar heb je je inkomen op een eerder moment genoten dan dat je er recht op had.
pi_196946056
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:28 schreef Scooteraar het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Sorry, misschien een beetje slordig van mij, maar ik heb wellicht onvoldoende de tijd genomen voor de OP. Extra informatie:

- Ik sta nu zo'n 700 euro rood
- Ik heb een zwaar ongeluk gehad en heb een openstaande rekening van 600,- euro voor het eigen risico; hier is een betalingsafspraak voor gemaakt van ¤100 per maand.
- Ik liep een maand achter met de huur. Gaat om een restschuld van nog 400,- euro per maand, ook hier is een betalingsafspraak voor gemaakt van ¤40,- per maand.
- Openstaande creditcardschuld van ¤430,- euro; ik betaal maandelijks ¤50 euro af.

Ik zou de bovenstaande schulden echter graag direct af willen lossen. Als ik ¤5000,- euro leen bij Freo hou ik ¤3500 euro over die ik kan gebruiken als financiële buffer. De lening kan ik dan binnen twee jaar volledig afbetalen.

^ Dit is het idee.
Ten eerste hoop ik dat je er weer helemaal bovenop bent na dat ongeluk.

Ten tweede: jouw situatie is niet rampzalig. Hier ben je zo uit. Maak je elke maand een begroting waarin he elje euro een taak geeft? Dat heeft mij enorm geholpen. Als je 350 af kan lossen kan je dat bedrag ook sparen voor een buffer, aflossingen, en specifieke uitgaven. Als je wilt weten hoe ik spaar en budgeteer, google Dave Ramsey. Hij heeft miljoenen mensen uit de schulden geholpen.

Ten derde: gefeliciteerd met je nieuwe baan. Je gaat er financieel op vooruit, ik hoop dat het ook leuker wordt. Een baan waar je fluitend naar toe gaat is zo belangrijk voor je gemoedstoestand.
pi_196946880
Paar maandjes op een houtje bijten , echt hand 100% op de knip . Dan ben je er zo uit . Ergens lening afsluiten om direct alles in 1 x af te lossen om met een grotere schuld achter te blijven is niet slim . Zijn echt legio voorbeelden van te vinden :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_196949295
Bij sommige banken kun je zelfs geen kredietkaart aanvragen. Ooit was er een actie waarbij je 5% korting kreeg als je tankte bij een bepaald tankstation en met een bepaalde kredietkaart.
Ik vond het zelf heel handig omdat dat tankstation om de hoek was. En 5% korting op elke tankbeurt wil ik niet laten liggen.

Ik heb toen zo'n kredietkaart aangevraagd en die werd geweigerd. Ondanks dat ik al 6 jaar een vast contract had in een bedrijf en er op mijn spaarrekening 80.000 euro stond op dat moment. Geen leningen, nooit afbetalingsproblemen gehad, ... Ik heb navraag gedaan waarom ik geweigerd werd en werd afgewimpeld omdat ik niet bij de gewenste klantengroep hoorde.
Ik heb later nog eens iemand gesproken die voor de bank werkte die die kredietkaarten verstrekt. Hij zei dat hun businessmodel gericht is op wanbetalers omdat ze dan 12% intrest kunnen aanrekenen en dat zou bij mij niet het geval zijn.

Om terug on-topic te komen. TS blijf weg van die kredietverstrekkers ;)
Je behoort tot hun cliënteel en ze gaan je geld afhandig maken want voor hen maakt het niet uit of je in de problemen komt.
Cindy De Vuyst
pi_196949378
^^

Om nog even verder te gaan. Die kerel ging het dossier voor mij dan alsnog goedkeuren zodat ik mijn kredietkaart zou krijgen maar heb hem vriendelijk bedankt.
Ik zei hem dat het niet meer nodig is.

Hij zei 'ja sorry, maar wanbetalers zorgen ervoor dat de winsten voor de bank groter worden. We zijn ook geen liefdadigheidsinstelling natuurlijk'.
Cindy De Vuyst
pi_196949460
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ga jij de dierenarts met 50¤ betalen?
Moet toch zeggen dat ik voor mijn kat ook gemiddeld aan ¤20 à ¤25/maand zit. Natuurlijk gaat ie niet elke maand naar de dierenarts maar z'n vaccins zijn jaarlijks, dan de check-up, vlooien en teekvrij houden, wat voeding (maar ik neem het goedkoopste).
Ik spendeerde in 2019 en 2020 telkens ¤270/jaar. Heb het er ff bijgenomen.

Huisdieren zijn sowieso wel een dure hobby.
Cindy De Vuyst
pi_196949599
Ik ben trouwens van mening dat iedereen een noodfonds van 10.000 euro moet hebben. Zo'n noodfonds kun je neerleggen in amper 3 jaar tijd.
Dat doe je door maandelijks 278 euro over te schrijven naar een rekening waar je nooit aan komt. Ook geen bankapps downloaden van die bank anders is de verleiding te groot (je moet er zelfs niet naar kijken).
Elke 1ste van de maand geld naar de rekening en klaar.

Spaar je trouwens al voor je pensioen, TS?
Eénmaal de 30 jaar gepasseerd vind ik dat trouwens ook een belangrijke en ik stel vast dat amper mensen dit doen!
Cindy De Vuyst
pi_196950674
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:18 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Moet toch zeggen dat ik voor mijn kat ook gemiddeld aan ¤20 à ¤25/maand zit. Natuurlijk gaat ie niet elke maand naar de dierenarts maar z'n vaccins zijn jaarlijks, dan de check-up, vlooien en teekvrij houden, wat voeding (maar ik neem het goedkoopste).
Ik spendeerde in 2019 en 2020 telkens ¤270/jaar. Heb het er ff bijgenomen.

Huisdieren zijn sowieso wel een dure hobby.
Zeker, maar ook jij hebt nu een berekening aan de hand van een huisdier wat het eeuwige leven heeft en niet ziek zal worden. Inslapen van je kat kost +- 60 euro, we vergeten dan het medische traject er naar toe en de kosten voor afvoer van het karkas en het consult wat er bij hoort.

Als je dan naast je 25 euro per maand, nog 25 kan sparen hiervoor is het toch weer een lange tijd sparen om de kosten te kunnen betalen.
pi_196950715
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:30 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat iedereen een noodfonds van 10.000 euro moet hebben. Zo'n noodfonds kun je neerleggen in amper 3 jaar tijd.
Dat doe je door maandelijks 278 euro over te schrijven naar een rekening waar je nooit aan komt. Ook geen bankapps downloaden van die bank anders is de verleiding te groot (je moet er zelfs niet naar kijken).
Elke 1ste van de maand geld naar de rekening en klaar.

Spaar je trouwens al voor je pensioen, TS?
Eénmaal de 30 jaar gepasseerd vind ik dat trouwens ook een belangrijke en ik stel vast dat amper mensen dit doen!
Veel mensen sparen voor hun pensioen zonder dat ze dit uberhaupt weten. Het is dat ze er eens per jaar post van krijgen.

Het mediaan van 10k haalt men uiteindelijk wel, vergeet niet dat dit voor heel veel mensen echt schrikbarend veel geld is.
  vrijdag 25 december 2020 @ 20:49:07 #150
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_196951763
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:20 schreef CoolGuy het volgende:
Maar je gaat het geld niet uitgeven? Dan zou ik die 700 euro gewoon zsm aflossen met behulp van je nieuwe hogere salaris, maar dit soort constructies moet je niet aan beginnen.

Geld lenen om een andere lening af te lossen is het begin van een hele hoop ellende.
Ligt eraan. Herfinancieren om een lagere rente te betalen is niet zo dom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')