abonnement Unibet Coolblue
pi_196909531
Hi iedereen,

Hierbij mijn eerste post. Sinds kort zijn mijn vriendin en ik aan het denken over het hebben van een open relatie. Wij zijn inmiddels sinds 2014 samen, als een gewone monogame relatie. Het initiatief voor een open relatie is vanuit mijn vriendin gekomen en hierdoor overweeg ik het ook. We communiceren goed met elkaar en zijn er ook helemaal open over naar elkaar.

Er zijn echter enkele dingen waardoor ik het moeilijk vind de knoop door te hakken.

- ten eerste maak ik mij zorgen om het gevoel dat ik ga krijgen wanneer mijn vriendin bijvoorbeeld seks heeft gehad met een andere man. Ik ben bang voor jaloezie en pijn, emotionele schade aan de relatie misschien wel. Aan de andere kant kan ik cuckold video's best opwindend vinden, maar hoe voelt dat first hand?

- ten tweede de insteek voor ons beide. Mijn vriendin is meer op zoek naar de vrijheid niet het biedt. De mogelijkheid om, als het met iemand klikt, hiermee af te spreken, diepere vriendschappen op te bouwen, eventueel seks te hebben. Hierbij blijft onze relatie haar prioriteit.
Vanuit mijn kant zou het meer om seks gaan met anderen. Ik ben hierbij niet op zoek naar meer betekenisvol contact.

- ten derde ben ik bang dat compensatie ga zoeken voor het gevoel dat ik heb beschreven bij het eerste punt. Dat wanneer mijn vriendin seks heeft gehad met iemand anders, dat ik hierdoor de druk voel om ook met iemand seks te gaan hebben omdat dat het makkelijker zou maken ermee om te gaan.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een open relatie, en tips hebben?

Groetjes!
pi_196909609
Dump haar gewoon als jou het niets lijkt
  woensdag 23 december 2020 @ 20:08:30 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196909792
Jouw vriendin wil van alles met haar eh... semi-partner en jij wil enkel de intimiteit met jouw partner. Iets wat ik veel normaler vind. En het verschil tussen wat jullie willen gaat problemen geven.
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 20:08:33 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196909793
Nou, zoals ik het lees ga je hier in mee omdat dat alternatief je beter lijkt dan gewoon 'einde verhaal' toch? ZIJ komt hiermee. ZIJ heeft die behoefte. Jij niet. Zij wil gewoon effectief gewoon met anderen naar bed kunnen gaan en jou als backup hebben.

Want het klinkt allemaal wel leuk 'de relatie met jou heeft prioriteit', maar eens kijken wat daar van overblijft als zij een enorme klik heeft met iemand, en jij die dag de verjaardag hebt van een van je ouders, om maar eens iets te noemen. Wat gaat zij dan beslissen?

Ik denk dat jij hier helemaal geen zin in hebt, gezien de 3 punten die je aanhaalt. Ik denk dat je jezelf minder pijn doet als je uit de relatie stapt, maar goed.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196909834
wil jij seks met andere vrouwen? zou je het zelf doen ook als je vriendin nog geen seks heeft gehad met een andere man in de open relatie?
pi_196910008
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, zoals ik het lees ga je hier in mee omdat dat alternatief je beter lijkt dan gewoon 'einde verhaal' toch? ZIJ komt hiermee. ZIJ heeft die behoefte. Jij niet. Zij wil gewoon effectief gewoon met anderen naar bed kunnen gaan en jou als backup hebben.

Want het klinkt allemaal wel leuk 'de relatie met jou heeft prioriteit', maar eens kijken wat daar van overblijft als zij een enorme klik heeft met iemand, en jij die dag de verjaardag hebt van een van je ouders, om maar eens iets te noemen. Wat gaat zij dan beslissen?

Ik denk dat jij hier helemaal geen zin in hebt, gezien de 3 punten die je aanhaalt. Ik denk dat je jezelf minder pijn doet als je uit de relatie stapt, maar goed.
sluit me hier volledig bij aan als vrouw zijnde, je bent volgens mij een gehele back up want ze zoekt zowel verdieping als seks bij andere mannen. Als ze die niet heeft, dan heeft ze jou nog thuis. Als je respect voor jezelf hebt, dan ga je niet ergens in mee waar je niet achter staat lijkt mij.
pi_196910141
Wat een vreemde verwrongen indruk hebben jongeren toch tegenwoordig van liefde en relaties.
Een “open relatie” moet kunnen, ja toch, stond in de Viva ja toch.
Nee muts, alleen met een onvoorwaardelijke emotionele band met elkaar waar niemand tussenkomt.

Dit is gewoon vreemdgaat met toestemming.
Vakman pur sang
  woensdag 23 december 2020 @ 20:21:57 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196910182
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, zoals ik het lees ga je hier in mee omdat dat alternatief je beter lijkt dan gewoon 'einde verhaal' toch? ZIJ komt hiermee. ZIJ heeft die behoefte. Jij niet. Zij wil gewoon effectief gewoon met anderen naar bed kunnen gaan en jou als backup hebben.

Want het klinkt allemaal wel leuk 'de relatie met jou heeft prioriteit', maar eens kijken wat daar van overblijft als zij een enorme klik heeft met iemand, en jij die dag de verjaardag hebt van een van je ouders, om maar eens iets te noemen. Wat gaat zij dan beslissen?

Ik denk dat jij hier helemaal geen zin in hebt, gezien de 3 punten die je aanhaalt. Ik denk dat je jezelf minder pijn doet als je uit de relatie stapt, maar goed.
Compleet mee eens.
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 20:22:47 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196910200
Overigens denk ik ook dat ze al iemand op het oog heeft, want dit idee komt niet uit de lucht vallen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 december 2020 @ 20:29:23 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196910370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, zoals ik het lees ga je hier in mee omdat dat alternatief je beter lijkt dan gewoon 'einde verhaal' toch? ZIJ komt hiermee. ZIJ heeft die behoefte. Jij niet. Zij wil gewoon effectief gewoon met anderen naar bed kunnen gaan en jou als backup hebben.

Want het klinkt allemaal wel leuk 'de relatie met jou heeft prioriteit', maar eens kijken wat daar van overblijft als zij een enorme klik heeft met iemand, en jij die dag de verjaardag hebt van een van je ouders, om maar eens iets te noemen. Wat gaat zij dan beslissen?

Ik denk dat jij hier helemaal geen zin in hebt, gezien de 3 punten die je aanhaalt. Ik denk dat je jezelf minder pijn doet als je uit de relatie stapt, maar goed.
FOK! heeft wijze mods.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196910414
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

FOK! heeft wijze mods.
Langdradig vooral
pi_196910768
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:31 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Langdradig vooral
Lol dat stukje was langdradig? Dan lijkt met mij aannemelijker dat jij zwakzinnig bent.
  woensdag 23 december 2020 @ 20:42:53 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196910785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:22 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens denk ik ook dat ze al iemand op het oog heeft, want dit idee komt niet uit de lucht vallen.
Dit ja. Ik ken een aantal mensen die een open relatie hebben en die hebben die wens vanaf dag 1 uitgesproken, die zijn er niet er ineens na 6/7 jaar out of the blue mee aan komen zetten.
pi_196912454
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een vreemde verwrongen indruk hebben jongeren toch tegenwoordig van liefde en relaties.
Een “open relatie” moet kunnen, ja toch, stond in de Viva ja toch.
Nee muts, alleen met een onvoorwaardelijke emotionele band met elkaar waar niemand tussenkomt.

Dit is gewoon vreemdgaat met toestemming.
En dit is dus de grootste fout die de meeste mensen maken. Een onvoorwaardelijke emotionele band tussen twee vreemden die opeens elkaars geliefden zijn, is een sprookje.
De realiteit laat iets anders zien. Deze band zit vol voorwaarden.

TS is pas een jaar of zes samen met zijn vriendin. Mogelijk dat zij via een veilige weg eens wil gaan rondsnuffelen, maar als TS hier problemen mee heeft, moet hij dat gewoon tegen haar kunnen zeggen.
Bots het niet dan klapt het wel.
Hoe dan ook, ik geef deze relatie niet veel kansen meer.

Sterkte TS.
pi_196914251
Jullie kunnen het bv eerst een maand proberen en als het niet bevalt ermee ophouden.
pi_196914384
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:35 schreef colivo het volgende:
Jullie kunnen het bv eerst een maand proberen en als het niet bevalt ermee ophouden.
Dan is het te laat. De jaloezie gaat blijven knagen en komt nooit meer goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 22:40:14 ]
pi_196914399
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:39 schreef Amee het volgende:

[..]

Dan is het te laat. De jaloezie gaat blijven knagen komt nooit meer goed.
Wat weet jij nou? Jonkie :P
Vakman pur sang
pi_196914426
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat weet jij nou? Jonkie :P
Jong maar niet dom :P
pi_196914441
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:41 schreef Amee het volgende:

[..]

Jong maar niet dom :P
Nou ik geloof je. :P
Vakman pur sang
pi_196914501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:35 schreef colivo het volgende:
Jullie kunnen het bv eerst een maand proberen en als het niet bevalt ermee ophouden.
Klinkt leuk, maar zo werkt dat over het algemeen niet. Als het niet bevalt kun je namelijk nooit meer terugdraaien wat er is gebeurd.
pi_196914642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar zo werkt dat over het algemeen niet. Als het niet bevalt kun je namelijk nooit meer terugdraaien wat er is gebeurd.
Nee maar dan weet je iig wel of het wat is of niet. Nu is het ook maar gissen.
pi_196914670
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dit ja. Ik ken een aantal mensen die een open relatie hebben en die hebben die wens vanaf dag 1 uitgesproken, die zijn er niet er ineens na 6/7 jaar out of the blue mee aan komen zetten.
Dit inderdaad. Plus dat TS en vriendin blijkbaar allebei iets anders willen uit een eventuele open relatie lijkt me ook niet echt bevorderlijk.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:51:50 #23
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_196914723
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, zoals ik het lees ga je hier in mee omdat dat alternatief je beter lijkt dan gewoon 'einde verhaal' toch? ZIJ komt hiermee. ZIJ heeft die behoefte. Jij niet. Zij wil gewoon effectief gewoon met anderen naar bed kunnen gaan en jou als backup hebben.

Want het klinkt allemaal wel leuk 'de relatie met jou heeft prioriteit', maar eens kijken wat daar van overblijft als zij een enorme klik heeft met iemand, en jij die dag de verjaardag hebt van een van je ouders, om maar eens iets te noemen. Wat gaat zij dan beslissen?

Ik denk dat jij hier helemaal geen zin in hebt, gezien de 3 punten die je aanhaalt. Ik denk dat je jezelf minder pijn doet als je uit de relatie stapt, maar goed.
Dit
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 23 december 2020 @ 22:52:07 #24
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_196914731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:22 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens denk ik ook dat ze al iemand op het oog heeft, want dit idee komt niet uit de lucht vallen.
Dit ook.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_196914747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:49 schreef colivo het volgende:

[..]

Nee maar dan weet je iig wel of het wat is of niet. Nu is het ook maar gissen.
Voor sommige dingen geldt: 'bij twijfel niet doen', dit is een van die dingen.
pi_196914904
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:08 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat jij hier helemaal geen zin in hebt, gezien de 3 punten die je aanhaalt. Ik denk dat je jezelf minder pijn doet als je uit de relatie stapt, maar goed.
dat vind ik best een nogal sterke conclusie die je trekt enkel op een paar alinea's...

mogelijk dat er zeker een goede grond is voor je vermoedens, maar dan gelijk een advies te geven er eenzijdig een einde aan te maken komt op mij nogal 'haastig' over en is vreemd iemand aan te raden die je verder geheel niet kent.
Wat me darbij vooral wat twijfels geeft is dat hij aangeeft dat zijn partner er verder open en eerlijk over is.... imho verdient die openheid en eerlijkheid ook enig krediet, als dat iemand is die al jarenlang je partner is.

Ik denk ook dat uit de OP duidelijk blijkt dat de TS er zelf geen direkte behoefte aan heeft, maar feit blijft dat zijn partner dat wel wil, en kennelijk enerzijds haar wil doorzet, maar dat ook iig in overleg en open doet.

Ik kan me best voorstellen dat zoiets mogelijk een bijna onafwendbaar einde aan de relatie kan betekenen.
Maar ook dan het prettiger zal zijn als je haar de kans geboden hebt en iig van jezelf kunt stellen dat je het geprobeert hebt en misschien zelf ook bepaalde dingen geleerd hebt (ook wat je niet wil hebben in een relatie) dan gewoon per direkt er een abrupt punt achter te zetten.
iets dat volgens mij sowieso na ruim 6 jaar een relatie gehad te hebben een stap is die je niet makkelijk zal zetten.

Ik heb verder zelf geen ervaring ermee, maar mocht mijn partner gewoon eerlijk en open met zo'n verzoek komen en aangeven dat het haar wens is, zou ik daar ook pogen zelf ook eerlijk mee om te gaan en iig die kans open te laten. Al denk ik dat dat niet past in mijn beeld van een relatie..... maar ik heb ook geleerd dat in een relatie altijd twee personen zitten en dat het altijd nodig is je ook open te stellen naar wensen en verlangens van je partner.

Dat bied imho verer geen 'garantie' dat het ook altijd lukt samen te blijven... maar geprobeerd heb je dan iig zelf wel, ook als je misschien tot de conclusie komt (zelf of samen) dat het niet gaat werken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196915127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat vind ik best een nogal sterke conclusie die je trekt enkel op een paar alinea's...

mogelijk dat er zeker een goede grond is voor je vermoedens, maar dan gelijk een advies te geven er eenzijdig een einde aan te maken komt op mij nogal 'haastig' over en is vreemd iemand aan te raden die je verder geheel niet kent.
Wat me darbij vooral wat twijfels geeft is dat hij aangeeft dat zijn partner er verder open en eerlijk over is.... imho verdient die openheid en eerlijkheid ook enig krediet, als dat iemand is die al jarenlang je partner is.

Ik denk ook dat uit de OP duidelijk blijkt dat de TS er zelf geen direkte behoefte aan heeft, maar feit blijft dat zijn partner dat wel wil, en kennelijk enerzijds haar wil doorzet, maar dat ook iig in overleg en open doet.

Ik kan me best voorstellen dat zoiets mogelijk een bijna onafwendbaar einde aan de relatie kan betekenen.
Maar ook dan het prettiger zal zijn als je haar de kans geboden hebt en iig van jezelf kunt stellen dat je het geprobeert hebt en misschien zelf ook bepaalde dingen geleerd hebt (ook wat je niet wil hebben in een relatie) dan gewoon per direkt er een abrupt punt achter te zetten.
iets dat volgens mij sowieso na ruim 6 jaar een relatie gehad te hebben een stap is die je niet makkelijk zal zetten.

Ik heb verder zelf geen ervaring ermee, maar mocht mijn partner gewoon eerlijk en open met zo'n verzoek komen en aangeven dat het haar wens is, zou ik daar ook pogen zelf ook eerlijk mee om te gaan en iig die kans open te laten. Al denk ik dat dat niet past in mijn beeld van een relatie..... maar ik heb ook geleerd dat in een relatie altijd twee personen zitten en dat het altijd nodig is je ook open te stellen naar wensen en verlangens van je partner.

Dat bied imho verer geen 'garantie' dat het ook altijd lukt samen te blijven... maar geprobeerd heb je dan iig zelf wel, ook als je misschien tot de conclusie komt (zelf of samen) dat het niet gaat werken
Korter! }:|
Vakman pur sang
pi_196915235
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Korter! }:|
ik reageer idd wat korter bij relaties die niet al ruim 6 jaar duren en een TS die aangeeft goed met zn partner te communiceren...

in dit geval denk ik niet dat dat passend is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196915758
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik reageer idd wat korter bij relaties die niet al ruim 6 jaar duren en een TS die aangeeft goed met zn partner te communiceren...

in dit geval denk ik niet dat dat passend is
Dank voor de samenvatting ^O^
Vakman pur sang
pi_196916837
Ze zoekt verdieping bij een andere man...

Run.
pi_196916933
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat vind ik best een nogal sterke conclusie die je trekt enkel op een paar alinea's...

mogelijk dat er zeker een goede grond is voor je vermoedens, maar dan gelijk een advies te geven er eenzijdig een einde aan te maken komt op mij nogal 'haastig' over en is vreemd iemand aan te raden die je verder geheel niet kent.
Wat me darbij vooral wat twijfels geeft is dat hij aangeeft dat zijn partner er verder open en eerlijk over is.... imho verdient die openheid en eerlijkheid ook enig krediet, als dat iemand is die al jarenlang je partner is.

Ik denk ook dat uit de OP duidelijk blijkt dat de TS er zelf geen direkte behoefte aan heeft, maar feit blijft dat zijn partner dat wel wil, en kennelijk enerzijds haar wil doorzet, maar dat ook iig in overleg en open doet.

Ik kan me best voorstellen dat zoiets mogelijk een bijna onafwendbaar einde aan de relatie kan betekenen.
Maar ook dan het prettiger zal zijn als je haar de kans geboden hebt en iig van jezelf kunt stellen dat je het geprobeert hebt en misschien zelf ook bepaalde dingen geleerd hebt (ook wat je niet wil hebben in een relatie) dan gewoon per direkt er een abrupt punt achter te zetten.
iets dat volgens mij sowieso na ruim 6 jaar een relatie gehad te hebben een stap is die je niet makkelijk zal zetten.

Ik heb verder zelf geen ervaring ermee, maar mocht mijn partner gewoon eerlijk en open met zo'n verzoek komen en aangeven dat het haar wens is, zou ik daar ook pogen zelf ook eerlijk mee om te gaan en iig die kans open te laten. Al denk ik dat dat niet past in mijn beeld van een relatie..... maar ik heb ook geleerd dat in een relatie altijd twee personen zitten en dat het altijd nodig is je ook open te stellen naar wensen en verlangens van je partner.

Dat bied imho verer geen 'garantie' dat het ook altijd lukt samen te blijven... maar geprobeerd heb je dan iig zelf wel, ook als je misschien tot de conclusie komt (zelf of samen) dat het niet gaat werken
Je kunt beter niet meegaan in een voorstel wat compleet indruist tegen je eigen grenzen en ook nog eens een redelijke impact gaat hebben op de relatiedynamiek. We zouden ook niet een twijfelende TS adviseren om toch maar een kind te nemen of samen te gaan wonen, omdat zijn vriendin het een goed idee vindt. Twijfel in zo'n geval wordt nooit een win-win situatie voor de twijfelende partij.
pi_196917576
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Lol dat stukje was langdradig? Dan lijkt met mij aannemelijker dat jij zwakzinnig bent.
Hij heeft er een paar alineas voor nodig wat gewoon in 1 zin kan.
pi_196918671
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:50 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Je kunt beter niet meegaan in een voorstel wat compleet indruist tegen je eigen grenzen en ook nog eens een redelijke impact gaat hebben op de relatiedynamiek. We zouden ook niet een twijfelende TS adviseren om toch maar een kind te nemen of samen te gaan wonen, omdat zijn vriendin het een goed idee vindt. Twijfel in zo'n geval wordt nooit een win-win situatie voor de twijfelende partij.
Waar lees jij 'dat het compleet indruist tegen zijn grenzen'?

Ik ben het met coolguy eens dat het overduidelijk van zijn partner afkomt en vermoedelijk wat hem betreft niet hoeft....

Maar nergens iets erover dat hij het als mogelijkheid op voorhand al uitsluit?
Volgens mij is dat juist andersom, wil hij het an sich wel proberen, maar vreest dat het tegen gaat vallen.

Dat is goed mogelijk... Maar dat is altijd zo als je iets nieuws uitprobeert.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196918798
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waar lees jij 'dat het compleet indruist tegen zijn grenzen'?

Ik ben het met coolguy eens dat het overduidelijk van zijn partner afkomt en vermoedelijk wat hem betreft niet hoeft....

Maar nergens iets erover dat hij het als mogelijkheid op voorhand al uitsluit?
Volgens mij is dat juist andersom, wil hij het an sich wel proberen, maar vreest dat het tegen gaat vallen.

Dat is goed mogelijk... Maar dat is altijd zo als je iets nieuws uitprobeert.
Ik zou haar uithoren over haar beweegredenen en daar de mijne tegenoverzetten en dan moet maar blijken of je eruit komt.

Je gaat toch niet iets proberen waar je tegen bent.
pi_196918825
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een vreemde verwrongen indruk hebben jongeren toch tegenwoordig van liefde en relaties.
Een “open relatie” moet kunnen, ja toch, stond in de Viva ja toch.
Nee muts, alleen met een onvoorwaardelijke emotionele band met elkaar waar niemand tussenkomt.

Dit is gewoon vreemdgaat met toestemming.
Ja echt kolder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196918839
Dit is zo'n TS die zijn OP alleen maar dropt en de discussies tussen de verschillende meningen volgt :D
pi_196918905
quote:
16s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja echt kolder.
Alles wel in huize flip?
pi_196918946
quote:
9s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Alles wel in huize flip?
Ja natuurlijk. _O_
Open relaties. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196918990
Klinkt niet alsof dit iets voor jou is.
pi_196919172
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waar lees jij 'dat het compleet indruist tegen zijn grenzen'?

Ik ben het met coolguy eens dat het overduidelijk van zijn partner afkomt en vermoedelijk wat hem betreft niet hoeft....

Maar nergens iets erover dat hij het als mogelijkheid op voorhand al uitsluit?
Volgens mij is dat juist andersom, wil hij het an sich wel proberen, maar vreest dat het tegen gaat vallen.

Dat is goed mogelijk... Maar dat is altijd zo als je iets nieuws uitprobeert.
Nou, omdat hij een sterk vermoeden heeft dat hij er niet mee kan dealen, ook vanwege het verschil qua invulling die deze open relatie zou hebben. Om de analogie van de vorige post erbij te pakken:

Compleet tegen je eigen grens in vs. oprechte twijfel:

Jezelf niet zien zitten in de rol als vader vs er niet zeker van zijn of je wel een goede vader zou zijn, wanneer je vriendin het over kinderen heeft.
Jezelf niet zien samenwonen met de persoon in kwestie vs nu of later gaan samenwonen in verband met de onzekere financiele situatie, wanneer je vriendin over samenwonen begint
Bang zijn dat je een open relatie niet trekt vanwege mogelijke jaloezie en de zienswijze van de ander vs. bang zijn dat een open relatie achteraf toch niks blijkt te zijn, wanneer je vriendin een open relatie voorstelt

Bovendien, als TS al in zijn twijfels uitspreekt dat hij bang is voor emotionele schade, heb je toch duidelijk met het eerste te maken.
pi_196919336
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:07 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Nou, omdat hij een sterk vermoeden heeft dat hij er niet mee kan dealen
'er niet mee kan dealen'?
Daarna noem je zelfs 'emotionele schade'?

Dat lees ik nu werkelijk helemaal nergens in de Openingspost?

TS geeft gewoon duidelijk aan wat hij ervan verwacht, maar ook wat voor hem nog vraagtekens zijn, en dat hij 'het moeilijk vind de knoop door te hakken'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196919403
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

'er niet mee kan dealen'?
Daarna noem je zelfs 'emotionele schade'?

Dat lees ik nu werkelijk helemaal nergens in de Openingspost?

TS geeft gewoon duidelijk aan wat hij ervan verwacht, maar ook wat voor hem nog vraagtekens zijn, en dat hij 'het moeilijk vind de knoop door te hakken'.
Het staat letterlijk in de OP:

quote:
5s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:58 schreef helpendehandnodig het volgende:


- ten eerste maak ik mij zorgen om het gevoel dat ik ga krijgen wanneer mijn vriendin bijvoorbeeld seks heeft gehad met een andere man. Ik ben bang voor jaloezie en pijn, emotionele schade aan de relatie misschien wel. Aan de andere kant kan ik cuckold video's best opwindend vinden, maar hoe voelt dat first hand?

- ten tweede de insteek voor ons beide. Mijn vriendin is meer op zoek naar de vrijheid niet het biedt. De mogelijkheid om, als het met iemand klikt, hiermee af te spreken, diepere vriendschappen op te bouwen, eventueel seks te hebben. Hierbij blijft onze relatie haar prioriteit.
Vanuit mijn kant zou het meer om seks gaan met anderen. Ik ben hierbij niet op zoek naar meer betekenisvol contact.


Agree to disagree, maar wanneer dit in je overweging voor een open relatie meespeelt gaat de TS een pijnlijke ervaring tegemoet met zijn vriendin.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:27:01 #43
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196919429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:22 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens denk ik ook dat ze al iemand op het oog heeft, want dit idee komt niet uit de lucht vallen.
Niet helemaal eens met je eerdere post maar dit lijkt mij zeer aannemelijk.

Aan TS zou ik vooral het advies geven eens goed met haar te praten (o.a. over hoe dat dus ingevuld zou worden bij belangrijke momenten). Jouw zorgen aan haar voor te leggen en er ook achter te komen waar deze behoefte bij haar vandaan komt. En gewoon niet doen, als je het zelf niet wil. Als je het wel doet, dan kan je ook rustig beginnen met experimenteren ipv zeggen 'wij hebben nu een open relatie en alles moet kunnen'.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:31:28 #44
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196919493
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:50 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Je kunt beter niet meegaan in een voorstel wat compleet indruist tegen je eigen grenzen en ook nog eens een redelijke impact gaat hebben op de relatiedynamiek. We zouden ook niet een twijfelende TS adviseren om toch maar een kind te nemen of samen te gaan wonen, omdat zijn vriendin het een goed idee vindt. Twijfel in zo'n geval wordt nooit een win-win situatie voor de twijfelende partij.
Dat ligt geheel aan de bron van je twijfels. Lijkt mij heel normaal om daar eerst eens bij na te denken, ipv het abrupt uit te maken, omdat een ander iets wil waar jij over teijfelt.
pi_196920873
Ik zou het niet doen TO, puur op basis van de vele zorgen die je uit in je OP.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 11:30:53 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196921087
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Niet helemaal eens met je eerdere post maar dit lijkt mij zeer aannemelijk.

Aan TS zou ik vooral het advies geven eens goed met haar te praten (o.a. over hoe dat dus ingevuld zou worden bij belangrijke momenten). Jouw zorgen aan haar voor te leggen en er ook achter te komen waar deze behoefte bij haar vandaan komt. En gewoon niet doen, als je het zelf niet wil. Als je het wel doet, dan kan je ook rustig beginnen met experimenteren ipv zeggen 'wij hebben nu een open relatie en alles moet kunnen'.
Ik stel niet dat hij het uit moet maken, ik stel dat de optie 'uit de relatie stappen' hem naar mijn mening minder pijn doet dan mee gaan in wat zijn vriendin wil.

In tegenstelling tot de punten die TS aandraagt, die hij elke keer opnieuw door gaat bij elke nieuwe lover die vriendin van TS opdoet, doet uit de relatie stappen maar 1x pijn.

Maar los daarvan, in mijn optiek (maar wellicht ben ik heel erg ouderwets) kan een relatie waarbij 1 een open relatie wil en de ander niet, niet goed gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 24 december 2020 @ 12:13:32 #47
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_196921812
quote:
12s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:16 schreef VKV het volgende:
Ik zou het niet doen TO, puur op basis van de vele zorgen die je uit in je OP.
Dit.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 24 december 2020 @ 12:37:08 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196922279
We worden vast bedankt.
pi_196922693
Zou wel echt mooi zijn als TS verliefd zou worden op een andere vrouw en per direct zou vertrekken uit de open “relatie” omdat die andere vrouw wel alleen met hem wil zijn.
pi_196922830
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dit ja. Ik ken een aantal mensen die een open relatie hebben en die hebben die wens vanaf dag 1 uitgesproken, die zijn er niet er ineens na 6/7 jaar out of the blue mee aan komen zetten.
Dit, ik denk dat het zeldzaam is dat een open relatie na jaren van een monogame relatie werkt. Of je moet er echt samen met dezelfde insteek naar toe zijn gegroeid dat een andere invulling van de relatie wel iets voor jullie zou kunnen zijn. Dat er duidelijk één van de twee sterk die wens heeft en duidelijk de trekker van het plan is zorgt al voor een bepaalde ongelijkwaardigheid.

Verder: Ik ben wel benieuwd wat TS' zijn vriendin zelf zegt over deze plotselinge wens die zo te lezen hiervoor nooit ter sprake is gekomen. Zelf krijg ik niet de indruk dat TS' zijn vriendin momenteel geen strobreed in de weg legt om een diepere vriendschap op te bouwen (alleen vooralsnog dan excl. seks). Dus ik denk dat zijn vriendin eigenlijk vooral zelf ervaart dat dat mogelijk grensoverschrijdend is en daar nu een vrijkaart voor wil om te voorkomen dat zij 'schuldig' is, want TS heeft immers ingestemd.
pi_196923699
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:16 schreef Chia het volgende:

[..]

Dit, ik denk dat het zeldzaam is dat een open relatie na jaren van een monogame relatie werkt. Of je moet er echt samen met dezelfde insteek naar toe zijn gegroeid dat een andere invulling van de relatie wel iets voor jullie zou kunnen zijn. Dat er duidelijk één van de twee sterk die wens heeft en duidelijk de trekker van het plan is zorgt al voor een bepaalde ongelijkwaardigheid.

Verder: Ik ben wel benieuwd wat TS' zijn vriendin zelf zegt over deze plotselinge wens die zo te lezen hiervoor nooit ter sprake is gekomen. Zelf krijg ik niet de indruk dat TS' zijn vriendin momenteel geen strobreed in de weg legt om een diepere vriendschap op te bouwen (alleen vooralsnog dan excl. seks). Dus ik denk dat zijn vriendin eigenlijk vooral zelf ervaart dat dat mogelijk grensoverschrijdend is en daar nu een vrijkaart voor wil om te voorkomen dat zij 'schuldig' is, want TS heeft immers ingestemd.
TS is allang “gevlogen”
Vakman pur sang
pi_196924913
Misschien eens eerst naar een parenclub gaan. Kijken of je dat aankan. En daarom niet om meteen met andere mensen te gaan vogelen maar eerst eens onder jullie en zien of je met de aandacht om kan.

Trouwens: ze spreekt niet over cuckolding? Jij vindt dat op zich wel opwindend zeg je, maar dat soort relatie lijkt me niet hetgeen waar ze naar op zoek is? Plus je bent geen cuckold als je een deel van een open relatie bent.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196925025
Klinkt alsof ze haar oude schoenen wil behouden totdat ze zekerheid heeft of haar nieuwe vlam ook wat serieus wil. Ik zou geen plan B willen zijn.
pi_196927222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:14 schreef Lenny77 het volgende:
Misschien eens eerst naar een parenclub gaan. Kijken of je dat aankan. En daarom niet om meteen met andere mensen te gaan vogelen maar eerst eens onder jullie en zien of je met de aandacht om kan.

Trouwens: ze spreekt niet over cuckolding? Jij vindt dat op zich wel opwindend zeg je, maar dat soort relatie lijkt me niet hetgeen waar ze naar op zoek is? Plus je bent geen cuckold als je een deel van een open relatie bent.
TS vindt cuckolding opwindend zeg je? Tja... welke vorm trouwens TS? De zachtaardige?

“Cuckolding kent vele variëteiten. Sommige daarvan zijn relatief zachtaardig; er zijn er ook die buitengewoon vergaand zijn. Zo zijn er stellen die hun plezier beleven in een parenclub en feitelijk niet verder gaan dan een eenzijdig soort swingen. Aan de andere kant van het spectrum zijn stellen die zover gaan dat de vrouw volledige controle heeft over haar partner. Het komt voor dat zij in zo'n geval een nieuwe partner heeft gekozen, die feitelijk haar (chronologisch) eerste partner heeft verdrongen. Niet zelden rest de cuckold in een dergelijke relatie de rol van slaaf of huisdier. Het komt voor dat de vrouw kinderen krijgt van haar nieuwe partner.

Het woord is afgeleid van koekoek (cuckoo), die na de bevruchting hun eieren door een andere vogel laten uitbroeden.”
pi_196929164
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:14 schreef Lenny77 het volgende:
Misschien eens eerst naar een parenclub gaan. Kijken of je dat aankan. En daarom niet om meteen met andere mensen te gaan vogelen maar eerst eens onder jullie en zien of je met de aandacht om kan.

Trouwens: ze spreekt niet over cuckolding? Jij vindt dat op zich wel opwindend zeg je, maar dat soort relatie lijkt me niet hetgeen waar ze naar op zoek is? Plus je bent geen cuckold als je een deel van een open relatie bent.
Wat is dat Cuck old dan? Piemels van bejaarden ofzo? :')
Vakman pur sang
pi_196929177
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat is dat Cuck old dan? Piemels van bejaarden ofzo? :')
Zoals jij het schrijft wel ja.
De uitleg van het andere Cuckolding zie je in de vorige post.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196929310
K
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zoals jij het schrijft wel ja.
De uitleg van het andere Cuckolding zie je in de vorige post.
knettergek dus
Van die mannetjes die overal op instemmen en ineens de “slaaf” zijn en zich zwak voelen en zelfmoord plegen.
Tekenen van de teloorgang van de man/vrouw verhouding en de hiermee de maatschappij.
Vakman pur sang
pi_196929640
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
K
[..]

knettergek dus
Van die mannetjes die overal op instemmen en ineens de “slaaf” zijn en zich zwak voelen en zelfmoord plegen.
Tekenen van de teloorgang van de man/vrouw verhouding en de hiermee de maatschappij.
How nee dat is niet waar. Die mannen vinden dat zelf geweldig he!! Een beetje zoals de mannelijke sub.
Als dit tegen iemands wil gebeurt is het geen cuckolding waar de vrouw aan mee doet maar mishandeling.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196929860
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

How nee dat is niet waar. Die mannen vinden dat zelf geweldig he!! Een beetje zoals de mannelijke sub.
Als dit tegen iemands wil gebeurt is het geen cuckolding waar de vrouw aan mee doet maar mishandeling.
Al kan ik dit niet geloven. Heb er geen ervaring mee en het zal wel. Maar je kunt als man toch geen man zijn als een ander je vrouw neukt en zelf een “slaaf” zijn? Dat is toch gewoon diep triest?
Vakman pur sang
pi_196930091
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Al kan ik dit niet geloven. Heb er geen ervaring mee en het zal wel. Maar je kunt als man toch geen man zijn als een ander je vrouw neukt en zelf een “slaaf” zijn? Dat is toch gewoon diep triest?
Ja en toch bestaat het en genieten beide partijen ervan.
Het hoeft je ding natuurlijk niet te zijn ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196930282
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja en toch bestaat het en genieten beide partijen ervan.
Het hoeft je ding natuurlijk niet te zijn ;)
Nou dit is het decennium van de vrouw, dat sowieso. Vrouwen hebben het meer voor het zeggen dan ooit.
Bv op Tinder krijgen vrouwen gem 120x meer reacties dan mannen.
In het hele leven zijn vrouwen momenteel in een goede staat van macht.
Geniet er maar van zolang het duurt. :P
Vakman pur sang
pi_196930316
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou dit is het decennium van de vrouw, dat sowieso. Vrouwen hebben het meer voor het zeggen dan ooit.
Bv op Twitter krijgen vrouwen gem 120x meer reacties dan mannen.
In het hele leven zijn vrouwen momenteel in een goede staat van macht.
Geniet er maar van zolang het duurt. :P
Nou.. ik denk dat je geen enkele man zo ver krijgt om dit te doen als ie er niet zelf achter staat hoor..
En het is ook al veel ouder dan je denkt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196930352
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou.. ik denk dat je geen enkele man zo ver krijgt om dit te doen als ie er niet zelf achter staat hoor..
En het is ook al veel ouder dan je denkt.
Wat vind jij dan persoonlijk?
Vakman pur sang
pi_196930383
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat vind jij dan persoonlijk?
Over cuckolding? Het idee zelf lijkt me wel grappig, zo de volledige controle hebben.
Maar toch zou het niets voor me zijn.. Ik heb teveel respect voor mijn partner om hem in een onderdanige rol te duwen. Mocht hij het toch echt zelf willen dan kan ik misschien wel meegaan in de allersofste versie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196935939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:24 schreef Rupibma het volgende:
Ze zoekt verdieping bij een andere man...

Run.
Je bedoelt 'diepgang' !? :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_196938663
Goede afspraken maken. Bijvoorbeeld.

-Niet vaker dan een bepaald aantal keren met dezelfde persoon afspreken.
-Altijd veilig, ivm soa's.
-Vrienden, familie en eventueel collega's zijn off limit.

Met diepere relaties ontwikkelen met haar 'lovers' nemen jullie een groot risico. Je vergroot de kans dat ze verliefd wordt op een ander en de relatie spaak loopt.
pi_196963690
Ik zou het zelf niet graag willen, zou mijn vriendin het willen dan gun ik het haar best wel, tegelijkertijd zou ik denken "is wat wij hebben niet goed genoeg?" En daar zou ik dan graag over willen praten en aan willen werken.

Een open relatie zou ik niet aangaan en zeker niet als ze ook nog eens diepere vriendschappen wil opbouwen. Ik zou graag mijn vriendin's beste vriend willen zijn en andersom. Genoeg materiaal om jaloezie op te bouwen dunkt me.

Uiteindelijk zou ik ook denken dat ze misschien al iemand op het oog heeft en deze open relatie oppert om niet te hoeven vreemd gaan. Ik heb niet echt behoefte aan seks en intimiteit met een andere vrouw als ik een leuke vriendin heb, dus voor mij zou het uiteindelijk einde verhaal zijn vrees ik.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_196963788
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Al kan ik dit niet geloven. Heb er geen ervaring mee en het zal wel. Maar je kunt als man toch geen man zijn als een ander je vrouw neukt en zelf een “slaaf” zijn? Dat is toch gewoon diep triest?
Het klinkt wel triest en gek ja, maar ergens denk ik dat er veel meer aan ten grondslag ligt dan puur een seksuele 'fantasie', het zou me niet verbazen als de mensen die daarvan houden iets hebben meegemaakt b.v. waardoor ze deze behoefte hebben. Maar goed, geen verstand van en geen ervaring mee.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:15:29 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196963885
Een open relatie kan best, maar dan moet je er wel allebei écht voor open staan. En het helpt als je allebei dezelfde motieven hebt. Mensen die een open relatie willen omdat ze af en toe kunnen seksen met iemand anders snap ik nog enigszins (mits ze het allebei willen), maar de reden waarom je vriendin het wil zou me best nerveus maken. Het komt op mij een beetje over dat ze het wel ziet zitten dat ze mag rond daten. Kijken of ze iemand anders kan vinden, die wellicht beter bij haar past dan jij. Ondertussen heeft ze jou als backup als ze niemand kan vinden die beter is in haar ogen.

Ik zou er dus niet aan beginnen. Als jouw liefde voor haar niet genoeg voor haar is dan mag ze dat gewoon eerlijk toegeven en dan maakt ze het maar uit. Laat je niet gebruiken als een veilige backup.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196967856
Ik denk dat zo'n open relatie een stuk minder stabiliteit en zekerheid biedt. Persoonlijk zou ik het niet aanraden..
Ik ben benieuwd hoe de ouders van uw vriendin reageren op haar idee van een open relatie?
pi_196968161
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:35 schreef Religious7 het volgende:
Ik denk dat zo'n open relatie een stuk minder stabiliteit en zekerheid biedt. Persoonlijk zou ik het niet aanraden..
Ik ben benieuwd hoe de ouders van uw vriendin reageren op haar idee van een open relatie?
Wat hebben haar ouders er mee te maken?
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_196968407
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:55 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Wat hebben haar ouders er mee te maken?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat haar ouders hiervoor staan te springen.. Ooit gehoord van sociale druk?
  zaterdag 26 december 2020 @ 16:17:04 #73
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196968453
Als het alleen een fysiek iets was geweest had ik me geen zorgen gemaakt. Het feit dat ze een semi-relatie wil gaan opbouwen met andere mannen lijkt me wel een aandachtspuntje.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 16:21:28 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196968533
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 16:14 schreef Religious7 het volgende:

[..]

Ik kan me moeilijk voorstellen dat haar ouders hiervoor staan te springen.. Ooit gehoord van sociale druk?
En als die meid niet alles loopt te vertellen aan haar ouders, dan is er van sociale druk helemaal geen sprake.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 26 december 2020 @ 16:40:10 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196968786
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:35 schreef Religious7 het volgende:
Ik denk dat zo'n open relatie een stuk minder stabiliteit en zekerheid biedt. Persoonlijk zou ik het niet aanraden..
Ik ben benieuwd hoe de ouders van uw vriendin reageren op haar idee van een open relatie?
Eigenlijk is het vrijwel hetzelfde als een monogame relatie.
Alles valt en staat met oprecht gevoel voor elkaar, kunnen en willen praten met elkaar en eerlijkheid.

Mits beide willen kan ik het wel aanraden.
Maar die mits is belangrijk. En die lijkt bij de ts te ontbreken.

De vraag hierom lijkt een beetje een bom te zijn geweest voor de ts.
Het is dus nu vooral tijd om eerst de onderlinge band te bevestigen.
Voor de ts, vraag daar gewoon om. Zeg dat dit je nogal verast heeft en dat je je er even onzeker door voelt.
Dat je tijd nodig hebt, maar open staat om te praten over het hoe en waarom. Maar dat je het vooral nodig hebt nu dat jullie band bevestigt wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_196969032
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:11 schreef Sangha het volgende:

[..]

Het klinkt wel triest en gek ja, maar ergens denk ik dat er veel meer aan ten grondslag ligt dan puur een seksuele 'fantasie', het zou me niet verbazen als de mensen die daarvan houden iets hebben meegemaakt b.v. waardoor ze deze behoefte hebben. Maar goed, geen verstand van en geen ervaring mee.
Iedereen heeft dingen meegemaakt, waardoor ze behoeften hebben, of je ze nou raar vindt of niet. Dat geldt voor alles.
pi_196969126
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja en toch bestaat het en genieten beide partijen ervan.
Het hoeft je ding natuurlijk niet te zijn ;)
Op Tinder zijn zat stelletjes die een man zoeken om de vrouw te ballen zonder dat de man erbij is. _O-
pi_196970495
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 16:14 schreef Religious7 het volgende:

[..]

Ik kan me moeilijk voorstellen dat haar ouders hiervoor staan te springen.. Ooit gehoord van sociale druk?
Mijn ouders weten niet met wie ik de lakens deel hoor :o
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_196970559
Maargoed even om topic. Wat hier al meermaals is gezegd, het lijkt er op dat er niet enkel seks wordt gezocht. Zoekt ze niet meer iets polyamoreus?
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_196970958
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 18:30 schreef Avianflu het volgende:
Maargoed even om topic. Wat hier al meermaals is gezegd, het lijkt er op dat er niet enkel seks wordt gezocht. Zoekt ze niet meer iets polyamoreus?
Ze zoekt gewoon naar spanning, begeerte en 'the first time we met' gevoelens. Met andere woorden er komt geen einde aan als nieuwigheid of meerdere 'liefdes' de drijfveer is, dus ik hoop wel dat ts dit begrijpt.

En daarbij hoop ik ook voor ts dat hij bovengemiddeld aantrekkelijk is.. Elke vrouw kan elke dag een nieuwe man vinden voor seks, een gemiddelde man niet...

Als ik ts was zou ik eens heel goed achter mijn oren krabben voor hij deze optie ziet als vruchtbaar, zo spannend en bevredigend is het niet om een andere vrouw te neuken dan je vriendin, een aantal keer gedaan en nog nooit zo teleurgesteld geweest.

En mocht het voor zijn vriendin wel een grote hit zijn, dan zou ik maken dat hij wegkomt.
pi_196970990
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 19:00 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Ze zoekt gewoon naar spanning, begeerte en 'the first time we met' gevoelens. Met andere woorden er komt geen einde aan als nieuwigheid of meerdere 'liefdes' de drijfveer is, dus ik hoop wel dat ts dit begrijpt.

En daarbij hoop ik ook voor ts dat hij bovengemiddeld aantrekkelijk is.. Elke vrouw kan elke dag een nieuwe man vinden voor seks, een gemiddelde man niet...

Als ik ts was zou ik eens heel goed achter mijn oren krabben voor hij deze optie ziet als vruchtbaar, zo spannend en bevredigend is het niet om een andere vrouw te neuken dan je vriendin, een aantal keer gedaan en nog nooit zo teleurgesteld geweest.

En mocht het voor zijn vriendin wel een grote hit zijn, dan zou ik maken dat hij wegkomt.
Ja Mss heb je gelijk. Punt is in ieder geval zoekt ze niet alleen seks, denk ik.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_196971290
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 19:02 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ja Mss heb je gelijk. Punt is in ieder geval zoekt ze niet alleen seks, denk ik.
Dat baart mij dan ook de grootste zorgen, niet het punt dat ze seks wil met andere mannen en/of vrouwen, die gevoelens of fantasieën hebben we allemaal in meer of mindere mate.

De vraag is meer waarom één partner niet voldoende zou zijn als het gaat om liefde en diepgang? Die vraag zou ik dan ook eens stellen als ik ts was. De seks wordt altijd minder geil en spannend als in het begin van de relatie, zo ook de frequentie, dat hoort erbij, maar de liefde, genegenheid en intimiteit hoeven dat niet te zijn, en als dat niet voldoende is voor haar dan lijkt het mij een serieuze reden om de relatie eens te onderzoeken.

Zij is in ieder geval al bereidt om al haar gevoelens en lusten met anderen te delen, en dan moet de partner wel heel erg meegaand zijn, of compleet ontdaan te zijn van welke gevoelens dan ook om hier in mee te gaan. Lijkt mij.
pi_196982788
quote:
5s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:58 schreef helpendehandnodig het volgende:
Hi iedereen,

Hierbij mijn eerste post. Sinds kort zijn mijn vriendin en ik aan het denken over het hebben van een open relatie. Wij zijn inmiddels sinds 2014 samen, als een gewone monogame relatie. Het initiatief voor een open relatie is vanuit mijn vriendin gekomen en hierdoor overweeg ik het ook. We communiceren goed met elkaar en zijn er ook helemaal open over naar elkaar.

Er zijn echter enkele dingen waardoor ik het moeilijk vind de knoop door te hakken.

- ten eerste maak ik mij zorgen om het gevoel dat ik ga krijgen wanneer mijn vriendin bijvoorbeeld seks heeft gehad met een andere man. Ik ben bang voor jaloezie en pijn, emotionele schade aan de relatie misschien wel. Aan de andere kant kan ik cuckold video's best opwindend vinden, maar hoe voelt dat first hand?

- ten tweede de insteek voor ons beide. Mijn vriendin is meer op zoek naar de vrijheid niet het biedt. De mogelijkheid om, als het met iemand klikt, hiermee af te spreken, diepere vriendschappen op te bouwen, eventueel seks te hebben. Hierbij blijft onze relatie haar prioriteit.
Vanuit mijn kant zou het meer om seks gaan met anderen. Ik ben hierbij niet op zoek naar meer betekenisvol contact.

- ten derde ben ik bang dat compensatie ga zoeken voor het gevoel dat ik heb beschreven bij het eerste punt. Dat wanneer mijn vriendin seks heeft gehad met iemand anders, dat ik hierdoor de druk voel om ook met iemand seks te gaan hebben omdat dat het makkelijker zou maken ermee om te gaan.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een open relatie, en tips hebben?

Groetjes!
Had ze al eerder in jullie relatie aan gegeven polyamoreus te zijn? Beetje late mosterd na de maaltijd zo.

Hoop dat het geen Last Xmas verhaal voor jou wordt, deze Kerst.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 27 december 2020 @ 10:57:05 #84
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196983175
Drive by TS.. slotje plz.

Zonde van de tijd en serverruimte :W
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 11:08:33 #85
441859 crew  Lenny77
pi_196983470
quote:
13s.gif Op zondag 27 december 2020 10:57 schreef K.loon het volgende:
Drive by TS.. slotje plz.

Zonde van de tijd en serverruimte :W
Ja zo kan je het bekijken.
Maar langs de andere kant hebben we nu ook onder elkaar zitten kletsen, is toch ook leuk!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 27 december 2020 @ 11:38:34 #86
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196984570
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 11:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja zo kan je het bekijken.
Maar langs de andere kant hebben we nu ook onder elkaar zitten kletsen, is toch ook leuk!
Bijzondere redenering; als we offtopic gaan wordt 'ie wél dichtgegooid, wat is het verschil? het zijn allemaal lettertjes, en het is allemaal even nutteloos want we geven advies aan iemand die het helemaal niet leest.
TS heeft tot post #29 gelezen en besloten om nergens op te reageren en de boel te negeren, is niet eens meer online geweest.

Maar ok, ik ben niet blauw, ik bepaal niet ^O^
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  Moderator zondag 27 december 2020 @ 11:49:58 #87
441859 crew  Lenny77
pi_196984950
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 11:38 schreef K.loon het volgende:

[..]

Bijzondere redenering; als we offtopic gaan wordt 'ie wél dichtgegooid, wat is het verschil? het zijn allemaal lettertjes, en het is allemaal even nutteloos want we geven advies aan iemand die het helemaal niet leest.
TS heeft tot post #29 gelezen en besloten om nergens op te reageren en de boel te negeren, is niet eens meer online geweest.

Maar ok, ik ben niet blauw, ik bepaal niet ^O^
Bwah, dat offtopic gaan en sluiten valt bij mij ook wel mee, het hangt er vanaf op welke manier iets offtopic gaat. Maar dit topic ging niet offtopic.
We hebben toch vaak van die weglopers? Je weet het niet op voorhand wat een TS gaat doen. En het blijft idd vervelend. Langs de andere kant weet je ook niet wat er daar nu thuis gaande is? Wie weet is het knallende ruzie geworden is zit TS nu in een acute verhuis?

Maar ok, nu gaan we wel offtopic :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196985180
Mwah, het is natuurlijk wel confronterend om hier te lezen wat hij waarschijnlijk al wel wist.
Het zou bij mij ook even moeten bezinken, misschien komt hij nog terug.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  zondag 27 december 2020 @ 12:43:34 #89
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196986469
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 11:58 schreef Avianflu het volgende:
Mwah, het is natuurlijk wel confronterend om hier te lezen wat hij waarschijnlijk al wel wist.
Het zou bij mij ook even moeten bezinken, misschien komt hij nog terug.
Ja, het was natuurlijk ook wel een redelijke open deur die TS intrapte.. maar idd, Lenny kan ook een punt hebben; wellicht heeft TS inmiddels een crisisje thuis en even wat andere prioriteiten ;)
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')