abonnement Unibet Coolblue
pi_196897011
Ik heb een operatie gehad voor een nauw voorhuid en toen heeft mijn huisarts mijn toompje afgesneden. Daarna een paar weken hersteld tot het is genezen.

Nu kan ik echter nog steeds niet mijn voorhuid naar beneden krijgen. Wat gek is, want tijdens de operatie zag ik mijn eikel helemaal ontbloot na het afsnijden van het toompje.

Ik zou weer terug moeten naar de dokter, maar ik ben eerlijk gezegd behoorlijk getraumatiseerd door de operatie. Het was behoorlijk heftig om mee te maken. (ik bespaar de details...)

Ondertussen is mijn huisarts vervangen door een nieuwe arts. Met haar heb ik hierover gepraat en ze zei al dat ze zelf niet dat soort ingrepen doet maar naar een uroloog doorverwijst.

Heeft iemand eerder meegemaakt dat het toompje na een operatie nog steeds te kort is? Lijkt me heel vreemd, dan moet het toompje weer zijn teruggegroeid.

En door de traumatische ervaring ga ik het liefst onder narcose bij de volgende operatie, maar ik las op internet dat ze dit alleen bij kinderen doen. Weet iemand of dit soort uitzonderingen worden gemaakt?
  woensdag 23 december 2020 @ 08:38:05 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196897177
Sowieso dapper dat je zoiets door een huisarts hebt laten doen!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 23 december 2020 @ 09:07:12 #3
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_196897415
Tweede keer het mes erin! _O- :') :D
pi_196897417
quote:
11s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:38 schreef Tyr80 het volgende:
Sowieso dapper dat je zoiets door een huisarts hebt laten doen!
Het was onverwachts. Ik vertelde over mijn nauwe voorhuid en toen zei de huisarts laten we even kijken.

Toen probeerde hij eerst m'n huid naar achter te schuiven en dat deed pijn. Ik trapte hem bijna in z'n gezicht.

Daarna stak hij er gelijk een naald in en ging aan het werk. Ik was niet voorbereid op de behandeling en werd misselijk en duizelig.
  woensdag 23 december 2020 @ 09:13:00 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196897490
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:07 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Het was onverwachts. Ik vertelde over mijn nauwe voorhuid en toen zei de huisarts laten we even kijken.

Toen probeerde hij eerst m'n huid naar achter te schuiven en dat deed pijn. Ik trapte hem bijna in z'n gezicht.

Daarna stak hij er gelijk een naald in en ging aan het werk. Ik was niet voorbereid op de behandeling en werd misselijk en duizelig.
Dat is gewoon even tijdens het spreekuur gedaan of wat? :{
pi_196897506
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat is gewoon even tijdens het spreekuur gedaan of wat? :{
Ja
pi_196897600
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:07 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Het was onverwachts. Ik vertelde over mijn nauwe voorhuid en toen zei de huisarts laten we even kijken.

Toen probeerde hij eerst m'n huid naar achter te schuiven en dat deed pijn. Ik trapte hem bijna in z'n gezicht.

Daarna stak hij er gelijk een naald in en ging aan het werk. Ik was niet voorbereid op de behandeling en werd misselijk en duizelig.
Was dit bij een huisarts of een illegale arts uit Afghanistan?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196897675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:21 schreef dimmak het volgende:

[..]

Was dit bij een huisarts of een illegale arts uit Afghanistan?
HUISARTS
pi_196897781
Er zijn huisartsen die hier de juiste opleidingen voor hebben gevolgd, dus dat is verder niet uitzonderlijk. Niet elke huisarts kan dit goed. Je kan altijd vragen om narcose omdat je een trauma hebt, dat heb ik met een andere operatie ook gedaan en dat was geen enkel probleem.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196897833
Misschien is het helemaal niet zo gek om doorverwezen te worden naar die uroloog om er eens naar te laten kijken en te bespreken wat nu een zinvolle behandeling zou zijn.

Het is niet gebruikelijk dat ze gelijk zonder overleg en instemming van jou het mes erin zetten hoor, dat is echt kwalijk geweest van de vorige huisarts.
  woensdag 23 december 2020 @ 09:47:15 #11
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_196897909
Dat wordt een besnijdenis.
soooo, da's mooi!
pi_196898207
Zo dan. Dit had ik dus echt niet toevertrouwd aan mijn huisarts he. In geen 100.000 jaar niet.
pi_196899156
Door een huisarts? :o :o
Neem het advies aan van je nieuwe husarts en ga idd naar die uroloog!
Jezus... wat is dat voor huisarts man...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196899276
Hij begon zonder uitgesproken toestemming te snijden!? Ik had hem dan echt in zijn gezicht getrapt, denk ik.
pi_196899356
Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij hebben ze een halve besnijdenis gedaan (voorhuid is niet helemaal weg, alleen het bovenste stuk). Kan het zeker aanraden.

Heb het in het ziekenhuis laten doen. Je kan gewoon aangeven dat je onder volledige narcose wil. Ze wouden mij initieel plaatselijke verdoving geven (ruggenprik denk ik) maar toen ik als argument gaf dat ik er absoluut niet bewust bij wou zijn wanneer ze in mijn leuter gingen snijden hadden ze daar wel begrip voor :p

Eerste keer wc na de operatie was wel even schrikken, als je daar slecht tegen kan, ga zitten :p
pi_196901505
De huisarts bleek in verleden als vrijwilliger in arme landen medische hulp te bieden. Wellicht had dat iets te maken met zijn aanpak.

Ik zal inderdaad maar langs de uroloog moeten. Valt een zo'n behandeling onder eigen risico?
pi_196901553
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:33 schreef Beepboop het volgende:
Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij hebben ze een halve besnijdenis gedaan (voorhuid is niet helemaal weg, alleen het bovenste stuk). Kan het zeker aanraden.

Heb het in het ziekenhuis laten doen. Je kan gewoon aangeven dat je onder volledige narcose wil. Ze wouden mij initieel plaatselijke verdoving geven (ruggenprik denk ik) maar toen ik als argument gaf dat ik er absoluut niet bewust bij wou zijn wanneer ze in mijn leuter gingen snijden hadden ze daar wel begrip voor :p

Eerste keer wc na de operatie was wel even schrikken, als je daar slecht tegen kan, ga zitten :p
Goed idee, lijkt me alsnog wel fijn om een deel voorhuid te behouden.

Ik kan goed tegen pijn, bloed en dat soort dingen. Heb ook eens mijn eigen wenkbrauw genaaid na een straatgevecht. Maar die operatie wil ik echt niet nog eens meemaken.
pi_196901863
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 13:36 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Goed idee, lijkt me alsnog wel fijn om een deel voorhuid te behouden.

Ik kan goed tegen pijn, bloed en dat soort dingen. Heb ook eens mijn eigen wenkbrauw genaaid na een straatgevecht. Maar die operatie wil ik echt niet nog eens meemaken.
Ik weet niet of het heel veel uitmaakt of er een stukje overblijft of niet. Wat ik wel weet is dat seks 1000 keer beter wordt als je van dat probleem af bent.

Zo'n ingreep doet in principe niet heel veel pijn(erna dan, ik was knock out tijdens de operatie) , het is de eerste paar weken alleen wat ongemakkelijk omdat er (zelf oplossende) hechtingen in zitten. Ik werd vooral een beetje licht in m'n hoofd van het verse slagveld en de hechtingen toen ik de eerste keer keek :p maar dat trekt vrij vlot weer bij.

Ik weet niet of je eigen risico eraan gaat, mogelijk wel. Je hebt wel een verwijzing van een huisarts nodig dat het een medische oorzaak heeft (en dat is dit wel). Anders gaan ze er vanuit dat je het voor een geloofsovertuiging doet en dan mag je de volle mep betalen.
pi_196901935
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 13:50 schreef Beepboop het volgende:

[..]

Ik weet niet of het heel veel uitmaakt of er een stukje overblijft of niet. Wat ik wel weet is dat seks 1000 keer beter wordt als je van dat probleem af bent.

Zo'n ingreep doet in principe niet heel veel pijn, het is de eerste paar weken alleen wat ongemakkelijk omdat er (zelf oplossende) hechtingen in zitten. Ik werd vooral een beetje licht in m'n hoofd van het verse slagveld en de hechtingen toen ik de eerste keer keek :p maar dat trekt vrij vlot weer bij.

Ik weet niet of je eigen risico eraan gaat, mogelijk wel. Je hebt wel een verwijzing van een huisarts nodig dat het een medische oorzaak heeft (en dat is dit wel). Anders gaan ze er vanuit dat je het voor een geloofsovertuiging doet en dan mag je de volle mep betalen.
Ik denk met wat huid is wel beter, uiteindelijk is besnijden niet natuurlijk. Die huid heeft toch een functie.

Geloofsovertuiging zeker niet. Het liefst houd ik me huid, maar me pik verkeerd echt niet in gezonde staat.
pi_196901969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:33 schreef Beepboop het volgende:
Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij hebben ze een halve besnijdenis gedaan (voorhuid is niet helemaal weg, alleen het bovenste stuk). Kan het zeker aanraden.

Heb het in het ziekenhuis laten doen. Je kan gewoon aangeven dat je onder volledige narcose wil. Ze wouden mij initieel plaatselijke verdoving geven (ruggenprik denk ik) maar toen ik als argument gaf dat ik er absoluut niet bewust bij wou zijn wanneer ze in mijn leuter gingen snijden hadden ze daar wel begrip voor :p

Eerste keer wc na de operatie was wel even schrikken, als je daar slecht tegen kan, ga zitten :p
Ging de uroloog bij intake gesprek al dingen doen of niet?
pi_196902206
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 13:55 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Ging de uroloog bij intake gesprek al dingen doen of niet?
Nee, alleen kijken. Daarna bespreken ze met je wat er mogelijk is. Misschien is het verder aanpassen van het toompje genoeg om je probleem op te lossen, daar heb ik geen verstand van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')