abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 januari 2021 @ 00:17:33 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_197643930
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:20 schreef 111210 het volgende:

[..]

Eens, tijdje terug tomb raider werkend gekregen, snap niet dat ik me uren kon vermaken door naar die paar pixels te kijken, in mijn beleving zag het er namelijk heel realistisch uit :D
ouder crt scherm gebruiken werkt
  dinsdag 26 januari 2021 @ 00:21:00 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_197643956
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Haha ja dit dus.
Ik heb dat ook wel eens met games van vroeger. Al heb ik nu helaas dan geen laptop met disc reader meer.
Maar als ik dan eens terug kijk naar games van vroeger dan denk ik echt van hoe in vredesnaam speelde ik dat?

Beetje zoals ik nu naar Minecraft kijk. Hoe in vredesnaam spelen mensen een game met zulke slechte graphics en mogelijkheden?

Ik speel nu vooral op mijn PS4.En de oude nostalgie komt best wel eens terug, maar na een paar minuten ben ik er wel klaar mee.
Gaat het je geld kosten TS dan zou ik het je echt afraden. Koop dan gewoon een nieuwere versie van de game waar het om gaat.
ts mag straks na corona wel naar mijn museum 400 oudjes draaien er. staat vast wat tussen die de games kan draaien ;) kost het alleen een kaartje
pi_197643994
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 00:21 schreef T42 het volgende:

[..]

ts mag straks na corona wel naar mijn museum 400 oudjes draaien er. staat vast wat tussen die de games kan draaien ;) kost het alleen een kaartje
Volgens mij heb ik de hele virtuele rondleiding door Nostalgia Nerd gezien op YouTube ;)
Mooi spul staat daar.

Als jullie in de buurt zaten zou ik er wss iedere dag rondlopen :+

Een deel heb ik hier ook nog, P2000 / Tulip Compact 2 en de bekende home computers :P
Maar vooral Sinclair. Hieronder een kleine greep uit de collectie.



8-bit guy niet in de buurt laten komen, anders gaat hij ze retro brighten :P

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-01-2021 00:35:21 ]
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:30:15 #29
53151 T42
Pinball Wizard
pi_197661812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 00:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik de hele virtuele rondleiding door Nostalgia Nerd gezien op YouTube ;)
Mooi spul staat daar.

Als jullie in de buurt zaten zou ik er wss iedere dag rondlopen :+

Een deel heb ik hier ook nog, P2000 / Tulip Compact 2 en de bekende home computers :P
Maar vooral Sinclair. Hieronder een kleine greep uit de collectie.

[ afbeelding ]

8-bit guy niet in de buurt laten komen, anders gaat hij ze retro brighten :P
En security bits met dremel slopen inc pc
pi_197753863
Ubuntu.

Serieus, ik speel regelmatig oude games (lingo toen een vriend hier was, shogo mobile armor division, en meer) die niet meer werken in windows (en de linux versie van shogo ook echt niet meer op moderne linux), maar die het prima en met (bijna) geen moeite doen met wine ;)
#WeesGeenWhales
pi_197756518
Vorige week deze PC gebouwd.
Nieuwe Evercase uit de UK gekocht en daar oude hardware in geplaatst.

Alles van eind 80's tot het prille begin van de 00's draait hier zo'n beetje op.

Er zit geen mechanische harde schijf meer in, ik gebruik CF kaartjes.
Voordeel is dat je er ook zo even een back-up van kan draaien in een andere PC.

De SoundBlaster AWE32 (die lange ISA kaart links) heb ik in 1997 nog nieuw gekocht voor een godsvermogen :+
Heeft 20 jaar in een doos gezeten, draait nog als vanouds.







Specs (zijn nog wat aangepast sinds de foto's zijn gemaakt):
- Asus P2B
- Intel PIII 500
- 3x 256MB SD-RAM
- nVidia Geforce MX400 AGP 64MB (is een prima match voor dit systeem)
- SoundBlaster AWE32 PnP
- 3Com 905c NIC
- Philips 40 speed CD-Rom
- 1.44MB 3.5 inch diskdrive
- NEC Zipdrive 100MB (intern) -> getest, kon een disk van 23 jaar geleden probleemloos lezen
- 2x CF2IDE converters van AliExpress
- 1x 2GB Transcend Industial CF-card
- 1x 16GB SanDisk CF-card
pi_197756554
Als je geen zin hebt om met oude hardware aan de slag te gaan kun je ook eens op https://www.gog.com/games?sort=popularity&page=2 kijken. Veel oude titels staan daar te vinden en zijn reeds geoptimaliseerd voor gebruik onder Windows 10. Je zal niet alles vinden maar veel bekendere titels staan er wel.

Dosbox heeft ook een update gehad dat het veel makkelijker maakt om games te draaien. Dosbox Pure.

Zelf gebruik ik Launchbox (BigBox)met RetroArch. Dat vereist wel wat configuratie maar kan zo ongeveer elk systeem emuleren tot aan de PS3.

Heb ook een poosje een mini pc gehad, een Athlon X2 met Windows XP, om oude games op CD te draaien, maar vond dat toch de omslachtig. Kocht ook kratten vol met oude spellen voor de pc voor bijna niks bij kringloopwinkels. Had denk 800 oude spellen in fysieke toestand _O-

[ Bericht 34% gewijzigd door Elan op 01-02-2021 01:23:47 ]
blablablabla
pi_197756612
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 01:16 schreef Elan het volgende:
Als je geen zin hebt om met oude hardware aan de slag te gaan kun je ook eens op https://www.gog.com/games?sort=popularity&page=2 kijken. Veel oude titels staan daar te vinden en zijn reeds geoptimaliseerd voor gebruik onder Windows 10. Je zal niet alles vinden maar veel bekendere titels staan er wel.

Dosbox heeft ook een update gehad dat het veel makkelijker maakt om games te draaien. Dosbox Pure.

Zelf gebruik ik Launchbox (BigBox)met RetroArch. Dat vereist wel wat configuratie maar kan zo ongeveer elk systeem emuleren tot aan de PS3.

Heb ook een poosje een mini pc gehad, een Athlon X2 met Windows XP, om oude games op CD te draaien, maar vond dat toch de omslachtig. Kocht ook kratten vol met oude spellen voor de pc voor bijna niks bij kringloopwinkels. Had denk 800 oude spellen in fysieke toestand _O-
Haha, mooi man! Jammer dat de kringloopwinkels dicht zijn, krijg spontaan zin om er morgen heen te gaan...

Ik draai PCem voor het nog oudere spul, kan ook PC-XT emuleren :)

Daar heb ik deze Ryzen 5600X voor :P

De bigtower staat nu op de grond, de monitor op de P3 machine.
Het is nu alleen nog zaak om een KVM-switch te regelen zodat ik niet de hele tijd stekkers hoef om te zetten.

pi_197762799
Kan ook nog wel op een Raspberry Pi.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_197762967
Nostalgie! 0+

Misschien een handig linkje voor VM's: https://www.guru99.com/best-virtual-machine-software.html

Zelf heb ik nog een aantal oude desktops, gewoon voor de fun die Win3.11, Win98 en XP draaien... kan ik tenminste weer schelden op m'n pc dat ie zo traag als stront is als ik Unreal Tournament Goty aan't spelen ben! :P
Just say hi!
pi_198172143
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is prima dat ze legacy achter zich laten, je moet ook vooruit kijken.

En genoeg opties om het op te lossen.
Volgens mij draait best veel software in de industrie nog op oude OS'en, als ik het me goed kan herinneren draait bijv. de CNC laser bij ons op het werk nog op XP. En bij DAF draaide ergens rond 2010 nog software, die oorspronkelijk door Ford in de jaren '80 ontwikkeld was om onderdeelnummers op te zoeken. De interface was zo ouderwets dat bijv. een muis niet ondersteund werd. Alles moest met toetsencombinaties gedaan worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')