abonnement Unibet Coolblue
pi_196890113
Welkom in het One Piece topic op FOK!

Wat is One Piece?
One Piece is een beroemde mangaserie geschreven en geïllustreerd door Eiichiro Oda, waarin we de avonturen van Luffy en de Straw Hat Pirates volgen. De manga is sinds juli 1997 in Shueisha's Weekly Shōnen Jump magazine te lezen.

Verhaal
Gol D. Roger stond bekend als de "Pirate King", de sterkste en meest beruchte piraat die op de Grand Line heeft gevaren. Met zijn laatste woorden tijdens zijn executie sprak hij over het bestaan van de grootste schat ter wereld, de One Piece. Deze onthulling startte de Grand Age of Pirates, piraten die ervan droomden de One Piece te vinden om rijkdom en roem te vergaren, en mogelijk de titel van de nieuwe "Pirate King".

Monkey D. Luffy is een 17-jarige jongen die droomt om Pirate King te worden. In plaats van een gewetenloze piraat te zijn die schepen en dorpen voor de lol plundert, heeft Luffy meer een romantischer idee bij het piraat zijn. In de voetsporen van zijn jeugdheld Shanks reist Luffy en over de zeeën, beleeft avonturen, vindt nieuwe crew en vrienden en vecht tegen sterke vijanden. Zijn droom? De One Piece vinden en daardoor de nieuwe Pirate King worden.

Setting
In de wereld van One Piece zijn er vechtersbazen die domweg erg sterk zijn, maar veel van de beruchtere piraten en marine-leiders hebben speciale krachten. Zo is er Haki, een verzamelnaam voor allerlei technieken. Zo zijn er Haki die een zesde zintuig geven, de nabije toekomst kunnen voorzien, een pantser over het lichaam maakt of zelfs groepen mensen bewusteloos laten vallen zonder maar een vinger uit te steken.

Een andere belangrijke bron van speciale krachten zijn zogenaamde Devil Fruits. Zo’n vrucht kan de gebruiker een bizarre krachten geven die op veel manieren kan worden gebruikt. De kracht die de eigenaar krijgt is afhankelijk van het soort Fruit. Devil Fruits kunnen worden ingedeeld in drie verschillende categorieën: Paramecia (superkrachten), Logia (beheersing over de natuurlijke elementen zoals ijs, water, rook) en Zoan (dieren). Met slechts één opmerkelijke uitzondering kan een persoon slechts de krachten van één Devil Fruit verwerven en overleven.

Strawhat Crew
Monkey D. Luffy
Zoro
Usop
Sanji
Nami
Tony Tony Chopper
Franky
Nico Robin
Brook
Jinbe

Media
Manga #1000 staat op uitkomen, deze wordt 3 januari 2021 verwacht. De anime loopt wat achter, daar wordt aflevering 957 op 10 januari 2021 verwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pheno op 22-12-2020 21:18:38 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_196890196
Met de dingen die in 999 zijn onthuld ben ik zo benieuwd. Kaido, Big Mom, alles *O*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 22 december 2020 @ 21:13:46 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196890676
Heb ik Luffy vs Katakuri meerdere malen gekeken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196891129
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:13 schreef Mikeytt het volgende:
Heb ik Luffy vs Katakuri meerdere malen gekeken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb ik met Marineford, blijft een turning point die ik af en toe gewoon weer wil zien. En ik blijf me afvragen wat Shanks allemaal kan, als hij 'even' de oorlog stopt door er te zijn en zelfs een beest als Kaido kan overtuigen niet naar Marineford te komen. Maar Oda heeft toevallig deze week gemeld dat Shanks weer in the picture komt in 2021. Ben benieuwd, we hebben hem al een tijd niet meer gezien.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_197000155
Na 1000 nu gelezen te hebben: 2021 gaat goed beginnen O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:23:40 #6
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_197231371
Welke van de arcs moet ik zeker doorlezen/terugkijken om te weten waar ze mee bezig zijn zonder eerst een (half) jaar bezig te zijn om de boel te kunnen volgen?
pi_197233941
Dan zou ik meteen naar de Zou Arc gaan. Daarna komt de Whole Cake Arc en de huidige Wano Arc. Zonder Zou en Whole Cake heb je geen idee wie de personages in Wano zijn, vandaar toch drie flinke arcs.

Tussen die twee laatste zit wat filler, de Levely Arc, zes hoofdstukken, je kunt het meepakken, maar je gaat personages van voorbije hoofdstukken tegenkomen.

Het enige wat je vooraf moet weten is wat polglyphs zijn: stenen waarop de route naar Raftel staat in een oude taal. Raftel is het eiland die je zou moeten bereiken om de One Piece te bereiken.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')