abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 december 2020 @ 20:14:22 #1
367000 roos94
pi_196889016
Mijn vriend klaagt al zeker 6 weken dagelijks pijn in zijn buik, dunne ontlasting, krampen etc

Ik ben zo hypochonder als de tering en ik ben meteen bang dat het darmkanker ofzo is. Maar hij wil niet naar de dokter want dat haat hij.

Hoe krijg je zo iemand toch overtuigd?
pi_196889093
Niet, als hij niet wil wil hij niet. Ik ben dan trouwens wel zo van 'als je er geen hulp voor wil zoeken dan wil ik je er ook niet meer over horen klagen'.
pi_196889260
Niet. Zijn gezondheid, zijn keuze.
Er vanuitgaande dat hij wilsbekwaam is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196889342
Ga zelf maar eens omdat je zo dwingend bent
pi_196889423
Zeggen dat ie z'n bek moet houden of anders naar de dokter moet. Je gaat toch niet weken lang dat gejammer aanhoren?
pi_196890760
Hier hielp doorzeuren en kwaad worden. Klachten waren duizelig en intens wit gezicht. Zo wit dat het zelfs mannelijke collega's opviel die er wat van zeiden.
Toen ging ie eindelijk. Moest ook bloedprikken. Zelfde dag nog naar SEH verwezen. Ik dacht minstens leukemie ofzo, bleek zware bloedarmoede. Ijzerinfuus en boel onderzoek: oorzaak bloedende aambeien. Had ie al 6 mnd en nooit gezegd :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 22 december 2020 @ 22:19:55 #7
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_196892352
Lastig.
In mijn geval is mijn vriend de hypochonder dus die gaat wel snel.

Bang maken helpt niet? Dus symptomen van darmkanker opsommen?

Hij kan wel uitdrogen als hij zolang aan de schijt is.
To BG or not to BG!
pi_196893597
Waarom wil hij niet gaan dan? Het is angst, maar angst voor wat?

Ik ga nu aannames maken:

Hij is bang dat hij een dodelijke ziekte heeft of dat het erger gaat worden. Twee opties dus.
Uiteindelijk gaat hij toch naar de dokter op het moment dat het ondraagelijk wordt. Beter is het om nu naar de dokter te gaan. Een grote kans dat het niets ernstig is en een grote kans dat er een genezing is van zijn kwaal, zodat hij geen krampen heeft en rustig kan slapen. En beter nu dan “ te laat” dus hoe kun je hem overtuigen?
Hij moet eerst accepteren dat hij dood kan gaan en iedereen dood kan gaan. En daarna naar de arts gaan en kijken wat zijn kwaal is. Mocht hij dood gaan dan heeft hij het geaccepteerd, maar de arts kan wel pijnstillers en medicijnen geven om zijn lijden en pijn te verlichten.( maar mij lijkt het bijna onmogelijk dat het zo een zware ziekte zal zijn, maar goed) Dan kan alles nog meevallen. Als de dokter hem gewoon onderzoekt en ziet van het was maar een klein kwaaltje dan kan het alleen nog maar meevallen. Dan zal hij zo opgelucht zijn en blij zijn en genezen zijn. Als hij niet naar de dokter gaat zal hij alleen maar zorgen maken en angsten hebben van zijn eigen illusies plus daarbovenop ook nog de pijn.

Dit is de allerergste optie:
1. De situatie nu. Dus of je gaat nu zorgen maken angsten hebben en pijn lijden aan je illusies.

Dan komt de 2e optie die minder erg is:
2. Of je gaat straks minder pijn lijden,maar wel angsten en zorgen hebben [/b] maar dan gegrond aan de realiteit. Maar je hebt dan geen pijn of minder pijn.

3e optie:
Of je gaat straks helmaal blij van de dokter terugkomen zonder pijn angst en zorgen en volledig genezen.

Welke optie kies je. En dan bijna elke redenering met wat hij komt is dus een illusie en dus onnodig. Want je bent niet naar de dokter geweest.

In ieder geval veel sterkte ^O^
pi_196898296
Het kan zoveel zijn... van een voedselsintollerantie, darmontsteking, IBS, Crohn of Colitis ulcerosa, diverticulitis, ... tem darmkanker (die dan al een hele tijd aan het groeien is eer je daar last van krijgt plus vaker heb je dan ook bloed in de stoelgang).
Het punt is dat je iemand niet kan dwingen om naar een dokter te gaan.
Is hij voor de rest bleker? Erg moe? Koorts? Is de pijn er maar op bepaalde momenten? Na een type voedsel, drank, of bv na het werk?
Hadden jullie ook niet net een baby? Staat hij bol van de stress?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 23 december 2020 @ 10:26:11 #10
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_196898406
Als je zo graag wil dat hij gaat bied hem dan aan om het eigen risico van de zorgkosten te vergoeden, dit kan wel eens de drempel zijn.
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
pi_196898446
Kraaienpootjes strooien wanneer ie op sokken loopt. Dan gaat ie wel naar de dokter.
pi_196898541
Als hij denkt dat het niks is, is het toch een kleine moeite om naar de dokter te gaan of eventueel alleen even te bellen als dat jou geruststelt?

En anders niet meer klagen idd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')