abonnement Unibet Coolblue
pi_197809197
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:45 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Hier in deze sc wel!
@:Lavenderr wordt zeker gemist, ze heeft me goed begeleid toen ik net mod hier werd O+
Laverderr is een schat. Jammer dat ik haar bijna niet meer zie.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_197930637
Is er op BNW ooit al een topic gewijd aan de Estonia ramp?

Zit nu een docu serie op Discovery+ te kijken en er zijn beste rare dingen gebeurd rond deze ramp.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197932702
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
Is er op BNW ooit al een topic gewijd aan de Estonia ramp?

Zit nu een docu serie op Discovery+ te kijken en er zijn beste rare dingen gebeurd rond deze ramp.
Had er nog nooit van gehoord, maar wat zou het complot erachter kunnen zijn dan?
pi_197933134
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:50 schreef illusions het volgende:

[..]

Had er nog nooit van gehoord, maar wat zou het complot erachter kunnen zijn dan?
Heb nog niet alle afleveringen gezien maar de suggestie wordt gewekt, dat de oorzaak van de ramp wel eens anders kan zijn dan de officiële lezing.

Mogelijk ook illegale/geheime militaire objecten aan boord.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_198078470
Is er op dit forum (of een ander deelforum) ook ruimte voor een topic over complotwappies? Toegegeven, het is een beetje leedvermaak, maar aan de andere kant wil ik de kern van de verhalen niet doodzwijgen. Tegelijkertijd vind ik het ook goed om een onderscheid te maken tussen discussies over terechte twijfels (bijvoorbeeld welke fouten er zijn gemaakt en misschien wel verzwegen bij de Estonia) en vergezochte onzinverhalen over bijvoorbeeld politici die in een ondergronds labyrint allerlei duistere discussies voeren om de vierkante platte Aarde te verzwijgen.
pi_198084942
interpunctie...anders is het niet leesbaar !!

Wie is een 'wappie" ?
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 12:56:24 #57
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_198093475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef Magister_Artium het volgende:
Is er op dit forum (of een ander deelforum) ook ruimte voor een topic over complotwappies? Toegegeven, het is een beetje leedvermaak, maar aan de andere kant wil ik de kern van de verhalen niet doodzwijgen. Tegelijkertijd vind ik het ook goed om een onderscheid te maken tussen discussies over terechte twijfels (bijvoorbeeld welke fouten er zijn gemaakt en misschien wel verzwegen bij de Estonia) en vergezochte onzinverhalen over bijvoorbeeld politici die in een ondergronds labyrint allerlei duistere discussies voeren om de vierkante platte Aarde te verzwijgen.
Volgens mij had @Beathoven zo’n soort topic gemaakt. Waar vele ook over vielen, maar vele ook niet. Ik weet alleen niet meer wat de TT was ervan.
A child is born with no state of mind.
pi_198094328
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:10 schreef DeMolay het volgende:
interpunctie...anders is het niet leesbaar !!

Wie is een 'wappie" ?
Een wappie is een bijnaam voor iemand die vergezochte alternatieve feiten verkondigt en ze, bewust of onbewust, voor waar houdt.
Voorbeelden van de methodiek:
- connect the dots (mijn buurman luistert graag naar pianomuziek en Mark Rutte speelt piano, dus mijn buurman spioneert, namens de overheid, bij mij)
- associaties met oosterse goden, horoscopen en numerologie (zijn auto heeft vier deuren en 4 is het Chinese ongeluksgetal, dus die auto heeft het ongeluk veroorzaakt, sterrenbeeld boogschutter bij een schietpartij)
- beledigen of belasteren van andersdenkenden
- zelfplagiaat (wel honderd bronnen op internet waarin ‘regering’ en ‘crimineel’ voorkomen, dus ... - dit zijn dan allemaal bronnen van degene die het beweert)
- een dubbel motief (conflict met de overheid over bijvoorbeeld een uitkering, maar intussen de onbetrouwbaarheid aantonen met vermeend misbruik, nulpuntenergie)
- allerlei niet aangetoonde technieken (moeder met reptielensperma geïnjecteerd, eilanden die als hologrammen in zee worden geprojecteerd)
Et cetera.

Dus het idee is om dergelijke gedachtegangen in een topic te bespreken, om het onderscheid te maken met terechte alternatieve theorieën.
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 14:08:25 #59
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_198094672
Jongens dit is wel de SC he....
A child is born with no state of mind.
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 14:10:35 #60
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_198094712
Weekend! Ik ben de de lock down wel een beetje zat hoor.
A child is born with no state of mind.
pi_198096318
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:56 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Volgens mij had @:Beathoven zo’n soort topic gemaakt. Waar vele ook over vielen, maar vele ook niet. Ik weet alleen niet meer wat de TT was ervan.
BNW / Zijn BNW'ers eikels?

:)
pi_198548656
RIP Sabine Schmitz. 51, kanker.

Top Gear ben ik geen fan van en kijk nooit, maar deze kwam toevallig tegen en vond ik wel leuk....

Sabine Schmitz's Nurburgring Van CHALLENGE | Top Gear - Part 2
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 17 maart 2021 @ 19:35:35 #63
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198553257
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:10 schreef SuperHartje het volgende:
Weekend! Ik ben de de lock down wel een beetje zat hoor.
Ondertussen een maand later, maar ik ook ;( Alle weken voelen een beetje hetzelfde aan het afgelopen jaar. Het is al een speciale dag als we een keer bezoek krijgen van 1 persoon. :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 17 maart 2021 @ 23:55:51 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198561832
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 15:04 schreef Tingo het volgende:
RIP Sabine Schmitz. 51, kanker.

Top Gear ben ik geen fan van en kijk nooit, maar deze kwam toevallig tegen en vond ik wel leuk....

Sabine Schmitz's Nurburgring Van CHALLENGE | Top Gear - Part 2
Ja, kwam dat nieuws ergens anders ook al tegen. Authentieke en bijzonder enthousiaste vrouw. Heel treurig verhaal ;( .
Huilen dan.
pi_198562022
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:48 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Een wappie is een bijnaam voor iemand die vergezochte alternatieve feiten verkondigt en ze, bewust of onbewust, voor waar houdt.
Voorbeelden van de methodiek:
- connect the dots (mijn buurman luistert graag naar pianomuziek en Mark Rutte speelt piano, dus mijn buurman spioneert, namens de overheid, bij mij)
- associaties met oosterse goden, horoscopen en numerologie (zijn auto heeft vier deuren en 4 is het Chinese ongeluksgetal, dus die auto heeft het ongeluk veroorzaakt, sterrenbeeld boogschutter bij een schietpartij)
- beledigen of belasteren van andersdenkenden
- zelfplagiaat (wel honderd bronnen op internet waarin ‘regering’ en ‘crimineel’ voorkomen, dus ... - dit zijn dan allemaal bronnen van degene die het beweert)
- een dubbel motief (conflict met de overheid over bijvoorbeeld een uitkering, maar intussen de onbetrouwbaarheid aantonen met vermeend misbruik, nulpuntenergie)
- allerlei niet aangetoonde technieken (moeder met reptielensperma geïnjecteerd, eilanden die als hologrammen in zee worden geprojecteerd)
Et cetera.

Dus het idee is om dergelijke gedachtegangen in een topic te bespreken, om het onderscheid te maken met terechte alternatieve theorieën.
Heb je ook zo'n uitleg voor de benoeming 'waar' of 'waarheid'?
;)
pi_198562411
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 00:05 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Heb je ook zo'n uitleg voor de benoeming 'waar' of 'waarheid'?
;)
Eenvoudig. Waarheidsvinding doe je door causaliteit te zoeken, hoofdzaken en bijzaken te scheiden, representatieve steekproeven te houden, bronnen aan te halen die de bewering tegenspreken (en die respecteren), om die daarna te weerleggen met breed aanvaarde bronnen, je methodiek uit te leggen...

We onderzoeken in een voorbeeld een (fictief) ongeval op straat. Dan kan je je focussen op de afkomst van de automobilist die de fietser aanreed, het aantal klinkers op het wegdek (even of oneven, krijg je een magisch getal als je de klinkers deelt door het sterrenbeeld van dat moment), het merk van de auto en de connecties van de CEO van dat merk met de vrijmetselarij, of een bewering dat de Ford begint met de zesde letter van het alfabet (het was de derde Ford van de automobilist, dus 666).
Je kan je ook richten op het aantal ongelukken dat op die kruising gebeurt met aangereden fietsers (wellicht onoverzichtelijke hoek?), de snelheid waarmee de aanrijding plaatsvond, de verklaringen van de betrokkenen, onderzoeken naar verkeersveiligheid en eventueel het bloedpromillage.
Dan vind ik de laatste toch veiliger om tot een oordeel te komen...
  Moderator donderdag 18 maart 2021 @ 04:48:19 #67
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_198564057
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ondertussen een maand later, maar ik ook ;( Alle weken voelen een beetje hetzelfde aan het afgelopen jaar. Het is al een speciale dag als we een keer bezoek krijgen van 1 persoon. :D
Ja idd. Heb eik wel zin in lekker weer en een terrasje. Mijn dochter kan vanaf volgende week weer gedeeltelijk naar school. Zij is de online lessen helemaal zat. Voor jongeren is dit ook echt wel een bittere pil.
A child is born with no state of mind.
  donderdag 18 maart 2021 @ 12:43:26 #68
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198569148
Terrasjes e.d. kun je komende tijd op je buik schrijven, met de zomer zit je nog thuis met die avondklok en als NL toch massaal het buitenleven opzoekt dan komt er een dagklok want het killervirus.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198570146
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:43 schreef controlaltdelete het volgende:
Terrasjes e.d. kun je komende tijd op je buik schrijven, met de zomer zit je nog thuis met die avondklok en als NL toch massaal het buitenleven opzoekt dan komt er een dagklok want het killervirus.
Aldus degene die altijd brult dat mensen in angst leven.
  donderdag 18 maart 2021 @ 14:37:08 #70
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198570867
Oh het morele kompas zit me weer achter mijn vodden :{w
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198571092
Is hier mediation nodig?
pi_198571105
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 13:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Aldus degene die altijd brult dat mensen in angst leven.
Ik hoor geen angst

Mediation afgerond.
pi_198618209
Stray Kitten Picks A Dog As Her Mom | The Dodo Cat Crazy
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198686966
Maybe I'm getting soft in my old age...maar deze 'n goede afwijking van de bullshit in de wereld is...

Blind kitten, how he was and how he became
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 16:22:31 #75
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_198947583
Wat een kloteweer.
A child is born with no state of mind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')