abonnement Unibet Coolblue
pi_196821392
of het nou om Ghost Stories gaat, de goedkope dubs in de jaren 90, de big green dub van de Dragon ball Z films of de 4kids dub van pokemon, hier kun je met je meest hilarische filmpjes terecht.



pi_196821799
Is dat die bende van Dynamite?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 19 december 2020 @ 15:30:55 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196821998
Sow, die DBZ is well barslecht zeg, boh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196822045
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:30 schreef Dven het volgende:
Sow, die DBZ is well barslecht zeg, boh.
Big green is hier op commerciele basis verkocht toen de serie het redelijk deed op cartoon network.

trouwens niet eens zo slecht als een andere variant.

  zaterdag 19 december 2020 @ 20:43:59 #5
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196827591
Ghost Stories is best geweldig man, opzettelijk slecht, totaal fout en het gaat nergens over, maar alsnog veel leuker dan het origineel. Ik zie het als een soort extreme versie van wat er ooit met Samurai Pizza Cats gebeurde.




Oh, en wie kan 4Kids One Piece nou vergeten?



Al gaat dat meer om dub-isms, veramerikanisering en een berg censuur tot het punt dat het zelfs plotholes oplevert, dan perse om hele slechte voice acting. Het is nogal een kutidee om blind de rechten te kopen van een overduidelijke 12+ serie als je portfolio uit Pokémon, Kirby en Yu-Gi-Oh bestaat, en het voor hetzelfde publiek geschikt moet zijn. :D

[ Bericht 14% gewijzigd door Kriegel op 19-12-2020 22:55:15 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:23:48 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196828627
Kennen jullie de dragon ball abridged series?

https://youtube.com/playlist?list=PL6EC7B047181AD013
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:29:40 #7
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196828823
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:23 schreef Keep_Walking het volgende:
Kennen jullie de dragon ball abridged series?

https://youtube.com/playlist?list=PL6EC7B047181AD013
Fenomenaal. Hoop dat ze ooit nog terugkeren voor Majin Buu.

Maar ik weet niet wat het met slechte dubs te maken heeft.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_196833779
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196856239
Op dinsdag 30 juni 2015 19:45 schreef HPLC het volgende:
Wow, rustig, heb maar liefst 3 mm hoor
  donderdag 24 december 2020 @ 17:22:08 #10
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196927122
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 30 december 2020 @ 12:19:27 #11
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_197088604

Deze blijft goed


Dragonball is ook 6x in het Engels gedubd, met deze als dieptepunt.

Verder zijn alle anime dubs slecht.
:')
pi_197091193
Ik ging een keer met @InstortendeSter naar Dragon Ball Super: Broly in de bioscoop, we hadden tickets voor de Japanse en Engelse versies die direct na elkaar werden gedraaid. Zijn na de Japanse weggegaan.
pi_197093732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:34 schreef TARDIS het volgende:
Ik ging een keer met @:instortendester naar Dragon Ball Super: Broly in de bioscoop, we hadden tickets voor de Japanse en Engelse versies die direct na elkaar werden gedraaid. Zijn na de Japanse weggegaan.
Dat kwam ook omdat we de film eigenlijk best een beetje matig vonden. Niet goed genoeg om Sean Schemmel te horen schreeuwen.

Om nog een beetje on-topic te blijven. De Saban Entertainment Dub die halverwege door Funimation gecancelt is om vervolgens in-house over te doen. Wat abominabel, alsof Goku een adolescent is.
1 min 45 sec.

"Alrighty then."


Funfact: de titelsong "Rock The Dragon" is oorspronkelijk gemaakt voor de Saban Entertainment dub. Het enige wat ze over hebben genomen.
  zondag 3 januari 2021 @ 19:38:50 #14
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197194172
Nou ja, Goku ís toch ook een manchild? Wat dat betreft vond ik helemaal niet dat Ian Corlett (Saiyan arc) en Peter Kelamis (Namek) het zo slecht aanpakten. Vooral Kelamis zat op een Engelse manier vrij dicht in de buurt van JPN Goku.

Funimation's in-house dub vond ik in het begin ook echt niet beter dan wat ze onder Saban deden, met de Ocean Group-stemacteurs en Funimation dat het script maakte. Het duurde even voordat ze zelf echt handig begonnen te worden in acteren, ook al was het talent er duidelijk wel, en de geluidskwaliteit van de stemopnames en SFX was in eerste instantie beroerd. Dat was echt een terugval. Wel fijn dat een groot deel van de censuur weg was.

Wat je hier trouwens in die tijd nog had was dat Cartoon Network na Frieza weer wisselde naar de Westwood dub uit Canada, dus Ocean Group maar dan zonder het geld van Saban erachter. Dát was pas slecht: merkbaar gebrek aan voice directing, alles noodgedwongen opgenomen in één of twee takes en muziek uit de Megaman cartoon. :')

Zaten we mooi mee opgescheept.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 03-01-2021 21:39:01 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 3 januari 2021 @ 19:41:31 #15
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_197194223
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:38 schreef Kriegel het volgende:
Nou ja, Goku ís toch ook een manchild? Wat dat betreft vond ik helemaal niet dat Ian McCorlett (Saiyan arc) en Peter Kelamis (Namek) het zo slecht aanpakten. Vooral Kelamis zat op een Engelse manier vrij dicht in de buurt van JPN Goku.

Funimation's in-house dub vond ik in het begin ook echt niet beter dan wat ze onder Saban deden, met de Ocean Group-stemacteurs (en Funimation het script). Het duurde even voordat ze zelf handig begonnen te worden in acteren en de opnamekwaliteit was heel slecht in het begin, dat was echt een terugval. Wel fijn dat een groot deel van de censuur weg was.

Wat je hier trouwens in die tijd nog had was dat Cartoon Network na Frieza weer terugging naar de Westwood dub uit Canada, dus Ocean Group maar dan zonder het geld van Saban erachter. Dát was pas slecht: merkbaar gebrek aan voice directing, alles noodgedwongen opgenomen in één of twee takes en muziek uit de Megaman cartoon. :')

Zaten we mooi mee opgescheept.
AB(Big Green) en Speedy zijn in dat opzicht een stuk slechter, alhoewel dat ws meer was om snel te kunnen cashen.
  zondag 3 januari 2021 @ 19:50:21 #16
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197194387
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

AB(Big Green) en Speedy zijn in dat opzicht een stuk slechter, alhoewel dat ws meer was om snel te kunnen cashen.
AB zal idd een snelle cashgrab zijn geweest (zoals bijna al die slecht vertaalde OVA's / films uit de jaren '90). Ze kwamen geloof ik ook al uit voordat de serie voor het eerst volledig vertaald was. Maar het fijne weet ik er niet van, het is alleen ontzettend vermakelijk. :D

Speedy is een stuk mysterieuzer, algemeen aangenomen wordt dat die distributeur de rechten voor de Engelse films en serie niet kon krijgen, en toen extreem ghetto iets in mekaar heeft laten flansen door wat rando's uit de buurt. Ik begrijp niet eens waarom het Engels van die Maleisiërs daar zo gestoord brak is, Maleisisch-Engels is normaal gesproken een stuk beter te verstaan.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 3 januari 2021 @ 20:01:04 #17
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_197194585
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:50 schreef Kriegel het volgende:

[..]

AB zal idd een snelle cashgrab zijn geweest (zoals bijna al die slecht vertaalde OVA's / films uit de jaren '90). Ze kwamen geloof ik ook al uit voordat de serie voor het eerst volledig vertaald was. Maar het fijne weet ik er niet van, het is alleen ontzettend vermakelijk. :D

Speedy is een stuk mysterieuzer, algemeen aangenomen wordt dat die distributeur de rechten voor de Engelse films en serie niet kon krijgen, en toen extreem ghetto iets in mekaar heeft laten flansen door wat rando's uit de buurt. Ik begrijp niet eens waarom het Engels van die Maleisiërs daar zo gestoord brak is, Maleisisch-Engels is normaal gesproken een stuk beter te verstaan.
Ik gok dat Speedy van japans naar maleisisch naar engels vertaald is, waardoor er gewoon heel veel in de vertaling verloren is gegaan, niet dat het de slechte voice over verklaart ,maar toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 03-01-2021 20:36:26 ]
  zondag 3 januari 2021 @ 20:37:09 #18
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197195413
Had het dan gewoon bij Maleis gehouden zou ik zeggen, echt zo apart. Het enige argument dat ik kan bedenken om het zelf in het Engels te gaan doen is dat je tegelijk de rest van Z-O Azië wil kunnen bedienen, of tenminste India aangezien ze daar ook Engels spreken. Maar dat was voor zover ik weet ook weer niet het geval.

Het had alleen weinig afgedaan aan het feit dat die mensen totaal geen talent hadden ofzo. _O-
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 3 januari 2021 @ 20:44:23 #19
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_197195609
quote:
11s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:37 schreef Kriegel het volgende:
Had het dan gewoon bij Maleis gehouden zou ik zeggen, echt zo apart. Het enige argument dat ik kan bedenken om het zelf in het Engels te gaan doen is dat je tegelijk de rest van Z-O Azië wil kunnen bedienen, of tenminste India aangezien ze daar ook Engels spreken. Maar dat was voor zover ik weet ook weer niet het geval.

Het had alleen weinig afgedaan aan het feit dat die mensen totaal geen talent hadden ofzo. _O-
Als iets hip is kun je het natuurlijk ook verkopen aan toeristen, of dat nou slecht gedubbede films of slecht vertaalde games zijn. al verkoop je die dvds voor een paar dollars levert het je meer op dan dat je ze niet verkoopt, zo moet AB ook gedacht hebben toen ze film 1-7 releasden terwijl de meeste europeanen nog niet heens op de helft van de frieza saga waren.
  zondag 3 januari 2021 @ 21:18:34 #20
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197196700
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als iets hip is kun je het natuurlijk ook verkopen aan toeristen, of dat nou slecht gedubbede films of slecht vertaalde games zijn. al verkoop je die dvds voor een paar dollars levert het je meer op dan dat je ze niet verkoopt, zo moet AB ook gedacht hebben toen ze film 1-7 releasden terwijl de meeste europeanen nog niet heens op de helft van de frieza saga waren.
Huh. Die mogelijkheid had ik nog niet bedacht. ^O^

Dus hetzelfde idee als Big Green maar dan aan toeristen i.p.v. retailers. Tja, het zou kunnen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 3 januari 2021 @ 21:25:03 #21
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_197196947
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:18 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Huh. Die mogelijkheid had ik nog niet bedacht. ^O^

Dus hetzelfde idee als Big Green maar dan aan toeristen i.p.v. retailers. Tja, het zou kunnen.
Manga Entertainment heeft ook genoeg halfbakken dubs van OVA's uitgegeven, op dat moment was er vraag naar dus had je voor elke ninja scroll 2 angel cops of mad bulls.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')