abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 16:01:35 #51
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196822513
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:30 schreef drakin het volgende:

[..]

precies of een retour
ugh, het spul waar nachtmerries van gemaakt zijn. In deze periode heb ik er zoveel dat ik mn postbodes maar een fooitje geef aan het eind van het jaar als excuses dat ze zoveel moeten brengen :r
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_196822658
Als consument ben ik erg tevreden over PostNL. Nette bezorgers, vaak op tijd. Nooit problemen mee eigenlijk. Ook erg goeie ervaringen met Dynalogic trouwens, de bezorgdienst die wordt gebruikt door onder andere Mediamarkt. Die houden je de hele dag tot op de minuut op de hoogte wanneer de bezorger komt.

DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
pi_196823965
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef tompsv18 het volgende:
Als consument ben ik erg tevreden over PostNL. Nette bezorgers, vaak op tijd. Nooit problemen mee eigenlijk. Ook erg goeie ervaringen met Dynalogic trouwens, de bezorgdienst die wordt gebruikt door onder andere Mediamarkt. Die houden je de hele dag tot op de minuut op de hoogte wanneer de bezorger komt.

DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
probleem is dat er 3-4 diensten van DHL zijn:

DHLparcel -> gemiddeld vrij lui idd
DHL NL > nooit issues mee gehad
DHL express > ook goed
volgens mij is er ook nog een DHL internationaal

ze komen allen langs de zaak om spullen te droppen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 december 2020 @ 20:10:28 #54
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_196826860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:11 schreef tompsv18 het volgende:
DHL is enorm kut, luie bezorgers die gewoon een blaadje in je brievenbus flikkeren dat je niet thuis bent terwijl ik er de hele dag ben. En dan ergens bij een of ander afhaalpunt het pakket neergooien.
bij jou deden ze dan tenminste nog een papiertje in de brievenbus. Ik zag spontaan de status in de track&trace veranderen toen ik zat te wachten tot ze langskwamen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 19 december 2020 @ 20:30:50 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_196827282
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:19 schreef Jimbo het volgende:

[..]

En vergeet niet dat bol.com natuurlijk je levertijd verlengd als een gedeelte verlaat is.

Om nog maar te zwijgen over de sluiting van de Bol shop na 7 foutweken, die je dit jaar extreem makkelijk haalt door postNL :')
Partner hier, bol.com is extreem coulant met betrekking tot de te behalen servicekaders de afgelopen weken. Je moet het als partner wel echt verneuken wil je in deze periode gesloten worden
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 20:39:02 #56
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196827481
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Partner hier, bol.com is extreem coulant met betrekking tot de te behalen servicekaders de afgelopen weken. Je moet het als partner wel echt verneuken wil je in deze periode gesloten worden
De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was :') Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.

Maarja bol kennende zullen ze die gozer zn aanbod wel zelf aanbieden nu :')
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_196827490
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:10 schreef Tokus het volgende:

[..]

bij jou deden ze dan tenminste nog een papiertje in de brievenbus. Ik zag spontaan de status in de track&trace veranderen toen ik zat te wachten tot ze langskwamen.
doet postnl ook nog wel eens :')
pi_196827546
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:39 schreef Jimbo het volgende:

[..]

De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was :') Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.

Maarja bol kennende zullen ze die gozer zn aanbod wel zelf aanbieden nu :')
je krijgt meerdere waarschuwingen en meer dan genoeg kans te verbeteren.
als je het dan nog verprutst hoor je niet bij bol thuis imho
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 21:05:31 #59
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196828107
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:41 schreef mschol het volgende:

[..]

je krijgt meerdere waarschuwingen en meer dan genoeg kans te verbeteren.
als je het dan nog verprutst hoor je niet bij bol thuis imho
Mwah per situatie verschilt het denk ik. Als jij in een maand 1000+ zendingen doet en postNL deze dagen laat liggen dan vind ik dat ze je daar niet op moeten aanrekenen.

Verstuur je 3 kerstkaarten, komen ze alle 3 te laat vind ik dat je daar harder voor aangepakt mag worden dan degene die veel meer zendingen heeft.
Hier liggen sinds begin november flink wat zendingen meer dan een week bij postNL, kan ik mn levertijd wel naar 3-5 dagen zetten, prima, maar zelfs dat halen ze niet :')
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_196828742
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:05 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Mwah per situatie verschilt het denk ik. Als jij in een maand 1000+ zendingen doet en postNL deze dagen laat liggen dan vind ik dat ze je daar niet op moeten aanrekenen.

Verstuur je 3 kerstkaarten, komen ze alle 3 te laat vind ik dat je daar harder voor aangepakt mag worden dan degene die veel meer zendingen heeft.
Hier liggen sinds begin november flink wat zendingen meer dan een week bij postNL, kan ik mn levertijd wel naar 3-5 dagen zetten, prima, maar zelfs dat halen ze niet :')
bol kijkt naar % optijd gekomen post.. als dat beneden een bepaald punt komt gaan ze moeilijk doen..

hoe meer jij getraceerd verstuurd, hoe beter (accurater)
bij niet getraceerde post gaat bol er afaik gewoon vanuit dat de beloofde afleverdatum gehaald wordt.
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 21:29:12 #61
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196828805
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:27 schreef mschol het volgende:

[..]

bol kijkt naar % optijd gekomen post.. als dat beneden een bepaald punt komt gaan ze moeilijk doen..

hoe meer jij getraceerd verstuurd, hoe beter (accurater)
bij niet getraceerde post gaat bol er afaik gewoon vanuit dat de beloofde afleverdatum gehaald wordt.
True, met brievenbuspakjes was dit eerst anders, dat lag dan bij postNL maar kwam een week later pas aan. Door het gebrek aan 'goede' tracking deed bol deze wel als aangekomen melden.

Dit is ook gelijk weer iets super kuts, postNL doet deze binnen een x aantal uur (dacht 48 of 72) automatisch op afgeleverd zetten, ook als ze dit nog niet zijn :')
Leg dat maar eens aan je klanten uit :r :')
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 21:31:48 #62
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196828906
GOD GOD GODVERDOMME,

Om het NOG leuker te maken deze periode:

Wegens extreme druk op het PostNL netwerk is er met ingang van vandaag, 19 december, een tijdelijke stop gezet op zendingen naar het buitenland. Dit betreft zowel zendingen binnen als buiten Europa. Als gevolg van de landelijke lockdown en daarmee de maatregel om niet-essentiële winkels te sluiten zijn online aankopen extreem toegenomen en verkeert PostNL in een uitzonderlijke situatie. Deze tijdelijke ‘stop’ is daarom genoodzaakt. De duur van deze stop is nu nog onbekend. We zijn ons bewust van de enorme impact van dit besluit en informeren je direct zodra hier meer informatie over bekend is.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_196829400
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:31 schreef Jimbo het volgende:
GOD GOD GODVERDOMME,

Om het NOG leuker te maken deze periode:

Wegens extreme druk op het PostNL netwerk is er met ingang van vandaag, 19 december, een tijdelijke stop gezet op zendingen naar het buitenland. Dit betreft zowel zendingen binnen als buiten Europa. Als gevolg van de landelijke lockdown en daarmee de maatregel om niet-essentiële winkels te sluiten zijn online aankopen extreem toegenomen en verkeert PostNL in een uitzonderlijke situatie. Deze tijdelijke ‘stop’ is daarom genoodzaakt. De duur van deze stop is nu nog onbekend. We zijn ons bewust van de enorme impact van dit besluit en informeren je direct zodra hier meer informatie over bekend is.
is dat bericht van postnl zelf of van een transporteur? want ik kom geen bericht van postnl zo snel tegen? alleen 1 van myparcel die dit meldt
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 21:51:44 #64
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196829542
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:47 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat bericht van postnl zelf of van een transporteur? want ik kom geen bericht van postnl zo snel tegen? alleen 1 van myparcel die dit meldt
Krijg dit inderdaad via myparcel, maar myparcel is onderdeel van postNL dus die zitten zo dicht bij het vuur dat ze het wel zullen weten.

Denk dat postNL dit ook nog wel naar buiten zal brengen
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_196830930
Mmm.

"nerveus naar klaarliggende items voor Belgie, Ierland, en Frankrijk kijkt*
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 22:43:59 #66
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196831307
Beste klant,

In tegenstelling tot onze eerdere berichtgeving stoppen wij niet met de zendingen naar het buitenland. De zendingen worden gewoon via het netwerk van PostNL verwerkt. Je kan onze laatste e-mail als niet verzonden beschouwen. Excuses voor de eventueel ontstane verwarring na de eerste e-mail.

Het is momenteel niet mogelijk om als nieuwe klant direct te beginnen met het verzenden van pakketten via MyParcel. De huidige capaciteit laat het nog niet toe. We vragen de nieuwe klanten nog heel even geduld.

Wij hopen hiermee iedere vorm van onduidelijkheid weg te nemen. Nogmaals excuses voor de ontstane verwarring

:) WAT WILLE NZE NOU
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 22:44:55 #67
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196831348
i
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 december 2020 22:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mmm.

"nerveus naar klaarliggende items voor Belgie, Ierland, en Frankrijk kijkt*
its ok, foutje van myparcel
:') amateurs
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_196831361
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 22:44 schreef Jimbo het volgende:
i
[..]

its ok, foutje van myparcel
:') amateurs
Ik haal weer opgelucht adem.
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 22:49:17 #69
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196831514


Ik hoop dat ze m'n reply kunnen waarderen
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  zaterdag 19 december 2020 @ 23:15:07 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_196832406
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:39 schreef Jimbo het volgende:

[..]

De laatste weken gaat dat iets beter ja,ze kunnen weinig anders gezien vrijwel niemand op tijd kan leveren maar er zijn zat mensen (en dan niet de kleine huisvrouwen die kaarten maken winkels) gesloten over de jaren voornamelijk door dat de verzendende partij het verneukt. Hoorde laatst ook van een gast die een kleine 4 ton omzet op bol per jaar deed dat zn shop dichtgegooid was :') Je zou toch zeggen als bol zijnde dat je zo'n klant gewoon lekker wil houden ipv wegjagen. Toch een goeie hap geld die ze laten liggen.

Maarja bol kennende zullen ze die gozer zn aanbod wel zelf aanbieden nu :')
Als die partner er een potje van maakt is dat toch echt zijn eigen schuld. Je moet echt bijna 3 maanden er een potje van maken om afgesloten te worden, dat kan echt niet ontstaan door enkel en alleen externe factoren.

En qua aanbod van bol.com, ik heb echt niet het idee dat ze aanbod van partners overnemen. Ik ken ook een aantal account managers bij bol en die geven ook aan dat het aandeel van partners al richting de 60% gaat en ze juist partners meer en meer ruimte geven
  zondag 20 december 2020 @ 11:40:18 #71
80382 manny
30 is best veel
pi_196837804
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:37 schreef Jimbo het volgende:

[..]

De karren waren hier maanden terug al vergeven evenals de postzakken. Gelukkig verzend ik met dozen dus kan alles gewoon los meegeven en stapelen.
Het grootste probleem daarmee is het gezeik van buren dat ze even moeten wachten als we staan te laden en lossen, maarja die moeten gewoon niet zo zeiken
Om je een voorbeeldje te geven van de complexiteit van dit soort issues. Nog los van de top top top drukte die PostNL dit jaar heeft

Je moet je voorstellen dat postNL X aantal zakken en rolcontainers heeft.

Een bepaald percentage staat daarvan bij bedrijven en doet dienst als verhuismiddel, archiefkast, handig voor de keuken, in de schuur etc. Het is ongekend hoeveel van die, met name rolcontainers, gewoon bij de in Nederland staan. Marktkoopmannen zijn er ook dol op. Net als cateraars.

Dus je hebt al minder om mee te werken. Laten we deze de beschikbare hoeveelheid noemen

Van die over zijn is de omloopsnelheid eigenlijk heel hoog. Je haalt op bij de webshop, en levert meteen nieuwe zakken / containers af. Dus in theorie wissel je elke dag. Soms wat meer soms wat minder.

Je hebt dus de beschikbare hoeveelheid gedeeld door de omlooptijd om te bepalen hoeveel je er echt beschikbaar hebt voor de klanten van PostNL

Rekenvoorbeeld 1.000 stuks, 2 dagen omlooptijd dan kom je op 500 effectief beschikbaar uit. Klopt niet echt met de werkelijkheid, maar je snapt het principe.

Als de drukke periode eraan komt gaan veel webshops extra rolcontainers / zakken bestellen, want de drukke periode komt er aan EN het wordt daadwerkelijk drukker dus je hebt meer rolcontainers en zakken nodig. In andere woorden de omlooptijd gaat omhoog en de benodigde hoeveelheid neemt toe.

Nu heb je 1.000 stuks beschikbaar, de klant hamstert en dus de omlooptijd neemt toe naar bijvoorbeeld 4 dagen. Nu heb je dus nog maar 250 stuks effectief beschikbaar, terwijl de vraag is toegenomen.

In andere woorden: door dat de webshops vooruit denken (hamsteren) EN het benodigde volume enorm toeneemt krijgt je een enorme piek waar eigenlijk niet meer op de organiseren is als je niet ergens in Nederland een enorm magazijn wil bouwen waar 48 weken per jaar tienduizenden containers en zakken niets liggen te doen.

En zo zijn er nog tig uitdagingen waar ze voor staan.

Normliter doen ze dat, is mijn ervaring, vrij aardig. De piek der pieken van dit jaar is denk ik zo extreem dat het te verwachten is dat de normale bezorgtijden niet gehaald worden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 17:01:46 #72
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196844869
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:40 schreef manny het volgende:

[..]

Om je een voorbeeldje te geven van de complexiteit van dit soort issues. Nog los van de top top top drukte die PostNL dit jaar heeft

Je moet je voorstellen dat postNL X aantal zakken en rolcontainers heeft.

Een bepaald percentage staat daarvan bij bedrijven en doet dienst als verhuismiddel, archiefkast, handig voor de keuken, in de schuur etc. Het is ongekend hoeveel van die, met name rolcontainers, gewoon bij de in Nederland staan. Marktkoopmannen zijn er ook dol op. Net als cateraars.

Dus je hebt al minder om mee te werken. Laten we deze de beschikbare hoeveelheid noemen

Van die over zijn is de omloopsnelheid eigenlijk heel hoog. Je haalt op bij de webshop, en levert meteen nieuwe zakken / containers af. Dus in theorie wissel je elke dag. Soms wat meer soms wat minder.

Je hebt dus de beschikbare hoeveelheid gedeeld door de omlooptijd om te bepalen hoeveel je er echt beschikbaar hebt voor de klanten van PostNL

Rekenvoorbeeld 1.000 stuks, 2 dagen omlooptijd dan kom je op 500 effectief beschikbaar uit. Klopt niet echt met de werkelijkheid, maar je snapt het principe.

Als de drukke periode eraan komt gaan veel webshops extra rolcontainers / zakken bestellen, want de drukke periode komt er aan EN het wordt daadwerkelijk drukker dus je hebt meer rolcontainers en zakken nodig. In andere woorden de omlooptijd gaat omhoog en de benodigde hoeveelheid neemt toe.

Nu heb je 1.000 stuks beschikbaar, de klant hamstert en dus de omlooptijd neemt toe naar bijvoorbeeld 4 dagen. Nu heb je dus nog maar 250 stuks effectief beschikbaar, terwijl de vraag is toegenomen.

In andere woorden: door dat de webshops vooruit denken (hamsteren) EN het benodigde volume enorm toeneemt krijgt je een enorme piek waar eigenlijk niet meer op de organiseren is als je niet ergens in Nederland een enorm magazijn wil bouwen waar 48 weken per jaar tienduizenden containers en zakken niets liggen te doen.

En zo zijn er nog tig uitdagingen waar ze voor staan.

Normliter doen ze dat, is mijn ervaring, vrij aardig. De piek der pieken van dit jaar is denk ik zo extreem dat het te verwachten is dat de normale bezorgtijden niet gehaald worden.
Don't get me wrong, het is niet dat ik het niet begrijp. Ik zeg alleen dat het kut is dat er niets beschikbaar is als ik het nodig heb.
Gelukkig heb ik een soort oplossing op maat, maar het blijft kut.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 14:13:54 #73
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_196861239
Samen hebben we afgelopen tijd veel extra pakketten verwerkt en we zien nog steeds een enorme stijging voor de komende tijd. Om ons netwerk draaiende te kunnen houden is het nodig om de toestroom van pakketten te beperken voor alle verzendende klanten. Daarom hanteren we per 21 december tijdelijk een maximaal aantal pakketten dat per dag kan worden voorgemeld. Is dat maximum bereikt? Dan is het niet meer mogelijk om een label of barcode te genereren. Je krijgt vanaf dan ook een (fout)melding te zien tijdens het voormelden. De volgende dag komen er weer nieuwe labels en barcodes beschikbaar. We begrijpen heel goed dat deze aanpassing vervelend is voor jou en dat het jouw proces verstoort. Dit is in deze uitzonderlijke tijd nodig om zoveel mogelijk pakketten goed te kunnen verwerken en bezorgen.

Heerlijk dat myparcel, mijn werkdag zit erop

godgodgodverdomme
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 14:50:37 #74
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196861918
Ik kon vandaag bij DHL gewoon onbeperkt aanmelden, het is alleen even de vraag hoe laat ze komen afhalen vandaag, het is echt schoftig druk.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 15:06:55 #75
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196862226
Voor mijn beurt gesproken, want DHL heeft nu hetzelfde _O-
Gelukkig had ik alles al aangemeld
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')